گالری تصاویر "سینا رحمتی"

         
عکس
نام :   چیزی شبیه آزادی (امتیاز : 38)
عکاس :   سینا رحمتی (امتیاز : 6264)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 20D
نوع لنز :   Tamron
توضیحات لنز :   80-210@80mm
دیافراگم :   F22
شاتر :   2 ثانیه
ایزو :   100
نظرات :   34
بازدیدها :   856
تاریخ ارسال :   ۲۷ شهريور ۱۳۸۶
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی کاربر :   سایه/روشن
دسته‌بندی سايت :   انتزاعی
توضیحات عکاس
اولین عکس از مجموعه سایه/روشن

"۰۹:۵۴ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | شادی پروشانی (3847)

زیباست اما برای نشان دادن سایه روشن یك كمی باید این رنگهای گرم قوی تر بودند به هر حال تلاش قابل تحسینی است
"۰۹:۴۰ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | امیر حسین مددی (7987)

با نظرات خانم پروشانی موافقم .من بشخصه دیدی از این سبک عکاسی ندارم ولی برای شما آرزوی توفیق می کنم .
خوشحال میشم اگر به این لینک مراجعه کرده و نظرتون رو در مورد دلیل عمق میدان کم (باتوجه به عدد دیافراگم و نوع لنز ) و بعضی از عکسهای ..... بیان کنید .
ممنون
"۱۰:۰۹ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | پیام ازادی (1440)

سلام دوست عزیز به نظرم اگر سایه ها از یکدیگر قابل تفکیک و تشخیص بودند بهتر میشد موفق باشید.
"۱۰:۰۱ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | ژاله صلاحی زاده (6)

تلاشت برای نشان دادن راه رسیدن به آزادی خوب است عكس با انگیزه است تاریكی یا سیاهی عكس بیشتر از روشنی است كه باز این واقعیت جوامع امروزی است
"۱۰:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | رضا شیرازی (142)

آزادی ... هم تلاش زیبایی كردین... هم اسمه قشنگی گذاشتید .. بازی با رنگ و نور و دوست می دارم ... .. آزادی همه جوره قشنگه .....ممنون
"۱۱:۴۸ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | علی رضا خیاطی (2086)

با اسم انتخابی اصلا موافق نیستم .برای كار كردن هنوز جای كار دارید.
"۱۲:۴۹ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | آیدین کریمی فرساد (729)

من تخصصی در مورد این نوع عکسها ندارم ولی نمی دونم تو این سبک اینطوریه یا فوکوس ایراد داره
در کل عکس خوبیه
موفق باشی
"۱۲:۲۹ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | یاسر رضایی (7894)

\"من تخصصی در مورد این نوع عکسها ندارم
در کل عکس خوبیه
موفق باشید \"

من
"۱۲:۴۷ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6264)

من متوجه نمی شوم دوستان راجع به چی حرف می زنند؟!
کدام سبک؟
این یک عکس انتزاعی، از یک اتفاق خیلی ساده است که پیرامون همه ما اتفاق می افتد، و آن هم سایه است! این عکس، سایه یک تکه از نمای گچکاری دیوار است که توسط یک لوستر خطی 5 شعله ایجاد شده. همین!
مرز بین خطوط هم که همان نیم سایه های خودمان است و هیچ ارتباطی با فوکوس ندارد، دوربین روی سه پایه بوده است، فوکوس دقیق بوده و دیاف هم که 18 بوده!

در مورد عنوان هم فکر نمی کردم اینقدر سخت باشه، من، عنوانی تقریبا 2 کاربرده انتخاب کرده ام. یکی که مفهوم آزادی ست و کاملا حسی است و ممکن است از 100 نفر یک نفر هم از عکس به مفهوم آزادی نرسد (که با توجه به طبقه بندی چندان هم مهم نیست، البته تا همین الان، خانم صلاحی زاده به مفهوم رسیده...). اما اگر خیلی ساده به عکس نگاه کنیم، می توانیم نیمی از برج آزادی (واقع در میدان آزادی) را ببینیم. ببخشید اگر توضیح واضخات دادم!
"۱۳:۰۶ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | علیرضا عامری (187)

به نظر من عكس استادانه ایه ! بهتون تبریك می گم . در زمان تشخیص این نوع عكس ها به سختی میشه هنر رو تشخیص داد ... تشخیصش دید دقیق می خواد . من فواصل رو سخت تر می پسندیدم (‌نظر شخصی )
"۱۳:۱۳ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6264)

من فواصل رو سخت تر می پسندیدم
متوجه منظورت نشدم علیرضای عزیز.
"۱۳:۰۷ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سعید حسن عباسی (13758)

بسیار زیبا و با نگاه هنرمندانه ات.

درست است چیزی شبیه آزادی است و البته با معنای امروز ، دیروز و شاید فردا.
سهم زیاد سیاهی كه لایه های روشنی را در سیطره ی خود دارد.

ممنون از ارسال سینای عزیز
"۱۳:۲۲ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | زهرا یزدی نژاد (366)

از انتخاب چنین عنوانی واقعا لذت بردم... من همیشه گفتم ابتكار در عكاسی اگه حرف اول را نزنه حرف دوم را می زنه...
"۱۳:۱۸ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سعید عامری (4478)

ترکیی خوبی با لایه های نوری و سایه ها ایجاد کردی.نمونه بریده شده برج آزادی رو قبلن دیدم.مرسی از این ارسال آبستریک/
"۱۴:۳۶ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6264)

کجا دیده ای سعید؟
خوشحال میشم اگه لینک داری، بگذاری...
"۱۴:۴۳ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | اکبر گلی زاده (2757)

اگه میدون ازادی رو نمی گفتین متوجه چیزی نمی شدم. ممنون از ارسال
"۱۴:۰۲ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | هادی شریعتی (302)

جناب رحمتی عزیز
این حس كاملا شخصی شماست و فقط به عنوان یك تجربه با ارزشه .زیاد نمی تونم به عنوان یه عكس خوب بهش نگاه كنم ولی همین تجربه هاست كه موقع عكاسی تو یه موقعیت دیگه به كمك آدم میاد
در مجموع كار تجربی بدی نیست
"۱۴:۲۷ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | هادی شریعتی (302)

جناب رحمتی عزیز
این حس كاملا شخصی شماست و فقط به عنوان یك تجربه با ارزشه .زیاد نمی تونم به عنوان یه عكس خوب بهش نگاه كنم ولی همین تجربه هاست كه موقع عكاسی تو یه موقعیت دیگه به كمك آدم میاد
در مجموع كار تجربی بدی نیست
"۱۴:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | معین شافعی (483)

نگاه نوعیست. نوشتی از مجموعه ی سایه روشن. پس یعنی تو یه مجموعه از این سوژه داری. به نظر من این حركت تو خیلی قابل تحسین تر از نگاه صرف به این عكسه. میدونی تو هیچوقت عكس بد نمی گیری چون كادر و تركیب بندی رو میشناسی. تمام نظر ها و امتیازها بخاطر اختلاف سلیقه ست.
"۱۵:۴۶ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6264)

معین عزیز ممنونم از توجه و تذکرت.
به هرحال هم سلیقه مطرح است و هم اینکه متاسفانه چشم دوستان به عکس های انتزاعی عادت ندارد...
به هر حال من وظیفه خودم می دانم که چشمهای دوستان را عادت بدهم...
"۱۵:۰۷ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | روزبه روزبهانی (984)

کار خوبیه اینکه بعد از عکس هایی چشم نواز و امتیاز آور یه کار نو از خودت گذاشتی کاری که شاید اگر اسم تو نبود با وجود نویی و جسارت قابل تحسینش کسی نمی دیدش من که این مجموعه رو دیدم و واقعا از ذهن پویات لذت بردم
"۱۶:۴۹ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سعید عامری (4478)

توی ذهنم نمیتونم رات بفرستم سیستم جددی برای ارسال از ذهن به مموری وجود نداره.http://www.wide10.com/gallery/details.php?image_id=638ایناش.همینه
"۱۶:۳۶ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | Himan A.T (40)

تركیب و ثبت خالبیست...ولی من رنگ رو دوست ندارم....مرسی از نگاه دقیقت...............
"۱۹:۲۲ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | کیهان محمدباغبان (4326)

سینا عزیز فکر نمی کنم کسانی که اسم خود را عکاس می گذارند با چنین وقاحتی دیگر همکاران خویش را زیر سوال برند .در این که شما دید خوبی در عکاسی دارید بر کسی پوشیده نیست ولی این سبب نمی شود که توهینی نسبت به دیگران شود .به هر حال من وظیفه خودم می دانم که چشمهایشان را عادت بدهم!.
فکر میکنم کمی تجدید نظر در ادبیاتتان بد نباشد .
البته نه قصد چالش دارم ونه چیز دیگه ای .
موفق باشی دوست من .
سری به ما بزن .
"۲۱:۳۷ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سهیل سلطانیه (1411)

سینا جان من عكاس آماتور هستم،ولی اكثر عكسهای شما زیباست و من شخصا می پسندم پس تبریك می گم چون این عكس از نگاه یك آماتور هم زیباست ! . . . . .مرسی كه عكسهای منو میبینی
"۲۱:۳۵ ۲۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد شیرانی (827)

ایده بسیار جالب است و عکس کاملا انتزاعی است. فقط بنظر من تنها رنگ احتیاج به تجدید نظر دارد.
"۰۰:۳۵ ۲۸ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | حجت اله بیرانوند (44)

اصولا هنر یعنی سادگی که آن هم دراین عکس به وضو
ح دیده میشود : پنج تا خط سایه روشن وکلمه آزادی
باعث کلی بحث و گفتگو ونقد میشودایشان ازنظر تکنیکی اشاره کردند که تقریبا اشکالی ندارد من هم

اظهار نظر نمیکنم چون اطلاع چندانی ندارم
اما لایق همان 3 امتیاز میباشد موفق باشید.
"۰۱:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | سهند صبوحی (1490)

زیباست ... واقعا زیبا...پله های آزادی هم خوب کنار هم ردیف شده اند ....
اندکی صبر سحر نزدیک است
فقط دوست داشتم سیاهی خیلی سیاهتر از اینها نشون داده بشه
دیدتون قابل تحسینه
"۰۲:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سها تفرشی (962)

به عنوان یک نفر که هیچ تجربه ابسترکی نداره و میخواد چشمانش به این نوع عکاسی عادت کنه :

به نظرم تار است رنگ خوبی ندارد و در کل به چشم من جذاب نیست. شباهتش هم با برج آزادی بعد از توضیحات شما برایم روشن شد. همه ایراداتی که من گفتم که به نظرم اومده میتونه اصلا ایراد نباشه چون عکس ابستره است! یعنی من این چند وقته از دوستان اینجوری یاد گرفتم که بعضی عکسهای آبستره و یا مفهومی میتونند این شکلی باشند و اگر کسی متوجه نمیشود حتما مشکل از چشمانش است و باید به هرحال عادت کند.
"۰۴:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهند صبوحی (1490)

به نظرم تار است
تار بودن به خاطر تشکیل سایه و نیم سایه بوده و به خاطر تنظیمات دوربین نیست
شباهتش هم با برج آزادی بعد از توضیحات شما برایم روشن شد
برداشت یعنی همین خانم تفرشی عزیز آقای رحمتی اینو برج آزادی میبیند شما یه چیز دیگه ولی قدر مسلم اینه که حرکت از درون مایه های اصلی چنین ثبتی محسوب میشود ... حرکت از نور به تاریکی یا بالعکس
ممنونم
"۰۷:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | علی رنجبران (1528)

من هم در این زمینه حقیقتا نه اشنائی دارم و نه تخصصی اما:
بدون توضیحات شما هم متوجه این شباهت از روی اسم گذاری شدم پس از نظر من عنوان مناسبه
ایده و طرح کار هم جالبه اما کنتراست کمه و وضوح خوبی نداره شاید علت کم بودن کنتراست رنگهایی باشه که از نظر تم رنگ چندان تفاوتی با هم ندارند و در واقع یک نوع هارمونی هم خانواده رو تشکیل میدهند به همین دلیل تفکیک اونها از هم کمی سخته
اما فرم عکس رو میپسندم و تضاد تیزی لبه ها رو با نرمی بافت کار دوست دارم
"۱۰:۵۶ ۲۸ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6264)

سینا عزیز فکر نمی کنم کسانی که اسم خود را عکاس می گذارند با چنین وقاحتی دیگر همکاران خویش را زیر سوال برند .در این که شما دید خوبی در عکاسی دارید بر کسی پوشیده نیست ولی این سبب نمی شود که توهینی نسبت به دیگران شود .به هر حال من وظیفه خودم می دانم که چشمهایشان را عادت بدهم!.
فکر میکنم کمی تجدید نظر در ادبیاتتان بد نباشد .
البته نه قصد چالش دارم ونه چیز دیگه ای .
موفق باشی دوست من .
سری به ما بزن .

حقیقتا من نمی دانم چرا هر حرفی در اینجا به بدترین نحو ممکن برداشت می شه. کیهان عزیز به هرحال از آنجاییکه من هم علاقه ای به چالش ندارم، از تو، سها تفرشی و تمام دوستانی که نوشته مرا حمل بر توهین به خودشان کرده اند؛ عذرخواهی می کنم، زانو بزنم؟
ولی خیلی دوست دارم بدانم از نظر شما چند درصد از 1600 نفری که اینجا عضو هستند، دید عکاسانه و ... دارند؟
"۱۲:۰۴ ۲۸ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سهیلا شجاعی (183)

من هم معتقدم اگرتوضیح شمانبوداین عکس ارتباطی با برج آزادی بیدا نمی کرد.الان هم به نظرم ارتباطی ندارد.اگرتنهاعکس رادرنظربگیریم وعنوان انتخابی شما را بدون درنظرگرفتن خطی که شما برای بیننده تایین کردید عکس نامفهوم است.تنها یک عکس انتزاعی که هربیننده ای می تواندبرداشت خودش را بکند.بازهم تاکیدمی کنم اگرمیگذاشتید هرکس خوانش خودش راازعکس ارایه دهدبه نتیجه بهتری میرسیدید.اینکه ازنظرات شما عنوان کردید که نمیدانیددوستان چه می گوینددرست است چون ارایه آنچه که بایدباشدنیست.البته باتوجه به عنوانی که خودتان انتخاب کردیدومفهومی که درذهن داشتید.
"۱۳:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سینا رحمتی (6264)

حق با شما و همه دوستان نظر دهنده تاکنون و در آینده، است. (شاهد این مدعا هم دادن امتیاز مفید به تمام نظرات است)