گالری تصاویر "مجتبی زینل زادگان"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 53)
عکاس :   مجتبی زینل زادگان (امتیاز : 5544)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D90
دیافراگم :   F16
سنسور :   12 MP
ایزو :   100
نظرات :   48
بازدیدها :   1267
تاریخ ارسال :   ۰۳ شهريور ۱۳۹۰
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   ماكروگرافی
توضیحات عکاس
http://en.wikipedia.org/wiki/Pentatomoidea

"۲۱:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (0) | مجتبی زینل زادگان (5544)

نام حشره : shield bug nymph (نا بالغ)
نوع بالغ آن قادر به پرواز است و نمونه آن را در این لینک که دوست هنر مند و عزیزم علی حنایی در این اواخر ارسال کرده بودند می توانید ببینید.
"۲۱:۵۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (3) | سعید عظیمی پور (6407)

سلام
ثبت بسیار زیباست.گونه ای زیبا از این حشره جالب را ارسال نموده اید.فوکوس روی حشره بسیار عالیست
ممنون از ارسال
"۲۲:۰۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | شهرام رشیدی (6836)

با سلام
ثبت بسیار زیباست.گونه ای زیبا از این حشره جالب را ارسال نموده اید.فوکوس روی حشره بسیار عالیست با نظر دوستم آقای عظیمی پور موافقم.
با سپاس
"۲۲:۲۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | حامد ماکانی (492)

با سلام
ماکروی بسیار زیبایی را ثبت کرده اید.کادر بندی و فوکوس عالی است
تشکر بابت ارسال خوبتون
موفق باشید
"۲۲:۳۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (1) | نصراله شهنازی (205)

سلام. کادربندی و کنتراست و وضوح تصویر خوب است ولی تغیرات بلور کردن مقداری سریع بوده و یکنواخت انجام نشده

"۲۲:۳۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مجتبی زینل زادگان (5544)

تغیرات بلور کردن مقداری سریع بوده و یکنواخت انجام نشده
سلام دوست عزیز
ضمن تشکر از نظر شما در مجموع هیچ گونه بلور سازی و حتی نویز گیری هم روی ثبت انجام نشده است و آنچه می بینید کادر اصلی و ادیت در حد افزایش کنتراست و شارپنس بوده است.
"۲۳:۰۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین ملکی (5639)

سلام
ثبت بسیار زیباست.گونه ای زیبا از این حشره جالب را ارسال نموده اید.فوکوس روی حشره بسیار عالیست
ممنون از ارسال
"۲۳:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | امیر اتحادی (535)

با سلام
ماکروی بسیار زیبایی را ثبت کرده اید.کادر بندی و فوکوس عالی است
تشکر بابت ارسال خوبتون
پاینده و پیروز باشید.
"۲۳:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | علی حنایی (5446)

سلام
ثبت بسیار زیباست
سوژه ای جالب و زیبا
.گونه ای زیبا از این حشره جالب را ارسال نموده اید.فوکوس روی حشره بسیار عالیست
ممنون از ارسال
"۲۳:۳۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد اسکویی (907)

با سلام و احترام
تبت بسیار زیبایست...حشره واقعاً زیباست...فوکوس و نوردهی میتونست بهتر از این باشد
معذور از امتیاز +2
با تشکر
موفق باشید
"۲۳:۴۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (3) | مجید مومنی مقدم (8228)

سلام
ثبت بسیار زیباست.گونه ای زیبا از این حشره جالب را ارسال نموده اید.فوکوس روی حشره بسیار عالیست

نمونه شما و آقای حنایی هردو گونه متفاوتی از سن هستند و با یکدیگر تفاوت گونه ای زیادی دارند
نوع نابالغ نمونه آقای حنایی شکل دیگری دارد
سپاس
"۲۳:۵۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | سعید سلطانیان (3801)

ثبت بسیار زیباست.گونه ای زیبا از این حشره جالب را ارسال نموده اید.فوکوس روی حشره بسیار عالیست
ممنون از ارسال

.S.S.
"۰۰:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمدرضا دومیری گنجی (2308)

سلام ثبت بسیار زیباست.گونه ای زیبا از این حشره جالب را ارسال نموده اید.فوکوس روی حشره بسیار عالیست نمونه شما و آقای حنایی هردو گونه متفاوتی از سن هستند و با یکدیگر تفاوت گونه ای زیادی دارند نوع نابالغ نمونه آقای حنایی شکل دیگری دارد سپاس
"۰۱:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | امید گلزار (3940)

ثبت زیباست.
گونه ای زیبا از این حشره جالب را ارسال نموده اید.فوکوس روی حشره بسیار عالیست.
ولی انتظار بیش از این هست.
"۰۴:۱۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | میثم حنائی (162)

سلام دوست عزيز
عكس بسيار زيبايي را به ثبت رسانده ايد.
فوكس بسيار عالي رو حشره است.
پيروز و سربلند باشيد.
"۰۶:۵۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (3) | موسی الرضا رضائیان (1373)


سلام ثبت بسیار زیباست.گونه ای زیبا از این حشره جالب را ارسال نموده اید.فوکوس روی حشره بسیار عالیست نمونه شما و آقای حنایی هردو گونه متفاوتی از سن هستند و با یکدیگر تفاوت گونه ای زیادی دارند نوع نابالغ نمونه آقای حنایی شکل دیگری دارد سپاس
"۰۹:۱۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | داریـوش منصوری (6096)

سلام ثبت بسیار زیباست.گونه ای زیبا از این حشره جالب را ارسال نموده اید.فوکوس روی حشره بسیار عالیست ممنون از ارسال
"۱۱:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | یوسف صیادی (950)

Ba salam
sabte ziba va jaleb az hashare motefavet ba roayate fonone akkasee .
omidvaram mesle hamishe az sabthaye shoma bahreman shavim.
mamnoon az eshterak
"۱۱:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | امید نصری (3655)

ثبت از بابت به تصوير كشيدن يك حشره شايد كمياب جالب توجه بوده ولي از بابت داشتن ايتمهاي لازم براي يك ماكروي خوب خيلي جاي كار دارد . زاويه برداشت و كادر بندي و اديت دچار مشكل ميباشد . برام جالب خواهد بود كه دليل اين انتخاب رو بدونم

"۱۱:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجتبی زینل زادگان (5544)

سلام جناب نصری
از بابت داشتن ايتمهاي لازم براي يك ماكروي خوب خيلي جاي كار دارد . زاويه برداشت و كادر بندي و اديت دچار مشكل ميباشد
در رابطه با زاویه برداشت پیش از این نیز در یک ثبت دیگر از بنده، من و جنابعالی مفصلا در این رابطه بحث کردیم و در نهایت خدمت جنابعالی عرض کردم که این سلیقه بنده است و شخصا این زاویه را در مورد برخی از سوژه ها ودر جهت نمایش و زیبایی نقش و نگار پشت آنها بیشتر می پسندم و طبعا در این زمینه اختلاف سلیقه داریم .اما در ارتباط با ادیت و کادر بندی و همچنین مواردی که باعث شده تارسیدن به یک ماکروی خوب خیلی جای کار داشته باشد را لطفا شفاف تر توضیح بفرمایید .
در پایان اگر نسبت به انتخاب این عکس اعتراضی دارید فکر می کنم بهترین راه برای بیان اعتراضتان تماس با مدیر محترم گالریست .
"۱۲:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

سلام
جدای از اینکه این ماکروی زیبا جای کار دارد یا ندارد .
خطوط در زیبا شدن این ثبت نقش موثری ایفا می کند که نکات فنی برای یک ثبت ماکرو را تحت شعاع قرار میدهد.
موفق باشید.
محروم شدم..........!
"۱۲:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (1) | آرش خاکپور (691)

زیباست
تا 15 کلمه شود: عکس با کیفیت است ولی بهتر هم می توانست باشد. ـ مشکلات اندکی از لحاظ تکنیک یا موضوع دارد
"۱۲:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد رضا مومنی (8547)

سلام دوست گرامی

سوژه بسیار جذاب و زیباست. از بد شانسی شما موقعیت مناسبی برای عکاسی نداره.


زیبا و کمیاب.

شاد باشید
"۱۳:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امید نصری (3655)

دوست گرامی . من توضیخ دادم که ثبت از بابت ارائه یک ثبت حشره شناسی قابل ارزش است ولی از دید ماکرو خودتون هم خوب میدونید که فاقد ایتمهای لازم است . فضای کادر توسط برگی که موجود است اشغال شده و نگاه رو از سوزه میدزده .با توجه به فلاش و فوکال قسمتهای زیادی از حشره خارج از فوکوس است . نکته جذابی در زاویه برداشت موجود نمیباشد . مجتبی جان همانگونه که در ثبتهای بینظیر قبلی شما بسیار لذت بردم و نظر موافقم رو دادم فکر کنم این حق رو میتونید به من بدید که ایرادات رو بگم و نسبت به انتخاب این مورد اعتراض کنم . باز هم دوست دارم دلایل کاربری رو که این ثبت رو منتخب کرده بدانم . فکر کنم حق سایرین است که دلایل یک کاربر طلایی رو که منتخب میکنه در مورد ثبت بدونه

"۱۳:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجتبی زینل زادگان (5544)

دوست عزیز
بنده به شما و سایرین این حق رو میدم که ایرادات کار رو بیان کنید و در مجموع عکس رو به همین خاطر آپلود کردم و همین مباحث برای بنده و دیگران بار آموزشی دارد اما شما در نحوه نوشتن نقدتان و همچنین ایراداتی که عنوان می کنید رعایت انصاف را نمی کنید و بر اساس موارد فنی نیست و از نظر من کاملا احساسیست برای مثال همین رفتار شما ، در ثبتی که از آقای گلزار ارسال شده بود باعث رنجش ایشان گردید .
یک مثال در همین نوشته آخر شما
با توجه به فلاش و فوکال قسمتهای زیادی از حشره خارج از فوکوس است
در ابتدا بنده ارتباط فلاش با خارج از فکوس شدن را متوجه نمی شوم همچنین فوکال که خواهش می کنم از لحاظ فنی توضیح بیشتری بدهید اما اگر قدری با دقت بیشتری نگاه کنید تنها لبه پایینی بدن حشره بعلاوه برخی از قسمتهای پاها و نوک شاخک ها خارج از فکوس است.
حال از شما می پرسم اولا آیا با توجه به بیان قسمتهای زیادی این قسمتها با توجه نسبت سطح بدن حشره که حدودا 10 درصد از کل را تشکیل می دهد قسمت زیادیست ؟
دوما شما که ماکرو گرافی می کنید آیا این قسمتها جزو نقاط کلیدی و مهم بدن حشره هستند؟
فضای کادر توسط برگی که موجود است اشغال شده و نگاه رو از سوزه میدزده
این برگ محل زندگی این حشره هست و از دید بنده همانطور که آقای ثبوتی نیز اشاره کردند خطوط آن در ترکیب مد نظر من بوده و در نمایش وجه مستند محل زندگی آن نقش به سزایی را بازی می کنند فقط شخصا دوست داشتم برگ سالم تر بود که آن هم تحت اختیار من نبود.
نکته جذابی در زاویه برداشت موجود نمیباشد

در ارتباط با این مورد در کامنت قبل توضیح دادم و این نظر شخصی شماست و محترم اما قطعا بنده اختیار چگونگی خلق اثر خود را دارم.
در رابطه با ایرادات ادیت نیز که در کامنت قبلتان عنوان کرده بودید فراموش کردید توضیح دهید.
در پایان لازم به ذکر است که بحث من بر این که این اثر شایسته انتخاب بوده نبوده و نیست و در این زمینه قطعا اگر قرار باشد کسی دلایل خود را عنوان کند داور مد نظر است و بنده نخواهم بود.
دوست عزیز بنده در هر زمان که برای عکاسی می روم حدود 20 شات می گیرم از این 20 شات تنها سه یا چهار عدد رو برای ارسال انتخاب می کنم من نمی گویم این ثبت یک ثبت فوق العاده ماکروست وایرادی ندارد اما این ایراداتی که عنوان می کنید اساس فنی ندارد و احساسیت.
"۱۳:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | عبدالرحمن دربه (8)

با درود فراوان
ماکروی بی نظیری از یک حشره ی کمیاب ترکیب رنگها عالی است ...2+
"۱۵:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (3) | محــمد عـلـی جعــفری (998)

سلام
ماکروی قشنگیه؛
عکس از لحاظ تکنیک و موضوع بدون اشکال است؛
عکس خلاقانه، جدید، و دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است؛ از لحاظ تکنیک و موضوع نیز عالی است؛
"۱۵:۲۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | مریم ظهیری مهر (3065)

گونه زیبایی از حشرات را به تصویر کشیده اید . این ثبت نسبت به ثبت های قبلی از درخشندگی کمتری برخوردار است دلیلش رو نمی دونم
ممنون از ارسال زیبا
"۱۶:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مجید شریفی (49)

با سلام
ماکروی بسیار زیبایی را ثبت کرده اید.کادر بندی و فوکوس عالی است
تشکر بابت ارسال خوبتون
موفق باشید
"۱۶:۳۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد آگاه (2183)

سلام،
ماکروی جالب و قابل توجه است. فوکوس و وضوح خوب است. ترکیب رنگی، موجب برجستگی شده است. موفق باشید.
"۱۶:۴۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (3) | علیرضا باستانی (413)

جل الخاق...

به نظرم 50 درصد کار ماکروگرافی پیدا کردن سوژه بکر و کمیاب است که اصلا کار آسانی نیست و 50 در صد بعدی عملیات عکاسی.

توضیحات جذاب بود

خیلی لذت بردم

شاد و سربلند
منتظر کارهای بعدی
"۱۸:۱۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مهدی ناطق زاده (61)

با سلام و درود
فلو و فکوس خیلی قوی هستش
و ادیت که بیشتر خواسته توجه بیننده روی حشره باشه
موفق باشین
+2
"۱۸:۲۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | امیرحسین علیداقی (2683)

سلام دوست عزیزم
ثبت بسیار زیباست.گونه ای زیبا از این حشره جالب را ارسال نموده اید.فوکوس روی حشره بسیار عالیست
شاد باد
"۱۸:۵۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | عبدالرحمن دربه (8)

با درود فراوان
ماکروی بی نظیری از یک حشره ی کمیاب ترکیب رنگها وکادربندی عالی اگه حشره روی برگ سالم تری بود دیگه کار عالی عای میشد موفق وسربلند باشید...2+
"۲۰:۳۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | امین موسوی (1026)

سلام
ثبت بسیار زیباست.گونه ای زیبا از این حشره جالب را ارسال نموده اید.فوکوس روی حشره بسیار عالیست
ممنون از ارسال
"۲۱:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امید نصری (3655)

بزرگوار . با توجه به توضيحات به نظر ميرسه كه همچنان اصرار داريد كه ثبت يك ثبت ماكروگرافي خوب است . عزيز صرفا بزرگنمايي يك حشره دليلي براي خوب بودن يك اثر ماكرو نيست خودتون هم خوب ميدونيد . چگونه ميشود فقط زماني كه ايرادي براي يك ثبت گرفته ميشود احساسي ميشود ولي اگر بيجهت تعريف و تمجيد شود منطقي .بنده همچنان اعتقاد دارم كه ثبت صرفا از نظر حشره شناسي قابل تمجيد است ولي از بابت يك اثر ماكرو (منتخب شدن كه جاي خود دارد ) ايرادات اساسي دارد. زماني كه اين زاويه رو براي برداشت انتخاب ميكنيد داشتن فوكوس در تمامي مناطق امري است كه براي جذابيت كار كمك كننده است . زاويه برداشت فاقد جذابيت است . بزرگوار بنده متوجه نشدم قصد شما از اين زاويه نشان دادن حشره است يا برگ محل زندگي . اگر حشره مد نظر بوده كادر توسط برگ اشغال شده و اگر برگ مد نظر بوده همچنان فوكوس كاملي نداريم. سطح برگ با توجه به خرابي و شلوغي تاثير منفي در زيبايي ثبت داشسته است .در مورد خطوط واقعا بر اين باوريد كه خطوط كمك زيادي به تركيب كرده اند ؟ . بزرگوار هر ثبتي كه يك حشره را به تصوير بكشد يك ثبت ماكرو نميباشد . بنده از كامنت اول با شخص شما و سليقه شما بحثي نداشتم . بنده بحثم بر سردلايل منتخب شدن ثبت بوده و به نظر ميرسه كه داوري كه شما مد نظرتان است صرفا به خاطر خوش امد خودشان ثبت منتخب ميكند . در همين 3-2 صفحه سايت ماكروهايي خواهيد ديد از ساير عزيزان كه بي توجه از كنار انها ميگذرند . زماني كه در مورد انتخابهاي بي مورد و بي اصول ساير سبكها همگي شاكي ميشويم و اعتراض ميكنيم كه چرا عكسهاي بي كيفيت سياه و سفيد منتخب ميشوند تحمل شنيدن اين بحث رو در اين سبك و اثرهاي خودمان هم داشته باشيم . در مورد آقاي گلزار هم بايد بگم شما هم دچار سوئ تعبير شده ايد و توصيه ميكنم بحث بنده رو با ايشان خوب مطالعه فرماييد تا به منظور بنده از مطالبي كه گفتم پي ببريد متاسفانه احساس خوب بودن و بهتر بودن و غير قابل نقد بودن بعضي دوستان كه به مرور در فكرشان بوجود ميايد تحمل قبول نقد و اشكال رو از دوستان صلب ميكنه . بهتره كمي تحمل خودمون رو بالا ببريم . باز هم ميگم بهتره دوستان طلايي به جاي انتخاب ثبتهايي كه مورد خوشايندشان است ثبتهايي رو منتخب كنند كه بار آموزشي داشته باشه در هر سبكي كه ارائه ميشه

"۲۱:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | مجتبی زینل زادگان (5544)

سلام مجدد
جناب نصری صرفا تا به اینجا با توجه به اینکه مباحث من و شما بار آموزشی و فنی برای دوستانی که این مطالب را مطالعه می کنند داشت این بحث را ادامه دادم اما با توجه به اینکه بحث دارد به بیراهه می رود این کامنت نظر آخریست که در رابطه با این موارد می نویسم و دلیل آنهم در کنار پاسخ شما ابراز برخی از مطالب فنی عکاسی و همچنین کمک به نقد نویسی صحیح می باشد و از شما هم در کمال احترام و آرامش خواهش می کنم این بحث را ادامه ندهید و یا در صورت تمایل در فروم سایت حتما در خدمتتان خواهم بود.
با توجه به توضيحات به نظر ميرسه كه همچنان اصرار داريد كه ثبت يك ثبت ماكروگرافي خوب است .
خیر دراینجا این مطلب را عنوان کردم:
من نمی گویم این ثبت یک ثبت فوق العاده ماکروست وایرادی ندارد
عزيز صرفا بزرگنمايي يك حشره دليلي براي خوب بودن يك اثر ماكرو نيست خودتون هم خوب ميدونيد
بله کاملا موافقم اما در این ثبت بزرگنمایی صورت نگرفته است.
چگونه ميشود فقط زماني كه ايرادي براي يك ثبت گرفته ميشود احساسي ميشود ولي اگر بيجهت تعريف و تمجيد شود منطقي

تمام دوستانی که برخی از آنها برای من و شما شناخته شده هستند و در این ثبت علاوه بر بیان ایرادات نظر مثبتشان را هم اعلام کرده اند بنا به گفته شما تعریف و تمجید بیهوده کرده اند؟ نظر شما این است که همه اشتباه می کنند و شما درست فکر می کنید؟
.بنده همچنان اعتقاد دارم كه ثبت صرفا از نظر حشره شناسي قابل تمجيد است ولي از بابت يك اثر ماكرو (منتخب شدن كه جاي خود دارد ) ايرادات اساسي دارد
ایراداتی را مطرح کرده بودید پاسخ دادم و سوالاتی را مطرح کردم از قبیل ارتباط فلاش با مسئله فکوس که پاسخ ندادید در ارتباط با ایرادات اساسی که ذکر کردید آماده تبادل نظر فنی در سایه احترام و آرامش هستم.
زماني كه اين زاويه رو براي برداشت انتخاب ميكنيد داشتن فوكوس در تمامي مناطق امري است كه براي جذابيت كار كمك كننده است .
بله کاملا درست است کمک کننده است اما در ماکروگرافی با توجه به مشکل عمق میدان کم نقاط کلیدی در اولویت هستند و بقیه مناطق لزوم قطعی ندارد.
زاويه برداشت فاقد جذابيت است .
پاسخ این نظر شما را در کامنت قبلی ذکر کردم
بزرگوار بنده متوجه نشدم قصد شما از اين زاويه نشان دادن حشره است يا برگ محل زندگي .
هردو
اگر حشره مد نظر بوده كادر توسط برگ اشغال شده و اگر برگ مد نظر بوده همچنان فوكوس كاملي نداريم.
حشره سوژه اصلیست و طبعا حشره مد نظر بوده و فکوس روی برگ در اینجا لزومی ندارد کما اینکه در این ثبت فرموده بودید کادر به اندازه کافی باز نیست و بایستی از محیط پیرامون آن استفاده شود و اکنون که از محیط پیرامون استفاده شده در اینجا می فرمایید توسط برگ اشغال شده است.
سطح برگ با توجه به خرابي و شلوغي تاثير منفي در زيبايي ثبت داشسته است .
خیر اگر کمی منصفانه نگاه کنید با توجه به مزایای دیگر ثبت در این حد نیست.
در مورد خطوط واقعا بر اين باوريد كه خطوط كمك زيادي به تركيب كرده اند ؟
بله خصوصا رگبرگ اصلی برگ که خط قطری ایجاد کرده و نیمه سمت چپ که از نظم خوبی برخوردار است.
بنده از كامنت اول با شخص شما و سليقه شما بحثي نداشتم . بنده بحثم بر سردلايل منتخب شدن ثبت بوده و به نظر ميرسه كه داوري كه شما مد نظرتان است صرفا به خاطر خوش امد خودشان ثبت منتخب ميكند . در همين 3-2 صفحه سايت ماكروهايي خواهيد ديد از ساير عزيزان كه بي توجه از كنار انها ميگذرند .

بله موافقم برای مثال بنده انتظار داشتم ثبت آقای گلزار را در عکسهای منتخب ببینم و در زمینه نحوه بیان اعتراضتان نیز شما در اینجا راهنمایی کردم:
در پایان اگر نسبت به انتخاب این عکس اعتراضی دارید فکر می کنم بهترین راه برای بیان اعتراضتان تماس با مدیر محترم گالریست .
متاسفانه احساس خوب بودن و بهتر بودن و غير قابل نقد بودن بعضي دوستان كه به مرور در فكرشان بوجود ميايد تحمل قبول نقد و اشكال رو از دوستان صلب ميكنه .
خیر چنین نیست اگر نقد بر اساس منطق و انصاف باشد همه پذیرای آن هستند شخص شاخص در این زمینه آقای علی اکبر خندان هستند اگر به نظرات ارسالی ایشان مراجعه کنید در می یابید که در همه ثبتها اگر ایرادی وجود داشته عنوان کرده اند و همیشه جانب انصاف را نگه داشته اند شخصا هیچ وقت از نقد های تند ایشان ناراحت نشدم.
در پایان بنده ذکر می کنم که بنده متوجه شدم که اعتراض شما به انتخاب این عکس در دسته بندی منتخب بود اما کل بحث من با شما این است که : نسبت دادن ایراداتی که اساس فنی ندارند به ثبتی که حتی اگر شایسته انتخاب هم نبوده باشد در جهت بیان اعتراض به انتخاب آن عکس صحیح نیست و نحوه بیان مطرح کردن در فروم گالری و یا مکاتبه با مدیر گالریست.
در ارتباط با ایراداتی که مطرح کردید در صورتی که پاسخ سوالات من را بیان فرمایید یا هر گونه ایراد دیگری که بعنوان ایراد اساسی ذکر کرده بودید اگر بار آموزشی داشته باشد و بحث را به جدل تبدیل نکند با کمال میل پاسخگو هستم .همچنین بنده مجدد و موکدا بیان می کنم مواردی که مطرح کردم در جهت دفاع از منتخب بودن این ثبت نیست و تنها به ایرادات شما که مطرح کرده بودید پاسخ دادم.
جناب نصری من و شما با هم دوست هستیم و اینجا آمده ایم تا از همدیگر یاد بگیریم من بدنبال قبولاندن این عکس به عنوان یک عکس بی ایراد نیستم اما شایسته است که اگر ایرادی مطرح می شود از روی انصاف و صحیح باشد همچنین شخصا هر زمان از هر یک از شما دوستان ماکروگراف عکسی در صفحه اول دیدم موجب افتخار بنده بوده خوشحال شدم و حتی این خوشحالی را در نحوه بیان خود اعلام کرده ام شما فردی تحصیل کرده و دارای مدرک دکترا هستید این مباحث زیبنده من و شما نیست.
"۰۹:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | سید آرمان نبی پور (2599)

گونه ی بسیار زیبایی از حشرات را به تصویر کشیده اید.
این ثبت نسبت به ثبت های قبلی شما از کنتراست رنگ درخشندگی و اشباع سبز کمتری برخوردار است!
به نوعی که اگر اسم شما پای عکس نبود شاید متوجه نمی شدم

به هر حال کارتان عالی است.
در ضمن بحث تخصصی شما و دیگر اساتید فنی ماکرو برای من بسیار آموزنده بود

ممنون استاد گرامی.

"۰۹:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجتبی زینل زادگان (5544)

سلام جناب نبی پور
بنده شما و بقیه دوستان عزیز که در این ثبت حضور یافته اند را استاد خود می دانم و از همه یاد می گیرم.
شما و خانم ظهیری مهر کاملا درست اشاره کردید ادیت در این ثبت نسبت به بقیه ثبتهای قبلی من متفاوت است که توضیحاتی را جهت دوستان علاقه مند اضافه می کنم.
آقای محمد رضا مومنی در نظرشان به نکته بسیار درستی اشاره کرده اند.( سوژه موقعیت ایده آلی نداشته)
این سوژه به صورت وارونه به زیر یک برگ چسبیده و با خرطوم خود مشغول نوشیدن شیره گیاه بود که من کادر را پس از عکاسی چرخانده ام.
زدگی های سطح برگ و خطوط ضخیم روی برگ نگاه را از سوژه منحرف می کردند و برای رفع این مسئله سعی شد از همین خطوط در ترکیب بندی استفاده شود که همانطور که در قبل توضیح دادم خط رگبرگ اصلی در قطر قرار گرفت و منحنی های منظم سمت چپ نیز فضای منفی بالا را پر کردند همچنین با توجه به مشکل ذکر شده جهت تمرکز بیشتر توجه بیننده روی سوژه اشباع رنگ سبز و همچنین نور این کانال کاهش داده شد تا سوژه با رنگ و تفاوت کنتراست خود نبود پس زمینه ساده را قدری پوشش دهد که در این زمینه آقای ناطق زاده نیز به خوبی اشاره کرده اند.
از حضور شما و تمامی دوستان گرامی تشکر می کنم

"۰۹:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | سید آرمان نبی پور (2599)

استاد گرامی از توضیحات مفید و آموزنده ی شما درباره رنگ و نوع ادیت ممنونم.

بنده شما و بقیه دوستان عزیز که در این ثبت حضور یافته اند را استاد خود می دانم و از همه یاد می گیرم. فروتنی و تواضع شما باید الگو و سرمشق همه ی ما باشد.
"۱۲:۰۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | کرامت اله سراندیبی (1459)

دورد بر شما
ای کاشک بدانیم بعضی ثبتها سخت است بخصوص از حشرات که ثابت نیستند و پیرو فرمان عکاس نمی باشند اما دوستان تمام سعی خود رو میکنند که ثبت زیبائی داشته باشند . چرا که هیچ کس دوست ندارد ثبت انجام شده بد شود حال اگر در این زمینه دچار نقص هم شود دلیل ندارد که با بحث هم دیگر رو آزورده کرده و موجب رنجش دوستان را فراهم کنیم . و همین قد بدونیم که همه برای یاد گیری آمدیم . از ارسال زبیا متشکرم . خرسند باشید
"۱۶:۰۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | هادی کلاهی نژاد (1166)




--------------------------------------------------------------------------------

با سلام
ماکروی بسیار زیبایی را ثبت کرده اید.کادر بندی و فوکوس عالی است
تشکر بابت ارسال خوبتون
موفق باشید
"۱۹:۴۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مهیار رحمانی (221)

درود بر شما
رنگ و وضوح عکس بیار خوب شده فوکوس هم مناسب و دقیق شده
اما ای کاش فوکوس بر روی برگ بهتر کار میشد
چون هم تعادل دید از بین میره
یا کادر کمی بسته میبود تا نقشهای اضافی موجود در عکس حذف میشدند
درود فراوان بر شما
"۰۲:۵۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | دسام کریمی (1285)

ماکرو زیبائی ثبت کرده اید رنگ سیاه بک گراند باعث جلوه گری بیشتر سوژه شده است.فوکوس هم خوبه کادر بندی عالیست . نور و کنتراست به زیبائی ثبت کمک شایانی کرده است .خسته نباشید.
"۲۱:۲۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | شهاب حقیقت طلب (3206)


ثبت بسیار زیباست . گونه ای زیبا از این حشره جالب را ارسال نموده اید . f یک یا دو پله بسته تر بهتر چون فوکال بالاست . فکر می کنم جا داشت . . چون قرار بر این نبوده از بوکه ای خوشرنگ در بک استفاده شود به علت شاتر بالا و استفاده از فلاش که پس زمینه را تیره کرده . قصد هم بر این بوده و ایراد نیست ، فقط دلیلی است برای این نظر که دیافراگم بسته تر لطمه ای به کار نمی رساند .
البته مسطح بودن سوژه و زاویه برداشت هر عکاسی را برای انتخاب دیافراگم بسته تر دچار تردید می کرد .
مرسی دوست من



"۲۱:۲۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مجتبی زینل زادگان (5544)

بله حق باشماست تا f:18 کیفیت و شارپنس قابل قبول است اما بیش از آن بر کیفیت تاثیر خوبی ندارد عمق میدان کم این ثبت به خاطر فاصله کم من با سوژه بوده است. کادر ، کادر اصلیست بدون کراپ. البته من شات های دیگر هم دارم که مناطق دیگر در فکوس هستند و می توانستم باهم ترکیبشان کنم اما چون زیاد مناطق مهمی نبودند صرف نظر کردم.
ممنون از حضور ونظرات خوبتان.
"۱۴:۵۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مجید مومنی مقدم (8228)

مجتبی جان من دیر متوجه بحثها شدم
به هر حال اکنون مینویسم

گاهی وجود یک المان در عکس مرز تمامی المانها را میشکند و عکس را به یک اثر منحصر به فرد تبدیل میکند مانند عکس شما میتوانیم عکس را نقد کنیم ولی همیشه نقد لازم نیست مانند عکس شما من نیازی به این نمیبینم که در مورد فکوس روی سایر نقاط صحبتی کنم وقتی مواجه با یک عکس منحصر به فرد هستم

نکته دیگر در مورد امید عزیز
اینکه بنویسی انتظار من زیاد است و بعد منحصر به فرد بودن را مورد توجه قرار ندهید کمی دور از انصاف است ما نیز میتوانیم مرتبا روی کارهای شما بنویسیم امید جان عکس خوبیست ولی ما انتظار بالاتری داریم!

در مجموع من شخصا مهمترین فاکتور عکس را در هر ژانری تاثر آن بر بیننده میدانم که این عکس واجد آن است من شخصا انتخاب این عکس را کاملا صحیح میدانم و از طلایی محترم هم تشکر میکنم

منتظر حشرات نایاب هستیم

"۱۴:۵۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | مجتبی زینل زادگان (5544)

از لطف و مهربانی شما ممنون دوست عزیز
امید که با راهنمایی صحیح در کنار هم و باهم بتوانیم در این زمینه پیشرفت کنیم و روز به روز شاهد موفقیت هر چه بیشتر هم باشیم.