گالری تصاویر "شادی آفرین آرش"

         
عکس
نام :   در یک سکون مداوم نشسته ای .... (امتیاز : 36)
عکاس :   شادی آفرین آرش (امتیاز : 7742)
نوع دوربین :   Fuji
مدل دوربین :   Fujifilm FinePix S100fs
نظرات :   34
بازدیدها :   1775
تاریخ ارسال :   ۲۱ تير ۱۳۹۰
علاقه‌مندی‌ها :   1
دسته‌بندی کاربر :   فاين آرت
دسته‌بندی سايت :   سیاه و سفید , فتو آرت
توضیحات عکاس

"۱۲:۲۶ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | ناصر گل نظری (1628)

درود ...
و من زنم
زنی که در میان درب های تاریک این ویرانه ها
فقط نقش او به یادگار مانده ست ...
-------
یه ثبت خلاقه و مفهومی مناسب و نگاه به مقوله زنانگی و اسارت زن و حتی یک نوع نگاه فمنیستی ...
ممنون از ارسال و ... شاد زی
"۱۴:۴۶ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (5) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

ثبت مورد بحث در سلسله خودنگاری های پدید آورنده از دنیای زنان و باگشودن در یچه ها و ابعاد مختلف آن بروی ماست


آنچه او به تصویر می کشد وام ها و تاثیراتی است که از اجتماع حاضر و زیستی او منشاء میگیرد و چون آئینه در ضمن منعکس کردن دیده ها باتزریق ضرافتهای جنسیتی خویش میکوشد رگه های فمنیستی را هم به آن پیوند زند


در تفسیر اثر می توان نوعی تسلیم پذیری رو ازژست و فیگوریسم سوژه که چون مجسمه ای می نمایاند حس کرد


حال می توان وارد نقد روانشناختی آن شد که چه مولفه های باعث این سکون جسمی و روحی بانوی تصویر شده که همان نماینده جنسیت خویش است شد ه است


خانواده ,اجتماع,شکستهای روحی و....... هر کدام می توانند یکی از دلایل این انزوا طلبی و حصار حاضر باشند


در جمع بندی کلی از نظر ساختار و ترکیب اثر مرکزیت و ویگنتیگ اغراق امیز سوژه رباعث برجسته نمای سوژه شده ولی پردازش ثبت تا مطلوبیت کامل فاصله دارد


در رساندن مفهوم تا حدی که ار پدید آورنده انتظار می رفت آنچه درباره دوباره گویی در پر رنگ تر شدن جنسیت خویش برای بیننده داشت البته از بعدی دیگر موفق و تاثر گذار می نمایاند
.
.
.
چتری از مهربانی یکتا برسرشما







"۱۴:۴۶ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

سپاس از توجه و اشاراتی که به رمزگان قاب داشتید
تنها برای اطلاع جنابعالی و دیگر دوستان می گویم
نمای فوق خود نگاره نیست
نه که خود نگاره نباشد (اگر بنا به ساختار شکنی باشد ، بله هست)
بازیگر قاب شخص من نیستم ...

"۱۴:۴۶ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد جواد شفیعیان (9750)

در پاسخ به خودنگاری که عرض کردم:
منظور بنده شخص شما نبوده خود واحد جنسیت مطرح شده که موجب بسط وعمومیت بخشی مفهومی در بستر کلیت مجموع می شود
چتری از مهربانی یکتا برسرشما
"۱۵:۳۶ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمد صفرپور (923)

چه تزلزلی در تن این زن محصور رخنه کرده

چقدر تاکید کنندست این هندسه

و چقدر آلودست این هوا

تیرگی بالا و پایین کادر نماد چیست؟

آیا همان آسمان و زمین تیره ایست که بر او حاکم اند؟!

"۱۵:۴۴ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | احسان قنبری فرد (9266)

نوعی دست و دلبازی در القای مفهوم.. المان تنهای میانه کادر به خودی خود القاگر حضوری از جنس سکون، غیاب، یا تنهایی است و نمای ترانسپارنت شده، تاکید دوباره ای است بر این معنا..

"۱۵:۴۴ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

هرچند ، سکون تنها چیزی نیست که مد نظرم بوده
اما لغت "دست و دلبازی " در القای مفهوم را به روی چشم می پذیرم
"۱۶:۰۲ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | سید آرمان نبی پور (2599)

ثبت مورد بحث در سلسله خودنگاری های پدید آورنده از دنیای زنان و باگشودن در یچه ها و ابعاد مختلف آن بروی ماست


آنچه او به تصویر می کشد وام ها و تاثیراتی است که از اجتماع حاضر و زیستی او منشاء میگیرد و چون آئینه در ضمن منعکس کردن دیده ها باتزریق ضرافتهای جنسیتی خویش میکوشد رگه های فمنیستی را هم به آن پیوند زند


در تفسیر اثر می توان نوعی تسلیم پذیری رو ازژست و فیگوریسم سوژه که چون مجسمه ای می نمایاند حس کرد


حال می توان وارد نقد روانشناختی آن شد که چه مولفه های باعث این سکون جسمی و روحی بانوی تصویر شده که همان نماینده جنسیت خویش است شد ه است


خانواده ,اجتماع,شکستهای روحی و....... هر کدام می توانند یکی از دلایل این انزوا طلبی و حصار حاضر باشند


در جمع بندی کلی از نظر ساختار و ترکیب اثر مرکزیت و ویگنتیگ اغراق امیز سوژه رباعث برجسته نمای سوژه شده ولی پردازش ثبت تا مطلوبیت کامل فاصله دارد


در رساندن مفهوم تا حدی که ار پدید آورنده انتظار می رفت آنچه درباره دوباره گویی در پر رنگ تر شدن جنسیت خویش برای بیننده داشت البته از بعدی دیگر موفق و تاثر گذار می نمایاند
.
.



بازهم تحلیل کامل و پر مغزی از استاد شفیعیان

ممنون
"۱۶:۲۰ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (1) | صابر آب پیکر (468)

نوعی دست و دلبازی در القای مفهوم.. المان تنهای میانه کادر به خودی خود القاگر حضوری از جنس سکون، غیاب، یا تنهایی است و نمای ترانسپارنت شده، تاکید دوباره ای است بر این معنا..
"۱۹:۵۸ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (1) | امین موسوی (1026)

با سلام وادب
المان تنهای میانه کادر به خودی خود القاگر حضوری از جنس سکون، غیاب، یا تنهایی است و نمای ترانسپارنت شده، تاکید دوباره ای است بر این معنا..
موفق باشید
"۲۰:۰۶ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (1) | حسین ملکی (5639)

با سلام
با اینکه ثبت خلاقانه و زیبایی و خوش مفهومی است ولی می شد در ادیت بهتر از اینها عمل کرد
موفق باشید

"۲۰:۰۶ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

ویرایش تا همین حد مد نظرم بوده ، نه بیشتر و نه کمتر...
همان هوای آلوده که جناب صفر پور فرمودند مد نظرم بوده
با این همه خوشحال می شوم از اینکه دقت می فرمایید و نظراتتان را صادقانه بیان می فرمایید
"۲۰:۵۲ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حمید عزیزی خانقاهی (6679)

با سلام و ادب
نمی توان به سادگی از تفسیر زیبایی آقای صفرپور در مورد ثبت گذشت
چه تزلزلی در تن این زن محصور رخنه کرده
چقدر تاکید کنندست این هندسه
و چقدر آلودست این هوا
تیرگی بالا و پایین کادر نماد چیست؟
آیا همان آسمان و زمین تیره ایست که بر او حاکم اند؟
موفق باشید
"۲۱:۴۰ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد رضا مومنی (8547)

سلام دوست گرامی

کارهای شما همیشه برای من نشان از یک ذهن فعال و فراتر از یک ذهن عکاس را تداعی میکنه .

پاینده باشید.
"۲۳:۲۰ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | میثم خستوان (3749)

با سلام و احترام
سبک خاصی از نویسندگی که دنبال میکنید در این گالری منحصر به فرد است.
سوالی که از قبل نیز برایم مطرح بوده و آن اینکه چرا اینقدر سیاه؟ چرا اینقدر تاریک؟ و چراهایی از این دست به نگاه شما به زندگی...

موفق باشید

"۲۳:۲۰ ۲۱ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

این نوع نگاه نگاه سیاهی نیست
نگاهی با درون مایه ی دغدغه های ذهنی است ،
تنها نگاهی انتقادی است و نه سیاه و نه کاملا سیاه ، سفیدیهایی هم هست
"۰۲:۳۴ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (0) | مهدی رستم نیا (166)

سلام
ثبت بسیاز زیبا و کاملا مفهومیست .
ادیت بسیار قوی و انتخاب مد سیاه و سفید به درستی صورت گرفته است .
پیروز باشید .
باسپاس.
شادزی مهرافزون .
"۰۳:۲۴ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | behzad milad (897)

وعی دست و دلبازی در القای مفهوم.. المان تنهای میانه کادر به خودی خود القاگر حضوری از جنس سکون، غیاب، یا تنهایی است و نمای ترانسپارنت شده، تاکید دوباره ای است بر این معنا..
"۰۷:۲۵ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | علی رضا ر ياحي فر (1655)

سلام و درود بر شما
و من زنم
زنی که در میان درب های تاریک این ویرانه ها
فقط نقش او به یادگار مانده ست ...

موفق باشيد
"۰۷:۴۳ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | نیما مقیمی (6527)

در این حجمه سیاه این روزگار خودت را در قابی سپید محصور می کنی قابی که هیچگاه به اندازه ات نیست ....

"۰۷:۴۳ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | نیما مقیمی (6527)

از بابت غلط املایی عذر خواهی می کنم املای درست کلمه حجمه در واقع هجمه است به معنی هجوم .

"۰۷:۴۳ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

خودت را در قابی سپید محصور می کنی قابی که هیچگاه به اندازه ات نیست ....
سپاس از این خوانش صحیح ، می اموزم از تو نیمای عزیز
"۰۸:۴۲ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | بهمن جعفری (394)

زنی آرام گرفته در قاب.
آیا نبود هیچ نشانه ای مبنی بر تلاش سوژه در خارج شدن از قاب دلالت بر تسلیم شدن اوست؟
آیا سرنوشت محتوم او سیاهی است که او را و قاب را در برگرفته است؟
"۱۳:۵۰ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (3) | امتیاز (2) | هادی یزدان پناه (1553)

من گمشده در حصار این تنهایی ام
من مهمان فراموشی های دمادم
سفره نشین دست های آلوده ای که به من
خودم را برای خوردن تعارف می کنند.

ثبتی زیبا و پر معنا
موفق باشید
"۱۵:۳۳ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | زینب نطاق (244)

تمام صورتش خمپاره‌ای بود
دلش تا ناکجا آواره‌ای بود
اگر چه روی او مهواره‌ای بود..

hese zano tu karatun dus daram
mamnun az ersal
"۱۵:۳۶ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (3) | محمد امین نادی (436)

مملو از اندوه و ناچاری ست این کار
تون های خاکستری موجود در کار،ادیت معناگرای آن و ترکیب بندی مرکز گرای آن از ویژگی های منحصر به فرد این اثر است
درود بی کران
"۱۸:۵۴ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | علی صارمی (1026)

نوعی دست و دلبازی در القای مفهوم.. المان تنهای میانه کادر به خودی خود القاگر حضوری از جنس سکون، غیاب، یا تنهایی است و نمای ترانسپارنت شده، تاکید دوباره ای است بر این معنا..
"۲۰:۴۹ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | :: فاطمه‌انتـظار :: (1083)

نمی دانم چه چیزی در این عکس مرا آزار می دهد...
"۲۳:۵۹ ۲۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | مجید مومنی مقدم (8228)

با سلام
عکس خوبیست فتوآرت خوبیست و در ادیت فتوآرتی خوب عمل شده
اما سیاهی عکس و تونالیته نامناسب خاکستری که متاسفانه در اکثر کارهای منتخب هم دیده میشود از نظر من نشانه ضعف عکاسان ایرانیست در این مقوله

امید به زودی چاره ای برای آن بیابیم
"۰۱:۰۷ ۲۳ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | پوریا مددی (125)


سلام عزیز دل

بسیار لذت بردم ... تکنیک اجرا خوبه ... و شکل مورد نظر به خوبی در اومده ...

منتها کادر بندی مشکل داره و همین باعث شده تلاش شما گرچه زیباست اما عکستون زیبایی کامل نداشته باشه ...

ب

به امید موفقیت بیشتر شما
"۱۴:۴۵ ۲۳ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | وحید گلشاییان (29)

یک کار انتزاعی و مثل همیشه زیبا. اجرا قابل تقدیر است ولی من بیشتر از اجرای زیبا ، تفکر پشت آن را می پسندم. ممنون
"۱۲:۰۲ ۲۵ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر اتحادی (535)

سلام
ثبت بسیاز زیبا و کاملا مفهومیست .
ادیت بسیار قوی و انتخاب مد سیاه و سفید به درستی صورت گرفته است .
پیروز باشید .
باسپاس.
"۱۹:۰۴ ۲۵ تير ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

سپاسگزارم از حضور و بذل توجه تمامی دوستان عزیز
"۱۲:۱۰ ۲۶ تير ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | علی جعفری (204)

با سلام منو یاد شعرهای فروغ میندازه این عکس . دغدغه ای که همیشه زنان ایران باهاش سر و کار دارن . زندگی یا اسارت در پس هزار توی قوانین شرعی و عرفی. ممنون از ارسال این شات قوی.2+