گالری تصاویر "حمید سلطان آبادیان"

         
عکس
نام :   تنها در جنگل (امتیاز : 27)
عکاس :   حمید سلطان آبادیان (امتیاز : 2359)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 5D Mark II
نوع لنز :   Canon
مدل لنز :   Canon EF 50mm f/1.8 II
دیافراگم :   F4
سنسور :   16 MP و بالاتر
شاتر :   1/1000 ثانیه
ایزو :   400
نظرات :   22
بازدیدها :   2417
تاریخ ارسال :   ۱۴ آذر ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   15
دسته‌بندی سايت :   طبیعت , منظره , جنگل
توضیحات عکاس
جنگل ابر شاهرود - مهر 89

"۱۹:۳۶ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد گودرزیان (3482)

سلام دوست عزیز جنگل ابر همیشه زیباست زمان شات زدن انگار ابر همه جنگل را در بر گرفته ومنظره بدیعی بوجود امده.حضور موثر انسان مخصوصا در یکی از نقاط طلایی نشان از دانسته های عکاس دارد.کاش سیاهی سمت راست ودرخت جلویی در کادر نبود.
موفق باشید
"۲۰:۳۶ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | آرش نصیری (11202)

سلام دوست عزیز

حس و حال این ثبت را بسیار دوست دارم.

فضای مه آلود جنگل را بیش از هر آب و هوایی میپسندم و این فضای تکرنگ و گرم چه زیبایی این خلوت را به تصویر کشیده

ترکیب را بسیار خوب میدانم و دیاف انتخابی به نظرم بهترین گزینه است چون نبود عمق در هوای مه آلود زیباییهای خاصی ایجاد میکند. البته برخلاف سایر ثبتهای طبیعت

شاد باشید
"۰۱:۱۰ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | یاسر رضایی (1554)

فضای زیبایی و خاصی را به تصویر کشیده اید !
"۰۱:۲۸ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد رضا موذنی (11)

سلام عالی شده من عاشق جنگل مه آلودم +2
"۰۷:۴۹ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حمید عزیزی خانقاهی (6679)

با سلام و ادب
ثبت زيبايي شده . فضای مه آلود جنگل را بیش از هر آب و هوایی میپسندم و این فضای تکرنگ و گرم چه زیبایی این خلوت را به تصویر کشیده
موفق باشيد
"۰۷:۵۰ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حمید عزیزی خانقاهی (6679)

ببخشيد محروم از امتيازدهي
2+: عکس با کیفیت است
"۱۰:۲۴ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | زهرا دلاوری (4393)

سلام
حالت وهم گونه ثبت دیدنی شده است
صحنه ای از فیلم دیگران در نظرم مجسم شد
از خیال تا واقعیت گویی که راهی نیست

شاد باشید
:)
متاسفانه محرومم از امتیاز
"۱۳:۳۱ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | s s (114)

دوست عزیز عکستون خیلی زیباست ازدیدن این عکس خیلی لذت بردم براتون ارزوی موفقیت دارم
"۲۱:۰۱ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | امید امیدواری (1727)

درود...

فضاي عكس خويشاوندي نزديك و عجيبي با خوابي آشفته دارد. وجود انسان در قاب ، فضاي خوف ناك و رمز آلود، عكس را از طبقه عكسهاي كلاسيك و ناب به درجه اي بالاتر هدايت مي كند. به جايي كه رويا و واقعيت با هم آميخته مي شوند . عكاس مي توانست با حذف توضيحات و عنوان به سئوال برانگيز بودن عكس و ايجاد ابهام بيشتر _ابهامي كه خود مي توانست دالي براي پيدايش معاني متعددو متفاوت باشد_ كمك كند.

موفق باشيد.
"۲۱:۲۸ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | احسان صباغی (3382)

سلام و درود

علاوه بر فضا سازي خوب عكس كه عوامل متعددي در ايجاد آن نقش داشته اند آنچه عكس را متمايز مي كند احساسي است كه از طريق انسان داخل عكس منتقل مي شود. نماي عكس لانگ شات است و در اين شات معمولا احساس هاي سوژه انساني در ابعادي كه عكس آن را به تصوير كشيده است به سختي به دست مي آيد . لانگ شات ها معمولا از رشد عاطفي جلوگيري مي كنند ( اما باعث احساس عاطفي مي شوند) و در جهت عكس آن كلوزآپ ها به شدت باعث رشد عاطفي مي شوند.
اما عكاس موفق مي شود در لانگ شات با فرمي كه به سوژه انساني داده است رشد عاطفي مخاطب را نيز به دست آوردكه اين موفقيت كمي نيست.

پايدار باشي

2.5+


"۲۱:۳۲ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | روح اله ایزدشناس (1670)

آنچه بار مفهوم ومحتوایی عکس را بر دوش می کشد همانا وجود انسانی تنها در پهنه جنگل ، ونیز فضا ومدرنگی خاصی است که ثبت را بطرز عجیبی غیر عادی وغیرطبیعی جلوه داده است.
حضور موکد انسان در نسبتی حقیر و در نقطه‌ی تاکید قاب
فضاسازی بی‌نظیر عکس که نوعی بی‌زمانی/مکانی را تداعی می کند‌
این فضا سازی تاحدی پیش می رود که نه تنها اثررا از رمره مناظر طبیعی خارج می سازد ،بلکه حسی ملانکولیک را در سراسر عکس جاری کرده و ذهن مخاطب را تا رسیدن به دریافتی فراواقعگرا همراهی می کند.
"۲۲:۵۲ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | مهدی تکلّـــو (2660)

1547...

همان طور كه مدير محترم گالري فرمودند عكس فراتر از يك نگاه ساده به طبيعت است.
تمامي معادلات ما مبني بر اين كه اين قاب تصويري است كه يك طبيعت معمولي را به گويش بصري روخواني مي كند با حضور يك انسان در هم مي شكند .
آن قدر حضور انسان در كادر گيراست كه حتي بدون عنوان هم مقصد نخست چشم آن انسان مي بود . كه اين محصول يك فرم و تركيب بندي در خور است.
موجوديت يك انسان با اندازه اي بسيار كوچك و حقير تر مخاطب را به يك قضاوت ناخودآگاه دعوت مي كند كه در پي آن ارج نهادن و ستايش اين طبيعت حاصل ميشود .
مولف افزون بر اين كه يك انسان را - آن هم در ناحيه اي گيرا از كادر - به ثبت اضافه مي كند و همان نگاه ساده به طبيعت را دگرگون مي سازد به اين نوسان و تحول در نوع نگاه مخاطب به ثبت اكتفا نمي كند .
مه در اين كادر بي وقفه ثبت را از رئال به سوي سورئال مي كشاند . آن طور كه گويا همان قدر كه مولف خواسته ما بايد ببنيم .تابش نور گرم ملايم و ضد نور شدن تا حدود بسيار زياد عناصر كه ماهيتشان را نمادين مي كند خود نيز در اين امر ياري دهنده است .

نگاه بكر اين ثبت شايسته ي عكس روز ...
و تشكر براي عكس روز و خط به خط آموزه...
"۰۰:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد قدرتی وایقان (1418)

سلام ،

مرا کسی نساخت!
خدا ساخت!
نه آن چنان که کسی می خواست!
که من کسی نداشتم ؛
کسم خدا بود ، کس, بی کسان!
او بود که مرا ساخت!
آنچنان که خودش خواست!
نه از من پرسید نه از آن من دیگرم…
مرا روی زمین تنها رها کرد ،
عاق آسمان…
کسی هم مرا دوست نداشت….
وقتی داشتند من را می ساختند ،
کسی آن گوشه خدا خدا نمی کرد…
وقتی داشتم شکل می گرفتم ،
صورتم طرح می شد ،
چشمهام رنگ می خورد ،
بینی ام نجابت می گرفت ؛
فرشته شوخ و مهربان و نازک پنجه ای ؛
با نوک انگشتان سحر افرینش آن را صافو صوف و تیز و عصیانگر و مهاجم نمی ساخت…
وقتی داشتند قامتم را بر می کشیدند ؛
خویشاوند شاعر و بلند پروازی نداشتم تا خیال و آرزوی خویش را نثار با لای من کند…
وقتی خواستند که کار دل را در سینه ام اغاز کنند ؛
هیچ کس نبود تا برود بگردد و از خزانه دلهای خوب بهترین و نازترین و نازنین تزین را انتخاب کند…
وقتی داشتم روح می پذیرفتم…
آشنای مهربان و دلسوزی نداشتم تا از نزهتگه ارواح فرشتگان بهترین را انتخاب کند ،
تنها بودم ؛
چون اکنون…
( هبوط ... )

حضورتان بعد از مدتها در سایت غنیمت است .

ممنون از ارسال این اثر زیبا
"۰۰:۵۳ ۱۶ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | صابر وکیلی راد (1317)

اول اینکه ثبت شما یه احساس حسرت در من بوجود آورد،چون
تابستون همین امسال آماده شده بودم که برم جنگل ابر که از
آزانس مسافرتی بهم زنگ زدن گفتن میافته توی روز اول ماه رمضان
و به همین خاطر سفر کنسله،تعداد هم به حد نساب نرسیده،

اما این اثر که انسان درون قابش در ارائه مفهوم های غنی حکمرانی
میکنه،حضورش آنچنان ملموس و تامل برانگیزه که از تمام درخت ها
با هزار سختی عبور میکنیم و میرسیم به اون مرد،مردی که
انگار تمام بار زندگیش رو آورده و داره با همین تک درخت سمت
چپ کادر قسمت میکنه و از دردهاش براش میگه،آهی میکشه و
دستانش رو باز میکنه و دوباره میبنده،به نشانه اینکه کاری از دستش
بر نمیاد و فقط باید به دل جنگل بره.

بسیار ارزشمند
با احترام
3+
"۰۸:۰۶ ۱۶ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | نیما امیدی زاده (302)

<هنگامي كه موسي مدت خود را به پايان رسانيد و همراه خانواده اش حركت كرد,از جانب طور آتشي ديد;به خانواده اش گفت:"درنگ كنيد كه من آتشي ديدم;شايد خبري از آن براي شما بياورم يا شعله اي از آتش تا با آن گرم شويد."><هنگامي كه به سراغ آتش آمد,از كرانه ي راست دره,در آن سرزمين پربركت,از ميان يك درخت ندا داده شد كه:"اي موسي!منم خداوند,پروردگار جهانيان.>
سوره ي قصص-آيات 29 و 30
"۰۸:۱۸ ۱۶ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | سهیل زندآذر (3669)

سلام خدمت شما دوست گرامی.
خوشحالم که کاذهای زیبای شما را دوباره در این سایت مشاهده میکنم.حضور موثر انسان مخصوصا در یکی از نقاط طلایی نشان از دانسته های عکاس دارد.
"۰۹:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد رضا گودرزی (3885)

دوست گرامي

چيزي كه در ذهن داشتم را دارم به عينيت مي بينم!

اين بازگشتن سوژه ات كه گويي ندايي او را فرا خوانده است بسيار برايم آشناست


غم خوارنه و محزون


موفق باشي
"۱۸:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | احسان قنبری فرد (9266)

اگرچه ویرایش را میتوان بر چهره ثبت دید و نقش پر رنگش را در ایجاد فضایی موهوم تایید کرد، اما استفاده هوشمندانه عکاس ویرایشگر از این عنصر موجب خلق تصویری تامل بر انگیز شده است. انسان را در طبیعت اگر چه در موقعیت و پوسچری می‌بینیم که قابلیت دریافت اتهاماتی را دارد، اما برداشتهای متفاوت دیگر از این تصویر شایسته تر و زیباتر است.
ترکیب بندی در تصویر حرف اول را می زند و ویرایش در ایجاد و تقویت موقعیت عناصر و عمق بخشی به ان و نیز تقویت فضای موجود بسیار موثر و موفق است..
تحقیر انسان در برابر این عظمت زیبا و تاکید بر حضور تخریب گر او در قابی از طبیعت رخ داده است . حضور تلطیف شده انسان میتواند مبین تصویری معناگرا و سوق دهنده نگاه و ذهن مخاطب به ماورا باشد. اگرچه هنوز در آنچه در حال انجام آن است، حیران و مشکوکم....
"۲۰:۲۲ ۱۶ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا میرزایی (1433)

مارتین هایدگر یک عمر
در کلبه ای مشرف به جنگل زندگی کرد
او قدم زدن در جنگل را به مکاشفه ای برای ورود به تنهایی انسان معاصر تبدیل کرد
انسان تنها
در عصر عسرت خدایان
او لحظات لبریز از تنهایی اشعار فردریش هولدرلین را زیست
شاعری تنها
همچون خود هایدگر
نیچه نیز چنین بود
با قدم زدن
دردهای جسمانی را فراموش میکرد
و درد تنهایی ناشی از عشق لوسالومه را
او نیز به هولدرلین عشق میورزید
و می زیست دردهای تنهایی اشعارش را
"۲۱:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | مجید شریفی (49)

سلام و درود
بسیار عالی لذت بردم
فضای زیبایی و خاصی را به تصویر کشیده اید !
پاینده باشید
"۰۳:۴۷ ۱۸ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | ارش معتمدی (3)

از عکس زیباتون بسیار لذت بردم . رنگ بسیار عالی است کنترل فضای مه الود بسیار عالی و زیباست .
از نظر حسی ثبت خوبی خلق کرده اید . نظر شخصی من اینه که اگه درخت جلویی وجود نداشت یا بهتر بگم کنتراست کمتری داشت حس بهتری داشتم . همچنین فکر میکنم که درخت جلویی با همین کنتراست موجود میتونست کادری در سمت چپ و بالای عکس ایجاد کنه که حس جالبی به عکستون میداد .
+3
"۱۱:۴۶ ۱۸ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا پردل (6)

سلام و درود
خارج از قاب کلیشه ها ساختار زیبای عکس را بنا نموده
این وجود انسان در طبیعت راز الود گونه ک شما به تصویر کشیده اید میتواند نوعی تایید بر راز الود بودن انسان نیز باشد.
احساس و عاطفه موجود در عکس و همچنین حالت سوژه، رنگ های زیبای تصویر نوعی حیرت را از عظمت افریدگار به ارمغان می آود
باز هم سپاس و تبریک به خاطر عکس برگزیده استاد
موفق و پیروز باشید
+3