گالری تصاویر "امیر عبدل پناه"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 57)
عکاس :   امیر عبدل پناه (امتیاز : 4500)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 450D
توضیحات دوربین :   Canon Efs 10-22mm
سنسور :   12 MP
ایزو :   100
نظرات :   69
بازدیدها :   2644
تاریخ ارسال :   ۲۴ مرداد ۱۳۹۰
علاقه‌مندی‌ها :   11
دسته‌بندی سايت :   ساحل و دریا , غروب آفتاب , منظره
توضیحات عکاس
HDR ---- تاریک بودن کل کار عامدانه است

"۱۰:۴۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | علی انجم شعاع (56)

سلام خدمت دوست عزیز
منظره بسیار زیبایی رو ثبت کردی
موفق باشی
به امید کارهای بعدی
ببخشید از اینکه نمی تونم امتیاز بدم(+3)
"۱۱:۲۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | بهار فراز (221)

با سلام. ثبت سورئالیستی را اینجا می بینم که زیباست. مود رنگی را خیلی در این اثر می پسندم. موفق باشید

http://www.facebook.com/pages/121/156222294449470

"۱۱:۲۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

درود ...

منظور شما را از ثبت سورئال متوجه نمی شوم. عکاسی سورئال کار بسیار سختیست و به شخصه می دانم که فعلا در توان من نیست!

این عکس اتفاقا یک اثر رئال محسوب می شود.

ممنون
"۱۱:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | هادی دهقان‌پور (9761)

نوع نگاهتان به این ساحل آتشین پُرصدف، قابل تحسین است. شخصاً دوست می‌داشتم با توجه به نقش پُررنگ خورشید، آن‌را در نقطه‌ی طلایی چپ کادر می‌دیدم.

"۱۱:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

درود جناب دهقان پور ...

راستش، اعتیاد اطرافیان به نقاط طلایی و خطوط دو سوم میانی، به طور ناخودآگاه باعث شده است که از آن در حالت 100 درصدی استفاده نکنم. شاید عکس زیباتر باشد، اما درگیر تکرار می شویم، در حالی که عکاسی می کنم که از این روزمزگی و تکرار فاصله بگیرم.

:)

ممنون از شما

"۱۱:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (5) | امتیاز (0) | هادی دهقان‌پور (9761)

اما این تکرار نیست. آن‌را اعتیاد و روزمره‌گی هم نمی‌نامم. این تناسب باعث جذابیت ناخودآگاه تصویرت برای هر بیننده‌ای که از این قواعد، بی‌خبر است می‌شود.

"۱۱:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (0) | حمیدرضا بهنام فر (2120)

راستش، اعتیاد اطرافیان به نقاط طلایی و خطوط دو سوم میانی، به طور ناخودآگاه باعث شده است که از آن در حالت 100 درصدی استفاده نکنم. شاید عکس زیباتر باشد، اما درگیر تکرار می شویم، در حالی که عکاسی می کنم که از این روزمزگی و تکرار فاصله بگیرم. :

دوست عزیز، قانون یک سومها در قابگیری، پشتوانه ی علمی و زیبایی شناسانه دارد و در کتابها و مقالات مختلف، درباره ی آن، به شرح توضیح داده شده است و عکاسان سراسر دنیا از آن در قابگیری عکسهایشان استفاده میکنند و روا نمیبینم آنها را "تکرار" بنامیم؛

اگر قصد ورود به این تکرار را ندارید باید هنجارشکنی شما، آگاهانه و هدفگذارانه و در راستای دستیابی به مفهوم و معنایی باشد تا نگاه مخاطب را از خود دور نسازد؛

ضمن این که دوست عزیز، اهدافی بسیار والاتر و مقدستر از "فاصله گرفتن از روزمرگی و تکرار" را بر این هنر می انگارم که با کم لطفی به آن، ناخودآگاه تابم را از کف رهیده میابم؛ جسارتم را بر من ببخشایید.

پیروز باشید.

"۱۱:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

کمی منظور خودم را بد عنوان کردم.

تقریبا به قوانین زیباشناختی در کادر مستطیل، از قبیل نسبت طلایی، مستطیل طلایی و الخ آگاهی دارم، اما معتقدم لزوم 100 درصد نیستند.

در مورد تکرار و روزمرگی هم، منظور من افتادن در ورطه ای که هر سوژه ای را در نقاط طلایی انداختن باشد درست نیست. یکنواخت می شویم، دیگر هنگام کادربندی فکر نمی کنیم و به نظرم این آفت است.
به عبارتی، خود را ملزم به رعایت یک چهارچوب می بینیم.

در ضمن فکر می کنم باز با کمی ارفاق خورشید در همان نقطه طلایی قرار دارد. :)

ممنون از اینکه بحث می کنیم. خیلی خوشحال کننده است.

شاد باشید ...
"۱۱:۳۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | سعید حسن عباسی (13758)

اتمسفر سنگین و گیرایی دارد.

المان های حاضر در قاب بجا و بر زیبایی عکس افزوده و عکس از ترکیب خوب و کلاسیکی برخوردار است.

اگر چه فرمودید که تاریکی عمدی بوده اما افزایش یک استپ نوری در قسمت زمین را پیشنهاد می کنم.

اثر زیبا و شاعرانه ایی است از نگاه زیباتر شما.
درود

"۱۱:۳۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

ممنون از شما جناب عباسی ...

ممنون از دیدگاه و نظر شما. پیشنهاد شما قطعا امتحان خواهد شد. اما فکر میکنم قبول داشته باشید که در آن صورت تبدیل به عکس دیگری می شود. (منظور از نظر حسی است که منتقل خواهد شد)

ممنون ار شما
"۱۱:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (0) | سعید حسن عباسی (13758)

حتما هم همینطور است که می فرمائید.

این نگاه و این نتیجه حس و حال خود را داشته و بسیاری از واژه های احساسی را همراه دارد که بیینده از دیدنش لذت می برد.
"۱۱:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | فرشاد داوری (1749)

بنده هم با نظر استاد عباسی موافقم
اگر فقط کمی پیش زمینه نور بیشتری داشت زیباتر بود
کار ترکیب بندی خوبی دارد
اگرچه lens flare را در پایین کادر حذف نکرده اید اما ادیت به زیبایی انجام گرفته است
"۱۱:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (1) | شهرام خاني (1350)

با سلام خسته نباشید
شات بسیار زیبایی شده راستی من این عکس رو 1 جایی دیدم یادم نمیاد کجاست 1 راهنمایی میکنید جای دیگه هم این عکس رو آپ کردین
پوفق و پایدار باشین
ارادتمند شما
خ ا ن ی

"۱۱:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

در فتوبلاگ خودم هم آپلود شده بود و شاید در یک جای دیگر هم آپلود کرده باشم، امیدوارم سو تفاهمی برایتان ایجاد نشده باشد!!!
"۱۲:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین ملکی (5639)

نوع نگاهتان به این ساحل آتشین پُرصدف، قابل تحسین است. شخصاً دوست می‌داشتم با توجه به نقش پُررنگ خورشید، آن‌را در نقطه‌ی طلایی چپ کادر می‌دیدم.
"۱۳:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (3) | سید آرمان نبی پور (2599)

اتمسفر سنگین و گیرایی دارد.

المان های حاضر در قاب بجا و بر زیبایی عکس افزوده و عکس از ترکیب خوب و کلاسیکی برخوردار است.

اگر چه فرمودید که تاریکی عمدی بوده اما افزایش یک استپ نوری در قسمت زمین را پیشنهاد می کنم.

اثر زیبا و شاعرانه ایی است از نگاه زیباتر شما.


ممنون

محشره....
"۱۳:۳۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حمیدرضا بهنام فر (2120)

دوست عزیز، بسیار زیباست، ترکیب بندی، کنترل نور و بافت پیشزمینه، به اثری چشمنواز انجامیده است؛

درود بر نگاه زیبابین و تکنیک شما به خاطر این ثبت درخشان.

پیروز باشید.
"۱۳:۴۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

یادگاری های دریا به میهمانان ساحل دوست . . .
----------------------------------
ادیت های پیشنهادی :
(با احترام به سلیقه شما)

71054975935239004821.jpg
---------------------------------
39889418206955373601.jpg
--------------------------------
چتری از مهربانی یکتا برسرشما




"۱۳:۴۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر اتحادی (535)

ایا شما خبر دارید چرا عکس من از صفحه اول و همچنین از عکسهای منتخب حذف شده؟.......................... [برای چه باید عکاسی کرد !............................
ولی من همچنان ادامه میدهم با همان پرتره!...............
همگی پاینده و پیروز باشید.....
"۱۵:۲۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | شهرام رشیدی (6836)

با سلام ثبت زیبایی شده کنترل نور بخوبی انجام گرفته ادیت هم خوبه به عمق خوبی هم رسیدین پرتو نور هم زیباست.
با سپاس
"۱۶:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسام الدین جدی (876)

سلام
این عکس شما جزو معدود عکسهاییست که در لیست علاقمندی های من قرار میگیره
فوق العاده زیباست....
شاید مروارید این صدفها.. همان خورشید روبروست....
ممنون

"۱۶:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

ممنون از لطف شما ...

البته لازم دیدم که اعلام کنم، این ها صدف نیستند، البته از خانواده آن ها هستند ولی مرواریدی در دل خود ندارند. در زبان محلی به آن "دانگوراش" اطلاق می شود و در زبان فارسی به آن گوش ماهی می گویند.

شاد باشید ...
"۱۷:۳۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مهیار رحمانی (221)

خورشید افقی دور تاملی عمیق ساحلی پر از صدف
تناسب نقشها نظم خاصی به عکس داده
کادر خوب شما همه ی نقشها را در کادر جای داده
ادیت مناسب از دیگر نکات مثبت کار است
درود بر شما
"۱۷:۳۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | مهیار رحمانی (221)

توجه..........توجه............توجه............

با سلام دوستان محترم و عزیز تعداد رأی‌ها به شکلی تغییر کرده که سهم "persianGulf" به ۶۰ درصد نزدیک شده و به این معنی‌ است که گوگل به زودی مجبور خواهد شد اسم "Arabian Gulf" را انتخاب کند. اگر هر نفر شما آن را به ده نفر جدید بفرستید ، و این کار ۳ دفعه تکرار بشود ، تعداد رأی‌ها از یک میلیون می‌گذرد. لطف کنید به خاطر خودمان و نسل‌های آینده کوتاهی‌ نکنیم. با سپاس.
www.persianorarabiangulf.com
"۱۸:۲۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر نادر افشار (85)

این عکس با چه نرم افزاری hdrشده؟!
انتخاب مد مانوئل و همچنین دیاف18 و سرعت شاتر 1.30 باعث خفگی عمومی تصویر شده ،رنگها غیر واقعی است.
انتخاب نور سنجی نقطه ای به چه لحاظ؟!
انتخاب نور سنجی متمایل به مرکز نتیجه بهتری رو داره دوست عزیز
زمان .10.31 برای گرفتن این عکس خیلی عجیبه ؟دوربین رو حتما تنظیم نمائید
موفق باشید
تاریک بودن کل کار عامدانه است
شوخی جالبی بود

"۱۸:۲۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

بابت درست نبودن زمان دوربین عذر می خوام. الان چک می کنم.

ولی متوجه کل صحبت های نامربوط شما نشده ام.

اولا که رنگ ها کاملا رئال است و چیزی که عجیب به نظرتان می آید همان تاریکی کار است که آن هم با هدف تعیین شده است، برای درخشش بیشتر شعاع های نوری روی گوش ماهی هاست.

راستی، می توانید توضیح دهید ارتباط مد منوال و خفگی رنگ عمومی تصویر در چیست؟؟؟ خوشحال می شوم.

می شود بفرمایید وقتی خودم می توانم تشخیص دهم که رنگ تیره ماسه ساحل در چه زونی قرار می گیرد، چه احتیاجی به نورسنج وزن دار مرکز تصویر دارم؟ در حالیکه ممکن است منطقه ای که می خواهم نورسنجی شود مثلا گوشه کادر باشد؟

دوست عزیز من تحصیلات آکادمیکی در عکاسی ندارم. اما به جرات می توانم بگویم ساعت ها دیدن ویدئو های آموزشی عکاسی و ادیت عکس، و مطالعه مقالات و بعضا کتاب های مختلف، باعث شده است که انسان بی اطلاعی نباشم.

شما که در گالری خود حتی یک عکس اچ دی آر ندارید، چطور اینقدر محکم می توانید در موردش اظهار نظر نمایید؟ تعجب می کنم که چطور می توانید فکر کنید، که چنین عکسی که ماحصل تلاش بنده هم در زمان نورسنجی و ترکیب و هم در زمان ادیت عکس است. به صورتی تصادفی ایجاد شده است و من با نوشتن تاریک بودن کل کار عامدانه است مثلا خواسته ام که توجیهی برای آن داشته باشم. این جمله شوخی نبود و کاملا جدی بود. کسی که علم عکاسی دیجیتال را دارد، فرق یک تصویر آندر اکسپوز را با یک تصویر که قصدا تاریک گرفته شده است را تشخیص می دهد.

درست است که اینجا آمده ایم تا به اثر یکدیگر نظر بدهیم اما وقتی با این تحقیر در مورد من و عکسم اظهار نظر می کنید که قطعا توهین به من و شعور همه دوستانی است که امتیاز داده اند، انتظار نداشته باشید که جوابی نشنوید.

نقد درست روی چشمان من جا دارد. اما این طرز صحبت شما خیر.

شاد باشید ...

"۱۸:۲۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

راستی در مورد پروسه اچ دی آر خودم هم به صورت کامل بدین گونه است:

ابتدا عکس های خام را در ACR باز کرده، سپس پردازش های اولیه عکس که به تونال و رنگ عکس مربوط نیستند را انجام می دهم.
سپس عکس با نرم افزار فتوماتیکس اچ دی آر شده و عملیات تون مپینگ در همان نرم افزار روی آن صورت می گیرد.
خروجی 16 بیت به فتوشاپ برده شده و عملیات نهایی تنظیم رنگ و شارپسازی انتخابی حین ریسایز به آن اعمال می شود.

نرم افزار خوب دیگری که برای اچ دی آر وجود دارد از شرکت NIK Software و با نام HDR Efex است، که واقعا می شود گفت همپای فتوماتیکس و در بعضی موارد(خصوصا تغییرات موضعی) بهتر از آن عمل می کند.

باز هم آرزوی شادی ...

"۱۸:۲۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

دوست عزیز ممکن است بفرمائید کرک نرم افزار HDR Efex را از کجا می شود گیر آورد
چون من خیلی وقته این نرم افزار رو دانلود کردم اما نمی توانم از آن استفاده کنم
با تشکر

"۱۸:۲۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

یک فایل dll است که باید جایگزین فایل اصلی شود. آدرس ایمیل بگذارید برایتان ارسال خواهم کرد.


"۱۸:۲۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

یک فایل dll است که باید جایگزین فایل اصلی شود. آدرس ایمیل بگذارید برایتان ارسال خواهم کرد.
farshaddavari@ymail.com
با سپاس

"۱۸:۲۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

دوست عزیز فایل ها در یک فایل فشرده به آدرس ایمیل شما ارسال شدند.
راهنمای نصب هم دارند، منتظر کارهای شما هستم.

موفق باشید.
"۱۹:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حمید عزیزی خانقاهی (6679)

با سلام و ادب.
به قول جناب عباسی
[المان های حاضر در قاب بجا و بر زیبایی عکس افزوده و عکس از ترکیب خوب و کلاسیکی برخوردار است]
موفق باشید
"۱۹:۳۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (3) | محمد گودرزیان (3482)

اتمسفر سنگین و گیرایی دارد. المان های حاضر در قاب بجا و بر زیبایی عکس افزوده و عکس از ترکیب خوب و کلاسیکی برخوردار است. اگر چه فرمودید که تاریکی عمدی بوده اما افزایش یک استپ نوری در قسمت زمین را پیشنهاد می کنم. اثر زیبا و شاعرانه ایی است از نگاه زیباتر شما.
"۲۰:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | آرش نصیری (11202)

سلام جناب عبدل پناه عزیز

اگرچه فضا تیره ثبت شده اما به کار خوش نشسته
ترکیب خوبیست و زیباترین بخش آن کشیدگی شعاعهای نور روی ماسه های جلوی کادر است

شاد باشید
"۲۰:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | موسی الرضا رضائیان (1373)

سلام
عکس زیبائی گرفته اید و تمام مسائل فنی به خوبی اجرا شده
حضور کاربران طلائی را به فال نیک میگیریم
موفق باشید
"۲۰:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | ابراهیم باختری بناب (8139)

نور حاکم بر فضای ثبت رو خیلی دوست دارم و همچنین نور کم با تنالیته رنگ رگمک انرژی خاصی رو انتقال میده ترکیب بندی به خوبی انجام شده و عمق میدان خوب باعث میشه بیننده به طور نا خود آگاه از فورگراند شروع کرده تا به آن دور دستها برسد
ثبت بسیار زیبا و دلنشینی رو به اشتراک گذاشتین
موفق باشید
2+
"۲۱:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | امیر اتحادی (535)

باسلام
اگرچه فضا تیره ثبت شده اما به کار خوش نشسته
ترکیب خوبیست و زیباترین بخش آن کشیدگی شعاعهای نور روی ماسه های جلوی کادر است
پاینده و پیروز باشید.
"۲۱:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (3) | علیرضا باستانی (413)

فقط میتوانم بگویم لذت بردم

فوق العاده بود
عجب صحنه بی نظیری
مرسی از ارسال


شاد باشید
شاد باشید
شاد باشید

15 کلمه 1500 کلمه
"۲۳:۰۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | آرش خاکپور (691)

عکس با کیفیت است ولی بهتر هم می توانست باشد. ـ مشکلات اندکی از لحاظ تکنیک یا موضوع دارد
"۲۳:۵۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | میثم خستوان (3749)

سلام و درود
بسیار زیباست، لطف کنید محل را نیز معرفی بفرمایید.
به نکات قوت عکستان به خوبی اشاره شده، در خصوص میزان نور عکس هم نظرتان متین است ولی آسمان خوبی نشده، مشخصا گرین و نویز زیادی دارد که احتمالا در سایز بزرگتر بهتر مشهود است.
مشکلیست که خودم مدتهاست با آن مواجهم! پیشنهادم: بعد از اینکه فرایند ادغام فوتوماتیکس تمام شد اصل فایل 32 بیتی را ذخیره کنید، یک مرتبه برای زمین با هر میزان قدرت و میکرو کنتراستی که مایلید ادیت کنید، آن را 16 بیت تیف ذخیره کنید، مرحله دوم برای آسمان ادیت کنید، قدرت را از 50 بالاتر نیاورید، میکرو اسموسینگ و اسموسینگ های های لایت و سایه را نیز تا آخر افزایش دهید، این را هم تیف 16 بیت ذخیره کنید، در -کمرا را- فوتوشاپ بازش کنید و کلاریتی از دست رفته اش را باز گردانید، بعد به فوتوشاپ برده و آسمان این یکی را روی قبلی کپی کنید...

"۲۳:۵۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

دقیقا کار مناسبی را فرمودید و یکی از راه های احیای اشکالات تون مپینگ است.

راستش باور کنید مکان خاصی نیست. نزدیکترین جا به یک مکان عمومی در شهر بندر انزلیست. چیزی که باعث شد این عکس کمی متفاوت باشد، طوفان چند روز قبل آن است. به این صورت که باعث به ساحل آمدن مقدار زیادی گوش ماهی تازه می شود و جلوه ای خاص دارد.

ممنون از راهنمایی خوب
"۰۰:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | میثم حنائی (162)

سلام دوست عزیز
بسیار عکس زیبایی است
آسمان وغروب بسیار دلنشین و آرام بخشی را به ثبت رسانده اید .
پیروز وسربلند باشی
"۰۰:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | :: فاطمه‌انتـظار :: (1083)

جشنواره ی گوش ماهی ها
درود
"۰۱:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمدرضا دومیری گنجی (2308)

سلام .
این ارتفاع خیلی خوب است . آفرین به شما.
همین طور سوژه ای که انتخاب کردید .
HDR به وجود آمده هم خوب شده . هر چند از نظر من ایده آل نیست .

"۰۱:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

ممنون ...

چه موردی باعث ضعف آن شده است؟ ممنون می شوم عیوب و راهنمایی های شما در مورد آن ها را بشنوم ...

شاد باشید ...

"۰۱:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمدرضا دومیری گنجی (2308)

به نظر بنده که کمی در زمینه HDR کار کردم .
1-اولا عکس کمی تاریک شده , ( با وجود اینکه گفتید تاریک بودن کل کار عامدانه است ) . شاید نه زیاد در حد 0.5 exp .
2-در مرحله بعدی . می شد کمی ادیت را دستکاری کرد .
رنگ قرمز کمی جای خود را به نارنجی دهد و همین طور شارپنس یا کلریتی عکس به نظر من بیشتر می بود زیبا تر می شد .
همچنین می شد هر کدام این ها را جداگانه بر روی محیطی خاص اعمال کرد . آسمان و دریایه شما عالیست اما زمین ایده آل نیست .
من به شخصه با lightroom این کار هارا انجام میدم .

"۰۱:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

رنگ قرمز؟ در کدام قسمت؟ من فقط قسمتی از گوش ماهی ها را قرمز می بینم ( که رنگ خودشان است) آسمان و تلالو اش نارنجی و زرد است.

در ضمن عکس به دلیل داشتن دیتیل زیاد با فشردگی ذخیره شده تا حجمش به زیر 300 کیلو بایت برسد. کمی کاهش شارپنس به این دلیل است.

امان از دست محدودیت ها ... :)

"۰۱:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | محمدرضا دومیری گنجی (2308)

سلام :)
همچین ادیتی مد نظر من هست :



Pulpit rock
در واقع رنگ قرمز موجد را چند درصد به نارنجی گرایش دهید و نارنجی را چند درجه به زرد .
"۰۱:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | mahdi sobhani (21)

آسمان و زمین و خورشید و دریا ،به تنهایی عناصر مهمی در ایجاید یک اثر ماندگار هستند؛چه بسا شراکت آنهابا یکدیگر!تبریک از عهده این پیوند به خوبی بر آمدید.وسهم هر عنصر را به اندازه و بجا ادا کردید!
موفق وپیروز باشید.
+2
....Pure Vision
"۰۱:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین افتخاری (1694)

بسیار زیباست.
آفرین به شما و به ذوق و سلیقه ی شما.
به شخصه بسیار این کار رو بسیار دوست دارم. جدای از نظرات بعضی از دوستان کارتون فوق العادست مخصوصا کادر بندی و زاویه ی دیدتون.
موفق و پیروز باشید
"۰۳:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | آیدین گیویلی (445)

درود
'گفتنی ها را دوستان گفتند.ثبت بسیار زیبا و دلنشینی شده است.+2
پیروز باشید
"۰۷:۴۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (3) | مجید مومنی مقدم (8228)

با سلام به دوست عزیزم
عکسی بسیار زیبا کادربندی و زاویه دید عالی
اما به نظر بنده رنگ و تنالیته بسیار عالی زیبایی اثر رو ده برابر کرده
درود بر شما و موفق باشین
"۰۷:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | کرامت اله سراندیبی (1459)

دوست عزیز، بسیار زیباست، ترکیب بندی، کنترل نور و بافت پیشزمینه، به اثری چشمنواز انجامیده است؛

درود بر نگاه زیبابین و تکنیک شما به خاطر این ثبت درخشان.

پیروز باشید.
"۱۱:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | مهدی فاطمی (424)

عکس از لحاظ تکنیک و موضوع بدون اشکال است. (عکس خلاقانه، جدید، و دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است. از لحاظ تکنیک و موضوع عالی است.)
"۱۳:۲۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد آگاه (2183)

سلام،
quote نوع نگاهتان به این ساحل آتشین پُرصدف، قابل تحسین است. شخصاً دوست می‌داشتم با توجه به نقش پُررنگ خورشید، آن‌را در نقطه‌ی طلایی چپ کادر می‌دیدم.
موفق باشيد.

"۱۳:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر نادر افشار (85)

دوست عزیز
من قصد توهین ندارم نظرم رو بدون تعارفات معمول گفتم
تصویر اچ دی ار از سه تا پنج فرم که در زمان های مختلف با یک دیاف منتها با سرعت شاتر متفاوت ومیزان نور سنجی متفاوت گرفته میشود و توسط نرم افزار های مخصوص این کار
این کار شما تصویر سازی است نه عکاسی !!
اگر شما تحصیلاتی در این رشته ندارید هیچ اشکالی نداره!اینکه از مطلبی که اطلاعی درباره اش ندارید دفاع کنید جالبه!!
تحقیقات من در وب سایت های.( (www.Outdoorphotographer.com (www.Pop photo.com
(www.naturalphotographermag.com (pcphotomag@neodata.com digitalphotopro@neodata.com
www.eos-magazin.com مبین این مطلب است که مد مانوئل زمانی به کار میرود که تمام عوامل از نور محیطی گرفته تامیزان حرارت رنگ به درجه کلوین تا سرعت باد، فلاش و استفاده از فیلتر های مخصوص همگی در اختیار عکاس باشد مثل محیط های آتلیه
آیا شما با نمودار هیستوگرام آشنائی دارید؟ در نرم افزار دوربین خودتان میتوانید عکس اولیه را از نظر شدت کلیپینگ وآندر اکسپوز بسنجیددر مدار 0تا 256
درک نور سنجی صحیح و آشنائی با نور دهی هم ارز(تاثیر متقابل)و آشنائی با f.stopو مقادیر باز تابش نور نیازمند تمرین است.
که با استفاده از تقدم دیافav بسیار راحتتر از مد مانوئل قابل حل است.
موفق باشید و صبور

"۱۳:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

بله دوست عزیز ...


این کار شما تصویر سازی است نه عکاسی !!

این جمله از آن صحبت هایی بود که به نظر بنده نشان از عقاید خشک دارد. یک تکنیک است! و جزئی از عکاسی دیجیتال. اگر نمی توانید این را قبول کنید بهتر است بروید سراغ دوربین های پین هول!!!

اگر شما تحصیلاتی در این رشته ندارید هیچ اشکالی نداره!اینکه از مطلبی که اطلاعی درباره اش ندارید دفاع کنید جالبه!!

مطمئن باشید اگر نمی دانستم اینقدر محکم بر روی نظرم پا فشاری نمی کردم. با این حال همواره دوست داشتم که یاد بگیرم از همه ... حتی شما با اینکه برخوردتون شایسته نبود.

مبین این مطلب است که مد مانوئل زمانی به کار میرود که تمام عوامل از نور محیطی گرفته تامیزان حرارت رنگ به درجه کلوین تا سرعت باد، فلاش و استفاده از فیلتر های مخصوص همگی در اختیار عکاس باشد مثل محیط های آتلیه

خواهشا این حرف را جای دیگر نزنید!!!
درجه کلوین یا همان وایت بالانس چه ارتباطی به مُد M دارد؟ و یا سرعت باد؟ خیلی این صحبت هاتون عجیب است و بسیار محتمل می دونم که در ترجمه سایت های فوق دچار کج فهمی موضوع شده اید.
مد مانوال دوربین صرفا برای نورسنجی دستی است. در مد های Av و Tv شما مجبور به استفاده از قفل نورسنجی یا جبران نوردهی روی نورسنجی دوربین هستید. بعضی ها با این روش راحتند و بعضی دیگر مثل من ترجیح می دهند نورسنجی را دستی و به صورت نقطه ای نجام دهند. اگر من از این روش استفاده می کنم دلیلی نیست که همه با آن راحت باشند. فقط عادت عکاسی است و نتیجه خاصی هم روی عکس خروجی ندارد. شما روی مدهای دیگر م می توانید به همین نورسنجی برسید.

آیا شما با نمودار هیستوگرام آشنائی دارید؟ در نرم افزار دوربین خودتان میتوانید عکس اولیه را از نظر شدت کلیپینگ وآندر اکسپوز بسنجیددر مدار 0تا 256

بله دوست عزیز ... تقریبا آشنایی کاملی دارم. جالب است بدانید که یکی از ویژگی های یک عکاس خوب، این است که آن قدر دوربینش را خوب بشناسد که بداند چه مقدار از اور اکسپوز یا آندر اکسپوز آن دوربین قابل برگشت است. بسیار نکته مهمی است و بسیار هم در نورسنجی درست در صحنه های داینامیک رنج بالا کمک کننده است.


این شما هستید که بر پایه یک نظر اولیه به مفاهیم اشتباه دست می زنید. اگر قصدتان بحث علمی است بنده در خدمتتان هستم و تا هر زمان که دوست داشتید من از این سوال و جواب ها لذت خواهم برد.


:)
"۱۵:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر نادر افشار (85)

quote]می شود بفرمایید وقتی خودم می توانم تشخیص دهم که رنگ تیره ماسه ساحل در چه زونی قرار می گیرد، چه احتیاجی به نورسنج وزن دار مرکز تصویر دارم؟ در حالیکه ممکن است منطقه ای که می خواهم نورسنجی شود مثلا گوشه کادر باشد؟
نور سنجی نقطه ای یا همانspot
این گزینه نور را از محدوده کوچکی در وسط کادر که حدود 2 تا 3 درصد از نما را تشکیل میدهد، اندازه گیری می کند. این دقیق ترین روش اندازه گیری است، ولی نیاز به تمرین و تحصیل زیاد دارد که بتوان بر آن مسلّط شد. شما باید با دقّت بسنجید، یاد بگیرید که درباره مقادیر بازتابش قضاوت کنید و بدانید چگونه نوردهی را جبران کنید. سنجش نقطه ای بهترین روش برای نوردهی فیلم اسلایدی است، ولی ممکن است برای بیشتر عکاسان دیجیتال به دلیل محدوده دینامیکی نسبتاً پهن تری که دیجیتال می تواند با استفاده از اخطار روشنی زیاد و کمک سنجش هیستوگرام بگیرد بیش از حد دقیق باشد. با این حال، ما سنجش نقطه ای در حالت دستی دوربین را تقریباً درعکاسی از نزدیک close-up خود استفاده می کنیم درحالی که روش ارزش گذارنده، برای بیشتر عکس های حیات وحش استفاده می شود.

Center weightسنجش موزون متمایل به مرکز
این روش سنجش، تمام صحنه را می سنجد ولی به مرکز عکس تأکید دارد. چرا که به احتمال زیاد شئی موردنظر در آنجا واقع است. این روش وقتی که آسمان روشن نزدیک بالای کادر باشد بسیار موثر عمل می کند، زیرا آسمان تأثیر چندانی بر سنجش نمی گذارد. میانه یابی مرکز گرا قابل قبول عمل می کند ولی به واقع روش ارزش گذارنده یا ماتریس رنگ عملکرد بهتری در کنترل اکثر موقعیت های دارند.
جان گرلاش

"۱۵:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

دوست عزیز من همه این مفاهیم و اصطلاحات را می دانم. شما چرا فکر می کنید خیلی مطالب فنی پیشرفته ای هستند که نقل قول می کنید؟
هر کس برای شروع همین مطالب را باید بداند.
"۱۶:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر نادر افشار (85)

خواهشا این حرف را جای دیگر نزنید!!! درجه کلوین یا همان وایت بالانس چه ارتباطی به مُد M دارد؟ و یا سرعت باد؟ خیلی این صحبت هاتون عجیب است و بسیار محتمل می دونم که در ترجمه سایت های فوق دچار کج فهمی موضوع شده اید. مد مانوال دوربین صرفا برای نورسنجی دستی است. در مد های Av و Tv شما مجبور به استفاده از قفل نورسنجی یا جبران نوردهی روی نورسنجی دوربین هستید. بعضی ها با این روش راحتند و بعضی دیگر مثل من ترجیح می دهند نورسنجی را دستی و به صورت نقطه ای نجام دهند. اگر من از این روش استفاده می کنم دلیلی نیست که همه با آن راحت باشند. فقط عادت عکاسی است و نتیجه خاصی هم روی عکس خروجی ندارد. شما روی مدهای دیگر م می توانید به همین نورسنجی برسید.
درجه کلوین = وایت بالانس؟!!!!
اینکه شما حرف های من رو نمی فهمید پس مطمئنا من هم حرف های شما رو نمیفهمم ولی شما اگر شهرام نصیر رو میشناسید و مقالات ترجمه شده ایشان که برای اعضای قدیمی سایت فرستادند.شما را به کسب اطلاعات بیشتر یا ترجمه کتاب عکاسی طبیعت نوشته جان و باربارا گرلاش دعوت می کنم.موفق باشید

"۱۶:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

شما در ACR این موضوع را می توانید به راحتی ببینید که این دو معادل هم هستند! همان تَب اول Temperature و گزینه های وایت بالانس.

مسلما چون من عضو قدیمی این سایت نبوده ام این مقالات به من نرسیده است.

به هر حال من در بسیاری از مباحث عکاسی مرجع به خوبی انجمن گفتگوی سایت عکاسی نمی شناسم.

از تبادل نظر ناراحت نشید، در سایه احترام باشد، همه لذت می برند. :)
"۱۸:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد اسکویی (907)

با سلام و احترام
ثبت بسیار زیباییست.. عمق میدان عالی..شارپنس خوب..ادیت نور هم بسیار زیباست
معذور از امتیاز +3
با تشکر
موفق باشید..
"۱۹:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر نادر افشار (85)

لازم شد توضیح بیشتری بدم
light color temperature
وایت بالانس یعنی تراز سفیدیwb علت زردی و کبودی رنگ عمومی عکس های برداشته شده با منبع نور رشته ای یا مهتابی همانا دمای رنگ است.دمای پایین رنگ،نور را به سرخی می گرایاند به همین ترتیب در دمای بالای رنگ نور به آبی می گراید.منابع مختلف روشنائی نور های با دمای رنگ متفاوت می پراکنند. با استفاده از فیلتر های نارنجی و آبی نور های همرنگ را جذب کرده نور را اصلاح و تراز می کنیم.شهرام نصیر

درجه کلوین یعنی میزان باز تابش حرارت رنگ برحسب استاندارد کلوین
روانشاد استاد هادی شفائیه در کتاب فن و هنر عکاسی به تفصیل این موضوع رو شرح داده
"۱۹:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

البته می دانید که همه این ها مربوط است به عکاسی آنالوگ استفاده کردن از یک فیلتر رنگی فیزیکی در عکاسی دیجیتال اشتباه است. به خاطر اینکه به راحتی این کار در کامپیوتر قابل تصحیح است، اما فیلتر هر چقدر هم که مرغوب باشد، یاعث افت کیفیت است. مساله بعدی این است که برای هر دمای رنگی (حالا با تلورانس 50 درجه کلوین) باید یک فیلتر داشته باشید. که مسلما منطقی نیست. در ضمن فیلتر هایی که شما گفتید دو نوع دارند یک فیلتر رنگی بسیار ملایم و شدید. با دو کاربرد مختلف در عکاسی آنالوگ.

طبق صحبت خودتان امیدوارم به رابطه بین دمای رنگ و وایت بالانس پی برده باشید.


"۱۹:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر اتحادی (535)

ایا شما خبر دارید چرا عکس من از صفحه اول و همچنین از عکسهای منتخب حذف شده؟..........................
"۰۰:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مجید شریفی (49)

سلام دوست عزیز
کارتون عالیه لذت بردم اگه همه چی به تئوری بود که دیگه احتیاج نداشتیم دوربین دست بگیریم
در ضمن خدمت کتاب گویا جناب آقای امیر نادر افشار عرض کنم
که اینجا کلاس درس نیست که دارید اینارو میگید لطف کنید فقط ایراد و اشکال اثر را بگید که دیگران استفاده کنند .
مرسی که خیلی بلدی .
آقای عبدل پناه ممنون از ارسالتون

"۰۰:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

ممنون از نظر ...

اتفاقا این صحبت ها باعث رد و بدل شدن اطلاعاتی می شود که برای همه مفید خواهد بود. به شرطی که در سایه منطق و ادب انجام گردند.

"۱۱:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | مجتبی زینل زادگان (5544)

سلام اقای عبدل پناه
این عکس بسیار زیباست
خیلی هم خوب ویرایش شده و فضای خیلی دلنشینی دارد.
آفرین به شما و به ذوق و سلیقه ی شما.
"۲۲:۳۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | علی دستوان (300)

این عکس بسیار زیباست
خیلی هم خوب ویرایش شده و فضای خیلی دلنشینی دارد.
آفرین به شما و به ذوق و سلیقه ی شما. موفق باشید