گالری تصاویر "شادی آفرین آرش"

         
عکس
نام :   Birth (امتیاز : 38)
عکاس :   شادی آفرین آرش (امتیاز : 7742)
نوع دوربین :   Fuji
مدل دوربین :   Fujiflim Finepix S1500
نظرات :   34
بازدیدها :   1558
تاریخ ارسال :   ۱۷ آذر ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   4
دسته‌بندی سايت :   سیاه و سفید , مفهومی , فتو آرت
توضیحات عکاس
اندوهت را با غباری تلخ از زهر خند می پوشانی / و امیدوار می شوی که برج های بی ثبات رذالت را فرو خواهی ریخت / و تو در ویرانی ،دوباره آغاز می شوی /"مجید قوام زاده "

"۱۰:۴۷ ۱۷ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا محبوبی (57)

زیباس و مفهومی
مد سیاه و سفید به درستی انتخاب شده
کادر بندی درست حس و فیگور به جا
حس تنهایی هنگام تولد و نگرانی از دنیای جدید به زیبایی نمایان است
تبریک و دست مریزاد
"۱۰:۴۸ ۱۷ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | علیرضا میرزایی (1433)

بدون تردید عکس محصول یک طراحی خوب و هندسه زیبا و بینظیر آنست
که بیشک در بار حسی حاکم بر سراسر عکس نقشی به سزا بازی میکند
اکسپوز و ادیت بینظیر نشان از تبحر و کارکشتگی عکاس دارد
تبریک برای این نگاه عکاسانه و سرشار از شعور زیبایی شناختی
"۱۱:۰۰ ۱۷ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (1) | هادی دهقان‌پور (9761)

گردهمایی پیکسل‌های تیره، تشکیل انسان و نهایتاً پراکندگی آن‌ها در سفیدی مطلق، یک روایت آشنا!
فکر می‌کنم حضور آن خط تیره در پشت سر، ضروری نباشد.
"۱۱:۴۱ ۱۷ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | ایوب افشاری نژاد (849)

هومرهای پاک و اهورای شما را میستایم انگار تصویری برای سوال در ذهن مخاطب و ترید بشر و دوباره نگری بر خود و چرا ها را به وجود آوردید واین سوالهاست که قدرت تصویر تان را در ذهن ها دو چندان کرده و شما با اشاره به معنادار کردن آن و مسئله مند نمودن آن انسان را به اندیشیدن و دور شدن از احساس و غریزه ورو آوردن به تعقل گرای کشانده اید و استفاده از هندسه بخصوص تقارن و صلیب و مثلث های متساوی و وحدت این اشکال به سوی یک نقطه معنا دار عکستان را زیباتر و زیباتر کرده دست شما درد نکند 3+
"۱۱:۴۷ ۱۷ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | ساسان فهیمی (275)

عکس فراتر از یک پرتره ی شخصی می رود و آنطرف تر به نوعی نشانگر یکی از دغدغه های اساسی عکاس به مغوله ی زن اشاره می کند . زن در مفهومی فراگیر تر از مسئله ی جنسیتی و زنانگی. به نظر عکاس به دنبال نگاهی هستی شناسانه و انسان گرایانه است .
عکس یک فضای بصری مدرن دارد و این در حالی است که به طرزی جالب از لحاظ درونی و هوای ذهنی بسیار نزدیک است به سردی آثار ویلهلم هامرس هوی و حتی در یک سفر درونی می توان تا آثار تلخ و گزنده اکسپرسیونیستی هم پیش رفت . توجه به دستها و آیینه گونگی آنها از نظر من مهم ترین و باشکوه ترین نقطه ی قوت عکس است . گرچه این آیینه وار بودن و قرینگی ،کل ترکیب بندی عکس را شامل می شود اما دستها نقطه ی عطف تصویری و معنایی عکس بنظر می رسد .
سپاس از شما برای آفرینش این اثر
"۱۲:۰۲ ۱۷ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | احسان قنبری فرد (9266)

صداقت عکاس در انتخاب دسته بندی فتوآرت به خوبی بخش‌های آیینه ای شده و کپی شده را توجیه میکند. البته این نوع وبیرایش خصوصا بر روی دستها موجب ایجاد نوعی تضاد شده است در نشان دادن حجم دست و روی هم قرار گرفتن آنها. و شاید این تنها جایی است که ویرایش را لو می دهد.
سلف پرتره دلالتهای بسیاری دارد بخصوص وقتی از سوی یک عکاس ارائه می شود.
عکاس هنرمند در سلف پرتره نه تنها تصویری شهودی و خبری از چهره خود، که دلالتهایی فرامتنی و معناگرا را در خود می گنجاند در سوق دادن ذهن مخاطب به جنبه های دراماتیک، نوستالژیک. ایدئولوژیک و یا هر جنبه دیگر. ممکن است یک یا چند جلوه از این مسئله در عکس متجلی شود .
در عکس فوق نیز دلالتهای مختلفی از نگرش و خصوصا خویشتن بینمی مولف از خود و موقعیت کنونی وی در فضای اطرافش قابل برداشت است.
مرکزیت شخص که به شدت با تقارنهای ایجاد شده تقویت میشود به شدت مدلول تنهایی و انزوا است اما در نقطه نهایی گردش نگاه چهره شخص سوی مساله را منعطف می سازد و آمیزه ای از امید، حسرت و اندک ناامیدی را با هم به بیننده القا میکند. به گونه ای که نمیتوان هیچ یک از دلالتهای فوق را در تصویر غالب دانست.

"۱۲:۰۲ ۱۷ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | احسان قنبری فرد (9266)

سیاهی های ایجاد شده در اطراف به نوعی میتوانند دلالت جنسیتی داشته باشند اما به باور من این سیاهی ها در کمرنگ کردن این جلوه گام بر میدارند، نوری که چهره را روشن میکند دلالتهایی بر معنویت و ارتباطات ماورایی است. دلالتی که باز هم علیرغم قوتش توانایی گرداندن صورت مساله به سمت خود را ندارد.
"۱۲:۵۷ ۱۷ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | فرزاد آریان نژاد (378)

حس دربند بودن و میل به آزادی توی این عکس به خوبی مشاهده میشه
در قسمت پایین عکس سیاهی و ظلمت و دربند بودن زن رو نشون میده و در قسمت بالای عکس سفیدی و روشنایی و حس آزادی و رهایی دیده میشه
با کمک ادیت نور به شکل دو بال و سفیدی بالای سر زن و حالت درونی چهره سوژه میل رها شدن رابه خوبی در این عکس مشهود کرده است.
ضمن اینکه فرم قرارگیری دستها از لحاظ جلوه بصری کمک شایانی به این اثر کرده است.
"۱۳:۲۵ ۱۷ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن صاد (5)

عکس زیبا و خستگی نا پذیری است
قرینه ی زیبایی داره مخصوصا حالت دست ها
ولی متاسفانه مفهومی از دیدن آن دریافت نکردم
ممنون از اشتراک گذاری شما

"۱۳:۲۵ ۱۷ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

دوست تازه وارد عزیزم
اول وردت را تبریک می گویم
و
بعد
همین که گفتی برای لذت بردن از یک عکس کافیست
هرچند که من مطمئنم در ذهن ناخود آگاهت مفهومی را هم دریافت کرده ای که خودت خبر نداری
من مطمئنم
به آن رجوع کن ...
"۲۱:۲۰ ۱۷ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | مهدی تکلّـــو (2660)

1547...

آن چه كه اين ثبت را از يك پرتره و سلف پرتره ي صرف خارج مي كند نوستالژيايي است كه از آن به مخاطب القا مي شود .
ماهيت يك زن كه از پايين كادر با سياهي هاي اكيد و نويز هاي مكرر و ريتميك مي جوشد و بالا مي آيد ساخته مي شود .
چهره وي از ميان انبوه سياه هاي پايين كادر با نمودي روشن آشكار مي شود .
دستها نيز چون چهره بافت روشن تر دارند و از فرم و حالتشان نوستالژياي دريافت شده اثبات مي شود و افزايش مي يابد .
تقارن طرفين ثبت نكته اي بارز است در هوش بصري مولف و ياري دهنده اي بر مركز بودن سوژه انساني .
اين تقارن اگر چه از ويژگي هاي اصلي و مثبت اين ثبت است ولي در دستها اين تقارن كمي تحريف مي شود .
البته باز هم اگر چه اين تقارن در دستها بر تقارن كلي ثبت منطبق نيست وليكن مي توان اين را دلالتي بر تزتزل و ضعيفي وي در مقابل سياهي ها دانست .
"۱۳:۰۶ ۱۸ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

استاد کیارنگ علایی ی عزیز :
ممنونم
که هربار نقدهایتان
دریچه ی دیگری از عکاسی را به رویم می گشاید
سپاس و ارادت فراوان
"۱۴:۳۳ ۱۸ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

با سلام..
پایان هر راه سرآغاز تولدی دیگر است
نگاهش چنان است که انگار آسمان را در آغوش کشیده
با آرزوی بهترینها برای شما
+2
"۱۴:۴۵ ۱۸ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | امید امیدواری (1727)

درود...

نشانه هاي همچون : معناي شعر پيوست شده ، دو بال اضافه شده به عكس ، عنوان ، گوشه نشيني و تنهايي ، از سياهي به سپيدي پر كشيدن ، وسط قرار گرفتن (قاطعيت وعزم جزم) ،خبر از اميدواري در نوميدي هويدا در عكس مي دهد.اين تناقض نقطه قوت عكس هست.در واقع شرايط موجود در عكس به واسطه مونتاژ نسبتا مناسب و ايده پرورش يافته تا حدودي نفي مي شود كه اين از خصوصيات يك كار پست مدرنيسم هست .عكس در پي اثبات هست و دنياي شخصي هنرمند را متصور مي نماياند .بنا به يك علاقه و ارزيابي شخصي اي كاش اين فضاي خوب بوجود آمده در ذهنم قابل بسط به تمامي زنها و مسائل آنها بود نه يك تصوير يك دنياي شخصي.(تاكيد مي كنم اين يك نظر شخصيست).كثرت تيرگي هاي نيمه پايين كادر و حضور دو دست به مثابه دو چشم قدري عكس را وحشتناك جلوه ميدهد .اين از آن دقت ها و باريك بيني هايست كه رولان بارت در كتاب معروفش اتاق روشن به آن اشاره مي كند.


موفق باشيد.
1.5+
"۱۴:۴۷ ۱۸ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | امیر عنایتی (5632)

سلام خانم آفرین آرش .....

حس عجیبی در چهره اش دیده میشود ...

انگار چیزی را از دست داده است که با ژست و فرم متقارن دستها نوعی تسلیم و پذیرش شرایط فعلیش را بیان مینماید .....

سادگی فضا و ادیت خاصش بر قدرت کار و تاکید بر سوژه اصلی افزوده ....

نگاه رو به بالای صورت بسیار طبیعی و ذهن را تا برداشت نهائی هدایت میکند .....

یکی از بهترین کارهایتان خانم آفرین آر ش......

ممنون از ارسال و عکاس باشید .......
"۱۵:۲۹ ۱۸ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | پریسا شادمان گهر (784)

پرواز ، رهايي و تلاشي براي آغازي دوباره...
اما انگار فقط يك خيال است و وهم ...
اسارت و رهايي را يك جا به تصوير كشيده ايد اما براي من اسارت پرنگ تر جلوه مي كند.

بسيار زيباست و پر مفهوم.
كنتراست خيلي خوب است و سادگي فضا حس شاعرانه و پراحساسي را ايجاد ميكند.
با آرزوي موفقيت.
"۱۵:۴۳ ۱۸ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | پروانه پاری (3229)

سلام شادی جان
نگاهت / احساست و انچه که در مقابل دیدگان مخاطب است بسیار عالیه و اموزنده.
با ارزوی موفقیت .
"۱۶:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | عقیل کامل نارستان (0)

نویزی که در کار وجود دارد و سیاه سفید بودنش به عکس حالتی گرافیکی داده مخصوصا قرینه ای که در قسمت دستها وجود دارد. اما این موضوع نه تنها به عکس آسیب نمی رساند بلکه یک کار گیرا و جذابی را به وجود آورده است...
موفق باشید.
"۰۰:۳۲ ۱۹ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | جواد ثابتی پور (59)

سلام
عكس و كه ميبيني
اول دستها كه شبيه بال پرواز شدن
بعد نگاه رو به بالا
بعدشم روشني مطلق

تركيب بندي خيلي خوبه.
ممنون
"۰۱:۳۷ ۱۹ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | صابر وکیلی راد (1317)

یک خودنگاره،نمیدونم چرا اما حس میکنم این عکس داره از مرز
یه خودنگاره فراتر میره و میتونه به بیننده هم تعمیم داده بشه،
اینطور که میبینم دستهاش بستست(دستات بستست)فکر میکنم
خودمم که حتی بعضی وقتا دستم به عینکم نمیرسه که بخوام برش
دارم و تمیش کنم و ساعتها همه چیز رو تار میبینم.

چقدر اون خط توی پارچه سفید لازمه،من حس میکنم از این شکاف
میشه بیرون زد.

با احترام
2+
"۰۳:۳۹ ۱۹ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | روح اله ایزدشناس (1670)

قبل از هرکلمه ی دیگری ،بیان سپاس ومراتب تشکّر از استاد عزیزجناب کیارنگ علایی را،برخودوظیفه می دانم.....نقدونوشته های استادانه ی شما تحت عنوان عکس روز را به جهت بارآموزشی شان ، بسیار مغتنم می دانم.
این خودنگاره لایه‌های روان شناختی و فلسفی عمیقی دارد
دربررسی روانساسانه اثر وبا تکیه برنظریات روانشناس ومتفکّر شهیرسویسی "کارل گوستاو یونگ"می توان به ثبت از منظری سمبولیک در جهت بیان ناخودآگاه جمعی دانست،که هم از نقطه نظر همواست که هنرمند را بعنوان درک کننده نزدیکتر تجربه نیاکان باستان دست به خلق آثاری نمادین در خوآگاه وحتی تاخودآگاه می زند.
وازاین میان مهم ترین آرکی تایپی که بیش از همه در طول تاریخ هنر وادب بدان پرداخته شده است همانا پدیده "تولد"و"مرگ" است.

"۰۳:۳۹ ۱۹ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | روح اله ایزدشناس (1670)

اصلاح اشتباه جمله بندی

توان به ثبت از منظری سمبولیک در جهت بیان ناخودآگاه جمعی نگریست،که هم از نقطه نظر همواست که هنرمند را بعنوان درک کننده نزدیک
"۱۲:۵۳ ۱۹ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | زهرا درویشیان (4596)

می ترسم اگر مسیح بیاید و بگوید به جای گلوله عادت کرده است
"۱۳:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد باقری نژاد (87)

کاربندی بسیار مناسب عکس:بخشیدن قوت به نقطه مرکزی عکس و سپس حرکت و توجه بصری رو به بالا در نگاه عکاس ..سایه های سفید روی دیوار(که قرارگیری و نظم هندسی شان از نقاط فوق العاده عکس هست.) و حجم سیاه بدن..و حالت خنثی دستها از نظر هندسی ..باعث به وجود آمدن کادربندی بسیار زیبایی شده است و عکس فوق العاده ای.
"۱۴:۴۵ ۱۹ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | نیما مقیمی (6527)

حرفها را همه اساتید گفتند

رو به آسمان صدایش می کنی خسته ای از زهر خند ، خسته ای از برجهای رذالت و تنها یک تقاضا : تولد بنده ای که پاره ای است ، در خود خدا ، و این تعالی است یا فرو چاله ای نمی دانم !

با ارادت
"۱۴:۵۴ ۱۹ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

ممنونم از توجه و پيگيري همه ي دوستان و اساتيد عزيزم
"۰۸:۳۰ ۲۰ آذر ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (3) | میترا رشیدنژاد (1568)

با سلام و احترام
ثبتي فوق‌العاده ارائه فرموده‌ايد كه توضيحات مدير محترم گالري در كنار توضيحات خودتان برجستگي اثر را دوچندان كرده . آفرين و ممنون از ارسال
"۰۹:۳۴ ۲۲ آذر ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | مریم زارع (9)

حرفها را همه اساتید گفتند
فقط میتونم بگم لذت بردم و چه خوب حس و توضیحاتتون را منتقل کرده.می خواهم ساعتها نگاهش کنم...
"۱۸:۱۱ ۲۲ آذر ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | حامد منوچهری (318)

به نظر من توی این عکس زنی در حال آفرینشه ، تولد.
حالت کلیه این زن دقیا مثل رحم درنظر گرفته شده و این در حالیه که پوشش سفیدی که این زن رو گرفته باز هم مثل رحمه.
زنانگی و تاکید بر اینکه "زن" منشا خود و همه چیزه من رو واقعا تحت تاثیر قرار داد. فرم ها در این تصویر بی نظیرند.
ولی سوالی که برای من پیش می آد اینه که چرا این عکس در تضاد کامل با عکس دیگتونه که عنوانش خاطر نیست ولی یادمه که زنی رو نشون میداد رو به دیواری با قاب خالی. آیا این دو عکس فقط به صورت سوالی مطرح شدن یا چیز (ها)ی هست که من اصلا نفهمیدم.
"۱۸:۰۳ ۰۴ دى ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | وحید گلشاییان (29)

بی نظیره یک کارعالی و ماندگار واقعا آفرین.... آیا عکس اتلیه ای است یا در خارج گرفته شده؟ بسیار منونم
"۱۳:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | سعید سلطانیان (3801)

زیباس و مفهومی
مد سیاه و سفید به درستی انتخاب شده
کادر بندی درست حس و فیگور به جا
حس تنهایی هنگام تولد و نگرانی از دنیای جدید به زیبایی نمایان است
"۲۱:۰۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (2) | l yekta (206)

درود بر شما...
عکس به دلیل طراحی خوب قبل از عکاسی، برخورداری از پلان و ایده‌ای منسجم، تلاش مقبول در اجرا، استفاده‌ی مناسب از خصوصیات ترکیب بندی و ویرایش هدفمند، خودنگاره‌ای موفق و قابل تامل است.
ممنون از ارسال زیباتون
"۲۰:۵۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مهـرداد فـلاحـی (909)

با درود خدمت سرکار خانم آفرین آرش

یک ثبت بسیار زیبا و کاملا مفهومی.
یک ادیت فوق العاده و حرفه ای.

با سپاس از شما بابت ارسال این ثبت زیبا
پیروز و پاینده باشید
3+

لطفا به گالری من هم سری بزنید و نظرهای خوب و مفیدتون رو جهت بهتر شدن کارهام بگین. با سپاس
"۲۰:۴۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مهدی قلی پور سلیمانی (95)

آفرین پسر
عکستو دوست دارم