گالری تصاویر "یاسر مهربانی"

         
عکس
نام :   بدون عنوان (امتیاز : 23)
عکاس :   یاسر مهربانی (امتیاز : 974)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D90
نوع لنز :   Nikon
مدل لنز :   NIKKOR 18-105MM F/3.5-5.6G ED VR AF-S DX
دیافراگم :   F4
سنسور :   12 MP
شاتر :   1/60 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   17
بازدیدها :   1007
تاریخ ارسال :   ۲۶ شهريور ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   3
دسته‌بندی سايت :   مفهومی
توضیحات عکاس

"۱۷:۱۸ ۲۶ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (7) | امتیاز (0) | موسا بلبله (545)

سلام
کارگردانی تیزبینانه ای را در ثبت و معرفی یک رویداد شاهدیم .. "گذر زمان ".. سه عکس که خواندن آنها از راست شروع میشود .. سه قاب که هر کدام حرفهای زیادی دارند برای گفتن .
کنترل نور مناسب است.
ترکیب بندی بدون نقص است.
استفاده از مد سیاه و سفید بجاست.

یک متن از خودم تقدیم به عکس شما:
کاش به کودکیم باز می گشتم .. نه! .. به بدوِ تولدم .. همان هنگام که پرستار سیلی به من زد .. و من گریستم .. من دانستم او چه میخواست .. میخواست بدانم .. دنیای جدید با هیچکس شوخی ندارد .. حتی با طفل بی گناه! ..
امروز من باز می گریم .. و این بار فرسنگها گناه تا گریه کودکیم فاصله دارم .. اما امیدوارم .. امیدوارم حال که وقت آمدن و بودن گریستم .. هنگام رفتن بخندم .. شاد و مسرور از رضای تو.. رضای تو .. " خدای خوب من! "
"۱۷:۵۵ ۲۶ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (2) | داریـوش منصوری (6096)

سلام بر شما
اده جالبيست و اجرايي خوب.
nullکارگردانی تیزبینانه ای را در ثبت و معرفی یک رویداد شاهدیم .. "گذر زمان ".. سه عکس که خواندن آنها از راست شروع میشود .. سه قاب که هر کدام حرفهای زیادی دارند برای گفتن .
پاينده باشيد
"۱۸:۳۸ ۲۶ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (5) | امتیاز (2) | امید امیدواری (1727)

سلام...

يكي از اساسي ترين موضوعاتي كه رولان بارت در كتاب "اتاق روشن ترجمه ي فرشيد آذرنگ" به آن اشاره ي درشت و چشمگيري مي كند ، ارتباط عكس با مرگ هست.
و با استدالاهاي خوب اين رابطه را هم از باب سرشت و ماهيت وجنس عكس بيان مي كند و هم موقعي كه به عكسي از دوران كودكي مادرش مي نگرد ...
عكس شما علاوه بر مرگ ، تولد را هم هدف خود قرار داده است.
مسئله مهمي كه در اولين نگاه به عكس رخ مي دهد .اين است كه خواندن عكس از كدام سمت بايد صورت گيرد؟
شايد اكثرا از سمت راست وارد قاب شوند ، ولي براي همه نگرندگان كه اينگونه نيست!
نتايج حاصله از نگريستن به اين عكس از دو سوي متفاوت ،در نقطه مقابل هم قرار مي گيرند. "مرگ" و حالا در كمال تعجب "تولد " !
اگر قاب اول از سمت راست را A , و به ترتيب قاب هاي بعدي را B و C بناميم و از سمت راست عكس را مرور كنيم در نهايت به محو شدن انسانها بعد از مرگ (نوعي اعتراض به فراموش شدن بعد از مرگ!) مي رسيم و در جهت برعكس به نتيجه اي متفاوت خواهيم رسيد . تولد!
نمايش مرگ و تولد روح در همين جهان در سه قاب كه نهايتا يك عكس را منتج مي شود.
موفق باشيد.
"۱۹:۵۵ ۲۶ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (0) | امیر عنایتی (5632)

سلام دوست عزیز.....

کاری کارگردانی شده و استفاده درست از جزئی ترین اشیاء....

ترکیب و چیدمان خوبیست.....

موفق باشید....
"۲۰:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (0) | جواد شیدا (1572)

باسلام...
كار شما مثل يك فيلم كوتاه مفهومي يا يك داستان كتها هست...
پيرمرد ديروز آمد خسته گيهايش را به چوب رختي آويزان كرد...امروز من خاطرتش را قاب كردم با عكسي سياه و سفيد...وفردا...
واقعا لذت بردم باتشكر
موفق باشيد
3+
"۲۲:۳۲ ۲۶ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | آرش نصیری (11202)

ثبتی سریالی را شاهدیم . . .

روزگاری هستیم
روزی دیگر قابی به یادگار خواهیم داشت
و زمانی دیگر از یادها خواهیم رفت


البته اگر از راست به چپ بخوانیم
موفق باشید
"۰۱:۴۲ ۲۷ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | عزیز عباسی (10130)

ایده و اجرا خوب ..
"۰۱:۵۸ ۲۷ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | مــیلاد مـمتاز (1372)

درود بر شما دوست گرامی
ثبتی بسیار خوب و موفق در انتقال مفهوم...
«نقـل قـول»
جناب نصیری بسیار خوب بیان نمودند:
روزگاری هستیم
روزی دیگر قابی به یادگار خواهیم داشت
و زمانی دیگر از یادها خواهیم رفت


موفق و پایدار باشید...
بدرود*
"۰۷:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (1) | محمد رضا گودرزی (3885)

گرچه اندكي آدرس دهي را آشكار انتخاب كرده ايد (نمي گويم سطحي) اما صميمت خوبي در قاب عكستان جاري است...


"۰۸:۵۷ ۲۷ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (2) | زهرا دلاوری (4393)

سلام
می دانید مسئله این است که این ثبت یک دوره زندگی ست
یعنی انسان تقسیم برسه
زندگی
مرگ
فراموشی
تلنگری ست برای همه ما که فکر کنیم همه این مراحل یعنی انسان
که مرگ همانقدر اهمیت دارد که زندگی
و فراموش کردن و فراموش شدن همانقدر جدی ست که مرگ
قدر این لحظه را بدانیم
که همه ما اکنون در قاب اول مانده ایم
که در قاب های بعد جز یادی و خاطری محو از ما بر جای نخواهد ماند
قدر بدانیم !!

شاد باشید
:)
"۱۱:۰۴ ۲۷ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | علی باروتکوب (1143)

با سلام و درود
nullروزگاری هستیم
روزی دیگر قابی به یادگار خواهیم داشت
و زمانی دیگر از یادها خواهیم رفتnull
موفق باشيد.
"۱۱:۱۹ ۲۷ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | ابراهیم باختری بناب (8139)

سلام و درود
ایده ای خوب و اجرای خوب
بسیار عالیسسسسسسسسسسسسسست
ویرایش در خور تحسینی رو انجام دادین
مد سیاه و سفید بجا انتخاب شده و تاثیر گذار
موفق باشید
2+
"۱۸:۵۵ ۲۷ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (7) | امتیاز (3) | علیرضا میرزایی (1433)

چشم پوشی از اتفاقات یزرگ و دهان پرکن یکی از پیامدهای زیبایی شناسی پست مدرن است آنجا که ژان بودریار فیلسوف فقید فرانسوی از مرگ روایتهای بزرگ سخن میگوید.
توجه ویژه به اتفاقات روزمره کوچکی که به وفور صرفا با عینک روشن بینی قابل رویت است کاری است که هنر پسامدرن به آن اهمیت میدهد.
عکس با بیانی ساده در سه اپیزود واگویه های یک روایت کوتاه اندوهناک را بیان میکند. یک اثر ایرانیزه مبتنی بر ارزشهای بومی، طاقچه های معماری سنتی، آویزهایی که در خانه هر ایرانی یافت میشود.
کتی آویخته که روزگاری بر تن کاراکتر درون عکس بوده.
و طاقچه سمت راستی که مرثیه فقدان را به آرامی زمزمه میکند...
در مورد این عکس چه ها که نمیتوان گفت!

"۲۳:۱۴ ۲۷ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | آ ر ش ا سـکـو یـی (1185)

عكس با بياني ساده در سه اپيزود واگويه هاي يك روايت كوتاه اندوهناك را بيان ميكند يك اثر ايرانيزه مبتني بر ارزشهاي بومي تاقچه هاي معماري سنتي آويزهايي كه در خانه هر ايراني يافت ميشود
كتي آويخته كه روزگاري بر تن كاراكتر درون عكس بوده
و تاقچه سمت راستي كه مرثيه فقدان را به ارامي زمزمه ميكند...
در مورد اين عكس چه ها كه نميتوان گفت



موفق باشید
aRash.oSkooie
"۰۸:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (1) | محمود ترابی (2376)

با سلام

كار شما مثل يك فيلم كوتاه مفهومي يا يك داستان كتها هست...
پيرمرد ديروز آمد خسته گيهايش را به چوب رختي آويزان كرد...امروز من خاطرتش را قاب كردم با عكسي سياه و سفيد...وفردا...
واقعا لذت بردم باتشكر
موفق باشيد
"۱۵:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | احسان مرادی (163)

با سلام
3 اپيزود مجزا كه با نقاط مشترك به يكديگر متصل شده اند
هر اپيزود روايتگر داستان مربوط به خود است و در عين حال اشتراك خود با كل اثر را به نمايش ميگذارد .. مفهوم زمان در كار شما قابل لمس است .. اثر از حسي صميمي و آشنا برخوردار است .. موفق باشيد دوست من
"۱۲:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | مژگان غلامی (2)

باسلام

عکس جالبی هست وخیلی با مفهوم ولی متاسفانه یه کم غم انگیزه
با این حال ایده روشنفکرانه ای هست
براتون آرزوی موفقیت میکنم