گالری تصاویر "هادی دهقان‌پور"

         
عکس
نام :   Iliya (امتیاز : 53)
عکاس :   هادی دهقان‌پور (امتیاز : 9761)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 7D
فیلتر :   UV
دیافراگم :   F8
سنسور :   16 MP و بالاتر
شاتر :   1/2000 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   28
بازدیدها :   1936
تاریخ ارسال :   ۱۳ آذر ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   4
دسته‌بندی کاربر :   در گرو دیدن
دسته‌بندی سايت :   سیاه و سفید , احساسات انسانی , مفهومی
توضیحات عکاس

"۱۴:۱۸ ۱۳ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | زهرا دلاوری (4393)

سلام
آنا گاولدا کتابی دارد به نام‬ ‫دوست دارم کسی جایی منتظرم باشد‬‬‫
نوعی نگاه عاشقانه به اطراف‬
‫یعنی یک حسرت از همه چیزهایی که انسان میتوانست داشته باشد و ندارد و بعد هم اتفاقا به این نتیجه می رسد که چه خوب که ندارم‬
‫آنا یک جمله عاشقانه در ابتدای کتاب دارد ‫از آندره ژید‬:
"ای انتظار پس کی به پايان می‌رسی و چون به پايان رسی بی تو چه‌گونه توانم زيست‬"
‫یعنی نوعی انتظار که هم داشتنش سخت است و هم نداشتنش‬
‫این عکس شما برای من تجسم واقعی همین جمله است‬
‫حضور آن پسربچه آرام و دوست داشتنی که شیطنتی هم ندارد‬ و آن تنگ خالی ماهی و آن تصویر حک شده از ماهی بر دیوار ...
نوعی حسرت در نگاه این پسر بچه هست از نبود ماهی‬
‫یک دلتنگی عمیق ...‬
‫آن شکل ماهی روی دیوار‬
‫با آن حباب هایش‬
‫نشان از یک عشق عالی دارد‬
من هر گاه دلم برای تو تنگ می شود مدام اسمت را زمزمه می کنم‬
‫برایت شعر می گویم‬
‫برایت یک قطعه موسیقی می نوازم‬
‫برایت جمله عاشقانه می نویسم‬
شاید خیلی بیشتر و بزرگتر از آنچه در چشم دیگران مینمایی ...‬
‫اما با همه عظمت این کارهای من‬
‫آیا جای خالی ات هرگز پر خواهد شد؟‬
‫نه؟‬
‫همه مسئله همین است‬
‫ایلیای داستان ما دلتنگی اش را نقشی کرده بر دیوار
خیلی بزرگتر خیلی عظیم تر از ماهی واقعی تنگ ماهی اش‬ ‫اما‬ ‫ببین که هیچ چیزی جای ماهی اش را نخواهد گرفت !!!
من ویرایش مناسب عکس را در راستای مفهوم می دانم و شایسته تحسین !!

شاد باشید
:)
"۱۶:۳۲ ۱۳ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | ذکریا جاسمی (1100)

سلام
عكس خوبي شده .
تركيب زيبايي دارد ماهي اي كه با خشونت روي ديوار كشيده شده عكستون رو زيباتر كرده .
تاكيدهاي زيبايي رو با نور در عكس اعمال كرديد.
جسارتا احساس ميكنم كار كمي حالت تصنعي به خود گرفته .
موفق باشيد
"۱۷:۲۰ ۱۳ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | حمید عزیزی خانقاهی (6679)

با سلام وادب
ثبت زيبايي شده . زندگي و مسير مشترك هر دو ماهي . رفتن ماهي سنگي به سوي بالا و نگاه كودك به سمت پايين دو معناي متفاوت
موفق باشيد
"۲۳:۳۰ ۱۳ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | پروانه پاری (3229)

ماهی روی دیوار خشک و بی جون/ حباب بی هوا/ فکر مجهول پسر/ تنگ متعجب شده روی زمین.
سرکوب شده های رواومده است. ارزوهای کودکانه ی بر باد رفته است.اما همه در سکون و پذیرش و تسلیم.

نگاهتون / نورهای اگاهانه ی این سرکوبها / و دغدغه های اجرایی بسیار ارزشمند و مغتنم است.
مرسی .
با احترام
"۰۹:۳۰ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | آرش کریمی (5160)

ماهی روی دیوار خشک و بی جون/ حباب بی هوا/ فکر مجهول پسر/ تنگ متعجب شده روی زمین.

همنشيني اجزاء تصوير چقدر خوب صورت گرفته ...
"۱۰:۲۷ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد قدرتی وایقان (1418)

سلام ،

ماهي خيال بيرون از تنگ ...

بدنبال آخر جويبار ...

یازده هزار و نهصد و نود و نه ماهی کوچولو"شب به خیر" گفتند و رفتند خوابیدند. مادربزرگ هم خوابش برد ، اما ماهی سرخ کوچولوئی هر چقدر کرد ، خوابش نبرد، شب تا صبح همه اش در فکر دریا بود .......


همنشيني اجزاء تصوير چقدر خوب صورت گرفته ...
"۱۰:۴۱ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | آرش نصیری (11202)

ترکیب خوبی دارد هادی جان

نوع ادیتت ثبت را در پر حس شدن یاری میکند

انگار ندیده هایش بر دیوار نقش شده

شاد باشید
"۱۱:۴۸ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | نیما مقیمی (6527)

ماهی روی دیوار خشک و بی جون/ حباب بی هوا/ فکر مجهول پسر/ تنگ متعجب شده روی زمین. سرکوب شده های رواومده است. ارزوهای کودکانه ی بر باد رفته است.اما همه در سکون و پذیرش و تسلیم. نگاهتون / نورهای اگاهانه ی این سرکوبها / و دغدغه های اجرایی بسیار ارزشمند و مغتنم است. مرسی .

عالی است
ممنون از ارسال
"۱۲:۱۲ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | علی رضا ر ياحي فر (1655)

ترکیب خوبی دارد هادی جان

نوع ادیتت ثبت را در پر حس شدن یاری میکند

انگار ندیده هایش بر دیوار نقش شده
"۱۲:۴۵ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | سعید عظیمی پور (6407)

سلام
عكس خوبي شده .
تركيب زيبايي دارد ماهي اي كه با خشونت روي ديوار كشيده شده عكستون رو زيباتر كرده .
تاكيدهاي زيبايي رو با نور در عكس اعمال كرديد.
ممنون از ارسال
"۱۴:۰۰ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد رضا گودرزی (3885)

هادي عزيز

گرچه توضيحات تاثيرگذاري كار را افزوده است اما ردي از آن در عكس نمي يابم (شايد بر ابهامات هر بيافزايد؟)

خشونت فضا (سردي و لختي ديوار و بافت آن و بي پناهي كودك) و شكندگي آن تنگ بخوبي در كليت كار جا افتاده و فكر شده است

در مورد تركيب بنظر قرار گيري تنگ در ميانه كادر از اثر بخشي آن كاسته باشد

لذت بردم
رضا
"۱۴:۰۸ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | هادی دهقان‌پور (9761)

از زهرا، ذکریا، حمید، پروانه، آرش، محمد، نیما، علی، سعید و رضای عزیز، صمیمانه تشکر می‌کنم.
"۱۵:۲۸ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | نیلوفر هاشمی حسینی (17)

taking photo?orالبته سوال بی موردی است شاید کنجکاو شدم به چیدمان عکس.کادر بندی مناسب است چیدمان عناصر به شکل خوبی در عکس ظاهر شده .میشه گفت تلاش خوبی برای عکاسی مفهومی انجام شده .موفق باشید
"۱۵:۵۱ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | نیلوفر حسین زاده مقدم (3544)

آن ماهی منقش بر دیوار که نیمی از فضای شنای خود را درتنگ آب از دست داده تمام سهم خود از زیستن را به زودی سر خواهد کشید چه بسا که در دریای بیکران این بهره غرق نگردد..

و ویرایش همگن و چشمنواز تصویر که تعادل یافته ..

موفق و موید


"۱۶:۵۰ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | امید نصری (3655)

بزرگوار اين ثبت نيز همچون ثبتهاي گذشته شما براي بنده جذاب است چون نه تنها آيتمهاي يك عكس خوب را داراست بلكه چون گذشته حاوي پيامهاي مهم اجتماعيست و از نظر بنده مهمترين وظيفه اي كه به گردن يك عكاس خوب است همانا توجه به مسائل حاشيه اي و روزمره زندگي اجتماعيست . واقعا سپاسگزار
"۱۸:۳۰ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | شادی آفرین آرش (7742)

ماهی قرمزی که در تنگ آب اسیر است
و نگاه این کودک معصوم به او
انگار خودش را می بیند
اسارت خودش را
و می بیند
و می بیند
خیلی بهتر از من
....
گرچه توضيحات تاثيرگذاري كار را افزوده است اما ردي از آن در عكس نمي يابم
هرچند که توضیحاتتان من را به یاد رضا وهمی ی عزیز انداخت که چند صباحی است جایش در گالری خالیست
"۲۰:۰۳ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | ابراهیم باختری بناب (8139)

احسنت بر شما با تفكر بالا عكاسي ميكنين
اميد وارم اين ثبت ارزشمند رو تو 1x.com نيز ببينيم
همهچيز عاليست
نگاه ارزشمنديست
سلام
آنا گاولدا کتابی دارد به نام‬ ‫دوست دارم کسی جایی منتظرم باشد‬‬‫
نوعی نگاه عاشقانه به اطراف‬
‫یعنی یک حسرت از همه چیزهایی که انسان میتوانست داشته باشد و ندارد و بعد هم اتفاقا به این نتیجه می رسد که چه خوب که ندارم‬
‫آنا یک جمله عاشقانه در ابتدای کتاب دارد ‫از آندره ژید‬:
‫"ای انتظار پس کی به پايان می‌رسی و چون به پايان رسی بی تو چه‌گونه توانم زيست‬"
‫یعنی نوعی انتظار که هم داشتنش سخت است و هم نداشتنش‬
‫این عکس شما برای من تجسم واقعی همین جمله است‬
‫حضور آن پسربچه آرام و دوست داشتنی که شیطنتی هم ندارد‬ و آن تنگ خالی ماهی و آن تصویر حک شده از ماهی بر دیوار ...
نوعی حسرت در نگاه این پسر بچه هست از نبود ماهی‬
‫یک دلتنگی عمیق ...‬
‫آن شکل ماهی روی دیوار‬
‫با آن حباب هایش‬
‫نشان از یک عشق عالی دارد‬
من هر گاه دلم برای تو تنگ می شود مدام اسمت را زمزمه می کنم‬
‫برایت شعر می گویم‬
‫برایت یک قطعه موسیقی می نوازم‬
‫برایت جمله عاشقانه می نویسم‬
شاید خیلی بیشتر و بزرگتر از آنچه در چشم دیگران مینمایی ...‬
‫اما با همه عظمت این کارهای من‬
‫آیا جای خالی ات هرگز پر خواهد شد؟‬
‫نه؟‬
‫همه مسئله همین است‬
‫ایلیای داستان ما دلتنگی اش را نقشی کرده بر دیوار
خیلی بزرگتر خیلی عظیم تر از ماهی واقعی تنگ ماهی اش‬ ‫اما‬ ‫ببین که هیچ چیزی جای ماهی اش را نخواهد گرفت !!!
من ویرایش مناسب عکس را در راستای مفهوم می دانم و شایسته تحسین !!

شاد باشید
3+
"۲۰:۱۵ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

با سلام. .
تجسم تصویر خشن ماهی در ذهن کودک انعکاس یافته بر روی دیوار...
با آرزوی بهترینها برای شما
+2
"۲۱:۲۳ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | حسین نیکزاد آملی (2306)

سلام
آن ماهی منقش بر دیوار که نیمی از فضای شنای خود را درتنگ آب از دست داده تمام سهم خود از زیستن را به زودی سر خواهد کشید چه بسا که در دریای بیکران این بهره غرق نگردد..

و ویرایش همگن و چشمنواز تصویر که تعادل یافته ..

موفق باشید
"۲۱:۴۴ ۱۴ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | داریـوش منصوری (6096)

...و شاهكاري ديگر از هادي عزيز
تفكر ناب و انديشه هاي بكري در بطن همه آثارتان نهفته است .
زندگي و مسير مشترك هر دو ماهي . رفتن ماهي سنگي به سوي بالا و نگاه كودك به سمت پايين دو معناي متفاوت
موفق باشيد
"۰۰:۱۸ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | مــیلاد مـمتاز (1372)

درود بر جناب دهقان پور عزیز
- ثبتی بسیار زیبا و موفق در انتقال مفهوم...
- ترکیب بندی موفق...
- همه چیز عالی انجام گرفته...

دست مریزاد...
موفق و پایدار باشید...
"۰۱:۲۱ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | یاسر رضایی (1554)

زیباست نگاهت !
"۰۲:۳۴ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | امید امیدواری (1727)

سلام...

عكس روايت كننده داستاني احساسي هست ، اما وجه تمايزش با نمونه هاي مشابه با اين مضمون ، نگاه ويژه و هنرمندانه عكاس به محتواي حزن آلود آن هست، كه دليل توفيقش را در همين امر مي يابد. بي ترديد عكس با متن الحاقي رمزگشايي شده است و جنبه ي تفسير گرا به خود گرفته است كه اين مسئله، نقطه قوت عكس محسوب ميشود در غير اينصورت كشف معناي عكس بسيار با ابهام و پيچيدگي رو به رو مي شد. كنتراست ملايم با محتواي عكس همخواني مناسبي دارد.

موفق باشيد.
"۰۵:۱۴ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | زهرا درویشیان (4596)

تنها دیوار برای انتقال حس مظلومیت کودک در برابر انچه به سرش می آید و خواهد آمد کافیست
"۱۱:۱۰ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | خلیل خسروانی (178)

ماها ايلياهائي هستيم كه همگي درون تنگي سخت دلگيرو زمخت اسير شديم . چاره اي جز زانوي غم بغل گرفتن و شبيه سازي كردن خودمون از طريق ابزاري مثل تنگ هاي مصنوعي نداريم . همين تنگ ايليا .
اما من شديدا تحت تاثير فضاي بيرون كار شدم . بيرون از كادر چيست ؟ آيا اين فضا درون تنگ ديگري قرار گرفته ؟ آيا آن فضاي مجازي هم درون تنگ ديگريست و ... !
آيا درون تنگ ايليا فقط همان يك تنگ است و تنگ هاي ديگر و ايليا هاي ديگري درون آن نيست .
هادي عزيز اولا دوربين جديد مبارك . دوما : كار خيلي خوبي شده مثل هميشه .
آخرا : اديت كارت خيلي خوبه ضمن اينكه تا حدودي با نظرات جناب گودرزي موافقم .
دمت گرم و سرت خوش باد.
"۱۲:۴۸ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | عاطفه شهاب الدینی (33)

+3
باسلام خدمت شما دوست عزیز
بهتون تبریک عکس فوق العاده زیبائیه و اینقدر این عکس بااحساسه که نمیشه به این کوتاهی بیان کرد .بازهم بهتون تبریک میگم و عکسهای منوهم ببینید خوشحال میشم
موفق باشید
"۱۶:۰۲ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | احد مداحی (2334)

احساسی زیبا و تقابل اندیشه ای هم سو ...
توضیحاتتان رمز این اثر زیبا را به صورت کامل باز میکند

پایدار و شاد باشید.
"۱۷:۱۱ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | احسان صباغی (3382)

سلام و درود

زيباست.

(سليقه شخصي) گذاشتن تنگ ماهي در عكس از عمق آن كاسته و محتواي آن را به ساده ترين شكل ممكن در اختيارمخاطب قرار داده است. در حالي كه به نظر مي رسد كودك و تصوير روي ديوار، المانهاي با شند كه به اندازه مورد نياز به مخاطب اطلاعات بدهند و نيازي به تنگ ماهي نباشد. در صورت نبود تنگ، نقش مخاطب در اين عكس جدي تر مي شد.

پايدار و پيروز باشي