گالری تصاویر "محمد صادقی مهر"

         
عکس
نام :   ... (امتیاز : 34)
عکاس :   محمد صادقی مهر (امتیاز : 537)
نوع دوربین :   Canon
دیافراگم :   F3.5
شاتر :   1/200 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   37
بازدیدها :   1533
تاریخ ارسال :   ۲۸ مرداد ۱۳۹۰
علاقه‌مندی‌ها :   6
دسته‌بندی سايت :   معماری , مفهومی , انسان
توضیحات عکاس
تکیه معاون | کرمانشاه **** پ.ن : روز جهانی عکاسی رو بر همه دوستان و عکاسان تبریک عرض میکنم

"۱۵:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (1) | سهیل شهبازی (3133)

سلام دوست گرامی
ثبت خوبی اجام داده اید کادر بندی را دوست دارم مد رنگی هم زیباست
ای کاش محل ثبت را هم میگفتید
یا حق

"۱۵:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد صادقی مهر (537)

سلام دوست گرامی ثبت خوبی اجام داده اید کادر بندی را دوست دارم مد رنگی هم زیباست ای کاش محل ثبت را هم میگفتید یا حق

سپاس از لطف شما . تکیه معاون هست در کرمانشاه
"۱۵:۱۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | عرفان کوچاری (715)

حرکت روح گونه انسان به سمت بالا و آن هم گنبد( که خود نمادی از اسلام و تفکر اسلامی است) را می توان کنایه ای لطیف به آیه الیه یرجعون دانست

حرکت منحنی وار کاشی های داخلی گنبد خود تداعی کننده مفهوم عمیق کثرت به وحدت است که میتواند مکمل خوبی برای مفهوم بالا باشد

جزییات بنا به خوبی معلوم است که مدیون ویرایش خوب است
فقط دلیل عدم انتخاب گزینه مفهومی رو از طرف عکاس اون هم در چنین ثبتی نفهمیدم!!!
+2.5

"۱۵:۱۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد صادقی مهر (537)

تشکر از کامنت خوب و مفید شما .

راجب دسته بندی هم الان تعجب کردم . فکر میکردم انتخاب کردم

"۱۵:۳۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | مژده یونس مهاجر (1363)

سلام....
عکس بسیار زیبایی را به ثبت رسانده اید...
کادربندی زیبایی داره..ایده ی خوبی رو هم داشتید که الما معماری گونه راباانسان ترکیب کنید..
مود رنگی زیبایی داره..
در کل عالیست...
همیشه موفق باشید
"۱۵:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (1) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب

یادی از فیلم استیگماتا و تعبیری هر چند دور از بعضی نماهای این فیلم.

اما این اثر به دلیل ارائه ای از یک پوزیشن که همواره در ذهن من یادآور صلیب است و نوعی پرش مشخص پرسوناژ که یک پا را تا حدالفاصل بالای زانو بالا آورده و نوعی حالت تهاجم و تضارب به جهت ضد نور شدن و دستانی که لغزیده و حس شبح گونه را افزایش داده و لوکیشنی که در شباهت زیادی به یک مسجد و معماری اسلامی دارد... شاید به ظن این حقیر و دور نمایی کاملا نامربوط نوعی اعلان جنگ های صلیبی ست و حضور صلیب در مسجد یا بنایی اسلامی یا بالعکس حضور یک نماد اسلامی مانند هلال در کلیسا تقریبا نوعی حس تخاصم دو مسلک دینی را به ما نشان می دهد.
و مود رنگی در این اثر بیشتر حس پلید و نافرجام این اثر را در مولفه ی پارادکس آن، معنی دارتر می کند.
سپاس و عفو از ناخویشتن داری در بیان

"۱۵:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد صادقی مهر (537)

ممنون جناب خوش خلق ... اتفاقا بی صبرانه منتظر چنین نظراتی و تعبیراتی بر روی کار های خودم هستم و باعث خوشحالی بنده هست . و اصلا اسمش را نا خویشتن داری نگذارید
"۱۶:۱۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (1) | حسین ملکی (5639)

سلام دوست گرامی
ثبت خوبی اجام داده اید کادر بندی را دوست دارم مد رنگی هم زیباست
ای کاش محل ثبت را هم میگفتید
یا حق
"۱۶:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (5) | امتیاز (2) | محمد صفرپور (923)

تلفیق فضایی کلاسیک از نظر مضمون با پرسوناژ که بیشتر باری مدرن را با خود حمل میکند مقداری نا متجانس مینماید همچنین علامت سوالی بزرگ را برروی ذهن مخاطب سایه انداز میکند.


کادر متوازن و متقارن که تداعی کننده دیگر عکسهای مشاهده شده در زمینه معماریست.


مود رنگی حاکم بر صفحه حمل کننده حسی قریب است و باری نوستالژیک و دلنشین را به همراه دارد.


به نظر مخاطب شخصی جوان است و اکنون اعتقادات ناسیونالیستی و یا معطوف شدن ذهنش به تاریخ خویش را در غالب کادری که به گذر زمان و تاریخ و پستی ها و بلندی ها اشاره دارد به تصویر کشیده است.


انسانی که در میانه کادر پوز و پوزیشنی عجیب را دارد نیز گویا با تردید پا به این کادر نهاده است.

با تمام این تفاسیر این ثبت حسی از جنس کنجکاوی را در خود دارد و مولف موفق است در به چالش کشیدن ذهن مخاطبان خود.



تقدیم با مهر
ارادتمند شما نوروز


"۱۶:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد صادقی مهر (537)

به نظر مخاطب شخصی جوان است و اکنون اعتقادات ناسیونالیستی و یا معطوف شدن ذهنش به تاریخ خویش را در غالب کادری که به گذر زمان و تاریخ و پستی ها و بلندی ها اشاره دارد به تصویر کشیده است. انسانی که در میانه کادر پوز و پوزیشنی عجیب را دارد نیز گویا با تردید پا به این کادر نهاده است. با تمام این تفاسیر این ثبت حسی از جنس کنجکاوی را در خود دارد و مولف موفق است در به چالش کشیدن ذهن مخاطبان خود.

تشکر از حضورتان جناب صفرپور ... و همچنین توضیحات خوبتون
"۱۸:۱۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر نادر افشار (85)

درود بر شما
استفاده صحیح از مد مناسب تقدم شاتر
استفاده از نور سنجی صحیح
زاویه دید پایین تر از نقطه دید
فضا و پرسپکتیو مناسب
کادر بندی صحیح
لذت بردم دوست عزیز به شخصه مخالف معنی تراشی برای عکس هستم،کار شما رو همین جوریش دوست دارم.سپاسگذارم+3

پاینده باشید.
"۱۹:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | محمد رضا شهبازی (678)

وجود سوژه ی انسانی در وضعیتی خاص باعث ایجاد کاری تفکر بر انگیز از یک عکس معماری ساده شده است. تقارن در ترکیب بندی عکس، متناسب با تقارن معماری ایرانی و مد رنگی انتخاب شده، متناسب با قدمت و اصالت این بنا یا فرهنگ. پرواز سوژه اما می تواند استعاره ای باشد از جریان روح و تاثیر معنویت این فضا بر روح آدمی.
"۲۰:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | بهنام کریمی (339)

زیبا و بیاد ماندنی
تمام اون چیزایی که بالا دوستان گفتن
بازه میگم زیباست و تأثیرگذار حالت خلصه به آدم دست میده در ضمن میشه یه پوستر سینمایی زیبا باهاش ساخت (مثه فیلم جن گیر)
موفق و مؤید باشید 2+
"۲۰:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | عارف ملکوتی (519)

سلام
عکس بسیار زیبایی را به ثبت رسانده اید... کادربندی زیبایی داره..ایده ی خوبی رو هم داشتید که الما معماری گونه راباانسان ترکیب کنید.. مود رنگی زیبایی داره.. در کل عالیست...
موفق باشید
"۲۰:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | سعید ربیعی (969)

درود بر شما

استفاده صحیح از مد مناسب تقدم شاتر

استفاده از نور سنجی صحیح

زاویه دید پایین تر از نقطه دید

فضا و پرسپکتیو مناسب

کادر بندی صحیح


لذت بردم از دیدن این شات زیبا...

آفرین

3+
"۲۰:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مهدی صفوی (48)

-ادیت عالی برای از دست ندادن جزئیات بنا
- ایده ای جالب که به نظر میرسه به یکباره به ذهنت رسیده و از همه مهمتر یه رفیق پایه که معلوم نیست چند بار بنده خدارو بالا پائین پروندیش!
- نقد آقای خوش خلق خیلی جالب بود...
- به نظر من یه لوستر زیبا برای تکیه معاون...
.
.
ecsesivo....

"۲۰:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | محمد صادقی مهر (537)

بله . خود سوژه هم عکاس بوووود . و این عکس رو به پاس زحمات فراوان و بالا پایین پریدن این دوستمون :دی
هم تشکری باشه و هم قشر پر زحمت عکاس رو به نمایش بکشم :دی (در باب مزاح )
--
جالب اینجاست که اوایل ساعاتی که به این مکان رفتیم لوستر بزرگی به بندی که در عکس هم هنوز هست، وصل بود . اما در کمال تعجب دیدیم که در این عکس اثری از لوستر نیست( از معجزات میراث فرهنگی) دیگر نمیدانم در این چند ساعت چه بلایی بر سرش آوردند ... بماند که به بهانه ی مرمت با بیل ! و کلنگ ! به جان این بنا افتاده بودند .
بگذریم صحبت ها و درد دل بنده طولانی شد امیدوارم سپاس
"۲۲:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | امین . (47)

like
"۰۰:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

سلام
دقت صاحب اثر در کادربندی و همکاری خوب سوژه
ثبتی زیبا را به همراه داشته.
هر چند استایل سوژه نمادی از صلیب را به ذهن بیننده رهنمود می کند.
ولی مد انتخابی و حرکت سوژه در راستای بند آویزان شده (محل نصب لوستر فقید ) و حرکت چرخشی آجرهای سقف که نمادی زیبا در هبوط انسانی است این شائبه را برطرف می کند.
منظور همان پارادوکس مورد اشاره دوست گرامی جناب خوش خلق عزیز که بیان شیوایی دارند است.
لذت بخش بود آموزنده.
موفق باشید.
"۰۰:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | میثم حنائی (162)

سلام دوست عزیز
عکس بسیار زیبایی را به ثبت رسانده اید.
ممنون از ارسال شما
پیروز وسر بلند باشید.
"۰۲:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (1) | غلامرضا برجیان بروجنی (4181)

پیش نمایش این عکس حس ثبتی از یک اثر معماری مسیحیت را تداعی کرد و اما با رویت خود ثبت چیز دیگری را مشاهده کردم.
با نظر جناب خوش خلق موافقم . ایشان نقدی عالی را ارائه نموده اند.
پیروز باشید
"۰۹:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حمید عزیزی خانقاهی (6679)

با سلام و ادب
به قول جناب صفرپور[کادر متوازن و متقارن که تداعی کننده دیگر عکسهای مشاهده شده در زمینه معماریست.
مود رنگی حاکم بر صفحه حمل کننده حسی قریب است و باری نوستالژیک و دلنشین را به همراه دارد]
موفق باشید
"۰۹:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | سید آرمان نبی پور (2599)

پیش نمایش این عکس حس ثبتی از یک اثر معماری مسیحیت را تداعی کرد و اما با رویت خود ثبت چیز دیگری را مشاهده کردم.
با نظر جناب خوش خلق موافقم . ایشان نقدی عالی را ارائه نموده اند.
پیروز باشید


ممنون
"۱۰:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | علیرضا قمری (2210)

سلام
آفرین برتو کار خوب و نگاه جالب شما ستودنیست
استفاده صحیح از مد مناسب تقدم شاتر

استفاده از نور سنجی صحیح
موفق باشید
"۱۵:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | مرجان عبدالهی (1162)

درود بر شما

اثر از تقارن وترکیبی مناسب که لازمه ی آثار معماری است،برخوردار است اما..آنچه اثر رابر جسته کرده چیز دیگری است...
فرم قرار گیری کاراکتر انسانی که در ابتدا پیکر مسیح را شاید در کلیسا تداعی می کند...با مکانی که می تواند عبادتگاه مسلمانان باشد...اندکی بیننده رابه تامل وا میدارد
اما هرگز در ذهن بیننده ی هوشمند بیانگر تضاد میان ادیان نیست...که همه شباهت است و اشتراک نه تخاصم ونه جنگ
حس عرفانی موجود نمایانگر آرامشی است که در بیخود شدن در یک عبادتگاه به انسان دست میدهد همانقدر عرفانیست که در کنار صلیب مسیح باشید یادر زیر گنبد مسجد ...واین تقابل ارجحیت وصل به معبود بر نوع مذهب را فریاد می زند...
پاینده باشید.
"۱۵:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | علیرضا دین محمدی (4030)

سلام دوست عزیز،

معماران هنرمند این بنای زیبا (حسین نقاش تهرانی و سیدابوالقاسم مانی) به همراهی شما عکاس ارجمند، زیبایی را میهمان چشمهای مخاطب نموده است.

جالب اینکه در زمان قاجار تکیه معاون الملک به منظور برگزاری مراسم مذهبی و رفع اختلافات قومی و عشایری به کار می‌رفت.

معماری منحصر به فرد گنبد موجود در تصویر موجب گردیده تا ثبت هم از انرژی درونگرا بالای دوایر تو در توی متحدالامرکز بهره برد و هم از انرژی چرخش شعاع های ردیفهای کاشی منقوش بر آن برخوردار شود.

انرژی که بیننده را - همچون فردی که با دستهای گشوده به آسمان برخاسته است- به درون مرکز و بالا می کشد و او را محسور قدرت بینهایت تکرار شونده و زایای خود می کند.

پیروز و سرفراز باشید
"۱۶:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | علیرضا دین محمدی (4030)

با عرض پوزش به دلیل لزوم اصلاح املاء جهت اهمیت معنا:
او را مسحور قدرت بینهایت تکرار شونده و زایای خود می کند
"۱۶:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (0) | مرجان عبدالهی (1162)

با سپاس فراوان از شما آقای دین محمدی عزیز
که با این کار احترام فراون خود را به دوستان خواننده متن نشان میدهید
برخی از کاربران متاسفانه از تذکر صحیح نوشتن واژه ها رنجیده خاطر می شوند مگر باز خوانی واصلاح ،به ارزش ها ی نویسنده ی متن افزون نمی کند.؟
پاینده باشید
"۱۷:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | محمد صادقی مهر (537)

بله خانوم عبدالهی درست میفرمایید . جناب دین محمدی هم بیان شیوایی دارند هم به مخاطبان متن خودشان احترام میگذارند که البته 90% کاربران عکاسی .کام هم از همین نوع هنرمندان هستند بجز تعداد محدودی
"۱۷:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مهیار رحمانی (221)

ادیت مناسب وکادری درست و زاویه ی خوب
با مفهومی به رنگ پرواز
قرینه بودن عکستان زیبایی آنرا دوچندان کرده
این هم از دقت بالای شماست
با سپاس فراوان از شما
درود بر شما
"۱۷:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | مهدی فاطمی (424)

عکس از لحاظ تکنیک و موضوع بدون اشکال است. (عکس خلاقانه، جدید، و دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است. از لحاظ تکنیک و موضوع عالی است.)
"۲۰:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد مهدی موحدی منفرد (4)

احسنت...
"۲۰:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد آگاه (2183)

سلام،
کادر بندی و مود رنگ و کنترل نور خوب و مناسب است و حتی بدون سوژه ی انسانی، ارزشمند و جذاب است. موفق باشید.
"۲۲:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | داریـوش منصوری (6096)

ادیت مناسب وکادری درست و زاویه ی خوب
با مفهومی به رنگ پرواز
قرینه بودن عکستان زیبایی آنرا دوچندان کرده
"۰۷:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مصطفی مصطفوی (191)

با سلام .تصویر زیباست .
عکسی خوش رنگ و زیبا با کادربندی عالی .چه پرش عالی است .مکان عکاسی هم بسیار زیباست البته اگرتا حالا خراب نشده باشد ! با سپاس از ارسال خوبتان 2+
"۱۵:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | شهرام رشیدی (6836)

با سلام
همه نکات مثبت و منفی را دوستان گفتند و بنده چیزی برای گفتن ندارم فقط باید بگم ایده خوبی داشتید .
با سپاس
"۰۴:۳۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد علی حسینی (806)

عرض ادب

درود بر این ثبت و این ادیت تاثیر گذار.

توالی درونیات ذهن انسان و هنر معماری و ریتم حرکت عامل انسانی که بسیار زیباست.

ممنون از اشتراک
پایدار باشید