گالری تصاویر "ارش جهاندار"

         
عکس
نام :   لبخند 2 (امتیاز : 33)
عکاس :   ارش جهاندار (امتیاز : 259)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon 50D
دیافراگم :   F11
ایزو :   100
نظرات :   31
بازدیدها :   1681
تاریخ ارسال :   ۰۲ شهريور ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   3
دسته‌بندی سايت :   پرتره
توضیحات عکاس
علاقه شخصی به پرتره نگاری و کمبود پرتره در این سایت , به ارسال عکسهای تجربیم در این زمینه تشویقم کرد.نظرات شما عزیزان و اساتید, راهنمای بنده خواهد بود.متشکرم.

"۱۳:۲۵ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | امید امیدواری (1727)

سلام...
شايد اگر نور روي صورت كنترل مي شد پرتره كم نقصي ميتوانستيم قلمدادش كنيم.
حالت و فرم سر مناسب و ايده آل هست.
اين كار توجه ها را به خودش جلب مي كند...
موفق باشيد...

"۱۳:۲۵ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | ارش جهاندار (259)

مرسی دوست عزیز
کاملا با نظر شما موافقم کمی دقت در نور سنجی کم بوده ....
با سپاس
"۱۳:۲۷ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | علی جعفری (204)

با سلام . دوست عزیز کیفیت بالا و انتخاب سوژه مناسب نشان از تلاش زیاد شما داره که جای تقدیر داره ولی ایکاش چشم چپ سوژه هم کمی پیدا بود منظورم کمی از مردمک چشمه . موفق باشی.2+
"۱۳:۳۶ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | سمانه خیری (208)

پز سوژه خیلی خوب انتخاب شده شاید یکم شارپنس رو پایین میاوردید بهتر بود البته نظر شخصیه. نور روی قسمت پیشانی باید کنترل می شد. منتظر پرتره های بعدیتون هستیم...
"۱۳:۳۷ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | صدرا جمشیدی (407)

با سلام
ثبت جالبیست
شايد اگر نور روي صورت كنترل مي شد پرتره كم نقصي ميتوانستيم قلمدادش كنيم.
کار خیلی خوبه /
کمی کنتراست پایین تر به نظر من عکس رو جذاب تر میکرد.
ممنون از ارسال
پیروز و سربلند باشی
"۱۴:۱۴ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد گودرزیان (3482)

سلام
بجز اوور شدن نور در قسمت پیشانی که دوستان هم به ان اشاره کرده اند این یک پرتره زیباست
حالت سر خوبه
شاد باشید ممنون از ارسال
"۱۴:۴۵ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (1) | امین پروین (595)

درود
من هم با نظر دوستان موافقم
کاملا سنجیده فرمودند
کمی حاله از نور برای جدا سازی کتف از بک گراند مفید است
"۱۴:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | صابر وکیلی راد (1317)

درود بر شما

پرتره ی کارشده ای است!با کادر بسته به منظور نمایاندن این
لبخند موافقم.شاید در این میان جای خالی نوری از پشت
برای کنده شدن سوژه از بک احساس میشه،و البته اینطور هم
استنباط میشود که صورت به صورت شکفته شده ای وارد کادر
شده!با قطع کار بسیار موافقم.این راه رو ادامه دهید و بدانید که
تنها نخواهید بود.

با احترام
2+
"۱۵:۱۲ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | حمیدرضـا امیری متین (1044)

از بین بافت البسه ..به عکس لطمه زده
نورپردازی بهتر از اینها باید میشد
شايد اگر نور روي صورت كنترل مي شد پرتره كم نقصي ميتوانستيم قلمدادش كنيم.
فیگور سوژه خوب است
وضوح عکس خوب است وفوووووووووکوس روی چشمانش عالی شده

"۱۵:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | امید گلزار (3940)

با سلام به دوست عزیز
شايد اگر نور روي صورت كنترل مي شد پرتره كم نقصي ميتوانستيم قلمدادش كنيم.
حالت و فرم سر مناسب و ايده آل هست.
اين كار توجه ها را به خودش جلب مي كند...
ممنون از این ارسال
"۱۶:۵۷ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | mazyar asadi (13)

با توجه با نقطه سفید داخل چشن و نوع نورپردازی من حدس میزنم که شما فقط از یک چطر با قدرت بالا استفاده کردید که فکر میکنم ایراد نور پردازی شما هم همین قدرت بالا و انتخاب زاویه نادرست چطر باشه
البته با توجه به فک و گونه سوژه کمی ارتفاع بیشتر دوربین رو پیشنهاد میکنم
راستی چرا فوکال 200 ؟
کاری خوب و زیبا
ممنون از ارسال

"۱۶:۵۷ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | ارش جهاندار (259)

سلام دوست من
1-از چطر استفاده نکردم.لطفا منظورتن رو از (انتخاب زاویه نادرست چطر ) برام بنویسید!
2-ارتفاع دوربین عمدی بوده و فکر میکنم ایرادی نداشته باشه و زاویه نسبتا پایین به انتقال حس کمک زیادی میکنه.
2-اشکال استفاده از( focalLength: 200.00 ) چیه؟میشه توضیح بدید؟
ممنونم از توجهتون

"۱۶:۵۷ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | ارش جهاندار (259)

سلام دوست من
1-از چطر استفاده نکردم.لطفا منظورتن رو از (انتخاب زاویه نادرست چطر ) برام بنویسید!
2-ارتفاع دوربین عمدی بوده و فکر میکنم ایرادی نداشته باشه و زاویه نسبتا پایین به انتقال حس کمک زیادی میکنه.
2-اشکال استفاده از( focalLength: 200.00 ) چیه؟میشه توضیح بدید؟
ممنونم از توجهتون

"۱۶:۵۷ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | mazyar asadi (13)


1-معمولا وقتی از چترهای دفیوز استفاده میشه نقطه سفیدی در چشمها ایجاد میشه(مثل عکس شما) همچنین سایه های نرم (البته نه مثل سافت باکس) ایجاد میکند که در عکس شما نور زیاد و سایه ها تیز هستند که به نظرم منبع نوری یا زیاده یا خیلی نزدیک به سوژه.
2- حرف شما کاملا صحیحه زاویه پائئین تر از سوژه به حس کمک کرده ولی باعث بزرگتر دیده شدن فک-گونه و قبقب میشه که در مورد سوژه شما بیشتر شده.
3-استفاده از فوکال 200 هم هیچ ایرادی نداره-البته چون زاویه دید چشم انسان حدود 50 م.م است معمولا پرتره ها رو برای اینکه دفرمه نشه تو رنج بین 50 و 85 میگیرند.
در کل به نظر من کار خوبی ارائه دادید و من فقط نظراتم رو به عنوان پیشنهاد ارائه دادم و مطمئن باشید اگر دوستان برای کاری نظر میذارند حتما اون کار از نظرشون کار خوبی اومده که نظر میدهند


"۱۶:۵۷ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | ارش جهاندار (259)

سلام دوست عزیز
چه بسیار آموختم از شما دوستان خوب ....
نقدهای زیبایی که هر یک درخور سپاسی بسیارند.
از پاسخ هوشمندانه و نگاه تیزبین وظریفتان مسرور شدم.
ارادتمند ...
"۱۸:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | آرش نصیری (11202)

سلام دوست عزیز

دیروز هم پای عکسی که با یک کامپکت گرفته شده بود نظر دادم. واقعا با چنین دوربینی خوب کار کرده بود.
نوشتم از بس ثبتهای نا امید کننده از چهره های شکسته دیدیم خسته شدیم. تعادل در نوع ثبتها خوبه که باشه
کار شما با کراپهای خوبو دقیقی که از فضا خورده و چهره رو در خودش به خوبی جای داده جلب توجه میکنه.
قدری نور تابیده شده روی صورت زیاده و نرم نیست.
در چنین پرتره هایی که لطافت نور از ویژگیهای مهمه میبایست نوری نرمتر داشتید و حتی جزییات موها به خوبی میتونست مشخص باشه

موفق باشید

"۱۸:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | ارش جهاندار (259)

سلام دوست واستاد عزیز
((دیروز هم پای عکسی که با یک کامپکت گرفته شده بود نظر دادم. واقعا با چنین دوربینی خوب کار کرده بود.))
مرسی از توجهتون.اون عکس هم کار بنده بوده و شما تنها کسی هستید که به قابلیت کم دوربین توجه ویژه داشتید.انتقاد های بجای شما رو با گوش جان میپذیرم و بکار میبندم.
با سپاس فراوان
"۱۹:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | ﻣﮩﺪﮮ ﺍﺳﻤﺎﻋﻴﻠﮯ/ﻋﻠﮯ (1584)

با سلام
با نظر چند تا از دوستان موافقم نور بالای صورت کمی زیاده و نمایان بودن چشم چپ سوژه هم بیشتر احساس میشه.

در ضمن فکر میکنم منظور اون دوستمون از چطر همون چتر باشه و یا اینکه من اشتباه میکنم؟

ممنون
"۲۰:۲۳ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | کیارنگ علایی (362)

پرتره‌اي حساب شده، برخوردار از نورپردازي مناسب و موفق در انتقال حس زنانه (مدل). بهره گيري صحيح از نورپردازي Butterfly براي اين مدل. تركيب و قاب مناسب. اميد كه با فعاليت بيشتر شما پرتره‌هاي خوبي در گالري ببينيم.
"۲۰:۴۹ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | میلاد طاهری (524)

سلام
اولین چیزی که منو خیره کرد موژه و چشم سوژه بود
سیاه و سفید بودن به عکس کمک کرده که زیباتر شود
در کل عکس grayscale فوق العاده ای شده
اگه می تونستم امتیاز بدم +3 بود
"۲۲:۲۹ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | محسن رشیدی (7843)

درود

نورپردازی پروانه ای برای کمتر چهره ای جوابگوست و در اجرایش آن چه که تجربه کرده ام واقعا دشوار بوده
سمت نگاه سوژه و نوع پز بسیار عالی شده

+2.5
ارادتمند شما م ح س ن
"۲۳:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | ســـــعید بـــــاصری (568)

سلام دوست عزیز
پرتره بسیار زیبایست اما تنها نکته ای که شاید قابل قبول نباشه خط بینی که چشم را قطع کرده و در به قوله شما پرتره نگاری پیشنهاد نمیشه
اما شارپنس و کنتراست بالای کار بسیار به کار کمک کرده
موفق باشی و سربلند
"۰۱:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (1) | امید نصری (3655)

من فقط به اين نكته بسنده ميكنم كه واقعا ديدن چنين پرتره هاي زيبا و جذابي هستش كه ميتونه جذابيت اين ژانر رو بيشتر كنه و خوشحالم كه بخصوص توي اين چند وقته پرتره هاي زيبايي ميبينيم . من به شخصه كه ديگه از ديدين پرتره هاي با قيافه هاي ويران خسته شده بودم . ممنونم
"۰۱:۰۸ ۰۳ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | امید نصری (3655)

نكته اي كه بعد از نگاه طولاني به ذهنم خطور كرد اينه كه ژست سوژه ادمو ياد ژستهايي ميندازه كه در دهه هاي گذشته بين بازيگران هاليوود رايج بود براي پرتره.
"۱۰:۵۸ ۰۳ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | سعید خلف بیگی (312)

آرش جان سلام
تبریک . کار زیبایی به اجرا گذاشتی . کادر ، نور ، حالت و زاویه سر سوژه و رنگ کار همگی از نقاط قوت کار شماست . فقط شاید بشه رو کیفیت کار کمی تامل کرد .
در مورد توضیحاتت کاملا باهات موافقم . عکاسی پرتره یکی از رایج ترین و زیباترین شاخه های عکاسی که در این سایت سهم خیلی کوچیکی رو به خودش اختصاص میده . من هم علاقه زیادی به این سبک دارم .

پایدار باشی .
"۱۳:۲۵ ۰۳ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | اشکان قدیمی (81)

ثبت خیلی خوبیه، تنها نکاتی که نظر بیننده رو جلب می کنه زاویه ی صورته، بیننده دووست داره بیشتر با صورت سوژه مواجه باشه. به زعم دوستان، اگر مقداری از چشم سمت چپش هم معلوم بود، کاری فوق العاده محسوب می شد. نکته دیگری که هست، یقه ی لباس سوژه است. به نظر کار ادیت شده است. کمی آن را ملایم تر کنید.
پز سوژه عالیست، نورپردازی هم بد نیست، اگر ملایم تر بود بهتر بود. ولی در کل تلاش متفاوتی می بینم. موفق باشید.
+2.5
"۱۳:۵۹ ۰۳ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | احسان قنبری فرد (9266)

واقعا با چنین دوربینی خوب کار کرده بود. نوشتم از بس ثبتهای نا امید کننده از چهره های شکسته دیدیم خسته شدیم. تعادل در نوع ثبتها خوبه که باشه کار شما با کراپهای خوبو دقیقی که از فضا خورده و چهره رو در خودش به خوبی جای داده جلب توجه میکنه. قدری نور تابیده شده روی صورت زیاده و نرم نیست. در چنین پرتره هایی که لطافت نور از ویژگیهای مهمه میبایست نوری نرمتر داشتید و حتی جزییات موها به خوبی میتونست مشخص باشه
"۱۵:۲۴ ۰۳ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | مینا شاهینی (548)

سلام
عکس با کیفیت است ولی بهتر هم می توانست باشد. ـ مشکلات اندکی از لحاظ تکنیک یا موضوع دارد.
موفق باشي
"۱۸:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | گلاره کاشانیان (321)

سلام دوست عزیز

پرتره بسیار زیبا و دلنشینی است با یک حس زیبا.از نورپردازیتون خوشم اومد.

عکس با کیفیت است ولی بهتر هم می توانست باشد. ـ مشکلات اندکی از لحاظ تکنیک یا موضوع دارد
"۲۰:۲۱ ۰۳ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | ---- یاسمین ---- (508)


سلام وست عزیز
کیفیت بالا و انتخاب سوژه مناسب نشان از تلاش زیاد شما داره که جای تقدیر داره ولی ایکاش چشم چپ سوژه هم کمی پیدا بود منظورم کمی از مردمک چشمه

Best wishes for you
"۰۰:۴۲ ۰۴ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا محمودی شجاع (30)

عکس بنوعی خاطره
پرترهای کلاسیک بازیگران سینما را تداعی می کند البته با کمی اغماض درنور پردازی
فرم اثر وحس حال ان زیباو تاثیر گذار است
"۰۱:۳۱ ۰۴ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد صفرپور/ نوروز (1792)

عکس بنوعی خاطره پرترهای کلاسیک بازیگران سینما را تداعی می کند البته با کمی اغماض درنور پردازی