گالری تصاویر "مازیار یعقوبی"

         
عکس
نام :   وجین (امتیاز : 40)
عکاس :   مازیار یعقوبی (امتیاز : 5694)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 20D
توضیحات دوربین :   @ 80 mm
نوع لنز :   Canon
مدل لنز :   Canon EF 28-200mm f/3.5-5.6 USM
فیلتر :   UV
دیافراگم :   F5.6
شاتر :   1/60 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   30
بازدیدها :   777
تاریخ ارسال :   ۰۴ شهريور ۱۳۸۶
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   مسابقه گروه آواژنگ – دنیای سبز من
توضیحات عکاس
خوب هر سبزی و هر سبزه ای هم خوب نیست. مثل علفهای هرز كه وجودشون حكم نابودی رو داره برای شالیزار.خانمها مشغول وجین همین علف های هرز هستن. روستای سیاوزان - كپورچال. هوای بارانی و ترس از عواقب بعدی برای دوربین . شات و فرار سریع. این عكس رو هم برای دلم برای مسابقه می فرستم. ناگفته نمونه با وجود سعید عباسی و مانای عزیز و هزار و ... عكاس خوب در زمینه طبیعت و اینا من فكر كنم آخرین مقام رو بیارم. كه اونم برام با ارزشه. شاید علی آقا فومنی هم با ما آشتی كنه(-:

"۱۷:۴۷ ۰۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | حسین راد (448)

عالیه
من نمیتونم ایرادی بگیرم.
به بستنی میهن من سر بزن.
خوشحال میشم نظرتون رو بدونم.
اگه به كارهای قبلی هم سر بزنید منت بر سر ما گذاشتید.
"۱۹:۳۴ ۰۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سعید حسن عباسی (13758)

ممنون مازیار عزیز ، خواهش می كنم قربان ، ما هنوز شاگردیم .
وضوح و رنگ بسیار عالی دارد. ثبتی است كه نشاط و زندگی در آن موج می زند و دوست داشتنی خصوصا برای من كه خاطرات بسیاری را برایم زنده می كند. شاید آن سفیدی اسمان نبود بهتر می شد.
ممنون
"۱۹:۴۱ ۰۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | امیر حسین مددی (7987)

با توجه به توضیحاتت در مورد بارش باران ، عکس خوبی شده .
شاید آن سفیدی اسمان نبود بهتر می شد.
موفق باشی . آخرین ارسال
"۲۰:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | آزاده نیک نژاد (44)

ممنون از نظرتان
محل عکسبرداری پارکی در کوالالامپور مالزی (پایتخت مالزی) است
ثبت زیبایی است با تجدید خاطره بسیار
"۰۷:۴۴ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | امیر محمدی (1049)

مازیار عزیز حالا كه جو گفتگو و نظرات و صمیمی تر از قبل میبینم خوشحالم و از این جو استفاده میكنم و از اینكه در مورد تمام كارهای بنده آماتور دقت نظر خاصی داشته اید ممنونم...
بر خلاف نظر دوستان سفیدی آسمان كه طبیعی هم میباشد بجاست انتظار بیننده اینه كه در كنار هز سبزی یك آبی هم باشه !!!
كارد و تركیب و میپسندم ...اگه میتونستی اولین درخت و از راست كامل تو كارد ببندی عالی میشد...
موفق باشی...
منتظر نظرت در مورد دو تا كارهای جدید هستم...
موفق باشی...
"۰۷:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | مهدی مزینانی (1910)

استاد عزیزم،خیلی زیباست.فقط وجود درختان سمت راست کمی آزار دهنده است وریتم حرکت چشم رو مختل می کنه.نور آسمان هم کمی زیاده که با توجه به توضیحاتی که دادی منطقیه.ممنون.ما رو فراموش نکن.
"۱۱:۱۹ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | محمود یوسفی (39)

آقا قشنگ شده ولی من نمی دونم چرا توی طبیعت دوست دارم رنگ سبز بیاد بیرون خیلی خبلی زیاد دوست دارم . یعنی saturation بی نهایت بالا باشه . حتی اگر عکس رو هم خراب کنه باز من این مدلی خیلی دوست دارم . این کار بنظر من شاید مثل بعضی کارهات آدم از تعجب نمونه ولی به نظرم نمره 3 حقشه چون عیبی درش نمی بینم . البته ما کی باشیم که روی کار مردم عیب بذاریم . ولی خوب جرات اینو داریم که برای کار رفقا نظر بدیم . رفقا که جزء مردم نیستند . هستند ؟
"۱۲:۱۹ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | امین شفیعی (2466)

درود.نور خوبی داره و سفیدی آسمان هم اصلا مهم نیست.رنگها خیلی زیبا ثبت شده.
"۱۲:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سام مقدم (1049)

ممنونم...
عكس خیلی خوبیه ولی بر عكس دوستمون او سفیدی آسمان كمی اذیتم كرد
اما عكس خیلی عالی شده
"۱۴:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | داریوش دوراندیش (1976)

آقا مازیار عكست قشنگه من خودم ده سال گیلان زندگی میكردم با این عكس انگار بوی شالیزارها
نم بارون در من زنده شده . البته مشكل كوچولوی عكس به نقل از دوستمون همون چشم آزاری
سفیدی آسمونه كه البته در تمامی عكسهای ثبت شده در هوای ابری خفه و بارانی به چشم
میخوره ... حتی در ثبتهای خودم . موفق باشی بیشتر با هم صحبت میكنیم .
"۱۴:۳۶ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | شادی پروشانی (3847)

سلام كار زیباییست رنگ امیزی شاد و پر نشاط حس یك زندگی پر تلاش و تداعی می كنه
موفق باشید
"۱۵:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد صابر کریمی (385)

مازیار جان ممنون از نظرت.
اما در مورد این عکس؛
به نظر من آسمون رنگ خوبی داره اما یه کوچولو اور شده و تو ذوق میزنه. اگه خاکستری تر بود، بهتر بود. در مرد آدم ها هم: به نظر من اگه همه یه حالت نبودند بهتر بود. مثلا اگه یکیشون سر پا بود و بقیه رو نگاه میکرد. (خستگیشو در میکرد.)
دیافراگم هم میشد بسته تر بشه اما با شرایط نور کم _ایزو 200 و شاتر 1/60) چاره ای جز این نداشتی
اما به هر حال زیباست.
خوشحال میشم نمثل همیشه نظرتو در مورد عکس بدونم.
Daffodil
"۱۵:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد صابر کریمی (385)

امتیازو فراموش كردم.
دووستان دیگه 2 امتیاز از طرف من واریز كنند. لطفا.
"۱۵:۳۸ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | سامی مجابی (296)

کادر بندی و ترکیب قشنگیه... ولی اون اور شدن آسمون که دوستان هم اشاره کردند یه ذره اذیت می کنه، با یه ذره ادیت عکس خیلی بهتری می شد...

موفق باشید...

(1 امتیاز از طرف خودم، 2 تا هم از طرف آقای کریمی)
"۱۹:۳۳ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | م. جواد حسینی (309)

ترکیب خوبی بکار رفته مخصوصأ ردیف کارگرها تحرک جالبی به کار داده. به نظرم اگر قسمت بالا تا پایین درختها برش میخورد ترکیب قویتری میشد. البته سلیقه شخصیه. ممنون
"۲۲:۲۳ ۰۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سعید کرمی (280)

ضمن خسته نباشید - كار خوبی شده - تركیب رنگها خوبه - به نظرم اگه یك مقدار از فضای پایین كمتر میشد به اسمان اضافه میشد بهتر بود - زاویه حركت سه خانوم سمت راست وعكس اونها اون دوتا خانوم سمت چپ خیلی جالبه حركت دستهای اونها هم هماهنگی رو نشون میده مثل هماهنگی در رنگ طبیعت این منطقه
"۰۲:۳۱ ۰۶ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد علی دارایی (8)

سلام عزیز
به نظر من درختهای سمت راست و چپ تعادل نداره وچشم رو اذیت می كنه
"۰۲:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد علی دارایی (8)

سلام عزیز
به نظر من درختهای سمت راست و چپ تعادل نداره وچشم رو اذیت می كنه
"۰۳:۵۲ ۰۶ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | آرش محرّمی (127)

عکست خیلی زنده است آقا مازیار .
سوژه عکس کمی کلیشه ایه ولی ثبت اون فوق العاده است .
"۰۳:۲۸ ۰۶ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش محرّمی (127)

عکست خیلی زنده است آقا مازیار .
سوژه عکس کمی کلیشه ایه ولی ثبت اون فوق العاده است .
"۱۲:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | ارش مظفری (275)

با نگاهی به نظرات بالا یه سوال برام پیش میاد.اینجا همون سایت عکاسیه؟ با اون قوانین سختگیرانش در هنگام ثبت نام ! به نظرم داره شبیه وبلاگهای دوست یابی و چت روم میشه .بیشتر احساس میکنم نظرات شبیه نون قرض دادن به همسایست تا نقد ! خیلی واضح یعنی (عزیزم به من امتیاز بده تا منم بهت امتیاز بدم) تعبیر دیگه ای از (به ما سر نمیزنی!!) نمیشه کرد.
چند تا سوال دارم که خوشحال میشم جوابشونا بدونم .
برای چی اینجا عکس اپلود میکنیم؟خودنمایی..رفع نواقص و کاستی هامون...دوست یابی یا وقت گذرونی ؟
کدوم یکی از نظرات بالا به ما کمک میکنه که چیزی از این عکس یاد بگیریم؟کدومشون شبیه نقده؟
خیلی رک بگم به شدت با این نظرات رنگ و لعاب دار مخالفم و از مدیران سایت میخوام این معرفیه عکسها در پای عکسهای دیگه را ممنوع کنن و از کاربران محترم میخوام ضمن احترام به شعور تک تک اعضا از تحت تاثیر قرار دادن اونها و وادار کردنشون به امتیاز دهی دست بردارن.
خیلی واضح انگشتم را به طرف شما میگیرم جناب یعقوبی ! لطفا در یک سایت رسمی -رسمی رفتار کنید .نظرات شما من را یاد فضاهای ...چت روم میندازه.
چرا بقیه دوستان در این مورد واکنش نشون نمیدن و خیلی جاها مخالفت نمیکنن؟به نظر بنده عده ای از دوستان چون مبتدی هستن این قدرت و جسارت را در خودشون نمیبینن که اظهار نظر کنن و عده ای هم شاید نمکگیر شده باشن!!!
به نظرم باید قوانین سایت خیلی سخت گیرانه تر اجرا بشه .و نقش مدیران پر رنگ تر!
"۱۳:۳۶ ۰۶ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | نازنین کاظمی نوا (533)

منم با آقای مظفری مواففم
"۱۸:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | امین شفیعی (2466)

ممنون می شم اگه نظرتو راجع به عكسهای جدیدم بدی.
"۱۹:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | مازیار یعقوبی (5694)

آقا آرش عزیز سلام.
به نظر بنده عده ای از دوستان چون مبتدی هستن این قدرت و جسارت را در خودشون نمیبینن که اظهار نظر کنن و عده ای هم شاید نمکگیر شده باشن!!!
خیلی خوشحالم كه شما بعنوان یه حرفه ای لاقل حرف دلتو زدی.
آرش عزیز می شه رك بگی مشكل كجاست؟
این كه من از دیگر عزیزان هرچند بقول شما كه مبتدی می نامید ایشان رو می خوام تا از كارهام دیدن كنند و با نظر خود منو تو مسیر درست كار قرار بدن؟؟؟
من آدم ضعیفی نیستم. دوست دارم هر كجا كج رفتم چه تو رفتارم و چه تو كار بقول شما عكاسی مبتدیم منو راهنمایی كنن.تو هم عكاس خوبی هستی از همین 3 تا عكست می شه فهمید. ببین من لااقل تونستم( البته فكر می كنم) با سرلوحه قرار دادن نظر بچه ها یه كاری تو عكاسم بكنم كه اگه این نظرا نبود (بازم به نظر خودم) عكسام چیزی برای گفتن نداشتن.
دوست عزیزم اگه ذره ای انصاف داری ، كه مطمئنم داری خودت سیر عكسای منو تو پروفایلم دنبال كن. فقط دوست دارم جواب منو بدی. یعنی از نظر شما دوست غیرمبتدی و كاملاً حرفه ای هیچ اتفاقی در مورد عكس های بنده نیافتاده. اگه می بینی اتفاقی هم افتاده فقط علتش شما و امثال شما دوستان عزیز هستین. والا یه مبتدی با شب خوابیدن و صبح بلند شدن عكساش نمی ره صفحه اول.
من كه خیلی خوشحال شدم از كامنتت .
خودت بهتر می دونی تو این سایت با عكسای ما یه جو نمك هم به كسی نمی دن. پس كسی از امتیازهای من و شما نمكگیر نمی شه.
اشكالی داره حالا در كنار نقد و بررسی عكسهای همدیگه ، فضایی گرم و شاد هم باشه.
منتظر جواب شما دوست عزیزم هستم.و همین طور خانم محترمی كه با شما موافق هستن.
"۰۰:۲۱ ۰۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | مهدی علّامی (169)

آقا مازیار مرسی راجب عكسام نظر دادین. جواب سوالتونم نوشتم. اگه زیاد بذارم تكراری میشه.
راجب اینكه چرا نظر نمیدم اینكه یه جورایی دارم حس میكنم این سایت بیشتر از اینكه تخصصی باشه رقابت سر اینه كه كی عكس بیشتری بذاره و كی نظر بیشتری جلب كنه (از هر راهی) و كی زودتر بفهمه كه عكس قلانی تقلبیه و دوستای بیشتری پیدا كنه كه من ترجیح میدم زیاد وارد این بحثا نشم و از عكسا بیشتر استفاده كنم
راجب عكستون : دیدتون عالیه .اون آسمون سفید به نظرم زیاد هم بد نیست و جالبتر كرده كارتونو . فقط یه كوچولو فوكوس....فقط یه كوچولو
امتیاز من 2.5
موفق باشید
"۱۱:۳۴ ۰۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر حسین مددی (7987)

خیلی واضح انگشتم را به طرف شما میگیرم جناب یعقوبی ! لطفا در یک سایت رسمی -رسمی رفتار کنید .نظرات شما من را یاد فضاهای ...چت روم میندازه.
آقای مظفری عزیز شما لطفا یک تعریف از وظایف یک سایت رسمی ارائه کنید و بعد سایت رو رسمی اعلام نمایید . با عملکردی که مدیران سایت در مورد آقای عباسی از خود نشان دادند هیچ نوع رسمیتی را در سایت عکاسی نشان نداند . پس نظر شما در مورد رسمیت این سایت ، صرفا یک نظر شخصی است .
برای چی اینجا عکس اپلود میکنیم؟خودنمایی..رفع نواقص و کاستی هامون...دوست یابی یا وقت گذرونی ؟
فکر نمی کنم مازیار یعقوبی به دنبال دوست یابی به معنای محض باشه ولی رفع نواقص و کاستی ها به همراه دوستیابی مگر اشکالی دارد ؟
خیلی از اعضاء این سایت ، بعد از مدت 45 روز عضویت یا بیشتر ، اکنون به دوستان خوبی که هنوز همدیگر را ندیده اند تبدیل شده اند . حالا اگر آنها برای یکدیگر کامنت می گذارند ، فکر نمی کنم که مشکل خیلی زیادی باشد . چرا که نظر دادن به عکس یکدیگر و کسب امتیاز در نهایت ، سود مالی خاصی رو برای عکاس به همراه ندارد .
امید وارم هم شما ، آقای مظفری عزیز و هم مازیار یعقوبی عزیز در کارتون موفق باشید .
"۱۲:۱۷ ۰۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | سعید متعبد (90)

فکر می کنم اگه ترکیب بندی تغییر کنه عکس قوی تر میشه
از اونجایی که تاکید روی کارگران و زمین هست خیلی راحت می تونستین آسمان مزاحم بالای کادر رو حذف کنین و سپس زمین رو گسترش بدین
به این ترتیب خط قوی عکس که کارگران هستن از وسط کادر ( که اینجا کسل کننده است) به نیمه بالایی عکس ( که میشه گفت قوی تره) انتقال پیدا می کردن
اگه شات اینجوری دارین امتحانش کنین
"۱۲:۱۷ ۰۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | Latif Niroubakht (1274)

جناب مازیار عزیز و خوب
البته که من وقتی عکسهای اولیه شما را با آخرینها مقایسه میکنم نوعی تحول و پیشرفت رو در شما میبینم.ا اما من هم با نوع ادبیاتی که باید در نقد عکسها باشه: عقیده دارم که ادبیاتی نقادانه باید باشه...نه کوچه بازاری.....اگه یادتون باشه شما هم اوایل کار نوعی لحن داش مشدی در نظرات ارایه میدادین. اما الان متن نظراتتون خیلی فرق کرده و بیشتر به ادبیات آموزنده عکاسی میخوره...و این حکایت از تحول در نظر و عمل شماست و جای بسی خوشحالی.
شما حتما عکاس خوبی میتونید باشید و این میل در شما حس میشه...اما واقعا این سایت و گالری چقدر مناسب برای حرفهای محاوره ای در کامنتهای نقد عکس هستش؟...قربون صدقه رفتن کوچه بازاری چقدر میتونه به یادگیری ما در فن عکاسی کمک کنه؟
به نظرم اگه کسی میخواد در اینجا با کسی رابطه دوستی داشته باشه و ارادت خودش رو به کسی دیگه نشون بده بهتره که به آدرس ایمیل طرف ( که توی پروفایلش هست) نامه ای که میخواد بنویسه و بفرسته.
اینجا هر خط نظرات باید فن عکاسی رو ارایه بده نه جانم فدایت را....من شخصا از نحوه ارایه نظرات نقادانه دوستانی چون آقای گودرزی،مظفری، عباسی،عامری،عطرچیان،احمدی، برازش،یاسمین و...... برخی از دوستان دیگه که الان حضور ذهن ندارم نهایت لذت و استفاده را بردم.
البته معتقدم که مدیریت سایت در خصوص تحول این گالری کمی کم لطفی در اجرای برنامه های تشویقی و انگیزشی دارند..صرف کسب امتیاز بالا و نمایش عکس در صفحه اول نمیتونه در رسیدن به هدف ارتقاء علمی و عملی اعضا تاثیر داشته باشه....چقدر خوب بوده که مدیریت سایت ؛یک جشنواره دوره ای برگزار میکرد و با نظر تعدادی داور حرفه ای ؛ از بهترین و فعالترین اعضا گالری در مراسمی مهم تقدیر میکرد.
با همه این اوصاف من امیدوارم که مدیریت سایت یک نظرسنجی دایمی از اعضا داشته باشه تا بتونه به ارتقاء اعضا و در نهایت به ارتقاء سایت برسه.....مطمین باشید که تک تک ما میتونیم در این جریان فرهنگی تاثیر گذار باشیم.
"۱۳:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد صابر کریمی (385)

آقای مظفری عزیز نمی خوام با شما مقابله کنم یا از کسی دفاع کنم. میخوام نظر خودمو در مورد نظرات شما و آقای یعقوبی و صابری بگم.
آقای مظفری تعریف شما از نقد چیه که میگید: " کدوم یکی از نظرات بالا به ما کمک میکنه که چیزی از این عکس یاد بگیریم؟کدومشون شبیه نقده؟"
اگه دقت کنید خودم به شخصه در مورد حالت سوژه و نقص های تکنیکی عکس –در حد تجربه ام- نظر دادم.
درست یا غلطش به تجربه ام بر میگرده، اما به هر حال نقده؛ اینطورنیست؟
در مورد "معرفی عکس در پای عکس" – کاری که خود من هم در اینجا انجام داده ام- باید بگم این یک نقصه از طرف سایت که یک یرنامه خوب برای امتیازدهی به عکس ها نداره.
قبول دارید که اگه عکس جدید از صفحه اول (نه صفحه ی عکس های منتخب) به صفحه دوم بره دیگه کسی به اون عکس سرنمیزنه؟
و صاحب اون عکس مجبوره برای استفاده از نظرات اونو پایین بقیه عکس ها معرفی کنه.
نمی خوام بگم تازه واردها چیزی بلد نیستن که عکس خوب نمیذارن؛ اونها هنوز نمیدونن کدوم عکس خوبه و کدوم بد. بنابراین هرعکسی رو آپلود می کنن و به خاطر همین، عکس های خوب و قابل نقد به صفحات بعد منتقل میشن و همون میشه که گفتم.
اما این رو هم قبول دارم که اکثر افراد به اسم عکاس امتیاز میدن نه به عکس اون. واین خیلی منو ناراحت میکنه. چه عکس هایی در عین زیبایی و پر از معنا مهجور موندن.
تو این سایت به چشم گیر بودن و خوش رنگ و لعاب بودن عکس امتیاز میدن نه به حسی که تو عکس موج میزنه. امیدوارم دوستان دیدشونو عوض کنن.
"۱۱:۲۴ ۱۵ شهريور ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (3) | مهناز میناوند (263)

سلام آقای یعقوبی
من این عكستون رو بیشتر از بقیه دوست داشتم. چون زندگی توش جریان داره البته به نسبت سایر عكس ها.

فقط به نظرم اگر كادر بسته تر می شد و آسمان تو كادر نبود خیلی بهتر بود. حتی اگه این كادر رو به اون دوتا شالیكاری كلاه سرشون هست محدود می كردید بهتر بود. البته به نظر من.