گالری تصاویر "احسان قنبری فرد"

         
عکس
نام :   می گریستند.. (امتیاز : 42)
عکاس :   احسان قنبری فرد (امتیاز : 9266)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 350D
سنسور :   8 MP
ایزو :   800
نظرات :   35
بازدیدها :   2216
تاریخ ارسال :   ۱۸ آبان ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   2
دسته‌بندی سايت :   سیاه و سفید
توضیحات عکاس

"۲۰:۰۱ ۱۸ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | علیرضا میرزایی (1433)

دو پرده آویزان به طرز شگفت آوری معنا گرمینمایند
فضایی قدسی
نه به خاطر لوکیشن قدسی
نوع قرار گرفتنشان در وسط کادر
که میخواهند قهرمان اول عکس باشد
انگار میانشان مکالمه در جریان است
و مخاطب را نیز دعوت میکنند به این مکالمه ذهنی
عکس زیباست
و شگفت آور
ادیت هوشمندانه
که با expose انتخابی ذهن را به فضایی موهوم هدایت میکند
۳+

"۲۱:۵۸ ۱۸ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | صابر وکیلی راد (1317)

پرده ها گویی روحی دارند در کالبد سفیدشان،انگار نجوایی بی اجازه
را در گوش یکدیگر میخوانند و میدانند که شنیده نمیشوند.

نوعی متافیزیک در این قاب است،انرژی ساطع شده از آن را میتوان
در خیل تیرگی ها احساس کرد و هراسان شد.

در پی کند و کاو در گستره اثر میتوان درگاهی از خانه یا فضایی
روحانی را به چشم دید که جز با مشقت خود را نمایان نمیکند،و
همین امر نشاندهنده شناخت صاحب اثر از ثبت خویش در پروسه
ویرایش است،او میدانسته که محیط نباید هویدا باشد،باید
آن را به سختی یافت و ارزش آن را دانست در میان این پرده های
ترسناک.

اجسام به نقش آفرینی خاصی مشغول اند،لامپ نوری ندارد
اما میدرخشد،گویی تلالو پارچه ها از آن به عاریت گرفته شده.

بسیار ارزشمند
با نهایت احترام
3+
"۰۰:۰۸ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | حسین خسروی (2172)

دوست عزیز میتونم بگم که عکست حسه عجیبی بهم داد که نمیدونم چطور باید ابرازش کرد
پرده ها گویی روحی دارند در کالبد سفیدشان،انگار نجوایی بی اجازه
را در گوش یکدیگر میخوانند و میدانند که شنیده نمیشوند.

زیباست
"۰۰:۱۵ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | امید امیدواری (1727)

سلام...

عينيت نوين با تغيير نگرش عده اي از عكاسان و بسط مفهوم واقع گرايي در دهه شصت به شكلي ديگر مطرح شد . اشاره عكاسان به جزئيات و القاي حس سحر آميز به موضوعات واقعي و پيش پا افتاده و بازنمايي آنها به شكلي عجيب و مرموز ، از مشخصات بارز اين نوع نگاه جديد بود. عكس فوق پيوند عجيبي با اين نگاه دارد اما صرفا قصد اداي دين به اين سبك را ندارد ! حضور معماري اسلامي در پلان دور و چادر هاي چروكيده و در هم تنيده به زعم بنده فرهنگي اشنا را نشانه روي مي كند . به نظر ميرسد عنوان عكس در جهت ارزيابي محتواي قاب قدم بر مي دارد...

موفق باشيد.
2.5+
"۱۰:۳۶ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | آرش کریمی (5160)

آدمهاي افتاده و ژوليده ...
"۱۱:۱۹ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | نیما مقیمی (6527)

عينيت نوين با تغيير نگرش عده اي از عكاسان و بسط مفهوم واقع گرايي در دهه شصت به شكلي ديگر مطرح شد . اشاره عكاسان به جزئيات و القاي حس سحر آميز به موضوعات واقعي و پيش پا افتاده و بازنمايي آنها به شكلي عجيب و مرموز ، از مشخصات بارز اين نوع نگاه جديد بود. عكس فوق پيوند عجيبي با اين نگاه دارد اما صرفا قصد اداي دين به اين سبك را ندارد ! حضور معماري اسلامي در پلان دور و چادر هاي چروكيده و در هم تنيده به زعم بنده فرهنگي اشنا را نشانه روي مي كند . به نظر ميرسد عنوان عكس در جهت ارزيابي محتواي قاب قدم بر مي دارد...
"۱۳:۵۳ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | مجتبی زینل زادگان (5544)

سلام بر شما
نگاه عكاسانه اي به سوژه داشتيد . با نور عجيب و برجسته نمايي درخور فضايي متفاوت گرفته .
فضاي تو در توي پرده و.اقعا جاي نگاه كردن داره .

شادو تندرست باشی
"۱۴:۳۸ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | مهدی بهرامی (149)

درود

تصویری با شکوه از دو عاشق بی سر
یکی ثابت و فکری است گرچه لامپی که در سرش است خاموش شده ،شاید خسته از روشنفکری و چروک از بار تجربه و یورش روزگار
آن دیگری اما فکر رفتن دارد،خسته است اما....
در این خلوت و مکاشفه کدان دیگری مجاب میکند؟؟/
شاید سکوت تنها راه حل ممکن باشد ، با سری که نیست،با چشمی که نیست و با لبی که خاموش است ....
تصویری از یک مکاشفه ی خاموش..
با شکوه و تامل بر انگیز

موفق باشید آقای قنبری عزیز
با تشکر از ارسال
"۱۵:۴۵ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | سپهر دلیل صفایی (375)

فضای کلی عکس به نوعی القا کننده خستگی سردی و ناامیدی ناشی از قهر دو پیکر به نوعی جاندار است.تغییر زاویه پیکر دوم که در عین شکستگی صورتش تغییر زاویه ای از پیکر اول دارد به نوعی القا کننده ناامیدی و قهر او از پیکر اول است.

اما چه میشود کرد که آنها در بندند.ناچارا تا ابد باید کنار یکدیگر باشند.در عین خستگی از یکدیگر و سردی محیط
بسیار زیبا
+3
"۱۵:۴۸ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | زهرا درویشیان (4596)

the uniqueness of oneness

این تو عکاسی یه نظریه هست. آنگاه که عکاس از دورن خودش شروع می کنه به پرورش یه دنیای دیگه و اونو انتقال میده. این بها دادن به nothingness اونو یکتا میکنه و هدایتش می کنه به completeness


اینا همه وقتی نشستم جلوی سو‌ژه و لذت بردم از عکس اومد سراغم

چقدر زنان تصویرتوت قوین. ادمو می ترسونه که چه جوری قراره کنار بیان
"۱۶:۲۱ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

تکرار چینهایی پرده ای که فرم گرایانه می خواهد چیزی را بگوید/
تکرار و تکرار
مصیبت وار
و وجود آن طاق بالا به طاق عزایی می ماند که برای صاحب آن عزاداری می کنند
به شدت یاد اور آن تابلوی معروف فرشچیان عاشورا
و انحناها انگار همان انحناهاست
و محوشدگی در ویگنت های اطراف انتزاع بودن ثبت را تقویت می کند
اشیا بیجانی که روحشان را مدیون ذهنیت عکاس این عکسند
...
چهره های خسته ، نگران
زنانی در هم تنیده و گریان
را چه خوب ذهنتان به تصویر کشیده
...
خوشحالم از دیدن چنین ثبت هایی قوی


"۱۶:۲۲ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

+3
از امتیاز روز محروم شدم
"۱۷:۰۳ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | مهدی تکلّـــو (2660)

1547...

معنا محوري و رمزينگي در قامت دو پرده به طرز شگرفي نمايان است .
مولف به خوبي سوژه هاي اصلي ثبت خويش را در كادر نمايان كرده است . و قامت عمودي اما نا ايستاي پرده ها را در كادر عمودي گنجانده است .
تسلط و احاطه و درك والا از موضوع و محيط مولف را بر آن داشته كه ترجيح دهد مخاطب درك خاصي از محيط اطراف و بك گراند ثبت نداشته باشد و در بحبوحه ي يك حجم سياهي دو پرده كه در مركز كادر قرار دارند به خوبي در نظرش جلوه كند . كانتراست و برايتنس انتخابي صاحب اثر مخاطب را در سدي مواجه مي كند تا كنجكاوانه در كادر جستجو نكند .
آن چه در پشت پرده ها و فضاي سياه كادر مورد درك مخاطب است تك چراغي است كه به صورت نقطه اي كوچك به چشم مي خورد . روشن مي نمايد وليكن از روشني بخشي اش در كادر اثري نيست . و بدين جهت ثبت تا مرزهاي نوستالژي پيش مي رود .
حالت شل و لخت و لمس پرده ها چون گونه هايي غمگين مي ماند . انحنا و نرمينگي بافتشان مخاطب را در نوعي مظلوميت و لطافت مشترك مي كنند .
خطوط منحني پرده ها ،‌ چشم را كه مشغول تماشاي آن چراغ و طاق تاريك پشت آن بود به پايين مانند جرياني هدايت مي كنند .

تسلط بر حس و موضوع كار توام با اديتي در خور و در خدمت ثبت...
"۲۰:۱۳ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | پریسا شادمان گهر (784)

سلام.
اولین نکته ی خوب این عکس به نظر من نورپردازی است.
کنترل نور واقعا خوب است .کادر و نگاه هنرمندانه ی عکاس به سوژه ثبتی منحصر به فرد را خلق کرده که قابل تامل است.
عکس مفهوم عمیقی را القا می کند و عنوانی که برایش انتخاب شده بیننده را به فکر فرو می برد...

بسیار زیباست.
"۲۰:۳۹ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | احسان صباغی (3382)

درود

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من

وین حرف معما نه تو خوانی و نه من

هست از پس ِ پرده گفتگوی من و تو

چون پرده بیفتد نه تو مانی و نه من!


"۲۱:۳۷ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

سلام
شبیه به دو انسان که با دستهای بسته و آویزان گویی زندانی شده اند.
فضای سنگین و تیره در انتقال حس گرفتاری پرده ها کمک بسزایی کرده.
موفق باشید.
"۲۲:۵۱ ۱۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر مداحی (109)

سلام
تصویری با شکوه از دو عاشق بی سر
یکی ثابت و فکری است گرچه لامپی که در سرش است خاموش شده ،شاید خسته از روشنفکری و چروک از بار تجربه و یورش روزگار

با عرض شرمنده گی2+
"۰۱:۵۶ ۲۰ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | روح اله ایزدشناس (1670)

سلام واحترام

گرچه میتوان نیم نگاهی ذهنگرایانه و سوبژکتیو به ثبت داشت(از حیث بارمعنایی عمیقی که با خودارد) .اما قرار گرفتن سازه ی طاقی(که از مشخصات معماری ایرانی اسلامی است) در بالا وراست کادری عمودی ،نشان ازتاکید برلوکیشنی بومی داشته واشاره برفضایی خاص واما آشنا دارد.
انتخاب قاب عمودی بر وجه معناگرای عکس می افزاید. و طاق که مانند نوک پیکانی به بالا نکاه میکند ، نجوایی ازفرشیان به عرش می برد.
موفق باشید
"۰۶:۴۶ ۲۰ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمود ترابی (2376)

با سلام

در پی کند و کاو در گستره اثر میتوان درگاهی از خانه یا فضایی
روحانی را به چشم دید که جز با مشقت خود را نمایان نمیکند،و
همین امر نشاندهنده شناخت صاحب اثر از ثبت خویش در پروسه
ویرایش است،او میدانسته که محیط نباید هویدا باشد،باید
آن را به سختی یافت و ارزش آن را دانست در میان این پرده های
ترسناک.

آدمهاي افتاده و ژوليده ...
"۱۲:۲۶ ۲۰ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | نیما عمادی (19)

با سلام به شما.
عکستون زيباست
کادر بندي هم مناسبه
موفق باشي دوست من J
"۱۶:۵۰ ۲۰ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | کیارنگ علایی (362)

اثري كمينه گرا كه با بهره جستن از توانايي هاي بي حد و حصر "نور" به فيگوري بس متفاوت و فراواقعي از ابژه رسيده است.
يك نگرش خلاقانه و عكاسانه به موضوع و تلاشي موفق در شخصيت پردازي اشياء.
عكسي منتقل كننده ي احساس گزنده ي تنهايي و افول!

"۱۶:۵۰ ۲۰ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | احسان قنبری فرد (9266)

استاد گرانقدرم جناب آقای علایی
سپاس صمیمانه من را بابت حضور ارزشمندتان بپذیرید.
بهره گیری از آموزه های گوهر گونه شما موهبتی است که خارج از فضای مجازی تنها آرزویی دست نیافتنی می نمود.
خدا را شاکرم که از این دریچه مجازی این موهبت برای من و دیگر شاگردان فراهم شده است. و اگر توفیق حضور در کلاس درس شما در سه شنبه های خیس دانشگاه تهران را نداریم، اینگونه میتوانیم از دانش سرشارتان بهره بگیریم و سیراب شویم.
حضورتان را سپاس...
"۲۰:۳۱ ۲۰ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | داریـوش منصوری (6096)

کادر و نگاه هنرمندانه ی عکاس به سوژه ثبتی منحصر به فرد را خلق کرده که قابل تامل است.
عکس مفهوم عمیقی را القا می کند و عنوانی که برایش انتخاب شده بیننده را به فکر فرو می برد...
"۲۱:۲۶ ۲۰ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | ابوالفضل محمدی (362)

سیاه سفیدی به دردبخور ...
چشم نوازی ... نگاهی متفاوت ....
قدرت اجرا ....
موفقییت در ادیت ...
انتخاب عنوان مربوط ....
بهترین جا برای قرار گیریه سوجه در کادر و قابی زیبا که تاثیر گذاری جدیدی رو میشه ازش تجربه کرد ...
بی شک عکاسی حرفه ای پشت این کاره ...
مرسی ...
"۰۷:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد صفرپور (923)

در هم کشیده شدن پارچه ها و در آغوش گرفتن یکدیگر و حالتی که دارند تداعی کننده استرس در این پرده است...چنان این پرده را در تصویر شاهدیم گویا او را از رسالتش دور ساخته اند.
او چندی پیش بود که بر قرار کننده مرز ها بود و حالا خود تمام مرز های مهربانی را در هم شکسته و به طرز شگفت انگیزی بر روی خود مرز پدید آورده است.

پس از کنجکاوی در تصویر با یک المان جدید آشنا شدیم که شاید اکنون باید نقش خود را در تصویر ایفا میکرد...از دو طرف این پرده پایان راه دو گیاه را شاهدیم. البته نه پایان راه بلکه شروع راهی نو....

گویا برهم زننده این( پارچه ی مرزبان)، این شاخه های سبز بوده اند

شاخه هایی که از پشت این پرده سر بیرون کشیده اند تداعی کننده انسان هایی است که در یک فضای دیکتاتوری رشد کرده اند و حال زمان شکوفایی آن هاست...

در این فضای نا امید کننده تصویر(در نگاه نخست)...... به یک امید زیبا برای زیستن میرسیم.

"۱۰:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

این ثبت حرفی برای گفتن ندارد !!!
شخصا از این جمله سه برداشت دارم :
یا نویسنده، به خود بی احترامی کرده است
و یا به عکاس بی احترامی شده
یا به نظر دهندگان ....(یعنی تمام نگاشته ها را زیر سوال بردن)
که در هر صورت جای تاسف دارد -------------------------------------------------------------------
.....عذر خواه عکاس هستم .....
"۲۰:۱۰ ۰۳ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد آذرکیش (246)

ثبت خوبی شده
ادیت مناسب روی عکس تصویر کمک کرده تصویر معناگرا نشان داده شود
موفق باشید
"۱۹:۳۰ ۰۶ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیرحسین موسوی (41)

آقای قنبری فرد درود؛
exif این ثبت زیبا رو که مطالعه کردم، درس خوبی از شما گرفتم، بلافاصله دوربینم رو برداشتم و دست به کار شدم...

به نظر من سوژه ی فوق العاده ای انتخاب شده که شاید در عین سادگی، کم نظیر کار شده...

موفق باشید
ممنونم
3پاس بر شما
"۲۰:۰۹ ۲۱ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حامد ملکی (702)

با درود فراوان
دوست و برادر گرامي باز هم مانند هميشه اثري شاعرانه را از شما شاهد هستم
نام گذاري مناسب و به جاي شما تحسين برانگيز است
تركيب بندي زيبايي را شاهد هستيم

منتظر نظرات سازنده و استادانه شما نيز هستم
مرا ياري كنيد در اين راه
2+
"۱۹:۱۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | یاسر قمی (110)

سلام بر استاد عزیز آثار فاخر و خلاق خوبی دارید.
در مورد نقد اون عکس طبیعت من(تصویر علیرغم دریافت ویرایش موفق به ارائه نکات چندانی نیست/
محوی بک گراند به جا است اما بهتر است در زمان برداشت اجرا و ایجاد شود...)
متاسفانه باید بگم فایل اصلی عکس است و هیچ گونه ویرایشی صورت نگرفته !!!
"۱۲:۳۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | کامبیز قلی نیا (190)

با سلام چیزهای مثبت بسیاری که در عکس هست و من رو تحت تاثیر قرار داد بسیار زیبا دوستان بیان کردند پس من فقط میکم یه ابر عکاس میبینم سال نو مبارک بر قرار باشی
"۰۴:۳۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | آرتا رضایی (44)

salam besyar ali vaghean az tamame karhaye shoma lezat bordam fogholade be manaye vagheie
mamnoon az inke man ra az nazaretoon darmorede karam motale kardid
mamnoon shad bashid
"۰۱:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مهدی عقیقی (238)

بالهای فرشته ,عنوانی که ثبت در ذهنم تداعی نمود ,مسجد مکانی برای سجده شکر ,حضورشان را حس میکنم گویی مینویسند از من و تو از ما
ادیت استادانه و خالی از بحث (البته نمکش همین بحثهاست)
راستی جریان پرتره جدیدتون چی؟
نوروز باشید
"۲۳:۰۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مژده یونس مهاجر (1363)

من همیشه اینو میگم که در حدی نیستم که نظرتخصصی بدم.ولی از نظر من بیسیار عالی بود مخصوصا که سیاه سفید بود.موفق باشید+3
"۱۹:۴۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | علی قلی نیا (270)

راز درون پـرده زرنـدان مـسـت پـرس
كاين حال نيست زاهد عالي مقام را