گالری تصاویر "فیروزه جمعه پور"

         
عکس
نام :   غبار انتظار (امتیاز : 21)
عکاس :   فیروزه جمعه پور (امتیاز : 131)
نوع دوربین :   Pentax
مدل دوربین :   Pentax K-7
فیلتر :   UV
دیافراگم :   F4
سنسور :   14 MP
شاتر :   1/30 ثانیه
ایزو :   100
نظرات :   14
بازدیدها :   1844
تاریخ ارسال :   ۱۷ شهريور ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   2
دسته‌بندی سايت :   سیاه و سفید , احساسات انسانی
توضیحات عکاس

"۱۵:۳۴ ۱۷ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (0) | محمد حیدری (202)

در انتظار پخت غذا یا رسیدن آشنایی؟؟
غباری هم که ندیدیم ولی تصویر زیبا و آشنایی است.
به نظر من اگر واضح سازی روی قابلمه و دیافراگم همان 4 می بود در اثر فلو شدن دست در پیش زمینه شاید می شد تصور کرد که دستی پر چین و چروک است و بدین سان احساس غبار و انتظار بیشتر القاء می شد.
"۱۶:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | سیدجلال الدین برادران حسینی (299)

ادیت عالی به این عکس کمک کرده تا حس تنهایی در این عکس بسیار بر جسته باشه
خیلی عالیه
"۲۲:۳۳ ۱۷ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | محمد صفرپور/ نوروز (1792)

عکس با تقطیع چهره‌ی زن ( و پنهان کردن بخشی از واقعیت ) چالش اصلی‌اش را به رخ می‌کشد.
سوال عکس از این‌جا می‌آغازد؛ درست از جایی که عکاس تصمیم گرفته است واقعیت را برش بزند و نیمی از آن را از دید ما خارج کند.
«هویت» دغدغه‌ی اصلی عکاس زن این اثر است و این عکاس زن می‌کوشد با حجب و متانتی مثال زدنی از «بی هویتی» زن سخن بگوید! در واقع عکاس ما را به چیزی ارجاع می‌دهد که خارج از قاب است.
فضای عکس نشان‌دهنده‌ی زندگی روزمره ی یک زن است (آشپزخانه). استفاده‌ی خوب از نور طبیعی (پنجره) بر دلالت‌های روزمرگی و وجه مستند اثر افزوده و پیام عکاسانه‌ی آن را ملموس‌تر کرده است.
قابلمه در پسزمینه؛ دغدغه‌ی روزمره،
و دست زن در پیشزمینه دغدغه‌‌ی ازلی/ابدی اوست: انتظار!
عکس نگاهی روانکاوانه و جنسیت گرا دارد وشایسته‌ی تامل و تقدیر است.


لذت بردم از نگاهتان
درود بر شما
"۲۳:۴۶ ۱۷ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (5) | امتیاز (2) | امیر عنایتی (5632)

سلام به شما.....

اینکه دنیای زنانه ات را به این زیبائی به رخ کشیده ای و نوعی معما را در ذهن به وجود آورده ای برایم دیدنیست....

نگاهتان متفاوت است .....

جناب علائی تمام نکات را گفته اند بمانند همیشه.....شیوا و دقیق و ریزبینانه.....
"۰۰:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (2) | شادی آفرین آرش (7742)

ظرف غذا در پشت و در جلو زنی آماده به خدمت
پیش بند پوشیده به انتظار کسی است
و این هویت واقعیش است
گرچه سعی دارد پنهانش سازد
تا بوده چنین بوده
...
تا باد چنین بادا
"۰۲:۴۷ ۱۸ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | امید امیدواری (1727)

سلام...

اين عكس من را به ياد فيلم بسيار عالي " به همين سادگي " انداخت . چه هنرمندانه با يك قطعه عكس جريان زندگي شخصي را به تصوير مي كشيد ، انتظاري پر از خيال هاي جور و اجور اما سرانجامي شيرين ...
ويرايش سياه وسفيد با فوكوسي سافت و پرهيز از شارپن زياد ، فضاي خاصي به عكس داده است.
موفق باشيد...
"۱۰:۲۶ ۱۸ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (5) | امتیاز (2) | صابر وکیلی راد (1317)

درود بر شما

بیش از هر چیز برش صورت گرفته توسط صاحب اثر فضای متفاوت
از ثبت های انسان نگاری پدید آورده،فضایی که بسیار به زندگی
روزمره و رئال نزدیک شده،در این قاب همه چیز طبیعی و در کمال
سادگی استفاده شده،سوژه،نور،و حتی به شیب کار هم دقتی
نشده،زیرا تمام دغدغه صاحب اثر نشان دادن انتظار زن امروز است
استفاده از عناصری ملموس در پس زمینه که سهم بیشتر از
قاب را به خود اختصاص داده اند تمام تلاششان ایجاد فضایی
ایرانی و قابل لمس برای بیننده است،و در نهایت فوکوس بر روی
دست ها که به عنوان جزعی برای ارتباط احساسی مخاطب با
سوژه زن است،زن که احساسش در دستانش متصور است،
و در انتها ویرایشی در کمال سادگی و به دور از هر تکلف و
اغراق ثبتی به بار نشانده که لذت تماشایش بسیار دلنشین
است.

بسیار زیبا،ساده و در عین حال غرق در معنا
با احترام
2+
"۱۵:۲۰ ۱۸ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (6) | امتیاز (3) | علیرضا میرزایی (1433)

روبر برسون فیلمساز فقید فرانسوی در کتاب یادداشتهایی بر سینماتوگراف جمله ای دارد بس شگرف بدین مضمون
:نه تصاویر زیبا بل تصاویر لازم و ضروری
کاتر کراپ به مانند گیوتینی نیمه سمت راست زن را بریده است
انگار مولف نیمه سمت چپ را برای القاء انگاره های اروتیزم پنهان و درونی کاراکترش کافی دانسته است
همان مدل ها(برسون بازیگران فیلمهایش را مدل مینامید)/ دستهای برسونی / همان تاکید بر فضای بیرون کادر و همان...
گویی پلانی از فیلم زن آرام (زن نازنین )را به تماشا نشسته ایم.
سرفراز باشید
"۱۹:۰۵ ۱۸ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | نیما مقیمی (6527)

با سلام

آنقدر این ثبت زیبا کات شده که مدتها به آن نگریستم
و تلفیق این کات زیبا روی زن با بک گراند که جلوی چشم بیننده است اثری خاص و پر مفهوم به وجود آورده است
و به من این را القا می کند که " پشت هر مرد موفقی حتماً یک زن بزرگ وجود دارد "

ممنون از ارسال ثبت خاصتان
"۲۲:۵۴ ۱۸ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | منوچهر بهمنی (3156)

سلام
ثبت زيبا و تامل برانگيزي ارائه داده ايد/تركيب بندي و اديت بخوبي و در راستاي مفهوم خواسته شده مي باشد/
هميشه شاد و خندان باشي.
"۰۷:۲۲ ۱۹ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | روح اله ایزدشناس (1670)

باسلام

برش وکراپ ، بیشتر صورت وبدن را از دید بیننده خارج میکند!!

پنهان کردن چه؟وچرا؟


مخفی ساختن هویت؟

اهمیّت دادن بیش از حد به قسمتی از بدن به مفهوم بیان احساسات اروتیک ؟
یا خارج کردن بخش اعظم بدن به نشانه فراموش شدگی خودش وجنس او.؟

هنر عکاس در همین است که سئوالات ونظرات متناقضی را با دیدن اثر برای بیننده مطرح می کند.

مسئله وقتی غامض تر می شود که با عنوانی روبرو می شوی که در قاب گم شده است وباید این قطعه از پازل را هم خودت بیابی،در عکس یا در ذهن ات.

موفق باشید
"۱۳:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | اسما ابراهیمی (57)

عکس فوق العاده زیبا و قابل تحسین است.وسایل مفیدی برای ارتباط عناصر در تصویر انتخاب کردی زن قابلمه اشپزخونه و ..... کارت مثل همیشه عالی
"۱۳:۴۱ ۱۹ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | محسن اعتمادی فر (2272)

درود
آن چیز که این عکس را متفاوت کرده حال و هوای سینمایی آن است . در قابی بسیار شخصی .
تنهایی و خستگی این شات را فرا گرفته که کاملا در خدمت موضوع است.
مد سیاه و سفید تاثیر بسزلیی بر عکس گذاشته.
لذت بردم.
موفق و پیروز باشید.سن

مح
"۰۱:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد محقق تبار (11)

خیلی خوبه چی دیگه میشه گفت ... دوست دارم ساعتها درباره عکس صحبت کنم ولی بهترین سخن خود عکسه خسته نباشی ...+2