گالری تصاویر "آرش اشکر"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 31)
عکاس :   آرش اشکر (امتیاز : 1414)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 60D
نوع لنز :   Canon
مدل لنز :   Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
دیافراگم :   F4
شاتر :   1/4 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   27
بازدیدها :   1792
تاریخ ارسال :   ۱۵ مرداد ۱۳۹۰
علاقه‌مندی‌ها :   3
دسته‌بندی سايت :   مفهومی , فتو آرت
توضیحات عکاس

"۲۱:۴۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (5) | امتیاز (2) | محمد صفرپور (923)

یک تراژدی مشوش از حال و هوای انسان که با تاثیر نگاهی عکاسیک به قالب کادر آمده.

ترک ها در نزدیک ترین تعریف خود خشکیدگی و رو به زوال بودن را بیان میکنند.

انسان نیز نقش خودش را بازی میکند و بر تمامی انسان ها دلالت دارد.

قطعه سنگ نیز در اینجا نقش خط بطلانی بر آزادی را به عهده دارد.

و بادکنک نیز در دایره تئاویل خود اشاراتی به رویا ها و آرزوهای انسانی دارد.


افق مبهم و نا معلوم نیز بر کاراکتر انسانی تاثیر مستقیم دارد و بر سرگردانی و تزلزل وی میفزاید.

عکس فوق اجتماعیست از کلمات.کلماتی که در سطور فوق تک تک به آن ها اشاره کردم.کلماتی که در کنار هم میشوند متن و مفهوم مد نظر مولف را بیان میکنند.

سپاس
ارادتمند شما نوروز
"۲۱:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | سعید سلطانیان (3801)

حرف های نوروز کامل و جامع بود. واقعا" زیباست. فقط مشتی که نخ بادکنک در آن است کمی غیر طبیعیست و به نظرم این ثبت بدون اعمال فیلتر زیبا تر بود.
.S.S.
"۲۱:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | آیدین گیویلی (445)

درود
فتو آرت بسیار زیبای شده است .سبک کار اگر اشتباه نکنم شبیه کار های آرش عزیز می باشد.

از این ثبت میتوان برداشت های متفاوت و شخصی متعددی انجام داد همانطور که جناب صفر پور برداشت شخصی خود را از این اثر داشتند.

فردی که در کویری لم یزرع در پشت تخت سنگیست و بادکنکی کوچک به دست او گره خورده...
اما برای من کنایه ای است از فردی نا امید که در پوچی و دشواری زندگی خود فرو رفته است ، تخته سنگ مقابل او حاکی از دغدغه ها و مشکلات سخت او در زندگی جاریش میباشد.اما بادکنک شاید طعنه ای باشد به امید کوچک و واهی که هنوز در اعماق وجود او مستتر شده است...
در کل با وجود وهمی قابل لمسی که در ثبت پنهان شده حس امید غریبی به من القا میکند.
سپاس جهت ارسال
"۲۲:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | رضا نوروزی (718)

با سلام
ثبت مفهومی زیباییست.مود رنگی زیبایی دارد.المانهای عکس به خوبی در کنار هم قرار گرفتند.به نظر من اگر حالت دست کشیده باشد تا به ابن صورت خمیده بهتر میشد.(نظر شخصی)
"۲۲:۳۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | علی عراقی (1400)

با درود
عجب فتو ارت زیبایی که داری تکنیک خوبی است که مفهومی ژرف دارد تخته سنګی در کویروانسانی مخفی در پشت ان همراه بادکنک نشان از امیدی در عین ناامیدی را القا مکند
پیروز باشید+۲
"۲۲:۴۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (1) | مرتضی بیگدلی (391)

یک سیاه قلم با عکس و ادیت
فتو آرتی زیبا و البته سیاه که بیننده را به چالش می کشد تصوری از نوعی انسان دربند تنها امیدش بادبادکی که هر لحظه ممکن است با کوچکترین ضربه تبدیل به یاس مطلق شود مولف با هوشمندی چهره را نشان نمی دهد و اینجاست که همزاد پنداری به اوج می رسد تکه سنگی که با زمختی و بی رحمی تمام بیانگر جبر زمانه است زمانه ای که شاید جامعه بنیانگذارش بوده حالت انسان دربند هیچ نشانی از تلاش ندارد آیا به این سرنوشت تن در داده ؟
در دور دستها آینده ای نا معلوم انتظارش را می کشد
زمین تکیده - سنگی زمخت و سیاه - آینده مبهم - امیدی اندک و . . .
آیا این سرنوشت ما است ؟
من اگر برخیزم ت اگر برخیزی همه برمی خیزند
من اگر بنشینم تو اگر بنشینی چه کسی برخیزد ؟
پیروز باشید
"۲۲:۴۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | بهنام اکبری (47)

سلام
تخته سنگ آنچنان فشاری بر انسان وارد کرده است که زمین تاب نیاورده و تکه تکه شده است .اما تخته سنگ نتوانسته است بر ارزویی کوچک غلبه کند.و این کوچکترین ارزو یا کمترین ایمان کور سویی است برای نجات بشر.
پاینده باشید
"۲۲:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | مریم ظهیری مهر (3065)

فتو آرت زیبا و تامل برانگیزیست . استفاده از المانهای ساده ثبت خوبی رو بجا گذاشته .
ممنون از ارسال خوبتون
"۲۲:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | مصطفی نادرپور (3474)

ثبت زیباییست برداشت شخصی بنده فرد معتادی در کویر زندگی پنهان شده در پشت قطعه ای از ادوات استعمال (زغال) و سبک تر از آن . بادکنک فاصله او با مرگ و زندگیست و آماده پرواز بسوی فنا . ممنون از ارسال
"۲۳:۰۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | اصغر خوش خلق (2426)

سلام و ادب

تصویر ارائه شده دو انگیزه ی ترس و امید را یکباره به استعاره می گذارد و تلیق خشک عناصر تشنگی چشم را برای آشامیدن یک جرعه آب به معنای زیباشناسانه وادار می کند...

البته از جهت تکنیک هنوز خود را خوب با اجسام و فضا چفت نکرده و کلاژ ناقص را نیز به بار آورده...
ولی در کل قابل تحسین است...

سپاس من اندکی با تفکر و اندیشه ی برزخ گون همراه ست
"۲۳:۴۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | ایوب افشاری نژاد (849)

سلام دوستان
عکس ازیک ترکیب بندی مناسب برخورداره نفاط بخوبی در جای خود قرار گرفته اند
جالب این است که حرف ها وبرداشت ها متفات می باشد و این به نظر من چون همه را به فکر واداشته از نقاط قوت این تصویر می باشد تبریک می گویم
"۲۳:۴۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (1) | محمد علی حسینی (806)

عرض ادب

یک اثر کاملا مفهومی از انسانی که اسیر خاک است و البته بنظر اینجانب سنگ کل فضا را اشغال نموده ست و ای کاش اینقدر انسان درون قابتان ماسکه نبود درباره ادیت هم با جناب سلطانی موافقم که بدون اعمال فیلتر شاهد اثر موفق تری می بودیم.


پایدار باشید
"۲۳:۵۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مرتضی صفرپور (284)

گویا انتهای پرسپکتیو به عدم میپیوندد...
پوز دستی که بادکنک را در دست دارد قابل بهبود است.


یک تراژدی مشوش از حال و هوای انسان که با تاثیر نگاهی عکاسیک به قالب کادر آمده.


محروم از امتیاز دهی هستم
لذت بردم
"۲۳:۵۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (1) | هادی یزدان پناه (1553)

سلام
فردی که در کویری لم یزرع در پشت تخت سنگیست و بادکنکی کوچک به دست او گره خورده...
اما برای من کنایه ای است از فردی نا امید که در پوچی و دشواری زندگی خود فرو رفته است ، تخته سنگ مقابل او حاکی از دغدغه ها و مشکلات سخت او در زندگی جاریش میباشد.اما بادکنک شاید طعنه ای باشد به امید کوچک و واهی که هنوز در اعماق وجود او مستتر شده است...

موفق باشید
"۰۱:۰۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین ملکی (5639)

فتو آرت زیبا و تامل برانگیزیست . استفاده از المانهای ساده ثبت خوبی رو بجا گذاشته .
ممنون از ارسال خوبتون
"۰۲:۱۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (1) | غلامرضا برجیان بروجنی (4181)

روایتی تلخ از سرنوشت مختوم و خود ساخته انسان ، زمین تشنه و ترک خورده و انسانی که به زوال رسیده ولی هنوز نتوانسته از امید به نجات دل بکند ، امیدی که واهی مینماید.
فتو آرت ریبا و قابل تاملی است ، کوپوزیشن نسبتا خوب و مود رنگ مناسب .
پیروز باشید
"۰۵:۵۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مصطفی مصطفوی (191)

تصویر زیباییست . انسای که باتوجه به تمام ناملایمی ها همچنان به اسمان و اینده امیدوار است. باسپاس از ارستال زیبایتان
"۰۹:۰۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | ناصر گل نظری (1628)

درود ...
من این روز ها یه حاله دیگ های دارم ...
این روز ها باید کودکی ام را پشت تکه سنگی پنهان کنم
بادکنکم را دستم بگیرم مبادا رویای کودکی ام نیز پشت همین تکه سنگ فراموش شود ...
تمام این تنم را کویر زده تمام وجودم را ...
....
یه ثبت مفهومی و فتو آرت متفاوت که یک تنهائی و یک حس شاید هم بشه گفت عزلت رو به نمایش گذاشتین ...
.....
ممنون از ارسال و... شاد زی
"۱۳:۰۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | آرش کریمی (5160)

ممنون از این فتو آرت زیبا
"۱۴:۰۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (1) | حامد ملکی (702)

با فتوآرتي تمام عیار روبرو هستیم که آگاهی، تفکر و احساسات عکاس را به نمایش می‌گذارد.

قابی آراسته و ترکیبی سنجیده

تنهایی و خلوت به خوبی در اثر قابل لمس و انتقال است و تاویل‌های مختلفی را در ذهن بیننده ایجاد می‌کند.

نگاه شاعرانه عكاس و خلاقيت وي ستودنی و ارزشمند است.
"۱۵:۱۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | علیرضا دین محمدی (4030)

سلام دوست عزیز،

به نظر من نکات زیر در ثبت قابل تامل است:

1-بیابان می تواند نمادی از سرگشتگی انسان باشد.

2-نا مجانس بودن تخته سنگی بزرگ در میان بیابان برهوت، به گونه ای که هیچ عمق و ریشه ای درون خاک ندارد و همچون عنصری مستقل بر روی سطح خاک قرار گرفته، نشان از حضور فی البداهه و جدید تخته سنگ بر سطح بیابان دارد.گویی به یکباره از آسمان بر زمین و بر روی فرد سقوط نموده است.

3-سر به پایین افکنده فرد، نشان از عدم وجود هوشیاری در او دارد که میتواند بدلیل برخورد سنگ آسمانی و یا ناشی از ناتوانی فرساینده بیابان باشد،

4-دست بی تحرک فرد مؤید اثر فوق الذکر است.

5-رابطه بادکنکی متصل به دست فرد، نقطه عطف تقابل رابطه فاعل و مفعول و لذا در برگیرنده بار بیانی ویژه ای در ثبت است. بدین معنی که فرد (فاعل) قاعدتاً خود بادکنک (مفعول) را به دست خود بسته است؛ و این در حالی استکه در زمان بی هوشی، این بادکنک (فاعل) است که دست فرد (مفعول) را بالا نگه داشته است.

6-دایره نورانی که بخشی از آسمان و زمین را به صورت متقارن روشن نموده است، می تواند نشان از حضور خورشید و قدرت برتر مسلط بر بیابان داشته باشد، که فرد و محیط پیرامون او را احاطه نموده است.

با توجه به عوامل فوق شاید بتوان از منظری موارد زیر را به ثبت نسبت داد:
انسان گم کرده راه در بیابان سرگشتگی، در سیطره قدرتی برتر قرار دارد و در مسیر یافتن راه نجات با بلایا و موانع بزرگ و غیر منتظره مواجه می گردد. او که دیگر توان ایستایی را از دست داده آخرین نفسهای خود را درون بادکنکی به هوا می فرستد تا دستی را که به نشانه کمک خواهی مکان او را نشان می دهد را همچنان بالا نگهدارد.
در تقابل با مشکلات این تنها امید رهایی است که او را از بازماندن، باز می دارد.همان "امید" ی که در زمان هوشیاری در سینه پرورده است تنها عاملی است که می تواند در بیابان سوزان سرگشتگی و در پس بلاهای ناگهان، عامل "دیده شدن" او توسط "مخاطب" و بقای "انسانیت" از "هوش رفته" او باشد.

موارد زیر موجب القاء حالت رؤیا به ثبت گردیده اند:

1-پوشش فرد و عدم تجانس آن با محیط بیابان؛
2- حالت تخته سنگ در بیابان؛
3-عدم تناسب اندازه بادکنک در توان تحمل وزن دست فرد.
4-عدم تناسب سایه بر اساس موقعیت منبع نور.

پیروز و سرفراز باشید
"۱۷:۰۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | فهیمه درودی (1097)

درود

خطوط در هم و نا همگن دهان گشاد خشک زمین در روایت هبوط نا گزیر و سکون معلق خیال دوری از رهایی یا پرواز یا در نگاهی انسانی آزادی با زمینه ای فرتوت و بی جان و عدم افق بینا ؛ ثبت همچنان که در ایده قابل تحسین ست به نظر حقیر به ادیت و ویرایش دقیق تری دست یاری دراز می کند ؛ ترکیب بندی نسبتا مناسب ست ؛ فکر می کنم مانعی که در مقابل نگاه سوژه ست ، صخره یا کنده ی درخت (؟) ، ایجاب می کند تا نور روی باد کنک از رو به رو تنظیم شود نه از بالا یعنی از مسیری که نگاه سوژه از آن دورست و بدین طریق نور در استعاره ای از راه آزادی در قاب جلوه می کند

سپاس
+2
فهیمه
"۲۰:۰۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مهیار رحمانی (221)

درود بر شما
عکسی جالب مانند نقاشی.
ادیتی بسیار درست و زیبا کادری عالی
تلاشی برای رهایی زیبا به تصویر کشیده شد.
بیابانی بی انتها در عین حال امیدی برای رهایی هر چه کم
با سپاس
"۰۳:۲۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | behzad milad (897)

فتو آرت زیبا و تامل برانگیزیست . استفاده از المانهای ساده ثبت خوبی رو بجا گذاشته .
ممنون از ارسال خوبتون
"۰۰:۵۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | کرامت اله سراندیبی (1459)

عکس ازیک ترکیب بندی مناسب برخورداره نفاط بخوبی در جای خود قرار گرفته اند
جالب این است که حرف ها وبرداشت ها متفات می باشد و این به نظر من چون همه را به فکر واداشته از نقاط قوت این تصویر می باشد تبریک می گویم
"۰۹:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | علی دستوان (300)

سلام دوست عزیز فتو آرت یا فتو مونتاژ زیبا و قابل تاملی است مد سیاه و سفید و کنتراست خوب حس کار رو زیبا کرده به نظر من سر انسان یا باید کامل بیرون بود یا بطور کامل حذف میشد بهتر بود چون دست و پا بعنوان نماد انسان برای این تصویر کافیست

موفق باشید
"۰۰:۰۷ ۳۰ تير ۱۳۹۱" | مفید (0) | امتیاز (0) | میلاد بشردانش (831)

عکس از لحاظ تکنیک و موضوع بدون اشکال است