گالری تصاویر "اصغر خوش خلق"

         
عکس
نام :   اثر (امتیاز : 40)
عکاس :   اصغر خوش خلق (امتیاز : 2426)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 450D
نظرات :   57
بازدیدها :   1608
تاریخ ارسال :   ۲۹ مرداد ۱۳۹۰
علاقه‌مندی‌ها :   1
دسته‌بندی سايت :   مفهومی , انسان
توضیحات عکاس
سلام و ادب ....قابل توجه دوستاران انگاره و نگاه که این اثر فاقد تکنیک نرم افزاری ست و کاملا عکس محض می باشد... سپاس

"۰۰:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

گاه چنان می شود
گاه چنین
پوکه ی احساس تو خالی می شود و
هپروت و اوهام...

و چه سخت است که فقط انسان مانوس نمی شود...
مباد که پرهیز کنی از اثر

"۰۱:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | کسری م (294)

درود دوست عزیز

استاد فکر می کنم همان سوژه و همان آیینه است. زیباست ولی نمی دانم چرا باز هم نمی توان با این یکی ارتباط برقرار کرد..
در رابطه با تکنیک ثبت تعجب می کنم به چه شیوه ای چنین عکسی را از داخل آینه گرفتید؟! یا شاید هم من اشتباه می کنم..

موفق باشید

"۰۱:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام جناب میر سلیمی عزیز

آئینه نیست بلکه بازتابی ست از روی صفحه ی فویل که بیشتر برای کاربری رفلکتور استفاده می کنم و اینجا نیز همان رفلکتور به عنوان بازتاب دهنده ی پرسوناژ استفاده شده است ...
ویرایش هم در حد شدت بخشی به کنتراست اثر استفاده شده است. همین.

در مورد با ارتباط شما با این اثر نیز، آنچه از ذهن گرام شما بر می تابد برای من حقیر قابل توجه است... هر چه که باشد ...

سپاس از حضور شما اولین دوست همراه
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوهش
"۰۲:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | غلامرضا برجیان بروجنی (4181)

نور با تابش و اجسام در معرض نور با بازتاب هایشان بسیار بی نقص به کار خود مشغولند و چه زیبا نقش می زنند ، چشمی بینا و ذهنی هوشیار را طلب می کند جستجوی این نقشها و ثبتشان .
عالیست و توضیح خوبتان موثر

"۰۲:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب برجیان بروجنی عزیز
آموزگار و معلم بزرگوار این حقیر

بسیار پر ارزش است حضور شما و بیانات شما...
به حق که دانش آموزی در زیر سایه ی شما بزرگواران تعالی بخش هر اثری ست...
باشد که بشنوند آنها که در اوجند و گویی سواره ی موجی کوتاه.

امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوهش
"۰۲:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین ملکی (5639)

با سلام
با اینکه استورک مشکی دور کادر به حس مورد نظر عکاس صدمه زده ولی در مجموع ثبتی متفاوت را شاهدیم
موفق باشید

"۰۲:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب ملکی عزیز

من نیز بر این اتفاق هنوز ره آوردی کامل در دست ندارم و مخاطبی مثل شما و دوستان را می طلبد تا نقص ها و اشکالات را رفع نمایند.

سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه
"۰۲:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | غلامرضا برجیان بروجنی (4181)

مرا شرمنده الطاف بیکرانتان کردید
افتخار من شاگردی در مکتب استادان با دانش و هنرمندی چون شماست ، خود را سزاوار این همه محبت نمی بینم.


"۰۲:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

به نظر این حقیر بیش از این هاست که در کلام من نمی گنجد... همچنین سرور گرامی جناب آقای دین محمدی که به آثار فقیدانه و بزرگمنشانه می نگرند...
احساس می کنم از نسل شما بزرگواران قلیل در این سایت و گالری بسیار کم هستند که نیازی به بیان منش و اخلاق شما نیست و کاملا مشخص ومشهود است که به بیانی موجز و انسانی می پردازید.

باید اعاده حیثیت در اخلاق و هنر برقرار باشد تا هنر اصیل ایرانی را به جهانی که مفتون مدرنیزه ی بی قاعده است باری دگر نشانی افزود... که بسیار جایش خالیست این روزها

"۰۷:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (3) | فرهاد حقیقی کیا (749)

پرده ها که بر افتند ، حجابهای دنیایی چشمانمان که دریده شوند، آنگاه آیا بینندگان مشاهداتشان را تاب خواهند آورد؟
انگاه ایا بینندگان غریق هول و هراس و شگفتی نخواهند بود؟
...
نخستین تداعی ذهنیم از دیدن این اثر "چهره عریان روح" بود .
تبریک و سپاس
3/3

"۰۷:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب حقیقی کیا عزیز

شکافتن ذرون اثر و نوع دیالوگ شما نشان از وسعت دید شما دارد.
سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه
"۱۰:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (1) | حامد ملکی (702)

عكس مورد بحث دريچه اي نيمه باز به دنیای زنان است

آنچه عكاس به تصویر می کشد تاثیراتی است که از اطراف خود ، جامعه و تجريات ذهني وي نشات میگیرد و عكس چون آئینه اي منعکس كننده آنهاست

تلاشي موفق در جهت آشنايي زدايي و به گونه اي به انتزاع رساندن پرتره براي نماياندن احساسات فرد صورت گرفته است كه سواي تكنيك به كار رفته ، اثري متفاوت است



"۱۰:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب ملکی عزیز

به گونه اي به انتزاع رساندن پرتره براي نماياندن احساسات فرد صورت گرفته است
ارزشمند و خاصیت بخش

سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه
"۱۰:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (1) | سید آرمان نبی پور (2599)

نور با تابش و اجسام در معرض نور با بازتاب هایشان بسیار بی نقص به کار خود مشغولند و چه زیبا نقش می زنند ، چشمی بینا و ذهنی هوشیار را طلب می کند جستجوی این نقشها و ثبتشان .
عالیست و توضیح خوبتان موثر

ممنون

"۱۰:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب نبی پور عزیز

البته کاری کامل نیست و نقص های بسیاری دارد و من بر این عقیده استوارم که هیچ اثری نیز کاملا نیست.

سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه
"۱۱:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | احسان قنبری فرد (9266)

این گونه اجرا و نمونه های مشابهی که در زمان عکاسی از فیلتر های متفاوت یا حتی شیشه های مات یا پلاستیک برای اینچنین نماهایی بهره برده اند، در تاریخ عکاسی بی سابقه نیست اما این اجرا نیز در نوع خود زیبا و نتیجه حاصل شده ثابل توجه است.

"۱۱:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب قنبری فرد عزیز

و صد البته من نیز موافقم اما تکمیک های حاصله را اگر در بیرون از نرم افزار جستجو کنیم و نرم افزار هدف غایی تکنیک نباشد حس می کنم به عکس و حوزه ی عکاسی آسیبی نمی رسد.

سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه
"۱۱:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | امیرسجاد خزری (289)

ثبت و اجرا نشان از ذهن جستجوگر و خلاق عکاس داره.
پاسپارتو رو برای این اثر نمیپسندم و ترجیح میدم چنین برداشتی رو خالص ببینم.

2+

"۱۱:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب خزری عزیز

پاسپارتو رو برای این اثر نمیپسندم و ترجیح میدم چنین برداشتی رو خالص ببینم.
من نیز موافق هستم و بودم و خواهم بود ...
سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه
"۱۱:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حمید عزیزی خانقاهی (6679)

با سلام و ادب
ایده خلاقانه باعث ثبت زیبایی گشته که به دل بیننده اثر می نشیند.حذف پاسپارتو می تواند موثر باشد
موفق باشید

"۱۱:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب عزیزی خانقاهی عزیز

همواره من نیز موافق هستم و بودم و خواهم بود ...
بی شک خود نیز برای پاسپارتوی این اثر و پرزنت این اثر تخصصی به این مقوله نپرداخته ام.

سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه
"۱۳:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمد صادقی مهر (537)

حسی که من با اطلاعات ناقص و تجربه کم از عکس گرفتم ، زن در حاله از ابهام و یک نوع پا در هوا بودن بود . در کل کار خوب و متفاوتیست+2

کلمه کلمه کلمه

"۱۳:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب صادقی عزیز

امیدوارم نوع سوال و نقیصه جاری و اطلاعاتی را که خواستارید دقیق عنوان کنید تا این حقیر پاسخگو باشم البته در حد سواد بسیار کمم...

سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه

"۱۳:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد صادقی مهر (537)

حسی که من با اطلاعات ناقص و تجربه کم از عکس گرفتم ، فکر کنم در نوشتن دقت نکردم . منظورم اطلاعات ناقص تجربه ی کم خود بنده بود در عکاسی و نه عکس شما . ممنون
"۱۳:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | فرشاد داوری (1749)

کار زیبایی را ارائه داده اید
ادیت هم به حس ثبت کمک کرده است
نورپردازی هم بسیار خوب صورت گرفته اما شخصا با دهن کجی سوژه نمی توانم ارتباط برقرار کنم!

"۱۳:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب داوری عزیز

تجربه و تجربه کردن موردیست که هیچگاه غایت را به صورت کامل به مخاطب خود عرضه نمی کند بلکه همواره نشان از نوعی تلاش را بازگو می کند که نیاز به هم اندیشی را باید در خود بارور داشته باشد.

سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه
"۱۴:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | نیما مقیمی (6527)

یک ایده خلاق و کاری ساختار شکنانه ، نور پردازی هم خوب انجام شده
ممنون از ارسال

"۱۴:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب مقیمی عزیز

بسیار مورد توجه این حقیر است که نخبگان عکاسی نیز بر این اثر و هم آورد کوچک نظری دارند...

سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه
"۱۴:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | میثم حنائی (162)

سلام دوست عزیز
عکس زیبایی را در نوع خود به ثبت رسانده اید.
ممنون از ارسال شما
پیروز وسر بلند باشید.

"۱۴:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب حنائی عزیز

اگر چه زیبایی این اثر زیبایی فطری و طبیعی نیست....
و بیشتر تلنگری حسی ست.

سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه
"۱۴:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | علیرضا دین محمدی (4030)

سلام دوست عزیز،

جلوه قابل توجهی از تکنیک ابهام ارائه نموده اید.

یقه لباس فرد که فرمی مانند " قلب " به خود گرفته، در میانه خود سطح دیدگانی روشنی را محصور نموده که تداعی صفحه ای را می کند که سر رو به ازمحلال و فروپاشی با چشمهایی که گویی تنها کاسه خالی آنها بر صورت به جا مانده، بر روی آن قرار داده شده است.

ثبت بیننده را در کاوش اندام موجدار و حساس فرد ناکام می گذارد و او را به دیدن واقعیت دفرمه شده ای دعوت می کند که از رؤیت آن وحشت دارد.

موهای آشفته و سایه موجدار زیر صورت، گویی بیننده را با سری از تن جدا روبرو می کند.

گویا ثبت در بیان "زندگی" در "مرگ" می کوشد.

ثبت این قدرت بیانی را دارد تا بیننده همجنس را در مواجهه با جلوه ای از واقعیت خود و نظاره گر غیر همجنس را در توجیه حقیقت دگرگون شده وحشت زده نماید.

پیروز و سرفراز باشید

"۱۴:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب دین محمدی عزیز

سعادتی ست که معلم و آموزگار بزرگواری هم چون شما بر این ثبت کوچک نشانی از کلام و بیان خود نیز بیافزاید و همواره شما را جناب آقای دین محمدی به عنوان فردی تاثیر گذار در مقوله ی نقد نه به صورت فنی پیچیده که توانایی آن را دارید بلکه نقد به صورت کاملا سلیس و روان به دور از کلمات مسجع و غیر قابل فهم برای دانش آموزانی چون من به بار می نشانیدو در کلام شما نوعی رفتار اخلاقی و انسانی دیده می شود که مستتر زیر لایه های متن شما حضور دارند و این به زیبایی متن شما افزوده است.

باری سپاس و عفو لکنت بیان حقیر مرا در نوع تشریح

سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه
"۱۶:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مهیار رحمانی (221)

کادر مشکی مناسب بوده کار جالبی شده
ادیت مناسبی انجام دادید
سبکی جدید در عین حال کاری حرفه ای را به ثبت رساندید.
درود بر شما

"۱۶:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب رحمانی عزیز

البته حضور کادر مشکی را بسیاری رد کردند اما نظر شما نیز ارزشمند است.

سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه

"۱۶:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوهش

عذر از تکرار یک جا افتادگی تایپی از حضور تمام دوستان و اساتید
"۱۷:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (1) | مهدی فاطمی (424)

سلام و ادب ....قابل توجه دوستاران انگاره و نگاه که این اثر فاقد تکنیک نرم افزاری ست و کاملا عکس محض می باشد... سپاس

"۱۷:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب بانوی گرامی خانم فاطمی

سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه
"۱۷:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد صفرپور (923)

دوباره قصه لاینفک زنانگی و تشویش درون قابی که روحش عروج کرده.

اثری خلاق که دریچه ای مبهم و وهم آلود و البته حقیقی را بر روی مخاطب میگشاید.

این تصویر به نقش کمرنگ و متزلزل زن در جامعه اشاره دارد.

لذت بردم

"۱۷:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب آقای صفرپور

متن شما نیز حاوی مواردی از شهود است که قابل نوجه است.

سپاس از حضور
امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوه
"۱۸:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | شهرام رشیدی (6836)

سلام و عرض ادب
ثبت زیبایی را ارائه کردید
ایده خوب با بازی نور و آب چنین اثری را خلق کرده قابل قبول و قابل تامل.
تبریک برای انتخاب ثبتتون .
امیدوارم همواره در حال پیشرفت و کارای بهتر از شما دوست عزیز.
با سپاس

"۱۸:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب جناب آقای رشیدی

سپاس ای ارزشمند والانگر
که قدمی در این معرکه ی سودانشسته نهادی... و کلامی ...
سپاس

امید به اعتلای آثار و فرهنگ نقد و نظر انسانی در حوزه پژوهش
"۲۰:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد آگاه (2183)

سلام،
ابتکار قابل توجه و ایده ی جالبی است. با توجه به این که ادیتی انجام نشده است گونه ی افکت آبرنگی پیدا کرده است. موفق باشید.
"۲۲:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | داریـوش منصوری (6096)

ایده خلاقانه باعث ثبت زیبایی گشته که به دل بیننده اثر می نشیند.
اثری خلاق که دریچه ای مبهم و وهم آلود و البته حقیقی را بر روی مخاطب میگشاید.
"۰۱:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | کیارش کرمی (730)

خوش خولق عزیز آنچنان که انتظار میرف اثری زیبا و خلاقانه پدید آوردید
ویژگی این اثر را در این میبینم که بننده را به فکر و نگاه بیشتر وامیدارد تا بفهمد و حدس بزند
عکس بیش از یک نگاه می طلبد
جسارتا بدون ادیت بدن عکس را ویژگی یک عکس نمیدانم ادیت بخشی از عمل عکاسیست
سپاس فراوان
3+
"۰۴:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد علی حسینی (806)

عرض ادب

این روزها مجال وب گردی زیادی نیست اما این اثر چنان دل نشین است که جاذبه ی آن مرا نیز گرفت.

نوعی نگاه سورئال ورای قاب مد نظر عکاس بوده ست که بخوبی در اثر قلیان دارد.

پایدار باشید
"۰۹:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | علیرضا دین محمدی (4030)

دوست و همراه گرامی؛جناب خوش خلق عزیز؛

محبت شما در هامش عرایض ناقصی که بر ثبت ارزشمند شما جسارت کردم،موجب شرمساری این حقیر گشت.

به سبب احترامی که برای شخص شما قائلم،جسارتاً اجازه میخواهم از محضر شما خواهش کنم چنانچه صلاح می دانید، حتی المقدور از درج مطالبی که محدود به تقدیر و تشکر از همراهان می گردد پرهیز نموده و در صورت لزوم به چند عبارت کوتاه و مجمل مشروط بر اینکه مطالعه آن مختصر برای دیگر کاربران نیز حداقل فایده را داشته باشد، بسنده نماییم.

این امر چندین فایده دارد:

1-مهمتر از همه وقت گرانبهای دوستان معدودی مانند شما که در مقوله سواد بصری و سبکهای هنری و تکنیک عکاسی صاحب تجربه و نظر هستند صرف نگارش نقد و شرح بر ثبتهای بیشتری خواهد شد و لذا به پربارتر شدن مایه علمی-هنری سایت کمک خواهد کرد.

2-پرهیز از این امر موجب جلوگیری از ترغیب دیگر دوستان به نگارش تعارفات متعارف در برخی سایتها و انحراف از هدف اصلی سایت از مقصد علمی-هنری خود خواهد شد.(چنانچه در برخی سایتها نمیتوان در ذیل ثبتها از میان ده ها نظر، بیش از یکی دو شرح و نقد مفید پیدا نمود)

3-اهمیت درج امتیاز مثبت به یک نظر و یا امتیاز منفی، اعتبار خود را به دست خواهد آورد و سیستم طراحی شده از سوی سایت کارآمدتر عمل خواهد کرد.

امیدوارم خواهش من، جسارت به ساحت شما تلقی نگردد. حقیر تنها به دلیل صعه صدر و ابیت طبع و قرابتی که در شما سراغ دارم، این سیاهه را در ذیل ثبت ارزشمند شما دوست بسیار عزیز و محترم اضافه کردم.

امیدوارم زیاده گویی من را به دیده منت ببخشایید.

پیروز و سرفراز باشید
علیرضا
"۲۱:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | میثم خستوان (3749)

سلام و درود
ثبت متفاوتیست
امیدوارم از صراحت بیان بنده نرنجید ولی احساس میکنم انعکاس ضعیفیست از نیم تنه یک بانو و چیز دیگری در عکس نمیبینم مگر شی سفید نامناسبی که در دست سوژه است.
پاسپارتو نیز که برای جلب توجه بیشتر مخاطب ایجاد شده ( و البته که نرم افزاریست ) چندان در انجام وظیفه اش موفق عمل نمی کند.
با دسته بندی های مفهومی و انتزاعی برای هر عکسی که کمی ناواضح باشد موافق نیستم، مفهومی دسته بندی فرموده اید، جهت اطلاع می پرسم چه مفهومی مد نظرتان بوده است؟
جسارتا چون خودتان هم همین طور نقد مینویسید امیدوارم ناراحتتان نکرده باشم، انتقاداتی ریز است از برادری کوچکتر

"۲۱:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادبی به قدر فصاحت کلام

دوست عزیز در مورد نوع برخورد شما با این اثر بسیار موافقم، این اثر یک ثبت معمولی و بی بنیان است و از جهت دسته بندی نیز همینطور به صورت عامدانه کلیشه ای پرداخت شده و جهت اطلاع بزرگوار شما که این حقیر هیچ توانایی و خلاقیتی در نقد نداشته و ندارم و کاملا به امر بی سوادی خود در حوزه ی نقد و تحلیل در عکاسی آگاهم و در هیچ برهه ای از این زمان کوتاه عضویتم در این سایت مدعی نقد نشده و نخواهم شد و دوست عزیز به جهت احترام و نوع بیان و آثاری که از شما دیده ام باز عرض می کنم من در حد حتی ثبت یک اثر نیستم چه رسد در حد بیانیه و فرضیه و آن چه که از این ضمیر به زیر آثار سرریز می شود لکه هایی هستند که فقط چرک می کنند و دوستان ادیب و ارزشمندی چون شما و دیگر بزرگواران تصحیح و تنظیف می کنند.
حداقل امری که انجام می دهم جریانی ست آماتور تا حرفه ای ها کلامی از وسعت حضورشان جاری شود حتی بر علیه من... ومن نیز خوشحال می شوم.
چرا که مطلوب من این ................... باشد تا بعد.
در پایان هیچ تعصبی نسبت این اثر و انتخاب آن نیز ندارم و نخواهم داشت همانا که تا به حال به این اندیشه حضور نداشته ام.
امید به التفات سرور گرامی جناب آقای خستوان
سپاس و عفو از نوع بیان بیمار من که شما را نیز سرایت زده کرده.

"۲۱:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | میثم خستوان (3749)

دوست عزیز جناب خوش خلق
پاسختان مسرت وصول بخشید
مهر از سر نامه برگرفتم ..... گویی که سر گلابدان است
همانقدر که امیدوار بودم از انتقاد بنده نرنجید، امیدوار بودم که پاسخی منطقی نیز به سوالاتم دریافت کنم و از دیدن این متن که با کم لطفی نگارده شده کاملا بهت زده شدم...
اگر میدانستم از خواندن این 2 خط نقد ناچیز بنده در این حد میرنجید و اقدام به خود زنی میکنید هیچوقت این اشتباه را مرتکب نمیشدم و مثل بعضی دوستان با تعریف و تمجید های بی مورد دوستی خاله خرسه میکردم و به شما و دنیای عکاسیتان خیانت، البته که به نظر میرسد این یکی را ترجیح می دهید.
هیچ وقت به انتخاب عکستان نیز خرده نگرفتم، احساس میکنم سیستم دفاعی تان بیجهت فعال شده ...
نسبت به نقد ارسالی هم اطمینان دارم مشخصه های بیماری در آن وجود ندارد، مظروف در برگیرنده آن شاید حجم کافی نداشته است ...
متن قبلیم را نادیده بگیرید:
پرده ها که بر افتند ، حجابهای دنیایی چشمانمان که دریده شوند، آنگاه آیا بینندگان مشاهداتشان را تاب خواهند آورد؟
انگاه ایا بینندگان غریق هول و هراس و شگفتی نخواهند بود؟
...
نخستین تداعی ذهنیم از دیدن این اثر "چهره عریان روح" بود .
تبریک و سپاس
3/3

امیدوارم جبران آن بیان بیمار را کرده باشد

"۲۱:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

بزرگوار و دوست عزیز جناب آقای میثم خستوان

از شما و کنایه ها و نوع مبادرت مکالمه ها از این حقیر اگر سوءتفاهم و سوء برداشتی شده بنده عذر خواهی می کنم احساس می کنم عده ای خصومت های شخصی با این حقیر دارند... بنده هر چه بود و نبود از ناسزا را به خود بستم تا شما را نرنجانم گویی می خواهید تلقین بخش احساس کدورت باشید اما این حقیر برای چندمین بار هم به شما بزرگوار و هم بزرگوارن دیگر در این گالری خواهم گفت...بنده هیچ سبقه ی نقد و هنری ندارم و اگر حس می کنید حضور این حقیر شما را آزرده خاطر می کند لطفا طبق اصول و قوانین برخورد کنید... بنده کوچک تر از آن هستم که برای مخاصمه با شما وارد بحث شوم...
اگر احساس می کنید به شما یا حضور کسی یا اثر ایشان به صورت غیر اصولی اهانتی شده یا تهمتی زده شده خواهشمندم اطلاع دهید تا بنده با کمال احترام از ایشان یا شما عذر خواهی کنم.

البته نگارش من ایراد دارد و گویی خوانش من نیز برای ارائه نیز...
عفو به جهت عفونت کلام.
به جهت درخواست یک عزیز کلام می بندم تا عده ای نیز بر این نگارش توجیهی و جوابیه وصله ی خودخواهی و خود بینی و تکبر و امتیازی که هیچ منفعتی برای این حقیر ندارد، نبندند.
سپاس
"۲۳:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مانی خضری (558)

در کل تلاش خوبی توسط عکاس صورت گرفته. وخطوطی بی جا روی فویل و اینکه کادر بندی هم مشکل دارد در کل ارتباط خوبی با عکس نتونستم بر قرار کنم و با وجود تلاش بسیار عکاس در رساندن مفهوم در این امر نا موفق بوده
"۱۰:۴۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | حمزه رحیمی (77)

باز آفرینی
چهره نگاری در قاب ایهام
بیننده را درگیر احساس درونی عکاس می کند
آیا صحبت از فراموشی ست ؟ یا
یک خاطره ی دلچسب ! حس می کنم
هیچ وقت نمی توان پی برد
+2
"۱۷:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | behzad milad (897)

باسلام

ثبت زیبایست

جناب خوش خلق ثبت بسیار موفق و عجیبیست ، بانگاه کردن به صورت این شخص نوعی ارامش دیده می شود و باکمی توجه کردن صورت وحم برانگیزی دیده می شود .

خلاقیتی جالب درادیت ارائه کرداید که سبب موفقیت ثبت شما شده .

موفق باشید .

"۲۱:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | احمد قاسمی (1051)

سلام
امیدوارم همواره خلق تان خوش باشد
می دونی بیشتر از همه حرفهایی که دوستان زدن در مورد ثبت تو یه دریچه دیگه واسم باز کردی
من از این برچسب ها برای پرتره شخص + انعکاس در استودیو شخصیم استفاده می کردم ولی با دیدن این اثر شما امروز به ثبت جالبی فقط از انعکاس دست یافتم

ممنون
+2 ولی حق شما 3 است که من به خاطر تنبلی این کار را می کنم.

راستی دوست عزیز نظری در مورد ثبتی از من داده بودی به عنوان دختری که خودش را خورد . انعکاسی از میدان نقش جهان و دختری در آن انعکاس.

هر کدام از آن دو عکس ، ثبتی جدا بود. ثبت اول که از لحظاظ مفهومی کاملا متفاوت بود مورد توجه قرار نگرفت و من دومی را هم گذاشتم! به همین سادگی

موفق باشی
"۰۱:۵۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | مهران میر خلف (21)

2+
اثري زيبا اكه عكاس از تمام امكانات تصوير در جهت نمايش اكسپر سيو حالت پرتره و چه بسا حس و حال دروني خود به خوبي استفاده كرده است
فقط پرسشي برايم بي جواب مانده :ايا تاكيد بر اينكه اثر عكس محض است بر ارزش اثر خواهد افزود
اين سوال با توجه به رشته تحصيلي شما در ذهنم پر رنگتر ميشود
ممنون از شما

"۰۱:۵۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب
خدمت دوست گرامی میر خلف

اعتقاد به این موضوع که عکس دارای قوانینی ست و برای عکس محض بودن این اثر آیا کمکی به ارزش آن کرده است را نمی توان به این سادگی پاسخ داد.
برحسب اتفاقاتی که در این گالری رخ می دهد و گاهی آثار گرافیکی به جای عکس به نمایش گذاشته می شود سعی کردم به این نکته اشاره کنم که این اثر از نکات نرم افزاری درجهت فقط یک عکس بهره برداری کرده است و از افکت ها و تکنیک هایی که اثر را از دایره عکس محض بودن خارج می کند استفاده نکرده ام.

کنتراست یا تصحیح رنگ و روتوش تا حد اینکه عکس را از حالت اولیه ی خود خارج نکند و اصل اثر آسیب نرسد... و اگر هم استفاده شد باید تمامی اتفاقات نیز از آثار عکاسی مولف باشد و نه استفاده از shapeو text و filter که اثر را به سمت شاخه های دیگر هنرهای تجسمی سوق می دهد.

و البته این بحث امروز دنیاست که فنون و امکانات دیجیتال، آیا نوع نگرش به آثار عکاسی را عوض خواهد کرد یا نه؟
بدیهی ست که این نکته را باید از بزرگان و متخصصین این امر پرسش کرد.
"۱۱:۲۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | احسان زارع (56)

نور با تابش و اجسام در معرض نور با بازتاب هایشان بسیار بی نقص به کار خود مشغولند و چه زیبا نقش می زنند ، چشمی بینا و ذهنی هوشیار را طلب می کند جستجوی این نقشها و ثبتشان .
عالیست و توضیح خوبتان موثر