گالری تصاویر "حسین نیکزاد آملی"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 27)
عکاس :   حسین نیکزاد آملی (امتیاز : 2306)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D90
نوع لنز :   Nikon
سنسور :   12 MP
ایزو :   100
نظرات :   31
بازدیدها :   1431
تاریخ ارسال :   ۰۳ بهمن ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   2
دسته‌بندی سايت :   طبیعت , ساحل و دریا , غروب آفتاب
توضیحات عکاس

"۱۲:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | فرید ثانی (10389)

ترکیب بندی و زاویه نگاه زیبایی رو می بینیم . داینامیک رنج نور عکس خیلی خوبه . عکس اچی دی آر هست یا تک شات؟

"۱۲:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسین نیکزاد آملی (2306)

ترکیب بندی و زاویه نگاه زیبایی رو می بینیم . داینامیک رنج نور عکس خیلی خوبه . عکس اچی دی آر هست یا تک شات؟
این ثبت تک شات انجام شده فقط در هنگام عکاسی در منوی دوربین یک استپ کنتراست رو کم کردم
ممنون از نظرتون
"۱۳:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید مصطفی زمانی (4013)

ترکیب بندی و زاویه نگاه زیبایی رو می بینیم . داینامیک رنج نور عکس خیلی خوبه .
"۱۷:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | مجتبی زینل زادگان (5544)

سلام بر شما
عکس زیبایی رو ثبت کردید
زاویه مناسب و ترکیب بندی بسیار خوب ازنقاط مثبت ثبت شماست
ممنون از شما
شاد وسرافراز باشید
"۰۰:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

وضوح و زاویه مطلوب ثبتی چشم نواز را حاصل کرده. . .
چتری از مهربانی یکتا برسرشما
"۰۱:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | نیما مقیمی (6527)

تنظیمات ثبت و پروسس انجام شده عالی است ضمن اینکه از ترکیب خوب عکس و زمان مناسب ثبت آن برای ایجاد فضایی رویایی نمی توان گذشت.
"۰۱:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | امین شفیعیان (1176)

يالطيف
سلام بر برادر گلم
کادر خوبیست فقط ادیت جای کار بسیار بیشتری داشت برایتان ادیتی انجام دادم تمایل داشتید بازدید فرمائید
http://up.iranblog.com/images/gyey0fjk2ho55cidm77.jpg
(خدا قوت)
صلواتي زلال






"۰۱:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حامد رجبی (49)

سلام آقای امین شفیعیان
جسارتا میخواستم ببینم شما با چه برنامه ای عکسهاتون رو ادیت میکنید
من عکاس نیستم فقط برا دل خودم عکاسی میکنم و این سایت رو هم اتفاقی پیدا کردم
ممنونم

"۰۱:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | موسی یگانه (417)

سلام آقای امین شفیعیان


جساراتا باید بگم که در ادیت پیشنهادی خیلی خوب عمل نکرده اید
البت به درستی اشاره به کنتراست پایین کار اشاره شده است

"۰۱:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | امین شفیعیان (1176)

يالطيف
سلام بر برادر گلم
با فتوشاپ
اگر آشنائیتی دارید برایم در زیر آخرین کادرم پیام دهید تا جزئیات ادیت را برایتان بنویسم

برادر گلم موسی جان ممنون می شدم برایم بفرمائید چرا؟ و کجاش؟
(خدا قوت)
صلواتي زلال
"۰۲:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | ابراهیم باختری بناب (8139)

درود بر حسین عزیز
چه ترکیب بندی منسجمی رو شاهد هستیم
بسیار زیباست چه از لحاظ نور سنجی / ترکیب بندی و ویرایش
داینامیک رنج نور عکس خیلی خوبه دست مریزاد
موفق باشید
2+

"۰۲:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسین نیکزاد آملی (2306)

درود بر حسین عزیز
چه ترکیب بندی منسجمی رو شاهد هستیم
بسیار زیباست چه از لحاظ نور سنجی / ترکیب بندی و ویرایش
داینامیک رنج نور عکس خیلی خوبه دست مریزاد
موفق باشید
2+


ممنونم از شما دوست عزیز
"۱۱:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | امیر عبدل پناه (4500)

کادر بندی و پرسپکتیو مناسب مناسب فوکال 10 برای ثبت های اینچنینی از جذابیت های این عکس به شمار می روند.

اما در ادیت عکس سچوره قسمت Shadow عکس بیشتر از قسمت Highlight آن است به طوری که انعکاس آسمان در ساحل اشباع رنگی بیشتری از خود آسمان دارد.

شارپنس عکس مناسب بوده است.

به نظر من رنگ آبی آسمان طبیعی نیست ( به بنفش می زند ) و احساس می کنم که اشباع رنگی باید کمی بیشتر می بود اما نه به اندازه عکسی که یکی از دوستان ادیت کرده اند ولی با این حال هم عکس خاصی است.

در مورد این جمله تان هم یه توضیحی می دهم:
در هنگام عکاسی در منوی دوربین یک استپ کنتراست رو کم کردم

امیدوارم گمان نکرده باشید که با کنتراست پایین تر داینامیک رنج دوربین را افزایش داده اید, این باور اشتباهی است.

شاد باشید ...

"۱۱:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسین نیکزاد آملی (2306)

اما در ادیت عکس سچوره قسمت Shadow عکس بیشتر از قسمت Highlight آن است به طوری که انعکاس آسمان در ساحل اشباع رنگی بیشتری از خود آسمان دارد.
هیح نوع ادیت موضعی روی این عکس انحام نشده هر چند این اختلاف رنگ الزاما نقطه ی منفی طرقی نمی شود(وجود پس زمینه ی تیره هم در جلوه ی بیشتر رنگ ها بی تاثیر نیست.با اشباع بیشتر رنگ ها موافق نیستم چرا که در هنگام چاپ اثرات نامطلوبی را در پی خواهد داشت.


به نظر من رنگ آبی آسمان طبیعی نیست quote]

وجود مجنتا در رنگ آسمان با توجه به ساعت عکاسی کاملا طبیعی است .

در مورد این جمله تان هم یه توضیحی می دهم:
در هنگام عکاسی در منوی دوربین یک استپ کنتراست رو کم کردم


در مواقعی که نور موجب به ایجاد سایه های شدید می شود اغلب کنتراست بالا موجب از دست رفتن جزئیات خصوصا در نقاط تیره می شود.در بعصی مواقع با کم کردن کنتراست در هنگام برداشت می شود از گرفتن شاتهای بیشتر بی نیاز شد.


با احترام برای نظرتون و ممنونم از حضور گرمتون

"۱۱:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

دوست داشتم صحبت های من عیب جویی طلقی نشود اما ...

ادیت موضعی منظور نبوده است, به هر حال با کمی دقت می توانید متوجه شوید که اشباع انعکاس بیشتر است و ربطی به کنتراستی که شما می گویید در زمینه تیره ایجاد می کند ندارد, پافشاری شما در این زمینه معنایی ندارد, به راحتی در فوتوشاپ از رنگها سمپل بگیرید تا به چشم ببینید.

اگر موردی بیان می شود نه در جهت تخریب شخص شما . نه در جهت زیر سوال بردن سلیقه فردی و هنریست. هدف استفاده ار نظرات دیگر دوستان بعضا متخصص است که تا شاید موردی که به چشم خودمان نیامده است به ما گوشزد کنند. بر طبق این وظیفه است که چیزهایی را که به عنوان نواقص ( نکات منفی ) می بینم برای شما بیان کرده ام و مختارید که در موردش فکر کنید یا ردش فرمایید.


در باره مورد آخری که ذکر کردید, اگر با فرمت خام عکاسی می کنید (که بعید می دونم با این عکس اینطور نباشه), اشتباه می کنید. کنتراست کمتر در حالت JPG تنها هیستوگرام را فشرده تر می نماید. و تنظیم آن در دوربین هیج تاثیری در ثبت آن در فرمت خام ندارد.

شاد باشید ...

"۱۱:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

طلقی --------> تلقی

15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 کلمه!

"۱۱:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسین نیکزاد آملی (2306)

دوست داشتم صحبت های من عیب جویی طلقی نشود اما ...

ادیت موضعی منظور نبوده است, به هر حال با کمی دقت می توانید متوجه شوید که اشباع انعکاس بیشتر است و ربطی به کنتراستی که شما می گویید در زمینه تیره ایجاد می کند ندارد, پافشاری شما در این زمینه معنایی ندارد, به راحتی در فوتوشاپ از رنگها سمپل بگیرید تا به چشم ببینید.

اگر موردی بیان می شود نه در جهت تخریب شخص شما . نه در جهت زیر سوال بردن سلیقه فردی و هنریست. هدف استفاده ار نظرات دیگر دوستان بعضا متخصص است که تا شاید موردی که به چشم خودمان نیامده است به ما گوشزد کنند. بر طبق این وظیفه است که چیزهایی را که به عنوان نواقص ( نکات منفی ) می بینم برای شما بیان کرده ام و مختارید که در موردش فکر کنید یا ردش فرمایید.


در باره مورد آخری که ذکر کردید, اگر با فرمت خام عکاسی می کنید (که بعید می دونم با این عکس اینطور نباشه), اشتباه می کنید. کنتراست کمتر در حالت JPG تنها هیستوگرام را فشرده تر می نماید. و تنظیم آن در دوربین هیج تاثیری در ثبت آن در فرمت خام ندارد.

دوست عزیزم صحبتهای شمار رو فقط نقدی بر عکسم دیدم و طبق روال این سایت سعی کردم پاسخی بنویسم
هیچ تلقی دیگری هم نداشتم
بهرحال من این نتیجه رو از کم کردن کنتراست در این ثبت گرفتم(والبته ثبتهای دیگر)وشما میفرمایید که کم کردن کنتراست در منوی دوربین هیچ تاثیری ندارد
من با آنجه تو میگویی کاملا مخالفم اما تا پایی جان بر این عقیده ام که تو حق داری بگویی
منتظر نظرات خوبت برای عکسهای بعدیم هستم

"۱۱:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | داریـوش منصوری (6096)

تنظیمات ثبت و پروسس انجام شده عالی است ضمن اینکه از ترکیب خوب عکس و زمان مناسب ثبت آن برای ایجاد فضایی رویایی نمی توان گذشت.

"۱۱:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسین نیکزاد آملی (2306)

تنظیمات ثبت و پروسس انجام شده عالی است ضمن اینکه از ترکیب خوب عکس و زمان مناسب ثبت آن برای ایجاد فضایی رویایی نمی توان گذشت.


ممنونم از شما جناب منصوری عزیز
"۱۳:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | بردیا(مهدی) سعادت (5561)

بسیار زیباست
نور ترکیب ویرایش در حد اعلاء
سوژه مناسبی برای استفاده از فیلتر ND با زمن نوردهی بالا بود.
با تشکر از اشتراک

"۱۳:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسین نیکزاد آملی (2306)

سوژه مناسبی برای استفاده از فیلتر ND با زمن نوردهی بالا بود.
اتفاقا فیلتر ND را هم همراه داشتم ولی سوِژه هر از چندگاهی بر اثر برخورد موج تکان کوچکی می خورد .شاید در شرایطی که دریا ارامتر باشد بتوان از پیشنهادتون استفاده کرد.
ممنون از نظرتون
"۱۴:۳۷ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسین نیکزاد آملی (2306)

ممنونم از حضور گرم همه ی دوستای خوبم
"۱۷:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | موسی الرضا رضائیان (1373)

درود بر دوست عزیز
چه ترکیب بندی منسجمی رو شاهد هستیم
بسیار زیباست چه از لحاظ نور سنجی / ترکیب بندی و ویرایش
داینامیک رنج نور عکس خیلی خوبه دست مریزاد
موفق باشید

"۱۷:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسین نیکزاد آملی (2306)

درود بر دوست عزیز
چه ترکیب بندی منسجمی رو شاهد هستیم
بسیار زیباست چه از لحاظ نور سنجی / ترکیب بندی و ویرایش
داینامیک رنج نور عکس خیلی خوبه دست مریزاد
موفق باشید


درود و متشکر از نظرتون
"۲۲:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | موسی یگانه (417)

سلام


ترکیب بندی این عکس مناسبه ولی درصورتیکه قایق مقداری در سمت چپ (تر) بود و از عنصر طناب برای هدایت چشم بیشتر استفاده می کردید بهتر می شد
تخصیص حدودا 50% آسمان و زمین برای اینکار مناسب به نظر می رسه
فوکال لنز 10 به نحو مطلوبی در ایجاد فضای سوررئال کار کمک کننده است
مقداری در رنگ ها جای کار دیده می شه
کنتراست پایین و تاحدودی رنگهای خنصی رو برای این ثبت مناسب نمی بینم مخصوصا در آسمان و ابرها این نکته خیلی به چشم میاد
استفاده از فیلتر پلاریزه هم می توانست کمک کند ( در صورتی که استفاده کرده اید باید گفت خیلی خوب عمل نشده)
یاد عکسی از فرهاد سلطانی افتادم که از جزایر ناز، قشم گرفته اند


ممنون

"۲۲:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسین نیکزاد آملی (2306)

سلام
با احترام برای نظرتون
در مورد کادر و ترکیب از چند برداشتی که داشتم به نظرم این یکی بهتر اومد چرا که اگر کمی به سمت راس متمایل میشد زیاد به لبه کادر نزدیک بود واگر به سمت چپ به وسط کادر میومد که به نظرم زیاد جالب نبود
در مورد اشباع رنگ و کنتراست باید بگم حتما جای کار داشت ولی در اینگونه ثبتها که بیشتر جنبه بصری عکس مورد توجه است کمی سلیقه ایست و به نظرم زیاده روی در این دو از اصالت عکس خواهد کاست
از پلاریزه هم استفاده نشده چون نمی خواستم انعکاسها رو از دست بدهم
ممنون از نظر و توجه ویژه ای که داشتید
"۰۸:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمود ترابی (101)

سلام حسین جان

استفاده درست از شرایط نوری خوب-کادری قابل قبول-و به نظر من گره طناب کمک زیادی به کیشه ای نشدن کار کرده

شاد بتاشی...

+2

"۰۸:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسین نیکزاد آملی (2306)

سلام حسین جان

استفاده درست از شرایط نوری خوب-کادری قابل قبول-و به نظر من گره طناب کمک زیادی به کیشه ای نشدن کار کرده

شاد بتاشی...

ممنون دوست عزیزم
"۱۰:۰۵ ۰۷ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمدعرفان علی محمدی (112)

سلام
آلبوم خوبی دارید واین عکس شما زیبایی دیگری هم از لحاظ ترکیب نور، زاویه و نگاه کادری دوربین دارد.
کشتی بسته شده به ساحل که در امواج خروشان دریا آنچنان آزاد و سوار است ولی اکنون قید و طناب نمی گذارد از ساحل کنده شود زیباست موفق باشید
"۱۲:۳۵ ۰۷ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | آرش نصیری (11202)

سلام حسین جان

عالیست. دینامیک رنج بالا و نور و رنگ مناسب که نتیجه زمان طلایی عکاسیست در کادر اثراتی عالی گذاشته

خاطره خوش آن روز بخیر !!!

موفق باشی
"۱۳:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد ابراهیمی (78)

سلام
یه عکس زیبا و دوست داشتنی
نور انتهای روز و یک قایق خسته از سفر
در پی لختی آسایش
نور دهی مناسب عکس حس غریبی بهش داده
تبریک میگم بابت این ارایه و ممنون از اشتراک لحظه ها