گالری تصاویر "بردیا(مهدی) سعادت"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 22)
عکاس :   بردیا(مهدی) سعادت (امتیاز : 5561)
نوع دوربین :   Nikon
نوع لنز :   Nikon
مدل لنز :   NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED
نظرات :   25
بازدیدها :   1643
تاریخ ارسال :   ۱۰ خرداد ۱۳۹۰
علاقه‌مندی‌ها :   7
دسته‌بندی سايت :   طبیعت , منظره
توضیحات عکاس
HDR_Light

"۰۲:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | داود نوروزی (6)

با سلام و احترام
بسیار زیبا ... لذت بردم
تشکر از ارسال تان
تابش نور امید بسار زیباست
.
.
توفیق مزید!
"۰۳:۳۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | علی اسدی (730)

سبزی بیش از حد تپه توجه رو از تلالو نور در آسمان می گیرد می تونستی با کم کردن اشباع رنگ تمرکز روی سوژه اصلی رو بیشتر کنی...
موفق باشید
"۰۳:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (2) | احسان قنبری فرد (9266)

ترکیبی خوب و پرسپکتیوی پویا..
اکسپوز دقیق و ویرایشی که در نمایاندن نور و ستیغ های آن و نیز رنگ موفق بوده است..
گرچه آسیب ناشی از اغراق در ویرایش نیز در عکس قابل توجه است.
"۰۴:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | ستار وزیری (167)

درود
ترکیبی خوب و پرسپکتیوی پویا..
اکسپوز دقیق و ویرایشی که در نمایاندن نور و ستیغ های آن و نیز رنگ موفق بوده است..
گرچه آسیب ناشی از اغراق در ویرایش نیز در عکس قابل توجه است.

لذت بردم
پیروز و شاد زی
"۰۴:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (12) | امتیاز (0) | بردیا(مهدی) سعادت (5561)

..با کمی تامل در عکسهای منتخب و کامنتهای ارسالی کاربران میتوان به نتایج جالب و قابل توجهی رسید
شارایطی که ثبت فوق تحت تاثیر آن انجام شده هرگز قابل مقایسه با بسیاری از ثبت های موجود در صفحه نخست گالری مان نیست.
تصور کنید شرایط عکاسی از رخت آویزی را که از دیوار اتاق آویزان شده و یا تکه ای از سبوی شکسته کارگردانی شده در گل وسط گالی و یا باغچه حیاط منزل با عکسی مانند عکس فوق که در شرایط بسیار دشوار نوری ,نوری که حتی از محدوده داینامیک رنج چشم انسان که یکی از پیچیده ترین و توانمندترین وسایل اپتیک موجود و شناخته شده در دنیای امروزی است نیز بیشتر است
به طوری که با استفاده از 9 فریم با اختلاف نوری یک استاپ که جمعا میشود 8 استاپ همراه با استفاده از فیلتر گراجوال مخصوص دو استاپ با دوربینی با محدوده داینامیک رنج در حدود 12ev و ویرایشی هدفمند... نور موجود و جاری در عکس به سختی کنترل شده
را اگر با مثالهای فوق مقایسه کنید که واقعا بی انصافی کرده اید
اصولا تمامی عیب و ایرادهای عکاسی مربوط میشود به عکاسی طبیعت و منظره و تا حدودی ژانرهای مشابه و تنها یک نوع خاصی از عکاسی است که هیچ اشکالی بر آن وارد نیست اولا که سیاه و سفید است(شما بخوانید صورت مسعله پاک شده است) پس نمیشود نسبت به سچورشن مثلا رنگ سبز ان ایرادی گرفت و اصولا مسایل حاشیه ای مانند مداحی و شعر وغزل مجالی برای پرداختن به اصل موضوع که همان عکاسی و مسایل فنی است ,را نمیدهد
و جالب تر اینکه بسیاری از همین عکسهای رخت آویزهای سیاه و سفید در عکسها و یا عکسهای مشابه کلیشه ای حتی اندک کیفیت لازم و بایستنی که همان فوکوس بودن را هم ندارند(آیا واقعا مثال لازم است!!!؟)
من به عنوان یکی از اعضاء گالری میخواهم از اساتید سوال کنم این طرز برخورد با عکسها چرا و چگونه و از کجا ناشی میشود؟
این قانون نانوشته اعمال تبعض میان عکسهای مختلف با ژانرهای متفاوت از کجا آمده است؟
و چرا این همه خود را مقید به پیروی از این قانون نانوشته میکنید
این همه تضاد چرا و از کجا ناشی میشود؟
اینگونه میشود که بیشتر دوستان طبیعت و منظره کار دیگر رغبتی به گذاشتن عکس در گالری از خود نشان نمیدهند. زمانی که جنای شمسی مشاهده میکند عکس زیبا و هنرمندانه او در کمال زیبایی و مورد بی مهری در وحله اول اساتید در منتخب کردن عکس و در ادامه اعضاء گالری قرار میگیرد ,معلوم است که دیگر رغبتی برای گذاشتن عکس نخواهد داشت. شاید بنده یکی از معدود کسانی هستم که در گالری کار طبیعت و منظره میکنم و باور کنید از این همه تضاد خسته شدم
ولی من قصد قهر کردن ندارم می مانم و اعتراض میکنم
به این همه تضاد و بد سلیقگی میگویم نه
بلکه فرجی حاصل شود ,بلکه...

"۰۴:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (0) | هومن صادقی (682)

اینکه چیزی نیست چند هفته پیش عکسی از پیر زن به صفحه اول اومد که واقعا خنده دار بود جالب اینجاست که در گوشه کادر این عکس یه دست نصفه کاره هم بود و خلاصه با اعتراض بسیاری از دوستان روبرو شد آقا من تو این مدت اینجا چیزایی دیدم که خیلی برام جالب بوده مثلا طرف با 1400 یا 1500 امتیاز شده کاربر طلایی و عکس برا صفحه اول انتخاب میکنه دوست دارم بری گالری عکسهای خودشو ببینی بعد استادی مثل آرش نصیری با 6000 اتیاز عکس و 10000 امتیاز کلی و آلبومب با اون قدرت هنوز کاربر طلایی نیست به هر حال اینجا ایرانه دیگه و متاسفانه ما ایرانیها به حق کشی عادت کردیم در نهایت منهم مثل شما فقط اینجا عکس میزارم تا یاد بگیرم وگرنه که این فقط سایتakkasee نه 1x......
شادزی
"۰۹:۲۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (2) | امید ایزانلو (1363)

سلام عزیز دل

این دل پر درد شما و اون حسی که در کلامتون وجود داره چیز مشترکی بین خیلی از اعضاء گالریه ...

در مورد عکس :

با توجه به محیطی که در آن قرار داشتید به کنترل نور و رنگ و کنتراست و از همه مهمتر وضوح خیلی خوبی رسیده اید ...
این مکان زیبا متعلق به کدام بخش کشورمونه ؟
"۰۹:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | منصور فروغی (1308)

با سلام و عرض ادب
ثبت فوق العاده زیبایی است.
ترکیب بندی،کنترل نور و وضوح عالیست.وجود ابرها و شعاع های نوری جلوه خاصی به این عکس داده است. ادیت مناسب است و در کل تلاش شما برای به ثبت رساندن این همه زیبایی ستودنی است.
دوست گرامی : بدیهی است که عکاسی از
سوژه ای که همه شرایط آن در اختیار عکاس است( مکان،کنترل نور،چینش و گارگردانی المان ها وحتی خود سوزه) با عکاسی از طبیعت که مشکلات و سختی های خاص خود ار جمله (شرایط ناپایدار جوی،وضعیت متغیر نور،سختی راه و حتی هزینه های تحمیلی به عکاس )قابل مقایسه نیست و مطمئن باشید که همه اعضاء محترم از این قانون نانوشته که شما عنوان فرمودید پیروی نخواهند کرد.
نیکبخت و شادکام باشید
"۱۰:۳۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | فرشاد داوری (1749)

حرفهای دل شما حرفهای من و خیلی از کاربران هست
خود بنده هم چند بار قصد کردم که دیگر برای این سایت کارهایم را آپلود نکنم
با اینکه نام عکاس را چند ماهی است که از روی عکس به دلیل عدم تبعیض برداشته اند اما دوستان مدل های دوربین هم را مد نظر می گیرند و یکدیگر را بدین طریق شناسایی می کنند و به هم به نوعی نان قزض می دهند(البته مقصودم همه این اساتید نیست)
در مورد کار ارزنده شما:
ترکیب بندی و کنترل نوری خوبی صورت گرفته
ستیغ های نور بسیار زیبا هستند
اما به شخصه دوست داشتم کادری واید تر از این منظره شاهد باشم که احتمالال دست شما در انتخاب این کار بسته بوده
موفق باشید و به امید بهبودی اوضاع این سایت
"۱۰:۳۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین ملکی (5639)

دوست من شما هم حرف دل ما را زديد ك. خود من هم در ارسال عكس دچار كم رغبتي شدم و فقط بسنده مي كنم به نظر دادن .
ثبت شما رنگ اميزي زيبا و نوردهي خوبي دارد .
موفق باشيد
"۱۱:۴۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | بابک خلفی (280)

دوست عزیز , ما یا به شخصه طیف وسیعی از عکس های طبیعت و منظره لذت میبریم و شما خوشحالم از اینکه عکس شما در صفحه نخست قرار نمیگرید و یا منتخب نمی شود ناراحت نمی شوید.
همین که اسم خودتون را مخفی کردید و براتون کیفیت عکس و کاری که انجام شده مهم هست , قابل تقدیر و احترام
در ضمن این سایت را من به شخصه جایی برای نمایش عکس و دریافت و نقد عکس ها ی کاربران در نظر میگیرم نه داوران
شاد و پیروز باشید.
"۱۱:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (4) | امتیاز (2) | آرش نصیری (11202)

همیشه به طبیعت و طبیعت نگارها علاقه ویژه ای داشتم.
سخنانی مشابه فرمایش شما در مدتها پیش در سایت اوج گرفت و بنده هم یکی از مطرح کنندگانش بودم.
متاسفانه با یک سسری هواداری ها و همچنین بی مهری ها نوعی درگیری و دو دستگی در سایت اوج گرفت و نتیجه اش رفتن خیلی از دوستان قدرتمند در عکاسی در هر دو وجهی که شما ذکر کردید شد.
همانگونه که گفتید بهترین راه ماندن و ارائه دادن اثر است.
چند ماه پیش حتی عده ای برای اینکه عکسهایشان منتخب شود تغییر سبک دادند و حتی رو به تکرنگ اوردند در صورتی که بنده بسیار به این اثر نامطلوب اعتراض کرده بودم اما چون ما ایرانی هسیم و گوش شنوا نداریم و کارمان تعصب داشتن بر سر عقیده هایمان است هرچند نادرست نتوانستیم به تعاملی که در گذشته داشتیم برسیم

در هر حال مهم این است که طبیعت زیباست و هرچه در جهان میبینیم حتی اندیشه های سیاه و سفید نشات گرفته از طبیعتند.


ثبت شما نور و پروسس بسیار خوبی دارد و رنگهایی زیبا و لطیف با کنتراستی پایین و مناسب آنرا همراهی میکند


موفق باشید
"۱۲:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | مرجان عبدالهی (1162)

سلام دوست عزیز
منظره ی زیبایی را به زیبایی ولطافت بسیار به نمایش گذاشتید کنترل نور عالی ورنگها دلچسب اند به نظرم بهترین زاویه راانتخاب کردید خطوط تپه ها ونور تابیده تلاقی زیبایی پیداکرده اند.
مرسی وپاینده باشید.
"۱۲:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | حمیدرضا بهنام فر (2120)

نکته ی مهمی که در این شات زیبا به چشم میآید حفظ تعادل بصری قاب در عین هنجار شکنی هوشمندانه ی عکاس در رعایت نکردن قانون کلاسیک 3/1 هاست و این تعادل در بخش زمین با هدایت انتهای پرسپکتیو به میانه های سهم زمین و یاری گرفتن از فرمهای زیبای مثلث گون تپه هاست که نگاه را به سوی مسیر پرسپکتیو میلغزاند و در یخش آسمان با ایجاد فرمهای دیدگانی نامشخص ابرها به کمک کنتراست ملایم نور و سایه، به دست امده که نگاه را سوار بر ستیغهای نور به زمین برمیگرداند.
پیروز باشید.
"۱۲:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (2) | هومن صادقی (682)

درود بر شما جناب سعادت
مدتی است که در این سبک کار عکاسی میکنم و مشکلات یک ثبت hdr در طبیعت را می شناسم ثبت شما جایی برای صحبت ندارد فقط میتوان دید و لذت برد
شادزی
"۱۳:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (3) | محمدرضا محیط آذر (502)

آقا برديا سلام خيلي خسته نباشيد
بدون اقراغ مي گم از تصوير زيبايي كه ارسال كردي خداييش زيبايي طبيعت رو در اون مكان احساس كردم من كارها شما رو زياد دنبال ميكنم چون ميل اصلي من در ثبت همان طبيعت و نعمت خداونديست در مورد اين مكان هم با شما و ديگر دوستان هم نظر و هم عقيده هستم و خوشحالم كه همچنان پر جوش و پر توان كارهات روز به روز زيباتر و قوي تر در سايت قرار ميگيره و در آخر هم بايد بگم عكست خيلي كوچيك موارد سلقه اي داره بعضي به اين شكل و كار رو دوست و شما شكل ديگه مثل اينكه اگر من جاي شما كار رو اديت ميكردم ته مايه رنگ قرمز روي سايه تپه در قسمت سمت چپ پايين عكس هم ميگرفتم و يا كم ميكردم تاثير سچوره رنگ رو در اون نقطه كم كنم ولي اين نظر كاملا سليقه ايست ممكنه كه شما كار رو با اين گرماي رنگ دوست داشته باشيد و من هم واقعا تبريك ميگم به اين همه تلاش و پشتكار بابت ارسال اين گون ثبت هاي پر احساس و ديدني موفق ، پيروز و پاينده باشي دوست خوبم .

"۱۳:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمدرضا محیط آذر (502)

تصحيح مي كنم :
بعضي به اين شكل مي پسندند و كار رو دوست دارند و شما يه شكل ديگه.
"۱۴:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مرجان عبدالهی (1162)

با عرض پوزش بسیار جناب محیط اذز
اغراق صحبح است
به امید اینکه دوستان در نوشته هایشان به املای کلمات کم لطفی نکنند چون در معنا تاثیر گذار است .
"۱۸:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | مجید طریقتی (2459)

با سلام
من امدم عكس را نقد كنم ديدم دل دوستان از اين اسمان هم گرفته تر است.
اميدوارم كسي از اينگونه مباحث و بحث ها ناراحت نشود. همه اي گروها در عكاسي صاحب سبك هستند ولي اينكه بعضي از عكسها در جايگاهي قرار مي گيرند كه جاي سوال دارد بيننده بايد عاقل باشد. ولي عكسهاي كه به عنوان برتر قرار نمي گيرند از تعداد نظرات و بيننده هاي ان به ارزش ان مي توان پي برد. در كل حيف است كه اينگونه دوستان انگيزه خود را از دست بدهند.
كار طبيعت و حيوانات و پرندگان و گل بمراتب كم توجهي ميشود.
كار سياه و سفيد و تصاويري كه هيچ چيزي در ان نشود پيدا كرد و تصوير مفهوم خاصي را هم نمير ساند. به عرش مي رود.
عكس خوب خودش بيننده اش را بسمت خود مي كشاند.
بگذريم.
دوست من سوژه اي زيبا را بزيبايي بتصوير كشيدي ولي زياده روي در اديت كاملا مشهود است.رنگها مصنوعي شده اند.
موفق باشيد.
"۱۹:۰۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (2) | سعید بهداروندی (1004)

با سلام و احترام
بسیار زیبا ... لذت بردم
تشکر از ارسال تان
تابش نور امید بسار زیباست
.
.
توفیق مزید!
"۲۰:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (10) | امتیاز (0) | محمد رضا شهبازی (678)

متاسفم که می بینم بحث هایی در گالری می شود که در شان یک محیط هنری و مناسب یک هنرمند نیست. هیچ کسی نمی تواند یک ژانر هنری را برتر از دیگری بداند و هیچ کسی نمی تواند سلیقه یا دید هنری کس دیگر را دقیقا درک کند. بنابر این نباید قطعی و جزمی اینقدر صریح رای بدهیم که این خوب است یا این بد است.
همان قدر که دوستان طرفدار عکاسی طبیعت عکس های انتزاعی را نمی فهمند یا دوست ندارند، عکاسان انتزاعی عکس طبیعت را نمی فهمند و هینطور سایر ژانرها. پس این درست نیست که هیچ گروهی سلیقه یا گرایش گروه دیگر را به سخره بگیرد یا توهین کند. همان قدر که کار کردن در طبیعت تحت شرایط نوری بغرنج یا شرایط محیطی سخت و کنار آمدن با مشکلات دیگر سخت است، پیدا کردن یا رسیدن به ترکیبی معنادار و پیاده سازی مفهومی بسیط و پیچیده در غالب تصویری انتزاعی مشکل است. اگر قبول ندارید امتحان کنید. سعی کنید با همان اشیایی که می گویید در خانه یا در کمد و ... است یک معنای انسانی را نشان دهید. در عکاسی همه چیز تکنیک و شاتر و دیافراگم و فوکوس نیست و خیلی مسایل مهمتر از این ها هم وجود دارد، فقط کافی است نگاهی به معروف ترین عکس های تاریخ عکاسی بیند ازید.
دوستان این دعواها مختص اینجا نیست و در طول تاریخ عکاسی همواره وجود داشته است، توصیه می کنم کتاب داستان عکاسی را بخوانید، در بخش های انتهایی کتاب در مورد سبک های مختلف عکاسی و تاریخ آنها مطالب جالبی دارد که به دوستان کمک خواهد کرد که بفهمند هر کسی در روش و سبک خودش چیزهایی را می دانند و بلدند که دیگران از آن اطلاعی ندارند و به راحتی قادر به دستیابی به آن نیستند.
سیاست سایت عکاسی حمایت از همه سبک ها است. هیچ سبکی در نظر من یا سایر مدیران سایت برتری ندارد . از ابتدا در انتخاب کاربران طلایی در نظر گرفته شده بود که از علاقمندان به همه سبک ها در بین کاربران باشند تا بتوانند در همه زمینه ها عکسهای خوب را انتخاب کنند. ولی با مسایلی که پیش آمد متاسفانه تعدادی از این دوستان به جای ماندن و انجام مسئولیتی که بر عهده داشتند، رفتن از سایت را ترجیح دادند و خودتان شاهد بودید که دو سه ماهی بخش انتخاب عکس ها و کلا نظرات در سایت و عکس های ورودی کلا به وضعیت ناگواری دچار شده بود. برای برون رفت از این وضعیت نیاز به حضور یکی دو کاربر طلایی با انرژی بالا بود تا بتوانند با زحمتی شبانه روزی سایت را از آن رکود نجات دهند. با کاربران طلایی باقیمانده صحبت های زیادی شد و هماهنگی هایی برای ادامه فعالیت صورت گرفت و کاربر طلایی جدیدی به سایت دعوت شد که خوشبختانه با حضوری مستمر، نظردهی و دیده شدن مناسب عکس ها توسط کاربران طلایی به خصوص آقای قنبری فرد، وضعیت ناگوار رکود سایت مرتفع شد و دوباره جنب و جوشی در سایت در گرفت. بارها هم گفته شده که قطعا به خاطر سلیقه ای بودن فعالیت کاربران طلایی، و میزان فعالیت هر کدام از آنان، ممکن است هر از چند گاهی سبک های خاصی در عکس های انتخاب شده بیشتر از بقیه شود، اما واقعا سعی شده است که این اتفاق نیافتد و فقط کافی است بخش عکس های منتخب را بررسی کنید و یک آمار از تعداد عکس های سبک های مختلف بگیرید تا ببینید که توزیع قابل قبولی در انتخاب ها بوده است.
در اضافه کردن کاربران طلایی جدید، قصدداریم با مطالعه و حساسیت بیشتری نسبت به قبل اعضا را انتخاب کنیم. تجربه انتخاب های قبل از نظر ما موفق نبوده و متاسفانه تعداد زیادی از کاربران طلایی انتخاب شده، با عدم فعالیت مناسب و انجام ندادن مسئولیتی که قبول کرده بودند، عملا باعث تضعیف فعالیت کاربران طلایی شدند و بخشی از عدم انتخاب های مناسب یا دیده نشدن یک سری عکسها از همین کم کاریها بوده است. اکنون تعدادی از این کاربران از سایت رفته اند و تمام بار کاری، بر عهده تعداد کمی از افرادی است که بی نام و نشان و بدون هیچ مزیت یا چشمداشتی در سایت فعالیت می کنند. در آینده نسبت به دعوت و افزودن تعدادی از کاربران طلایی اقدام خواهیم کرد، اما قطعا برخلاف دفعه قبل، فقط تعداد عکس یا امتیاز عامل اصلی نخواهد بود، و وفاداری و حضور و فعالیت مناسب را بیشتر ارزش خواهیم نهاد. فعالیت مستمر و مسئولانه برای سایت و کاربرانی که برای یاد گرفتن اینجا هستند ارزش بیشتری از امتیاز های چند هزارتایی یا لقب استادی دارد.
در مورد گالری دوستان بی مهری های زیادی می کنند، اما من شخصا به عنوان کسی که چندین سال انرژی و وقت بسیاری را با اعتقاد کامل به این سایت در اینجا صرف کرده ام (و از آن هم کاملا راضی هستم) ارزش و تاثیر این سایت در پرورش و آموزش عکاسان جوان را از تمام سایت های معروفی که دوستان مرتب نام می برند بیشتر می دانم. همین الان، فقط می خواهم یک نفر یک سایت معرفی کند که در زیر عکس هایش این قدر نظر بدهند و در مورد عکس ها از لحاظ تکنیکی و هنری به اندازه این سایت حرف بزنند. در خیلی مسایل ضعف داریم، این را خیلی بهتر از همه می دانم، اما محاسنی هم داریم که منحصر به خودمان است و سایت های دیگر از آن بی بهره اند. بسیاری از دوستانی که الان در نمایشگاه ها یا مسابقات بین المللی مقام می آورند یا در همین سایت یا جاهای دیگر عکس هایی عالی می گیرند عکاسی را از اینجا آموختند. فقط کافی است سری به پروفایل آنها بزنید و تاریخچه آثار آنان را ببینید. اما متاسفانه بعد از مدتی همین دوستان دم از بی وفایی می زنند و سایت را طوری تفسیر می کنند که انگار دشمن رشد و قریحه آنان است. البته ما هیچگاه شکایتی از این وضعیت نکرده ایم و این بی مهریها باعث آزار ما نشده و از آنها کذشت کرده‌ایم، چون به هر حال دوستان بسیار خوبی داشته ایم که در سخت ترین شرایط در اینجا مانده اند و به دیگران برای رشد و بالا آمدن کمک کرده اند و حضورشان دلگرمی و پشتوانه ما بوده است. بنابر این از دوست عزیزی که گفتند به هر حال در اینجا می مانند بسیار تشکر می کنم و تاکید می کنم همین ماندن ها است که همیشه باعث رشد و بهبودی می شود. اگر مشکلی هم داریم باید ماند تا درست شود، وگرنه با رفتن هیچ کاری درست نمی شود.
ببخشید. خیلی طولانی شد، فقط به عنوان حرف پایانی خواهش می کنم اجازه دهید مشکلات در جوی سالم و آرام حل شود. با خراشیدن صورت همدیگر یا توهین کردن به هم نمی توان کاری را پیش برد. هر کسی در موقعیت خودش دارد کار مهمی انجام می دهد، به جای این که خودمان را مهم ترین آدم دنیا بدانیم، کمی سعی کنیم زحمت و تلاشی را که بقیه انجام می دهند درک کنیم و ارزش بگذاریم. اگر این کار را انجام دهیم ارزش خودمان را هم می توانیم اثبات کنیم.
"۲۳:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | مهران مرادی (109)

با سلام و عرض خسته خدمت دوست محترم بسیار بسیار لذت بردم چه منظره ای چه رنگی چقدر آرامش بخش این عکس. تبریک میگم بخاطر دید قشنگ و ادیت زیبا و هنرمندی خودتون .
مووفق باشین 3+
"۰۷:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (2) | امتیاز (1) | هادی دهقان‌پور (9761)

زیبایی عکس را در حضور قوی پرتوهای نوری می‌دانم. در مورد ویرایش فکر می‌کنم با توجه به تکنیک به‌کاربرده‌شده، نتیجه‌ی مناسب حاصل نشده است. اغراق در اشباع رنگ‌ها، عدم توازن اکسپوز در راست و چپ کادر و تخت شدن آسمان با نزدیک‌ شدن تُن‌های رنگی‌اش به ابرها، از جمله‌ی این موارد است.
با احترام
"۱۳:۱۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | بردیا(مهدی) سعادت (5561)

با سلام
جناب دهقانپور بنده و مطمعنم دیگر دوستان حاضر در گالری بی صبرانه منتظر ارایه عکس با تکنیک مشابه منتها با ویرایش بهتر و نتیجه ای مناسبتر از طرف شما هستیم.
در مورد اشباع رنگ به خصوص رنگ سبز ,مقداری از آن برمیگردد به
1- سلیقه
2- موقعیت و شرایط ثبت ,اگر تنها به تنها قسمت چمنزار صحنه را در نظر بگیریم در آنزمان اشباء رنگ سبز زیاد دیده خواهد شد ولی اگر کل صحنه را در نظر بگیرید با تابش نور شدید و مستقیم خورشید بر روی چمنها آنوقت طبیعی بودن بازتاب رنگها را بهتر و عمیقتر درک خواهید کرد.( البته رنگ موجود در اینجا حاصل از بازتاب حاصل از رنگ سبز چمنزار و نور گرم خورشید است) چیزی که در حالت معمول ممکن است نگاه کردن به آن را مشکل سازد به اصطلاح چشممان را بزند) باید در طبیعت بود و تجربه کاری در طبیعت داشت تا....
شاید یکی از عوارض bw کار کردن و اغراق و اصرار در آن همین عدم شناخت و درک رنگها باشد که در بلند مدت میتواند به عنوان یک عارضه ماندگار به صورت رفتار دیداری مشکل ساز شود(منظورم شخص خاصی نیست و اشاره ام در اینجا کلی بود)
3- مانیتور ,قبلا هم در بحث های گذشته چندین بار اشاره کرده ام: بیشتر مانیتورهای معمول و موجود در بازار ازپشتیبانی تمامی فضای رنگی adobRGB که پیشکش شما حتی sRGB را هم ناتوانند و علی الخصوص در نمایش رنگ سبز عموما مشکل دارند(مشکلی که شرکت سونی با ارایه رنگ چهارم به سه رنگ اصلی زمانی سعی در حل آن مشکل داشت...) ,باری
حتی تصویری که مانیتورهای مختلف ارایه میدهند با یکدیگر متفاوت می باشد ,فکر میکنید چند درصد مانیتورهایی که استفاده میکنیم کالیبره می باشند و اصلا این قابلیت را دارند؟؟
که در این صورت قیمت یک مانیتور ایزو با قیمت 35.0000.000 میلیون ریال در مقابل یک مانیتور معمول در بازار با همان اینچ اندازه به قیمت 1.200.000 میلیون ریال توجیه ناپذیر مینمود ,تازه شما باید برای مورد اولی یک کالبراتور هم بگیرید که چیزی حدود 4.000.000 ریال قیمت آن خواهد بود
بحث در این زمینه بسیار گسترده می باشد ولی با توجه به فضای گالری مجال پرداختن به ان نیست.
پس نظر قطعی دادن شرایطی دارد و امیدوارم متوجه منظور این حقیر شده باشید.
و اما در مورد آنچه از آن با عنوان عدم توزن اکسپوز در قسمتای مختلف عکس نام برده اید.
راستش این نتیجه گیری برای شخصی با تجربه شما و بیش از 9000 امتیاز ,برازنده نیست
مگر اینجا با یکی طرح گرافیکی سروکار داریم که بخواهیم این گونه نقدش کنیم؟
طبیعت فوق آنگونه ثبت شده که بود و اصولا یکی از دلایل انتخاب این کادر وجود اکسپوزهای متفاوت در قسمتهای مختلف آن می باشد.
موفق باشید
"۲۱:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | بابک احسانی (1040)

با سلام خدمت تمامی دوستان
در موارد گفته شده نظر شخصی رو نمی دهم اظهار نظر اساتید عکاسی است که خودتان قضاوت کنید
در عکاسی برای آثاری که صرفا با کمک این رسانه به وجود آمده اند ارزش بیشتری قائلم تا آنهایی که برای تهیه تصاویری که تنها به وسیله رسانه های دیگر به وجود می آیند عکاسی را بی اعتبار کرده اند (چالز شیلر )
همه ما بسیار می نویسم ، زیاد سخن می گوییم وبسیار پند می دهیم .بهتر است که در عکاسی فقط حرفی را که باید ،بزنیم .در کل ما عکاس هستیم ،اگر اثر ما آنچه را که باید داشته باشد ،دیگر نیازی برای استفاده از کلمات برای جاودانه ساختن نیست .
معتقدم که نیازی برای ارائه یا توضیح برای تجربیات عکاسی مان نداریم ،شاید از چیزی می ترسیم شاید ترس من از این باشد که برخی از بیننده هاآثارم را نفهمند ،بنابراین ، با نوشتن جمله ای برای دفاع از عکس ها ،واقعا آن را غیر قابل فهم می کنم (آنسل آدامز )
((دروتیا لانگ این عبارت را 40سال بر تاریکخانه خود نصب کرده بود ))
تامل در باره چیزها همانگونه که هستند بدون خطا یا آَشفتگی ،بدون تغییر وتعویض به خودی خود بسیار باشکوه تر از کشف شدنشان است
(((فرانسیس بیکن ، فیلسوف )))
پایدار باشید