گالری تصاویر "فرشاد داوری"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 47)
عکاس :   فرشاد داوری (امتیاز : 1749)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 500D
دیافراگم :   F5.6
شاتر :   1/30 ثانیه
ایزو :   3200
نظرات :   54
بازدیدها :   1665
تاریخ ارسال :   ۲۲ تير ۱۳۹۰
علاقه‌مندی‌ها :   4
دسته‌بندی سايت :   مردم , سیاه و سفید , مفهومی
توضیحات عکاس
سالهای سال این دو در کنار یکدیگر مشغول به شغل از یاد رفته آهنگری هستند در بازار بزرگ قدیمی شهر فقط همین یک آهنگری باقی مانده است!

"۱۹:۵۰ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | حمید عزیزی خانقاهی (6679)

با سلام و ادب
یک مستند زیبا با ادیب مناسب . شاید سالهای نه چندان دور همین یک عکس باقی بماند
عکس با کیفیت است
موفق باشید
ببخشید محروم از امتیازدهی
"۲۰:۵۴ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | زینب نطاق (244)

slm
bedune tovzihat ham hese ax khub va dastani hast vasam.
mamnun az aersal
"۲۱:۴۵ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (2) | محمد رضا مومنی (8547)

سلام دوست گرامی
یک ثبت زبا با المانهای متعدد که چشم را به جستجو در میان خود فرا میخواند.سیاه و سفید این ثبت چه زیبا به دل می نشیند.

فکر میکنم کمی کنتراست به کار کمک کنه.
شاد باشید.
"۲۲:۱۶ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (2) | حمیدرضا بهنام فر (2120)

یک ثبت ژورنالیستی زیبا که به خوبی فضای این آهنگری را به قاب سپرده؛
تلاش عکاس در ادای دین به این حرفه ی درحال انقراض، ستودنی است؛
اور شدگیهای اندک بخشهایی که زیر لامپ قرار دارند، به راحتی در فوتوشاپ با کار بر روی (Hue/Saturation- Color balance- Selective color ) روی لایه ی بیس رنگی و اعمال ماسک در جهت ویرایش هدفمند موضعی و رسیدن به تونالیته ی مطلوب در تم سیاه و سفید، قابل بهبود است؛
ضمن اینکه اثر Flare لامپ در بالای قاب هم قابل رفع است؛
پیروز باشید.
"۲۲:۲۱ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (2) | شهرام رشیدی (6836)

یک ترکیب عالی از عناصر کار و نور مناسب در این کارگاه که مخاطب را به جستجو و تکاپو میاندازد. مود رنگ هم به کار کمک کرده تا آن حس عکاس نسبت به سوژه خوب القاء شود.
با سپاس
"۲۲:۵۴ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | حسین زیادخان (568)

سلام دوست گرامی
یک ثبت زبا با المانهای متعدد که چشم را به جستجو در میان خود فرا میخواند.سیاه و سفید این ثبت چه زیبا به دل می نشیند.

فکر میکنم کمی کنتراست به کار کمک کنه.
شاد باشید.
"۲۳:۰۳ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

ممنون از حضور گرانقدر و گرم همه شما دوستان خوبم
"۰۰:۱۸ ۲۳ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | کرامت اله سراندیبی (1459)

یک ترکیب عالی از عناصر کار و نور مناسب در این کارگاه که مخاطب را به جستجو و تکاپو میاندازد. مود رنگ هم به کار کمک کرده تا آن حس عکاس نسبت به سوژه خوب القاء شود.
با سپاس
"۰۱:۲۰ ۲۳ تير ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | غلامرضا برجیان بروجنی (4181)

زیبا ، چشم نواز ، ستودنی و قابل تامل.
ثبت این تصویر ناب نشان از هنرمندی ،تکنیک و تفکر متعالی این هنرمند محترم است.
کنتراست خوب با مد رنگی هوشمندانه و عالیو کمپوزیشن عالیتر ،کنترل مناسب نور (بجز در مرکز تصویر که با شدت نور سفید مواجهیم ) وکادری مناسب .
تمام عناصر در این اثر لازم و استادانه به تصویر کشیده شده.
مهمتر از همه حس نهفته در این اثر است که هر بینندهای را به تفکر و اندیشه وا میدارد.حذف شدن بدون جایگرین مناسب و معضل واردات بنجل های خارجی و خانه نشین شدن ابتکار و خلاقیت .
دست مریزاد و پیروز باشید
"۰۹:۰۷ ۲۳ تير ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (2) | امید ایزانلو (1363)

یک ثبت زبا با المانهای متعدد که چشم را به جستجو در میان خود فرا میخواند.سیاه و سفید این ثبت چه زیبا به دل می نشیند.
فکر میکنم کمی کنتراست به کار کمک کنه.


سلام عزیز دل

عکس مستند زیباییه ...

استفاده از بخش Manual دوربین iهمیشه ارجحیت داره ...

در این صورت به نور و کنتراست بهتری میرسیدید

موفق باشید

"۰۹:۰۷ ۲۳ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

ممنون امید عزیز
اما من همیشه از قسمت تنظیمات دستی دوربین استفاده می کنم و فقط همین بار از تقدم دیافراگم بنا به شرایط استفاده کردم
سپاس از حضورت
"۰۹:۵۱ ۲۳ تير ۱۳۹۰" | مفید (6) | امتیاز (3) | علیرضا دین محمدی (4030)

سلام دوست عزیز؛
ثبت شایسته ای را ارائه نموده اید.

حالت فیزیکی فرد سمت راست با توجه به فرم لبها و گونه ها که حاکی از تحمل فشار زیاد است، عینک برجسته و گرفتن میانه چکش آهنین در دست در حال حرکت که نشان از تلاش برای غلبه بر سنگینی چکش سنگین آهنین دارد در بیان تلاش او برای بقای آنچه هویت خویش را با آن پایدار می یابد، قدرت بیانی ثبت را بسیار افزایش داده است.

تنها عنصر در حال حرکت(مشهود)، دست و چکش بالا آمده توسط این فرد است که نشان از وابستگی استمرار بقای ضربان ثبت؛ به آن داشته و همراهی شایسته ای با محتوای مورد نظر عکاس داشته است.

انتخاب مود رنگی سیاه و سفید شایسته است. زیرا علاوه بر القای مفهوم قدمت، موجب ایجاد هارمونی در رنگمایه و بافت میان سطح دیدگانی دربرگیرنده بدن دو آهنگر و فضای پیرامونی در گستره اصلی گردیده است.

این امر در بیان یکی شدن دو عنصر غیر متجانس و نوعی استحاله بسیار مؤثر عمل نموده است.
گویی این دو عزیز با کار ، ابزار و فضای کار خود یکی شده اند.

اما ظرافت ثبت در تجمع خطوط منحنی در فرم تشکیل دهنده اندام دو آهنگر است؛ که در تضاد آشکار با خطوط پر زاویه و شکسته متعدد پراکنده در محیط است.

در بیان مفهوم، آنچه خشونت ناشی از این شکستگی ها و زوایای تند را در سیطره خویش درآورده، آرامش پیوسته این دو دوست و همکار است.

پیروز و سرفراز باشید.

"۰۹:۵۱ ۲۳ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

ممنون آقای دین محمدی
از نقد های زیبای شما همیشه آموخته ایم و این بار هم با نقد موشکافانه خود مرا خوشحال نمودید
"۱۰:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (2) | سید آرمان نبی پور (2599)

زیبا ،
چشم نواز ،
ستودنی
و قابل تامل.
ثبت این تصویر ناب نشان از هنرمندی ،تکنیک و تفکر متعالی این هنرمند محترم است.
کنتراست خوب با مد رنگی هوشمندانه و عالیو کمپوزیشن عالیتر ،کنترل مناسب نور (بجز در مرکز تصویر که با شدت نور سفید مواجهیم ) وکادری مناسب .
تمام عناصر در این اثر لازم و استادانه به تصویر کشیده شده.
مهمتر از همه حس نهفته در این اثر است که هر بینندهای را به تفکر و اندیشه وا میدارد.حذف شدن بدون جایگرین مناسب و معضل واردات بنجل های خارجی و خانه نشین شدن ابتکار و خلاقیت .
ثبت شایسته ای را ارائه نموده اید.

حالت فیزیکی فرد سمت راست با توجه به فرم لبها و گونه ها که حاکی از تحمل فشار زیاد است، عینک برجسته و گرفتن میانه چکش آهنین در دست در حال حرکت که نشان از تلاش برای غلبه بر سنگینی چکش سنگین آهنین دارد در بیان تلاش او برای بقای آنچه هویت خویش را با آن پایدار می یابد، قدرت بیانی ثبت را بسیار افزایش داده است.

تنها عنصر در حال حرکت(مشهود)، دست و چکش بالا آمده توسط این فرد است که نشان از وابستگی استمرار بقای ضربان ثبت؛ به آن داشته و همراهی شایسته ای با محتوای مورد نظر عکاس داشته است.

انتخاب مود رنگی سیاه و سفید شایسته است. زیرا علاوه بر القای مفهوم قدمت، موجب ایجاد هارمونی در رنگمایه و بافت میان سطح دیدگانی دربرگیرنده بدن دو آهنگر و فضای پیرامونی در گستره اصلی گردیده است.

این امر در بیان یکی شدن دو عنصر غیر متجانس و نوعی استحاله بسیار مؤثر عمل نموده است.
گویی این دو عزیز با کار ، ابزار و فضای کار خود یکی شده اند.

اما ظرافت ثبت در تجمع خطوط منحنی در فرم تشکیل دهنده اندام دو آهنگر است؛ که در تضاد آشکار با خطوط پر زاویه و شکسته متعدد پراکنده در محیط است.

در بیان مفهوم، آنچه خشونت ناشی از این شکستگی ها و زوایای تند را در سیطره خویش درآورده، آرامش پیوسته این دو دوست و همکار است.
"۱۰:۴۲ ۲۳ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | علیرضا دین محمدی (4030)

سلام جناب آقای سید آرمان نبی پور؛

با عنایت شما مجبور شدم بار دیگر نظر ارزشمند جناب آقای "غلامرضا برجیان بروجنی" و غلطهای املایی و آشفته نگاریهای پراکنده خودم را مرور کنم.

تصور می کنم هدف از درج نظر در هامش ثبتهای عزیزان، ارائه برداشت و نقد شخصی جهت افزایش معلومات و دانش جمعی اعضای این سایت محترم است که البته می تواند با تایید یا نقد نظرهای دیگران همراه باشد.

اما تصور می کنم اگر نیاز به بازخوانی نظر دوستان باشد، بهتر است این اختیار را به آنها بدهیم تا متن مورد نظر را دو یا چند باره مطالعه کنند نه آنکه افراد و حتی خود نویسنده نقد را با کپی نمودن نظر ایشان و ملزم نمودن به دو بار خوانی نظراتشان شگفت زده کنیم.

خوشبختانه مدیران سایت آیکونی تحت عنوان "نقل قول" در نظر گرفته اند که میتوان در صورت لزوم از آن نیز بهره برد تا با مارک شدن قسمت تکراری دوستان از دوبارهخوانی نظرات خوانده شده بپرهیزند.

ولی با توجه به اینکه چندمین بار است نظرات خود و برخی دوستان را چند باره در متن نظر ارسالی از سوی شما مرور می کنم،هر چند شخصاً حساسیت فردی نسبت به کپی برداری از نوشته های ناقص و کم مایه خود توسط عزیزانی مانند شما ندارم و از اینکه دوست صاحب نظری مانند شما نوشته الکن من را لایق کپی شدن دانسته نیز احساس غرور می کنم به خود جسارت دادم از شما خواهش کنم در صورت صلاحدید در روندی که برگزیده اید و اشاعه آن موجب کم مایگی بهره علمی سایت خواهد شد، تجدید نظر فرمایید.

با توجه به اینکه نظرات مستقل ارزشمند شما را در نقد تعدادی از ثبتهای عزیزان مطالعه نموده ام، اعتقاد راسخ دارم که با تجدید نظر در این روند ما را از دانش و هنر خود بهره مند تر خواهید ساخت.

امیدوارم خواهش من موجب آزردگی خاطری نشده باشد.

همواره پیروز، آزاده و سرافراز باشید
"۱۰:۵۸ ۲۳ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | علیرضا دین محمدی (4030)

دوست گرامی؛عکاس محترم.سلام.

از بذل محبت شما بسیار سپاسگزارم.

من شخصاً در روند جاری، امتیاز بالا یا پایین یک نظر یا ثبت را ملاک صرف ارزشگزاری آن نمی دانم.

اما همانگونه که در سمبلیسم هر واژه و نشانه قراردادی محتوای خاص خود را به دریافتگر منتقل می کند که بعضاً میتواند نمادی از ریشه های فرهنگی و ساختار فکری یک فرد یا جامعه باشد، تصور میکنم دوستان هنرمندی مانند شما که در میان ماشینیسم روزمره، چکیدن عرق جبین آخرین آهنگر را در آیینه ذهن خود از دست نداده اید، انتظار دقت شایسته تری در پرهیز از اشاعه یک باور و عمل غیر هنری و غیر فرهنگی می رود.

لذا به نظر من درج امتیاز بر نظرهای کپی برداری شده بدون اشاره به نقل قول از صاحب نظر؛ عملاً تایید و تشویق کاربران بر پیروی از آن خواهد بود.

امیدوارم نقد دوستانه من موجب آزردگی خاطر عزیزی نگردد.

پیروز و سرفراز باشید


"۱۰:۵۸ ۲۳ تير ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

حق با شماست و حرفهایتان بسیار منطقی است و من هم با شما موافقم اما این نقل قول یا کپی برداری را من خودم بارها انجام داده ام و فقط صرفا زمانی این کار را کرده ام که فرصت زمانی چندانی برای تایپ کلمات در اختیار نداشته ام و در آن فرصت کوتاه علاقه مند این بوده ام که از سایر کارهای دوستان هم دیدن نمایم
و تصور من هم بر این است که بعضی از دوستان به همین دلیل دست به چنین کاری می زنند البته نا گفته نماند که نباید این کار تا جایی پیش رود که به صورت یک فرهنگ یا عادت برای شخص به وجود آید
مانند یکی از دوستان در این سایت که کارش فقط کپی و پیست کردن جملات کاربران است و به نظر من این کار که صرفا برای کسب امتیاز صورت می گیرد توجیه عقلانی ندارد!
فعلا که اوضاع سایت به هیچ وجه مطلوب و شایسته نیست و هر چند وقت یکبار شاهد قهر یا خداحافظی یکی از بهترین های سایت می باشیم به امید اینکه سایت رونق دوباره ای بگیرد و شاهد مجدد حضور اساتید و کاربران ممتاز سایت باشیم.
"۱۷:۱۰ ۲۳ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | امین موسوی (1026)

سلام دوست گرامی
یک ثبت زبا با المانهای متعدد که چشم را به جستجو در میان خود فرا میخواند.سیاه و سفید این ثبت چه زیبا به دل می نشیند.

فکر میکنم کمی کنتراست به کار کمک کنه.
شاد باشید.
"۰۰:۵۷ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | یوسف صیادی (950)

Ba salam,
mostanadi vaghe'an ghavi va ba teknik,moode B&W alee va hesse ghadim va sedaghat ensanha ro be khoobi elgha mikone, Mamnoon az eshterak.
"۰۱:۰۸ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | حسین ملکی (5639)

یک مستند نگاری بسیار زیبا با ترکیب بندی مناسب .
به نظرم نوردهی در این کار بسیار ملموس و در اختیار ثبت است
موفق باشید
"۰۳:۰۵ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

مردم نگاری حاضر روایت مستندی دیگر است در محیط سنتی مشاغل گذشته

در توصیف فضای ثبت به این تشبیه بسنده می کنم:

(( جدال پتک , فلز نبردی برای شکل گیری نت های موزیسینی به نام آهنگر ,تا آنجا تکرا ر می شوند که آلبوم عرق ریزان انتشار یابد ))

مسئله و دغدغه اصلی پدید آورنده پیشرفتهای صنعتی و شهری است که باعث شده اینگونه مشاغل سنت گرایانه هر سال حضورشان کمر نگ تر شود ولی اهمیت این گونه تصاویر در دوباره حیات بخشی آنها ست

هر دو سوژه را می توان اسناد زنده و گواهی دهنده ابن دو ادعا دانست :

1. سختی مشاغل در کنار علاقه دوستانه و ترزیق شدن مداوم مسکن عادت این اشغل را در گذر سالها سهل و شیرین کرده است

2.با قبول این حقیقت که بافتهای قدیمی شهری در پوسته اندازی سالیان متمادی کمتر نشانه ای از گذشته خود حفظ کرده و باقی ماندن آنها را می توان درگره خوردن علاقه دو دوست یا دلایلی از این دست جستجو کرد که جای بسی تعمل و تفکر دارد

در آخر مستند فوق نمایشی سنتی و دلنشین از مشاغل دههای گذشته و تاکید بر این امر که گرچه پیشرفت و تغییرات حاصل فرزندان بلوغ شهریند ولی این امر نمی بایست باعث دوری و فراموشی ما از تاریخچه و سنت گرایی با پییشنه فرهنگی و تاریخی مکتوب ما شود
.
.
.
چتری از مهربانی یکتا برسرشما







"۰۳:۰۵ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

جناب شفیعیان عزیز
درود بر شما و ممنون از نقد بسیار زیبایتان
از نظرات ارزشمند شما همیشه می آموزم...

پاینده باشید
"۰۹:۵۲ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (2) | مجید طریقتی (2459)

با سلام
تبريك جهت ثبت عكس زيبا ومنتخبتان. كه لياقت اين جايگاه را دارد.
انجه را كه در ذهن مي پرورانديد به زيباي با دوربين واديت به بيننده القا كرديد. قدرت بالاي كار شما از مباحث مطرح شده مشهود است. از نكات مثبت اين تصوير زمان زدن شاتر است كه بزيبايي ان چند ين برابر افزوده است.
موفق باشيد

"۰۹:۵۲ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

تبريك جهت ثبت عكس زيبا ومنتخبتان. كه لياقت اين جايگاه را دارد
سپاس از شما جناب طریقتی عزیز
"۰۹:۵۷ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (2) | هادی یزدان پناه (1553)



یک ترکیب عالی از عناصر کار و نور مناسب در این کارگاه که مخاطب را به جستجو و تکاپو میاندازد. مود رنگ هم به کار کمک کرده تا آن حس عکاس نسبت به سوژه خوب القاء شود.
با سپاس
"۱۰:۱۸ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

ممنون از همه شما دوستان عزیز که مرا مورد لطف و محبت خود قرار دادید
"۱۰:۴۳ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مرتضی بیگدلی (391)

به نظر می رسد این دونفر خودشان تبدیل به جنس و رنگ کارگاهشان شده اند
گفتنی ها را دوستان گفتن
تنها می تونم پیشنهاد کنم ایکاش کمی رنگها پخته تر بود
پیروز باشید
"۱۱:۱۱ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (2) | حسین افتخاری (1694)

سالهای سال این دو در کنار یکدیگر مشغول به شغل از یاد رفته آهنگری هستند در بازار بزرگ قدیمی شهر فقط همین یک آهنگری باقی مانده است!
"۱۱:۴۴ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | مجتبی زینل زادگان (5544)

سلام دوست عزیز
ترکیب بندی خوب از نقاط قوت ثبت است
مود سیاه و سفید مناسب این عکس و فضا انتخاب شده و نتیجه بوجود آمده مطلوب است.
فلسفه بوجود آمدن مود های مختلف دوربین در جهت تسهیل کار استفاده کننده و از پیشرفت تکنولوژی روز است و بهای آن را نیز شما در زمان خرید پرداخت کرده اید و در نهایت و از همه مهمتر اگر می تواند نتیجه دلخواه و مورد نظر شما را ایجاد کند هیچ اشکالی به استفاده ار آنها وارد نیست.

"۱۱:۴۴ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

فلسفه بوجود آمدن مود های مختلف دوربین در جهت تسهیل کار استفاده کننده و از پیشرفت تکنولوژی روز است و بهای آن را نیز شما در زمان خرید پرداخت کرده اید و در نهایت و از همه مهمتر اگر می تواند نتیجه دلخواه و مورد نظر شما را ایجاد کند هیچ اشکالی به استفاده ار آنها وارد نیست.
سپاس از حضورت مجتبی عزیز
من هم با شما موافقم و به نکته خوبی اشاره کردید و فکر می کنم حتی عکاسان بزرگ دنیا هم همیشه از مد دستی دوربین استفاده نمی کنند
"۱۱:۴۶ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (1) | صابر آب پیکر (468)

سلام دوست گرامی
یک ثبت زبا با المانهای متعدد که چشم را به جستجو در میان خود فرا میخواند.سیاه و سفید این ثبت چه زیبا به دل می نشیند.
"۱۲:۲۰ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | علیرضا باستانی (413)

توضیحتون خیلی جالب بود....بازار وکیل شیراز هم تا چند سال پیش خیلی از این کارگاه ها داشت ولی الان خیلی خیلی کم شده...فکر کنید که حتی مغازه های فرش فروشی رو هم کف پوش سرامیک با دکور ام دی اف میکنند....یه نفر هم نیست رسیدگی کنه...

مرسی از ارسال
"۱۲:۳۲ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | علی حنایی (5446)

سلام دوست عزیز
ثبت زیبایست
ویرایش و ادیت مناسب و انتخاب به جای مد سیاه و سفید ثبت چشم نوازی بوجود آورده
مردم نگاری حاضر روایت مستندی دیگر است در محیط سنتی مشاغل گذشته

در توصیف فضای ثبت به این تشبیه بسنده می کنم:

(( جدال پتک , فلز نبردی برای شکل گیری نت های موزیسینی به نام آهنگر ,تا آنجا تکرا ر می شوند که آلبوم عرق ریزان انتشار یابد ))

مسئله و دغدغه اصلی پدید آورنده پیشرفتهای صنعتی و شهری است که باعث شده اینگونه مشاغل سنت گرایانه هر سال حضورشان کمر نگ تر شود ولی اهمیت این گونه تصاویر در دوباره حیات بخشی آنها ست

هر دو سوژه را می توان اسناد زنده و گواهی دهنده ابن دو ادعا دانست :

1. سختی مشاغل در کنار علاقه دوستانه و ترزیق شدن مداوم مسکن عادت این اشغل را در گذر سالها سهل و شیرین کرده است

2.با قبول این حقیقت که بافتهای قدیمی شهری در پوسته اندازی سالیان متمادی کمتر نشانه ای از گذشته خود حفظ کرده و باقی ماندن آنها را می توان درگره خوردن علاقه دو دوست یا دلایلی از این دست جستجو کرد که جای بسی تعمل و تفکر دارد

در آخر مستند فوق نمایشی سنتی و دلنشین از مشاغل دههای گذشته و تاکید بر این امر که گرچه پیشرفت و تغییرات حاصل فرزندان بلوغ شهریند ولی این امر نمی بایست باعث دوری و فراموشی ما از تاریخچه و سنت گرایی با پییشنه فرهنگی و تاریخی مکتوب ما شود
.
.
.
چتری از مهربانی یکتا برسرشما
"۱۳:۲۳ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | ابراهیم باختری بناب (8139)

سلام دوست عزیز
ترکیب بندی خوب از نقاط قوت ثبت است
مود سیاه و سفید مناسب این عکس و فضا انتخاب شده و نتیجه بوجود آمده مطلوب است.
فلسفه بوجود آمدن مود های مختلف دوربین در جهت تسهیل کار استفاده کننده و از پیشرفت تکنولوژی روز است و بهای آن را نیز شما در زمان خرید پرداخت کرده اید و در نهایت و از همه مهمتر اگر می تواند نتیجه دلخواه و مورد نظر شما را ایجاد کند هیچ اشکالی به استفاده ار آنها وارد نیست.
این ثبت در ابهاد بزرک حتما دیدنیست و شایسته قبولی در 1x .com
موفق باشید
2+

"۱۳:۲۳ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

سپاس جناب باختری از بذل محبت شما
فکر میکنم آرزوی هر عکاسی قبولی عکسش در سایت بزرگ 1X می باشد و امیدوارم من و همه کاربران ممتاز این سایت به این توفیق دست یابند
"۱۳:۴۳ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | آیدین گیویلی (445)

درود جناب داوری عزیز
بسیار از دیدن این ثبت زیبا لذت بردم.
ترکیب سیاه و سفید به ارزشمند تر شدن این اثر کمک کرده است.تمام عناصر در این شات به شکل شگرفی در جای خود قرار دارند. شما در بهترین لحظه و در بهترین جای ممکن این شات را ثبت نموده اید .ازیاد و شلوغی المان ها نه تنها به این ثبت ضربه نزده بلکه باعث زیباتر شدن کار شده است .
معذورم از امتیاز دهی2.5+
موفق باشید.
Idin.G
"۱۴:۰۲ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (5) | امتیاز (2) | محمد صفرپور (923)

مجموعه ای که در بر دارنده خطوط و اشکال هندسی فراوانی است را پیش رو داریم و انسان هایی زحمتکش که در دل این قاب در حال کوشش اند و چهره غبار گرفته عناصر این کادر نیز گذر سال ها را رقم میزند و در کنار تنالیته سیاه و سفید اعمال شده نیز به کمال میرسد...

کادر بندی نیز المان های لازم را در بر گرفته و ازدحامی هدفمند را در کادر جای داده که نشانگر حال این انسان های مستغرق در کار خویش است

درود بر این مستند نگاری نوستالژیک
"۱۴:۱۶ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

حضور سبز همه شما دوستان خوبم باعث دلگرمی و پیشرفت من در این راه طولانی است
از لطف همه شما عزیزان کمال تشکر را دارم
"۱۵:۴۲ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مژده یونس مهاجر (1363)

سلام...
جملات وتوصیف های زیبا وآموزنده دوستان دیگه جایی برای ما نمی گذارد.
ثبت خیلی زیبایی داشتید....
همیشه موفق باشید...
"۱۶:۴۶ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد حیدریان (1630)

با درود :

ديدگان هر انسان بينايي با ديدن اين ثبت متحير و تاثير پذير از اين فضاي زيباي پيام گونه....مبهوت خواهد شد

به جرات مي توانم ادعا كنم اين ثبت لياقت تبديل شدن به يك تابلو زيبا براي مكان هاي تجاري رو دارد..

كادر بندي و انتخاب سوژه ها . اديت بسيار مناسب...

هر چه د وصفش گوييم كم است...

به علاقه مني ها اضافه گشت......

محروم از امتياز دهي.........

بدرود

"۱۶:۴۶ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

ديدگان هر انسان بينايي با ديدن اين ثبت متحير و تاثير پذير از اين فضاي زيباي پيام گونه....مبهوت خواهد شد
ممنون از لطفتان جناب حیدریان
امیدوارم که لایق این همه لطف از سوی عزیزان باشم..
"۲۰:۰۸ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | علی عراقی (1400)

با درود
تکنیک بالا باعث شده ثبت به اثری چشم نواز وژورنالیستی تبدیل ګردد فضای اهنګری و وجود استاد کارانی که ګرد زمان برروی چهره انها است وفضایی که دیګرکمتر دیده میشود از نکات مثبت ودیدتیزبین هنرمند عکاس میباشد
پیروز باشید+۳
"۲۰:۲۸ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر اتحادی (535)

سلام دوست گرامی
یک ثبت زبا با المانهای متعدد که چشم را به جستجو در میان خود فرا میخواند.سیاه و سفید این ثبت چه زیبا به دل می نشیند.
"۲۰:۵۴ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | زهرا شریفی (1)

]ziba, tafakor bar angiz, mafhomio por az harf
ba arezoye paziroftane asare shoma dar site 1x.com
movafagh bashid
"۲۳:۱۲ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (1) | علیرضا کریم پور (491)

مستند بسیار زیبایی شده ژانری که خودم هم دوستش دارم و علاقه مندم که در این سبک بیشتر کار کنم.
ترکیب بندی و ادیت بسیار مناسب و کادر کامل
معضرت میخوام که بیشتر از یک نمیتونم امتیاز بدم 3 تاش رو خرج کردم!

"۲۳:۱۲ ۲۴ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

دوست عزیز
مهم حضور و نظر شماست که برای من اهمیت دارد
برای من امتیاز هیچ ارزشی نداره چون با امتیاز گرفتن آدم عکاس نمی شود!
همین که از کنار عکس بی تفاوت نگذشتین بسیار سپاسگذارم
"۰۰:۵۵ ۲۵ تير ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | مرجان عبدالهی (1162)

درود بر شما
مشاغل از یاد رفته را با این مستند زیبا به تصویر کشیدید
کادری بسیار شلوغ را شاهدیم که در عین شلوغی جذاب است وچشم رامدتی به جستجو وا می دارد
در واقع شلوغی جزیی جدا نشدنی از خود سوژه است.
پاینده باشید.
"۰۸:۲۰ ۲۵ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | عزیز عباسی (10130)

دست مریزاد ...........
"۰۹:۳۵ ۲۵ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | زهرا دلاوری (4393)

سلام
انتخاب تم سیاه و سفید هوشمندانه انجام گرفته است به صورتی که در نگاه اول تمیز دادن افراد از آهن ها قدری دشوار است
کادر بندی و ترکیب بندی ثبت جای تحسین دارد
موفق باشید
"۱۰:۰۷ ۲۵ تير ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | جلیل شریعتی فر (186)

سلام
خسته نباشی به معنای مطاق کلمه اثر ثبت کرده ای ممنون
بر پشت این تصویر حس زیبا و درد آلودی نهفته است انسان جزی جدا نیافتنی از پیرامون خود شده است و به هیچ عنوان نمی توان آن را جدا کرد و انسان تبدیل به یکی از عناصر فضا شده است همه چیز سرد و بی روح است .
آیا به واقعه فرقی بین انسان و شئی وجود دارد ؟
کادر عالی
انتخاب فضا و سوژه هنرمندانه
لذت بردم از زیبایی نگاه شما موفق باشید.
"۱۰:۳۲ ۲۵ تير ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | فرشاد داوری (1749)

باز هم سپاس از همه شما اساتید بزرگوار که مرا مورد لطف و عنایت خود قرار دادید.
"۱۷:۴۸ ۳۰ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | آرش خاکپور (691)

با سلام
عکس از لحاظ تکنیک و موضوع بدون اشکال است. (عکس خلاقانه، جدید، و دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است. از لحاظ تکنیک و موضوع عالی است.)
+3
"۲۳:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | میثم خستوان (3749)

عکس با کیفیت است ولی بهتر هم می توانست باشد. ـ مشکلات اندکی از لحاظ تکنیک یا موضوع دارد.
"۲۲:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | عماد سلطان زاده (110)

salam bazam man akharam :( agah be nazar man siyaho sefid ke akso gerfti khayli be ziba tar shodan aks komak kardeh va tarkib va khadr khobiro basti bazam tabrik
+2