RSS تماس درباره ما شناسنامه تبلیغات
گالری تصاویر "سهند صبوحی"

         
عکس
نام :   کندوان (امتیاز : 24)
عکاس :   سهند صبوحی (امتیاز : 1489)
نوع دوربین :   Panasonic
مدل دوربین :   Panasonic DMC-FZ20
دیافراگم :   F8
شاتر :   1/30 ثانیه
ایزو :   100
نظرات :   27
بازدیدها :   347
تاریخ ارسال :   ۲۳ شهريور ۱۳۸۶
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   گردشگری (توریستی) , پانوراما
توضیحات عکاس
کندوان رو که همه می شناسید ... یکی از جاذبه های توریستی ایران واقع در آذربایجان شرقی- اسکو کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است که این موجب جذابیت بی‌نظیر آن شده است. معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی‌ آن یک استثنا در دنیا به حساب می‌آید. چرا که دیگر در ترکیه و آمریکا کسی در کاپادوکیه و داکوتا زندگی نمی‌کند. کندوان روستایی است بنا شده در صخره و تنها سازه این دهکده را سنگ‌ها تشکیل می‌دهند. خانه‌ها هرمی ‌شکل هستند و برای دام‌ها نیز حفره‌هایی در سنگ‌ها بنا شده است.این روستا 6000 سال قدمت دارد.

"۱۳:۲۶ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | ندا دلیر (5332)

عكس متفاوتیه از كندوان ولی با توجه به توضیحات این جاذبه خیلی نمایان نیست.
راهنمایی شما را در این تجربه نیازمندم.
"۱۴:۲۶ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهند صبوحی (1489)

با توجه به توضیحات این جاذبه خیلی نمایان نیست
ممنونم از توجه شما اصل فایل 18 مگابایته ...شده 54 کیلو بایت ... زیاد عجیب نیست که نمایان نباشه
به هرحال به خاطر افت کیفیت منو ببخشید
"۱۴:۳۷ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | امیر حسین مددی (6557)

آقای سبوحی عزیز ، فکر می کنم که می دونم دقیقا در کجا قرار گرفته و این عکس رو ثبت کردید .
کارتون خیلی خوب شده (با توجه به سختی های مربوط به منطقه ) . در جهت بهتر شده کارتون چند ایده دارم (جسارتا) :
1- سهم آسمان خیلی کمه
2- فضای سمت راست عکس بهتر بود که اینقدر زود کراپ نمی شد .
3- در قمست پایین عکس با اینکه نمی تونستی فضای بیشتری رو به تصویر بکشی (قرار گیری جاده ورودی ، مغازه های جدید و درختانی که قسمتی از آنها در پایین کادر مشاهده میشود )ولی کادرت مشکل داره
4- بهتر بود در فصل بهار به این منطقه سر می زدی تا با توجه به طبیت آذربایجان ، منظره سر سبز تری رو مشاهده می کردیم .

اینها ایده ها و نکاتی بودند که به ذهنم رسید . ولی باید از شما برای توضیحاتتون در مورد منطقه هم تشکر کرد . اطلاعات مفیدی رو در اختیار ما قرار دادید .
اگر ممکنه نام نرم افزاری که برای ساخت panorama استفاده می کنی ، ذکر کن تا بتوانم آن را تهیه کنم . مدتی است که به دنبال یک نرم افزار خوب و مناسب برای اینکار می گردم .
ممنون از ارسال این ثبت زیبا که میدانم چقدر برای ثبت و ادیت آن زحمت کشیدی .
"۱۴:۳۶ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | فرید ثانی (8674)

میدونم که برای گرفتن این عکس زحمت زیادی کشیدید، بریده بودن پایین عکس کمی آزار دهنده است ، شاید با وجود موانع می شد کمی سهم بیشتری به پایین بدهید
در توضیحات شما باید اضافه کنم که اگر نظارت بیشتر به این محل نشه بعد از چند سال بکلی از بین میره ! همین الان چندین خانه کاه گلی ، اجری ، .. با سبک متفاوت در میاه خانه های صخره ای ساخته شده و سیم کشی بی رویه و روکار در کل ده دیده میشه ........
"۱۵:۲۷ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهند صبوحی (1489)

ممنون از توجه دوستان عزیز :
میلاد جان :
سهم آسمان خیلی کمه آسمان ابری نبود و جلوه خاصی نداشت و اگه توکادر قرار میکرفت کنتراست ثبت رو به هم میزد و رنگها جلوه خودشونو از دست میدادند
فضای سمت راست عکس بهتر بود که اینقدر زود کراپ نمی شد
بله موافقم ولی یه دکل مخابراتی بود که کلی کوهنوردی کردم تا از کادر بیرون بره خیلی خسته بودم (آخه قبلش هم رو تپه روبرویی بالای سر روستا بودم و کلی عکس هم از اون ناحیه گرفتمقبل از اون هم تو کوههای سمت راست روستا عکاسی میکردم ) و آفتاب هم در حال غروب باید زودتر کار رو تمام میکردم اگه کادر رو از سمت راست نمیبستم تو کادر بود
بهتر بود در فصل بهار به این منطقه سر می زدی تا با توجه به طبیت آذربایجان ، منظره سر سبز تری رو مشاهده می کردیم اگه یه سهمیه بنزین مسافرتی واسه سال بعد گیرم بیاد و .. عمری باقی باشه انشاءا...
من از یه نرم افزار به نام ArcSoft Software Suite که روی محصولات پاناسونیک عرضه میشه و چند نرم افزار کاربردی خوب داره استفاده میکنم panorama maker 3جزو یکی از نرم افزارهاشه
بریده بودن پایین عکس کمی آزار دهنده است ، شاید با وجود موانع می شد کمی سهم بیشتری به پایین بدهید
ممنون آقای ثانی عزیز متاسفانه دست یازی های بشر در طبیعت روز به روز داره به چنین مناظری لطمه میزنه
پایین کادر کمی شلوغ بود و همینطور به خاطر نوع دوربینم (5 مگاپیکسل ) میخواستم جزئیات بیشتری از خود روستا ثبت کنم در ادامه به شما نوید میدم قراره همه اون خونه ها رو که بعدا ساخته شده و به بافت روستا صدمه زده اند خراب کنن
راستی یادم رفت بگم عسلهای روستا حرف ندارن کمی گران.... ولی بی همتا
"۱۵:۰۱ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | آرش عطرچیان (4970)

محدودیت تعداد پیكل باعث میشود كه كارهای پانوراما با توجه به نسبت متفاوت طول به عرضشان با كاهش كیفیت زیادی مواجه شوند و این موضوع در این ارسال هم دیده میشود ... از توضیحات مفیدتان متشكرم و زحمتی كه برای این ثبت كشیدید قابل تقدیره ... نمیدانم در موقعیتی كه بودید چه امكانی برای مانور داشتید ولی نگاه در پایین كادر چیزی را جستجو میكند كه نمیابد ... موفق باشید ...

آن شب بارانی
"۱۶:۴۴ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | محسن حاج عباس (1412)

فقط میتونم از زحمتتون تشکر کنم ......... اساتید کامل نقد کردند............موفق باشید.........
"۱۶:۱۱ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | امیر محمدی (883)

با توجه به نظرات جناب عطرچیان در مورد كاهش كیفیت بنده هم موافقم و ممنون میشم اگه بفرمایید از چند فرم استفاده شده ...
اگه كادر و از جایی كه تنه درختان هم رویت میشدند میبستید فوق العاده میشد ...
توجه شما و لذتی كه از این هنر میبرید واقعا ستودنی و این حس و از نوشته هاتون كاملا درك میكنم ... كارد و دیدی زیبا نسبت به منطقه داشتید و این ارتفاع كمك زیادی به بستن پانوراما نموده ...
موفق باشید ...
"۱۶:۳۹ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهند صبوحی (1489)

ممنون آقای محمدی ثبت فوق حاصل ترکیب 12 فریم عکس میباشد
"۱۷:۲۷ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | معین شافعی (483)

البته كاش میشد توضیحاتتون رو تو عكس دید. اما ثبت خوبیه.
"۱۸:۲۵ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | مصطفی موسوی (1009)

رنگ آسمون کمی غیر عادیه + نظرات آقای صابری
"۱۸:۰۶ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهند صبوحی (1489)

البته كاش میشد توضیحاتتون رو تو عكس دید
انشاء ا.. تصاویر دیگری هست ...آپلود خواهم کرد
"۲۲:۲۶ ۲۳ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | محمد حاج هاشمی (291)

سلام..........
پانوراما برای شما در این سایت مشكل آفرینه و به نظرم باید یه كاری مسئول سایت بكنه
تا زیباییهای كار شما و دیگران گم نشه
میدونم كار پر زحمتی هست
اما من اگه جای شما بودم تا درست نشدن این مشكل كار نمیدادم
اصلا نظر دادن روی این كارها توی این قطع یه جورایی اشتباهه
موفق باشی
"۰۰:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | وحید آقایانی (277)

جناب صبوحی می دانم كه با چه مصیبتی از روستا فاصله گرفتید تا بتوانید عكسها را بگیرید.در صورت امكان تعداد فریمها را بفرمایید .با دیدن عكس شما یكی از عكسهای این روستا را آپلود كرده ام در صورت تمایل سری بزنید.موفق باشید
"۰۱:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | سهند اسمانی (95)

توضیحات خوبی دادید . ای كاش روستا واضح تر بود .
موفق باشید .
"۰۲:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سید مهدی دهدشتی (3939)

به نظر من هم فاصله خیلی دوره و بدون توضیحات برای بیننده ای که آنجا را ندیده فوق العاده گنگه . اما به دلیل کلی بودنش تو یه مجموعه عکس میتونه مفید باشه
"۰۲:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهند صبوحی (1489)

به نظر من هم فاصله خیلی دوره و بدون توضیحات برای بیننده ای که آنجا را ندیده فوق العاده گنگه . اما به دلیل کلی بودنش تو یه مجموعه عکس میتونه مفید باشه
ممنونم سید جان از محبتت همونطور که عرض کردم فایل اصلی 18 مگابایته و وضوح خوبی هم داره ......
چی بگم شاید به قول آقای حاج هاشمی تا مشکل کیفیت ارسالهای لند اسکیپ و پانوراما حل نشده .. نباید آنها رو آپ کنیم
"۰۲:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهند صبوحی (1489)

به نظر من هم فاصله خیلی دوره و بدون توضیحات برای بیننده ای که آنجا را ندیده فوق العاده گنگه . اما به دلیل کلی بودنش تو یه مجموعه عکس میتونه مفید باشه
ممنونم سید جان از محبتت همونطور که عرض کردم فایل اصلی 18 مگابایته و وضوح خوبی هم داره ......
چی بگم شاید به قول آقای حاج هاشمی تا مشکل کیفیت ارسالهای لند اسکیپ و پانوراما حل نشده .. نباید آنها رو آپ کنیم
"۰۲:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهند صبوحی (1489)

به نظر من هم فاصله خیلی دوره و بدون توضیحات برای بیننده ای که آنجا را ندیده فوق العاده گنگه . اما به دلیل کلی بودنش تو یه مجموعه عکس میتونه مفید باشه
ممنونم سید جان از محبتت همونطور که عرض کردم فایل اصلی 18 مگابایته و وضوح خوبی هم داره ......
چی بگم شاید به قول آقای حاج هاشمی تا مشکل کیفیت ارسالهای لند اسکیپ و پانوراما حل نشده .. نباید آنها رو آپ کنیم
"۰۲:۱۳ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهند صبوحی (1489)

به نظر من هم فاصله خیلی دوره و بدون توضیحات برای بیننده ای که آنجا را ندیده فوق العاده گنگه . اما به دلیل کلی بودنش تو یه مجموعه عکس میتونه مفید باشه
ممنونم سید جان از محبتت همونطور که عرض کردم فایل اصلی 18 مگابایته و وضوح خوبی هم داره ......
چی بگم شاید به قول آقای حاج هاشمی تا مشکل کیفیت ارسالهای لند اسکیپ و پانوراما حل نشده .. نباید آنها رو آپ کنیم
"۰۲:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهند صبوحی (1489)

به نظر من هم فاصله خیلی دوره و بدون توضیحات برای بیننده ای که آنجا را ندیده فوق العاده گنگه . اما به دلیل کلی بودنش تو یه مجموعه عکس میتونه مفید باشه
ممنونم سید جان از محبتت همونطور که عرض کردم فایل اصلی 18 مگابایته و وضوح خوبی هم داره ......
چی بگم شاید به قول آقای حاج هاشمی تا مشکل کیفیت ارسالهای لند اسکیپ و پانوراما حل نشده .. نباید آنها رو آپ کنیم
"۰۲:۰۴ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | سهند صبوحی (1489)

به نظر من هم فاصله خیلی دوره و بدون توضیحات برای بیننده ای که آنجا را ندیده فوق العاده گنگه . اما به دلیل کلی بودنش تو یه مجموعه عکس میتونه مفید باشه
ممنونم سید جان از محبتت همونطور که عرض کردم فایل اصلی 18 مگابایته و وضوح خوبی هم داره ......
چی بگم شاید به قول آقای حاج هاشمی تا مشکل کیفیت ارسالهای لند اسکیپ و پانوراما حل نشده .. نباید آنها رو آپ کنیم
"۱۰:۱۵ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | اكبر نور علی (41)

خیلی هم بد نیست به قول آقای دهدشتی اگه كسی ندونه كه با چه عكسی روبرو ست شاید ولی فكر كنم 90% اعضاء گالری كندوان رفته باشن و موقعیت تو موقع گرفتن عكس با همه عكسهایی كه دیدم فرق میكنه كراپ از پایین و سمت راست زود انجام گرفته ولی سایه ها خوب شده اند
"۱۳:۰۹ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سینا رحمتی (6262)

آقای صبوحی عزیز، کادربندی را چندان نمی پسندم. راجع به بقیه اجزای عکس نیز نمی توان نظر دقیق داد، به نظر من نیز تا زمانی که محدودیت طول در پانوراما وجود دارد نباید به ارسال این نوع عکس اقدام کرد. ارادتمند

خوشحال میشم نظرتون را در مورد مبهوت بدانم.
"۱۶:۱۵ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | مینا منتظری (29)

با اینکه دوستان تمام گفتنها رو در مورد سختی عکاسی در این روستا ذکر کردند ولی با این اوصاف خود عکس فارغ از زحمات جناب صبوحی خیلی دلنشین نیست .
"۲۰:۱۷ ۲۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر حسین مددی (6557)

آقای صبوحی عزیز ، امروز یک عکس در مورد کندوان به سایت ارسال کرده ام . اگر دوست داشتی بهش سر بزن . لینک عکس
"۰۷:۳۱ ۰۲ دى ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (-1) | احسان صباغی (3075)

سلام
عكاسی در مكان های كه به وفور در آن عكاسی شده است اندكی با ریسك همراه است .
با توجه به وضعیت تصویری منطقه كه حتی اگر دوربین را بدون كادر بندی و زاویه مناسب به هر طرف بچرخانید یك تصویر جدید به شما می دهد از فضای منطقه به خوبی استفاده نكرده اید و موفق شده اید در یكی از پرجاذبه ترین مكان ها برای عكاسی عكسی كه حتی معمولی هم نیست به دست آورید . البته شاید این مشكل به این دلیل به وجود آمده باشد كه تصمیم داشته اید عكسی پانوراما از منطقه بگیرید .