گالری تصاویر "پریسا شادمان گهر"

         
عکس
نام :   برداشت آزاد ! (امتیاز : 62)
عکاس :   پریسا شادمان گهر (امتیاز : 784)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon PowerShot SX10 IS
فیلتر :   UV
دیافراگم :   F4
سنسور :   10 MP
شاتر :   1/60 ثانیه
ایزو :   80
نظرات :   46
بازدیدها :   2527
تاریخ ارسال :   ۰۳ مهر ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   11
دسته‌بندی سايت :   احساسات انسانی , مفهومی
توضیحات عکاس

"۱۱:۱۲ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (2) | شهاب صادقی (2549)

میشود خستگی را درک کرد.کادر بندی مناسب و ترکیب خوب عناصر و تم رنگی سپیا همگی نشان دهنده یک دید ماهرانه است. بنده درکی که از تصویر دارم بدین گونه است.
خستگی را شستن و استراحت کردن.معمولا زمانی که پاهای خسته را میشویند دمپایی را اینگونه میگذارند.

"۱۱:۱۲ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | پریسا شادمان گهر (784)

خستگی را شستن و استراحت کردن.معمولا زمانی که پاهای خسته را میشویند دمپایی را اینگونه میگذارند.

نگاه زیبایی دارید.
ممنون از نظرتان...
"۱۱:۲۳ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | محمد رضا مومنی (8547)

سلام دوست گرامی

ایده خوب و مناسب هم اجرا شده .بنظر میرسه کادر نه عمود و نه افقی است و بایستی در جهت عقربه های ساعت بچرخد.

مود رنگی مناسب است


پایدار باشید
"۱۱:۳۰ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (2) | سید مصطفی زمانی (4013)

ایده خوب و مناسب هم اجرا شده .بنظر میرسه کادر نه عمود و نه افقی است و بایستی در جهت عقربه های ساعت بچرخد. مود رنگی مناسب است
"۱۱:۳۵ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (1) | فریبرز هوتهم (350)

با سلام

تم رنگي به خوبي انتخاب شده است ولي در فرم پا ها نوعي معذب بودن احساس ميشود و چيدن منظم دمپايي ها بنظرم به فرم ويا حداقل مفهوم عكس نمي ايد.

موفق باشيد
"۱۱:۳۷ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (9) | امتیاز (2) | علیرضا میرزایی (1433)

نگاه جنسيتي را قبل از توجه به نوع پوشش كاراكتر و پاهايش ميتوان در دو جفت دمپايي زنانه و مردانه سمت چپ كادر فهميد
نزديك بودن دمپاييهاي مردانه به زن تاويلهاي فمنيستي را از ذهن دور ميكند
عكسي موفق اگر كمي اشباء رنگ رقيقتر شود

"۱۱:۳۷ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | پریسا شادمان گهر (784)

نزديك بودن دمپاييهاي مردانه به زن تاويلهاي فمنيستي را از ذهن دور ميكند

هرچند قرار گرفتن دمپایی ها به این شکل عمدی نبوده و به نکات دیگری توجه کرده ام اما نگاه دقیق و زیبایتان قابل تحسین است.

ممنونم
"۱۱:۴۶ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (2) | شاهین غفاری (2714)

خسته ام از آرزوها
خسته‌ام از آرزوها، آرزوهای شعاری
شوق پرواز مجازی، بالهای استعاری
لحظه‌های کاغذی را روز و شب تکرار کردن
خاطرات بایگانی، زندگیهای اداری
آفتاب زرد و غمگین، پله‌های رو به پایین
سقفهای سرد و سنگین، آسمانهای اجاری
با نگاهی سرشکسته، چشمهایی پینه‌بسته
خسته از درهای بسته، خسته از چشم‌انتظاری


....
بخشي از شعر مرحوم قیصر امین پور




"۱۱:۵۷ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (10) | امتیاز (2) | مهدی پ (3489)

سلام بر شما دوست عزیز
بعد از مدتی شاهد یک ثبت جذاب از شما هستم
خیلی زیباست
دوستان خستگی رو از این صحنه برداشت کردن اما من این مفهوم رو در صحنه نمیبینم،چون که پاها به صورت جفت شده در کنار هم قرار گرفتن و کسی که خسته باشه پاهاش به طرفین خواهند افتاد،چون همین نگه داشتن پاها در کنار هم،هم انرژی لازم داره!!
شاید یه جور گذران اوقات با خیال راحت باشه،یه جور رضایت از پایان یک کار،با توجه به چیدن دمپایی ها کنار دیوار میشه فراغت از یک کار رو برداشت کرد،یا نشستن و اندیشیدن به موضوعی خاص،در هوای مطبوع تابستانی در یک بالکن خنک،میشه مرغ ذهن رو به جاهای مختلف پرواز داد،با لباسی تابستانی در محیطی تابستانی در کنار کفش هایی تابستانی.......

ترکیب بندی صحنه خیلی خوب انجام شده،تنظیم کادر،قرار دادن دو سوژه بین میله ها،جالبه
فوکوس روی سوژه و محو بودن لبه بالکن و میله ها هم خوب انجام شده
مد رنگی به کار رفته هم جالبه و خب شاید مد سیاه و سفید هم بد نبود

در کل تلاش عکاس برای ثبت این صحنه ستودنیست
لذت بردم
شاد و موفق باشید

"۱۱:۵۷ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | پریسا شادمان گهر (784)

میشه مرغ ذهن رو به جاهای مختلف پرواز داد،با لباسی تابستانی در محیطی تابستانی در کنار کفش هایی تابستانی.......


بسیار زیبا دیدید و نظرتان را بیان کردید...
خواستم در این عکس احساسی را بیان کنم که دوستان و شما هر یک به نوعی و از زاویه ی دید خود به آن توجه کردید.

سپاسگزارم.
"۱۳:۱۲ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | سهیل زندآذر (3669)

با سلام.
ایده بسیار عالی اجرا نسبتا مناسب.قرار نیست در هر عکس خوبی مفهوم و نشانه خاصی را جستجو کنیم نکات مثبت دیگری هم غیر از مفهوم در عکس وجود دارد که میتوان از انهالذت برد این عکس از لحاظ زیبایی شناسی و بکار گیری تکنیک و ایده و چیدمان در شرایط مطلوبی قرار گرفته و میتوان بدون در نظر گرفتن مفهوم و نشانه و داستانی خاص ازاین برداشت لذت برد.ممنون از ارسال شما دوست گرامی
"۱۳:۱۶ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (2) | حسین خسروی (2172)

با سلام.
ایده بسیار عالی اجرا نسبتا مناسب.قرار نیست در هر عکس خوبی مفهوم و نشانه خاصی را جستجو کنیم نکات مثبت دیگری هم غیر از مفهوم در عکس وجود دارد که میتوان از انهالذت برد این عکس از لحاظ زیبایی شناسی و بکار گیری تکنیک و ایده و چیدمان در شرایط مطلوبی قرار گرفته و میتوان بدون در نظر گرفتن مفهوم و نشانه و داستانی خاص ازاین برداشت لذت برد.ممنون از ارسال شما دوست گرامی
"۱۴:۲۵ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (5) | امتیاز (2) | محمد گودرزیان (3482)

سلام دوست عزیز
تایید نظر جناب میرزایی عزیز:
نگاه جنسيتي را قبل از توجه به نوع پوشش كاراكتر و پاهايش ميتوان در دو جفت دمپايي زنانه و مردانه سمت چپ كادر فهميد
نزديك بودن دمپاييهاي مردانه به زن تاويلهاي فمنيستي را از ذهن دور ميكند
عكسي موفق اگر كمي اشباء رنگ رقيقتر شود
"۱۵:۰۶ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (0) | فرحناز پوراسماعیل زاده (510)

سلام
ثبت بسیار زیبایی شده.
دوستان خستگی رو از این صحنه برداشت کردن اما من این مفهوم رو در صحنه نمیبینم،چون که پاها به صورت جفت شده در کنار هم قرار گرفتن و کسی که خسته باشه پاهاش به طرفین خواهند افتاد،چون همین نگه داشتن پاها در کنار هم،هم انرژی لازم داره!!
با توجه به چیدن دمپایی ها کنار دیوار میشه فراغت از یک کار رو برداشت کرد،یا نشستن و اندیشیدن به موضوعی خاص،در هوای مطبوع تابستانی در یک بالکن خنک،با لباسی تابستانی در محیطی تابستانی در کنار کفش هایی تابستانی.
موفق باشید
"۱۵:۰۸ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (5) | امتیاز (1) | نیلوفر حسین زاده مقدم (3544)

سلام و درود

تم رنگي منتخب بجاست ..
در عكستون يك خانواده ديده ميشه .
نظم و ترتيب ايجاد شده براي2 عضو خانواده به بهاي خستگي و حالت ايجاد شده براي عضو سوم اين گروه ..
بنظرم عكس گرايش فمنيستي داره ..
تعبيرتون زيباست .

اما در شرايط اجتماعي امروز ما شايد حضور سرپرست خانواده با همان اجرا در فريم كنار بانوي عكس و تنها حضور دمپايي مرتب كودكانه در فريم سوم نرده ها هم جالب ميشد.

ايام به كام
+2


"۱۵:۰۸ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (0) | پریسا شادمان گهر (784)

نیلوفر عزیز شما اولین کسی هستید که به مفهوم مورد نظر من اشاره کردید:
خانواده .

ممنون از نگاه زیبایتان.
"۱۵:۱۰ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (5) | امتیاز (2) | صدرا جمشیدی (407)

با عرض سلام و ادب
ثبت بسیار زیبا و مفهومی را خلق کرده اید..///
نگاه خلاقانه ی شما به محیط اراف و ثبت چنین اثر زیبایی و همچنین ذوق شما در انتخاب کادر و تم رنگی زیبا ستودنیست..///
نگاه جنسيتي را قبل از توجه به نوع پوشش كاراكتر و پاهايش ميتوان در دو جفت دمپايي زنانه و مردانه سمت چپ كادر فهميد//..
شاید یه جور گذران اوقات با خیال راحت باشه،یه جور رضایت از پایان یک کار،با توجه به چیدن دمپایی ها کنار دیوار میشه فراغت از یک کار رو برداشت کرد،یا نشستن و اندیشیدن به موضوعی خاص،در هوای مطبوع تابستانی در یک بالکن خنک،میشه مرغ ذهن رو به جاهای مختلف پرواز داد،با لباسی تابستانی در محیطی تابستانی در کنار کفش هایی تابستانی.......

ممنون از ارسال
موفق باشید
"۱۷:۳۴ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | نیما مقیمی (6527)

با سلام

حالا دیگر موقع بازنشسته کردن کفشهاست (دمپایی) حالا دیگر باید پابرهنه رفت چون چیزی برای از دست دادن نداریم باید رفت و رفت و زخمها را در کف پاها دید

ممنون از ارسال زیباتون
"۲۰:۱۱ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | ابراهیم باختری بناب (8139)

سلام بر شما بزرگوار
ايده خوب و اجراي خوب
ژيدا كردن همچين سوزهاي يك تفكر و ذهن خلاق ميخواد كه همگي در شما جمع شده
مد انتخابي خوب/ ويرايش خوب اجراي خوب/
خسته‌ام از آرزوها، آرزوهای شعاری
شوق پرواز مجازی، بالهای استعاری
لحظه‌های کاغذی را روز و شب تکرار کردن
خاطرات بایگانی، زندگیهای اداری
آفتاب زرد و غمگین، پله‌های رو به پایین
سقفهای سرد و سنگین، آسمانهای اجاری
با نگاهی سرشکسته، چشمهایی پینه‌بسته
خسته از درهای بسته، خسته از چشم‌انتظاری

موفق باشيد دوست عزيز
2+
"۲۰:۲۰ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | مهدی آل احمد (266)

کادر بندی فوق العاده.انتخاب مد سپیا.فوکوس در درجه بالایی قرار دارند.خستگی پای دخترک از سیاهی آن و دمپایی های جفت شده کنار دیوار به خوبی مشهود است.لذت بردم.

محروم از دادن امتیاز.


موفق باشید.
"۲۱:۰۳ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (0) | غلامحسین طالب (58)

سلام
بگذار پاهایت نفس بکشد ....بگذار کمی از اسارت کفش در امان باشد....وبگذار کفش کمی خستگی سنگینی تورا از خود برهاند...
ایده نو..
تم عالی و مناسب
کمپوزیسیون خوب با ذکر اینکه پایین کادر چشم را ازار میدهد ..حذف کمی از پایین و کمی از سمت چپ شاید کار بهتر میکرد
معذور از امتیاز
موفق و پیروز
"۲۲:۰۶ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (9) | امتیاز (2) | امید جعفری (505)

نقد برگزیده سایت: 3 مهر89 : ثبتی قوی و مفهومی که از هر حیث منسجم و توانا در انتقال آرمان های خود است . از همان نگاه اول و از کادر وترکیب به روشنی در میابیم که عکاس ما نگاهی منتقد همراه با یاسی ناشی از جور زمان دارد.دخترکی که سر او خارج از کادر است اشاره به جنسیتی سرکوب شده دارد که در خانه خود پشت میله های ایوانشان منزویست و فضا سازی، تصویر گر دنیای تنهای اوست. تنهایی که قدمت آن هم سن نسل اوست . از کودکی تا حال و تا... عکاس با زیرکی فوق العاده ای صحنه را کارگردانی کرده است.دمپایی های جفت شده پای دیوار و پای برهنه دختر نمادی است از سرکوفت های اجتماعی و تحقیر ها و تبعیضات اعمال شده به دختر ها و زنان در جامعه ای مرد سالار./
"۲۲:۱۶ ۰۳ مهر ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (3) | زهرا درویشیان (4596)

ترکیب بندی فوق العاده و پاهایی که مال اون بدن نیست. کفشایی که مال اون بدن نیست. فضایی که مال اون نیست. اوی ظریف با اون شونه های ظریف. انگار هیچی تو تصویر مال اون نیست. عجب غربتی
"۰۷:۰۵ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (3) | راحله زهره (231)

bebakhshid ke fonte farsi nadaram
vaghean bad az modatha be site amadam va khoshbakhtam ke asaretoon ro mibinam.
ejra darkhore mafhoom .tarkibbandi.rang va setayesh ast mamnoon
"۰۷:۴۵ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمود ترابی (2376)

با سلام

ترکیب بندی صحنه خیلی خوب انجام شده،تنظیم کادر،قرار دادن دو سوژه بین میله ها،جالبه
فوکوس روی سوژه و محو بودن لبه بالکن و میله ها هم خوب انجام شده
مد رنگی به کار رفته هم جالبه و خب شاید مد سیاه و سفید هم بد نبود

در کل تلاش عکاس برای ثبت این صحنه ستودنیست
لذت بردم
شاد و موفق باشید

محروم+2
"۰۷:۵۸ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (0) | مهدی پ (3489)

سلام دوباره
تبریک برای رفتن این عکس زیبای شما به صفحه اول سایت

این مثبت بودن تلاش های شما رو ثابت میکنه،تقویت نگاه عکاسانه تان،و در نهایت پیشرفت خیلی خوبتان
تبریک برای این موفقیت

و آرزوی موفقیت های بیشتر و بزرگتر در طول زندگی...

شاد باشید

"۰۷:۵۸ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | پریسا شادمان گهر (784)

آقا مهدی از شما و تمام دوستان ممنونم.

اگر راهنمایی های شما نباشد پیشرفتی هم نخواهد بود...

"۰۸:۳۶ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (2) | پروانه پاری (3229)

ثبتی قوی و مفهومی که از هر حیث منسجم و توانا در انتقال آرمان های خود است . از همان نگاه اول و از کادر وترکیب به روشنی در میابیم که عکاس ما نگاهی منتقد همراه با یاسی ناشی از جور زمان دارد.دخترکی که سر او خارج از کادر است اشاره به جنسیتی سرکوب شده دارد که در خانه خود پشت میله های ایوانشان منزویست و فضا سازی، تصویر گر دنیای تنهای اوست. تنهایی که قدمت آن هم سن نسل اوست . از کودکی تا حال و تا... عکاس با زیرکی فوق العاده ای صحنه را کارگردانی کرده است.دمپایی های جفت شده پای دیوار و پای برهنه دختر نمادی است از سرکوفت های اجتماعی و تحقیر ها و تبعیضات اعمال شده به دختر ها و زنان در جامعه ای مرد سالار./
تشکر از ثبت هنرمندانه ی شما
با مهر
"۰۹:۴۳ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | رضا محکم (1893)

سلام
nullثبتی قوی و مفهومی که از هر حیث منسجم و توانا در انتقال آرمان های خود است . از همان نگاه اول و از کادر وترکیب به روشنی در میابیم که عکاس ما نگاهی منتقد همراه با یاسی ناشی از جور زمان دارد.دخترکی که سر او خارج از کادر است اشاره به جنسیتی سرکوب شده دارد که در خانه خود پشت میله های ایوانشان منزویست و فضا سازی، تصویر گر دنیای تنهای اوست. تنهایی که قدمت آن هم سن نسل اوست . از کودکی تا حال و تا... عکاس با زیرکی فوق العاده ای صحنه را کارگردانی کرده است.دمپایی های جفت شده پای دیوار و پای برهنه دختر نمادی است از سرکوفت های اجتماعی و تحقیر ها و تبعیضات اعمال شده به دختر ها و زنان در جامعه ای مرد سالار./ null
یک نگاه ساده ولی وزین
"۱۱:۰۸ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (5) | امتیاز (2) | زهرا دلاوری (4393)

سلام
من در حصارم بی آنکه بخواهم
هم پایی هست برای پیمودن
و هم ...
آنکه نشسته است منم
گرفتار در خویش
بی آنکه بدانم ...
و بی آنکه بخواهم ..

شاد باشی پریسا جان
:)
"۱۱:۵۲ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | منوچهر بهمنی (3156)

سلام دوست عزيز
ثبت تاثير گذار و تامل برانگيزي ارائه داده ايد/تركيب بندي عناصر عاليست/ تم رنگي استفاده شده هم خيلي خوب است/زاويه برداشت از پشت حصار ميله اي فوق العادست/
هميشه شاد و خندان باشي.
"۱۳:۲۵ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (3) | آرش کریمی (5160)

تركيب بندي عالي ...
تم عالي ...
زاويه خوب ..
"۱۵:۵۱ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | مجید مومنی مقدم (8228)

سلام بر شما
دیدگاه خاصی باعث این ثبت جالب شده که از نظر من کمی مظلوم گرایانه است،نقش زن که خود را فدای خانواده میکند خود در سختیست تا اطرافیان در آسایش باشند
ثبت خوبی بود ایده خوب و اجرا هم قابل قبول
موفق باشین
"۲۰:۴۳ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (5) | امتیاز (2) | مهدی تکلّـــو (2660)

1547...

عکاس با استفاده از استعاره ها وکنایه های بصری و با در کنار هم چیدن عناصری به
صورت منسجم و هدفمند و اجرایی کارآمد و در اختیار مفهوم چنین ثبتی را حاصل کرده
ست .. عکس نه بوی اعتراض می دهد و نه بوی گله و شکایت .. بلکه عکاس سعی داشته
در قابی چهار گوش آرام و بی صدا کمی درد و دل کند و دل مشغولی هایش را به تصویر
بکشد .. زنی با لباس های نا تمام را در کادر گنجانده است که غم و رنج وی را می نمایاند
سر او را از کادر محروم ساخته و محرومیت و تبعیضی که قلب او را رنجانده را یاد آور شده
است.. و او را بر دیواری زبر و خشن تکیه داده که تکیه گاه دمپایی هاست .. دمپایی هایی
که محل اصابت پاهـــــایی بوده است .... پایی که پایین ترین عضو است ... بر تکیه گاه
نا ملایم و جایگاه غصب شده اش در زندگی دلالت می کند .. برهنگی پاهایش که نه تنها
سپاسی نیست برای رنج ها و زحمت ها و فداکاری هایش بلکه یک نا سپاسی است که
نشانگر فقر و باز تبعیضی است که میان او و دیگر اعضای خانوده ( از لحاظ جنسیتی )
قائل شده اند ... یک جفت دمپایی مردانه و یک جفت دمپایی بچگانه را در کنار وی
قرار داده و آن ها را به دیوار جفت شده تکیه داده است و حضور دمپایی های جفت شده
در مقابل پاهای برهنه ی او تضادی دیگر بر می انگیزد و بر تبعیضی که او را این چنین
سیاه پوش کرده است دامن می گستراند .. عکاس رنگ را هم از درد و دل خویش بر می
چیند و گردی از خاک بر عکس می پاشد ... سری هم به فورگراند عکس که می زنیم
می بینیم عکاس گویا هنوز دلرنجه اش تمام نمی شود و تیر خلاصی بر همه چیز می زند و
زن را با تمام صفاتش را در بند می کند .. نه زن را بلکه زندگی اش را نیز پشت میله هایی
با غم هایش تنها می گذارد ... و شلوغی های پایین کادر که متصل به میله ها هستند نیز
مسند مظلومیت وی را بیشتر به رخ می کشد..
سرکار خانم شادمان... این عکس شما بیشتر از این ها می ارزد حتی بیشتر از صفحه ی
علاقه مندی های من .....

"۲۰:۴۳ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | پریسا شادمان گهر (784)

آقا مهدي ، دوست عزيز

از لطف شما سپاسگزارم.

از نگاه دقيق و قلم زيبايتان درس هاي زيادي مي آموزم...

ممنون از محبت شما و ديگر دوستان در اين سايت كه با راهنمايي هايتان مسير دانش آموزاني مثل من را هموارتر و هدفمند مي كنيد.
"۲۳:۳۵ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | را مین هوشمندی (7541)

به نظر من حدف سر سوژه بهترین کار ممکن بوده تا بیننده اجازه یابد خود داستان و مفهوم خودش را دریافت کند.
من از این عکس نوعی تنهایی و فشار را دریافت می‌کنم
ممنون برای این دید و اجرای موفق
پاینده باشید.
۲+
"۲۳:۳۶ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | شادی آفرین آرش (7742)

خستگی ی یک زن
در کنار سمبلی از مردان جامعه که آسوده خاطرند
و بار زندگی را تمامن بر دوش زن می اندازند
یک ثبت فمینیستی عالی از نظر من
زنی که سرنوشتش اینبار بر روی پاهاش نوشته شده نه پیشونی
ممنونم
"۲۳:۵۳ ۰۴ مهر ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | امیر عنایتی (5632)

سلام بر شما....


عکاس با استفاده از استعاره ها وکنایه های بصری و با در کنار هم چیدن عناصری به
صورت منسجم و هدفمند و اجرایی کارآمد و در اختیار مفهوم چنین ثبتی را حاصل کرده
ست .. عکس نه بوی اعتراض می دهد و نه بوی گله و شکایت .. بلکه عکاس سعی داشته
در قابی چهار گوش آرام و بی صدا کمی درد و دل کند و دل مشغولی هایش را به تصویر
بکشد .. زنی با لباس های نا تمام را در کادر گنجانده است که غم و رنج وی را می نمایاند
سر او را از کادر محروم ساخته و محرومیت و تبعیضی که قلب او را رنجانده را یاد آور شده
است.. و او را بر دیواری زبر و خشن تکیه داده که تکیه گاه دمپایی هاست .. دمپایی هایی
که محل اصابت پاهـــــایی بوده است .... پایی که پایین ترین عضو است ... بر تکیه گاه
نا ملایم و جایگاه غصب شده اش در زندگی دلالت می کند .. برهنگی پاهایش که نه تنها
سپاسی نیست برای رنج ها و زحمت ها و فداکاری هایش بلکه یک نا سپاسی است که
نشانگر فقر و باز تبعیضی است که میان او و دیگر اعضای خانوده ( از لحاظ جنسیتی )
قائل شده اند ... یک جفت دمپایی مردانه و یک جفت دمپایی بچگانه را در کنار وی
قرار داده و آن ها را به دیوار جفت شده تکیه داده است و حضور دمپایی های جفت شده
در مقابل پاهای برهنه ی او تضادی دیگر بر می انگیزد و بر تبعیضی که او را این چنین
سیاه پوش کرده است دامن می گستراند .. عکاس رنگ را هم از درد و دل خویش بر می
چیند و گردی از خاک بر عکس می پاشد ... سری هم به فورگراند عکس که می زنیم
می بینیم عکاس گویا هنوز دلرنجه اش تمام نمی شود و تیر خلاصی بر همه چیز می زند و
زن را با تمام صفاتش را در بند می کند .. نه زن را بلکه زندگی اش را نیز پشت میله هایی
با غم هایش تنها می گذارد ... و شلوغی های پایین کادر که متصل به میله ها هستند نیز
مسند مظلومیت وی را بیشتر به رخ می کشد..


ع ک ا س باشید...
"۲۱:۵۹ ۰۶ مهر ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | صابر وکیلی راد (1317)

درود بر پریسا عزیز که روز به روز غنای نگاهش بیشتر میشود

متاسفانه از آفات دیر رسیدن به ثبت هایی از این دست با چنین
مفهومی غنی این است که تمام گفتنی ها گفته شده اما من نیز
برداشت خودم را خواهم نوشت:زنی که شاید در غم چیزیست
این غم شاید غم از دست دادن عزیزانی است که مالک اون دمپایی
ها بوده اند،شاید غم نبود خانواده ای که سری از زنی برده است
در ادبیات کهن انسان بی سر برابر با انسانی مرده است و شما
این را در قالب نگاهی زیبا شناسانه به بار نشانده اید.نبود
خانواده به واقع مرگ را به ذهن میرساند.

بسیار ارزشمند
با احترام
2+
"۲۲:۰۳ ۰۶ مهر ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | صابر وکیلی راد (1317)

در ضمن تولدت را با چند روز تاخیر صمیمانه تبریک عرض میکنم،
باشد که پیشرفتت مایع خوشحالی بیشتر بنده شود.


ممنونم

"۲۲:۰۳ ۰۶ مهر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | پریسا شادمان گهر (784)

آقای وکیلی راد ممنون از نقد زیبایتان.
و ممنون برای تبریک تولدم.
با راهنمایی های شما و کمکتان در مسیر درستی قرار گرفته ام و از شما سپاسگزارم.
"۲۱:۱۸ ۰۷ مهر ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (3) | سجاد پیشدادی (3767)

ترکیب بندی فوق العاده و پاهایی که مال اون بدن نیست. کفشایی که مال اون بدن نیست. فضایی که مال اون نیست. اوی ظریف با اون شونه های ظریف. انگار هیچی تو تصویر مال اون نیست. عجب غربتی
همین !
"۱۷:۵۲ ۱۵ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | پگاه محمدی (18)

اگه بخوای می تونی هزار جور فلسفه ببافی و هزار نوع داستان بگی راجع به این عکس.
سادپی عکس و حس راحتی که توش هست رو خیلی دوست دارم. میله هایی که بین پاها و دمپایی ها دیوار ساختن هم همینطور.
بی هیچ ایرادی /.
"۰۹:۲۰ ۲۸ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | سيد حسام آل داوود (83)

سلام
خستگي هاي پاهاي فرد را ميتوان فهميد.شايد كفشي نبوده كه پاهايش را از خستگي نجات دهد.
كادر ، رنگ و نور عكس مناسب است
پايدار باشي
"۲۳:۰۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | نیما امیدی زاده (302)

برای من حس سرخوشی غریبی داره...انگار دمپایی ها رو کناری گذاشته دویده خسته شده به دیوار تکیه داده پاهاشو دراز کرده و بهشون نگاه میکنه:چقدر الکی حالم خوب بود!...
مرسی! :-)
"۱۲:۴۱ ۰۷ تير ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | مهیار رحمانی (221)

درود بر شما
عکس احساس آشنایی را به مخاطب خود می رساند. احساس لذت بخشی که فقط با انجام دادنش به فرد منتقل می شود اما این نما آنقدر خوب ثبت شده و ژست این فرد آنچنان طبیعی است که گویی قبل از عکسبرداری فعالیتی نفسگیر داشت که جمع مطالبم گویای این است که شما عکاس خبره وممتازی هستید.
با آرزوی موفقیت بیشتر برای شما