گالری تصاویر "علیرضا حاجی حسنی"

         
عکس
نام :   ..: به تنهایی یک ابر :.. (امتیاز : 51)
عکاس :   علیرضا حاجی حسنی (امتیاز : 638)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon PowerShot SX20 IS
دیافراگم :   F8
سنسور :   12 MP
شاتر :   1/500 ثانیه
ایزو :   80
نظرات :   66
بازدیدها :   2322
تاریخ ارسال :   ۱۳ مرداد ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   4
دسته‌بندی سايت :   احساسات انسانی , مفهومی
توضیحات عکاس
با تشکر از همه بزرگواران و اساتید که برقراری ارتباطشان با این کار، موجب دلگرمی این حقیر شد، عنوان را از "تشویش" به "به تنهایی یک ابر" تغییر دادم. {با تشکر ویژه از سرکار خانم شادی آفرین آرش بابت این عنوان زیبا که پیشنهاد کردند}

"۱۰:۲۹ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | داریـوش منصوری (6096)

سلام بر شما دوست عزيز
احسنت بر شما چه كادر زيبايي بستيد.
مود سياه و سفيد ، كادر عمودي ، نور مناسب و فوكوس فوقالعاده از نقاط مثبت كارند .
بشخصه دوست داشتم آن شخص در سمت چپ نيمكت مينشست تا توازن برقرار شود .
نميدونم چرا حالت ابر غير طبيعي به نظر ميآد احتمالا دستخوش تغييراتي شده شايد در قسمت پايين آن المان هاي نا مربوطي بوده كه پاك كرديد .
به هر حال ممنونم از ارسال اين كار زيبا .
...................................................پيروز باشيد ....................................................

"۱۰:۲۹ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام به شما دوست بزرگوار.
بشخصه دوست داشتم آن شخص در سمت چپ نيمكت مينشست تا توازن برقرار شود ممنون ان نظر خوبتون.
روی ابر تغییرات خاصی انجام نشده؛ شاید به خاطر کنترل نویز یه مقدار دیتیل از دست رفته باشه.

موفق و پیروز باشین.

"۱۰:۲۹ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | داریـوش منصوری (6096)

nullشاید به خاطر کنترل نویز یه مقدار دیتیل از دست رفته باشه.
درسته ، حق با شماست ، بايد حدس ميزدم با فيلتر نويز هم چنين چيزي ممكنه .
ممنونم از توضيحتون
"۱۰:۳۶ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (3) | علی رضا مختاری گرکانی (387)

درود و عرض ادب
تنظيم خط افق / حضور عنصر انساني قوي با حالت كاملاً طبيعي / ابر جالب در مركز عكس / انتخاب مد سياه و سفيد منطبق بر برداشت.
پاسپارتو هم كمك شاياني داشته در اين انتقال.

در كادر بندي زماني كه عكس رنگي است سهم آسمان توجيه دارد ولي در سياه و سفيد بنظر بيش از اندازه و يكنواخت شده است.

از كارتون لذت بردم.
ممنون از اشتراك.
"۱۰:۴۱ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | احسان حبیبی (456)

سلام دوست عزیز
ثبت زیبا و پر حسی رو انجام دادی ، بسیار زیباست .
مود سیاه و سفید به خوبی اعمال شده و کنتراست و نور هم مناسبه ، فضای تیره بالای ابر به ترکیب کمک زیادی کرده .
با عنوان موافق نیستم زیرا این عکس بیشتر حس آرامش رو داره تا تشویش (نظر شخصی)
به هر حال بخاطر این ثبت زیبا بهت تبریک و خسته نباشید میگم .
موفق و بینا باشی
+2
"۱۰:۴۴ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام به شما دوست عزیز. ممنون از لطفتون. راستش موقع ثبت این عکس، سوژه، حسی شبیه به آرامش قبل از توفان در من القا کرد. من هم سعی کردم با افزایش سهم آسمون تو کادر، این حس رو انتقال بدم. البته اینکه تا چه حدی موفق بوده، به نظر شما دوستان بستگی داره.
"۱۱:۰۶ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | علی ز (28)

با سلام
شات فوق العاده زیباییست که البته حدس میزنم روی ابر فیلتری مثل پولایرزه یا اسکراچ اعمال شده که حس یک نقاشی زیبا رو به بیننده منتقل میکنه البته تیرگی بالای عکس هم مطمئنا تعمدی بوده که فکر میکنم بیشتر برای این است که مخاطب رو به سمت موضوع اصلی عکس و سوژه بکشونه.
ممنون از ارسال +2
"۱۱:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | امیر عبدل پناه (4500)

سلام ...

یکی از دلایلی که باعث شد بخوام نظرم رو بنویسم علاوه بر زیبایی عکس این بود که مکان این عکس خیلی خیلی برای من آشناست ...

مهمترین نمودی که چشم رو به عکس جذب می کنه به نظر من ایجاد کنتراست در ادیت بوده, به شکلی که تیرگی بالای آسمان و سوژه انسانی باعث نمود بیشتر ابر و آسمان روشن شده اند و بالعکس!

با توجه به فوکال لنت ثبت شده و خود عکس, عکس باید کراپی از یک عکس بزرگتر باشد ... به نظر کادر کمی بسته میاد ... اگر کادر بازتری انتخاب می کردید و از وین یت برای کنترل چشم استفاده می کردید نتیجه بهتری می گرفتید ...

در مورد حالت ابرها که به احتمال زیاد حاصل همان نویز زدایی از عکس باشه با دوستان موافقم ... و باز اگر من جای شما بودم ... کل عکس رو شبیه همین حالت پاستیلی می کردم ... چون عکسی که کمی بلار باشه یا دیتیل کمتری رو به عرضه بذاره بیشتر حس رویاگونه یا توهم گونه رو به نمایش می ذاره و از این نظر هم می تونست به عکستون کمک کنه ...

شاد باشید ...

"۱۱:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام و درود به شما دوست عزیز.
ممنون از این همه لطف. عکس مقدار خیلی کمی کراپ شده. ممنون می شم برای بنده مبتدی بیشتر در مورد وین یت برای کنترل چشم توضیح بدین.

"۱۱:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

منظورم سیاهی لبه های کادر برای جلب توجه بیشتر به مرکز کادر هست ... در واقع نوعی خطای لنز هست ( به صورت مصنوعی هم میشه ایجادش کرد ) و میشه ازش استفاده مفید کرد برای کم کردن تاثیر گوشه ها و روندن چشم به میانه تصویر ...


---------------
مکان عکاسی رو ذکر نمی کنید؟

"۱۱:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

بله؛ حالا متوجه منظورتون شدم. خب البته این مورد رو هم امتحان کردم؛ ولی خیلی به دلم نچسبید!
------------------
مکان عکاسی هم ساحل زیبای انزلی هستش.
حدستون درست بود؟

"۱۱:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عبدل پناه (4500)

دقیقا ...!!!

پارک ساحلی پاسداران ... :دی

مهمان بودید؟ یا همشهری هستیم؟

در هر دو صورت خوشحال میشم اگه فرصتی پیش بیاد از نزدیک دیداری داشته باشیم ...

"۱۱:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

برای چند ساعت، من و همسر عزیزم مهمان همشهری های با محبت شما بودیم. سعادتی برای بنده س دیدار شما.
"۱۱:۱۹ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حمید عزیزی خانقاهی (6679)

با سلام و ادب
ثبت زيبايي شده . نوع زاويه و كادر انتخابي ساده بودن كار باعث دلنشين شدن و گيرايي آن شده . تقابل ابر و پيرمرد بسيار زيباست.
موفق و مويد باشيد.
ببخشيد محروم از امتياز
2+: عکس با کیفیت است

"۱۱:۱۹ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

نوع زاويه و كادر انتخابي ساده بودن كار باعث دلنشين شدن و گيرايي آن شده
ممنون از لطف و نظر شما استاد عزیز.
"۱۱:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد قدرتی وایقان (1418)

سلام ،
مردي تنها و منتظر ...
چشم براه اميدي در راه ...
عكس فضاي خوب و كيفيت بالائي داره ...
و يك پاسپارتوي خوب ...
فقط با عنوان عكس و چرائي اش نتونستم ارتباط برقرار كنم .
در عكس زيباتون آرامش ميبينم و انتظار...
ممنون

"۱۱:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام به شما دوست عزیز.
ممنون که لایق دونستین و نظر دادین. خوشحالم که مورد توجه قرار گرفت.
"۱۱:۲۷ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | ناصر گل نظری (1628)

سلام
واقعا اون حس رو دارم از دیدن این عکس دریافت می کنم و الان دقیقا اون حس الان منه یه تشویشی تو این عکس نهفته است که بیننده رو خواه یا ناخواه به سمت خودش می کشونه و این عالیه ...مخصوصا این مد سیاه وسفید که کار رو تکمیل کرده
ممنون
"۱۲:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | مهرداد عباس آبادی (280)

سلام
فوق العاده است عکس از لحاظ تکنیک و موضوع بدون اشکال است. (عکس خلاقانه، جدید، و دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است. از لحاظ تکنیک و موضوع عالی است.)

"۱۲:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام دوست عزیز.
تشکر بابت همراهی و لطفتون و از اینکه لایق دونستین.
خوشحالم که مورد توجه قرار گرفت.
"۱۲:۱۷ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد گودرزیان (3482)

سلام دوست عزیز
ثبت زیباییست
مود سياه و سفيد ، كادر عمودي ، نور مناسب و فوكوس فوقالعاده از نقاط مثبت كارند .
بشخصه دوست داشتم آن شخص در سمت چپ نيمكت مينشست تا توازن برقرار شود .
با عنوان موافق نیستم زیرا این عکس بیشتر حس آرامش رو داره تا تشویش (نظر شخصی)
شاد باشی
+2

"۱۲:۱۷ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام به شما دوست گرامی.
بشخصه دوست داشتم آن شخص در سمت چپ نيمكت مينشست تا توازن برقرار شود ممنون از راهنمایی و نقد خوبتون.
"۱۳:۰۷ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد جدیری (577)

احسنت بر شما چه كادر زيبايي بستيد.
مود سياه و سفيد ، كادر عمودي ، نور مناسب و فوكوس فوقالعاده از نقاط مثبت كارند

"۱۳:۰۷ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام دوست عزیز.
مود سياه و سفيد ، كادر عمودي ، نور مناسب و فوكوس فوقالعاده از نقاط مثبت كارند مرسی که لایق دونستین و نظر دادین.
"۱۳:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | امید جعفری (505)

سلام دوست عزیز تبریک بسیار زیباست
همه نظرات رو دوستان دادند
کادر خوبی بسته اید و دیر هنر مندانه ای دارید
ممنون از اشتراک
(اما نکته ای که پای هر نظرم ثبت میکنم امروز تا حد اقل اعضا را کمی به فکر ببرم)
نمی دانم چرا دوستان در این سایت گاهی کم لطفی میکنند و به همه گونه کار ها توجهی نمیکنند..گویی همگی حتی مدیران و کارشناسان دچار یک اجماع نا خود آگاه در سلایق و نظراتشان شده اند.به گونه ای که درمورد بعضی کارها ، حتی زحمت بازدید رو هم نمی کشند .کاش برای ترقی و بهبود سطح کارها و سطح سایت هم که شده همگی بیشتر تلاش کنیم.ممنون
"۱۴:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد پورنجفی (172)

سلام دوست عزیز
ثبت زیبایی شده
مود سياه و سفيد ، كادر عمودي ، نور مناسب و فوكوس فوقالعاده از نقاط مثبت كارند .
بشخصه دوست داشتم آن شخص در سمت چپ نيمكت مينشست تا توازن برقرار شود .

موفق باشید.
"۱۸:۰۸ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | امین روشن افشار (1248)

سلام
نگاه زیباییست.پاسپارتو بنظر منه آماتور کمی از مفهوم عکس کاسته,شاید پاسپارتوی باریکتر بهتر بود.کادر جا داشت تا کمکی پایینتر انتخاب میشد,در آن صورت سوژه دقیقا در نقطه ی طلایی جا میگرفت.نگاه ظریفتان زیباست
موفق باشید

"۱۸:۰۸ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام دوست عزیز.
ممنون از نقد و همراهی شما استاد عزیز. بله؛ حتماً از راهنمایی ها تون استفاده می کنم.
"۱۹:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (5) | امتیاز (2) | سعید حسن عباسی (13758)

سلام بر شما بزرگوار

سادگی این عکس ، فضای بی پیرایه اش ، المانهای اندک اما تاثیر گزار ، مد سیاه و سفید ، کادر و سهم های اختصاص داده شده از نکات مثبت عکس است.

سافت کردن عکس فضای لطیف و آرامی ایجاد کرده است اما برای حس تشویش شاید بدون سافت شدن و حتی افزایش نویز موثر تر واقع می شد.

جانمایی شخص شاید ایده آل نباشد و همچنین حالت نشستنش.( البته اگر می شد کارگردانی کرد )

به هر حال خلق چنین فضایی با حضور این المان های صمیمی جای تحسین دارد.

ممنون از زحمت ثبت و ارسال

"۱۹:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام استاد حسن عباسی عزیز.
ممنون از این همه لطف. خوشحالم که این اثر رو لایق دیدن و نظر دادن دونستین. کلمه به کلمه نظرات شما اساتید برای امثال بنده مبتدی، دلگرمی و همچنین یادگیری هستش.
هرچیز مثبتی در کارهای اینجانب می بینید، حاصل تلاشها و نظرات راهگشای خود شما و دیگر اساتید و همراهان سایت هستش و مسلماً حالا حالاها باید شاگردی کنیم و درس پس بدیم.

باز هم ممنون.
"۱۹:۵۷ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (0) | سعید حسن عباسی (13758)


یهتر است برای این سادگی ژرف قاب و حاشیه ایی نباشد .
"۲۲:۰۶ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمدامین صاحب پور (3160)

سلام دوست خوبم
ثبتتان بی شک در کمال سادگی خود خیلی خوب از آب در امده
جانمایی شخص شاید ایده آل نباشد و همچنین حالت نشستنش.( البته اگر می شد کارگردانی کرد ) به هر حال خلق چنین فضایی با حضور این المان های صمیمی جای تحسین دارد.
به نظرم برای تعادل کادر سوژه در سمت چپ می بود بهتر بود اگر عکس لحظه ای نبوده !
موفق باشید
+2

"۲۲:۰۶ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام جناب صاحب پور عزیز.
ممنون از حضور پر مهرتون. راستش زمان ثبت خیلی امکان ایجاد تغییرات در سوژه مقابلم رو نداشتم؛ راستش ذهنم بیشتر به نوع کادربندی و زاویه دید مشغول شد و این مورد از قلم افتاد.
"۲۲:۳۶ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسن قنبری (137)

احسنت بر شما چه كادر زيبايي بستيد.
مود سياه و سفيد ، كادر عمودي ، نور مناسب و فوكوس فوقالعاده از نقاط مثبت كارند
"۲۲:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | حسن قنبری (137)

سلام دوست عزیز تبریک بسیار زیباست
همه نظرات رو دوستان دادند
کادر خوبی بسته اید و دیر هنر مندانه ای دارید
ممنون از اشتراک
(اما نکته ای که پای هر نظرم ثبت میکنم امروز تا حد اقل اعضا را کمی به فکر ببرم)
نمی دانم چرا دوستان در این سایت گاهی کم لطفی میکنند و به همه گونه کار ها توجهی نمیکنند..گویی همگی حتی مدیران و کارشناسان دچار یک اجماع نا خود آگاه در سلایق و نظراتشان شده اند.به گونه ای که درمورد بعضی کارها ، حتی زحمت بازدید رو هم نمی کشند .کاش برای ترقی و بهبود سطح کارها و سطح سایت هم که شده همگی بیشتر تلاش کنیم.ممنون

"۲۲:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام دوست عزیز. تشکر از حضورتون. خب انتقادتون تا حدودی وارد به نظر می رسه. البته نباید از تلاش دوستان طلایی و باقی اساتید هم غافل شد. خیلی سخت گیرانه خواهد بود اگر اسم این چیز رو کم لطفی بذاریم.
به هرحال ممنون از حضورتون.
"۰۰:۵۴ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمد صفرپور/ نوروز (1792)

رویا های پاکش روی سرش نقش بسته اند اما چرا باید فرای این رویا ها تیرگی باشد...؟چرا...؟

پاسپارتو تاثیر گذاری را دوچندان کرده.

ارادتمند شما نوروز

"۰۰:۵۴ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام استاد گرامی.
همان سؤال بی جوابی را پرسیدید که منتظرش بودم.

ممنون از نظر و همراهی تون.
"۰۱:۳۶ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (2) | مهدی تکلّـــو (2660)

1547...

ســــ«درود»ــــــلام

زیباست . خوب دیده اید .
خوب دیده اید و کادر را خوب بسته اید . به طوری که فرد روی صندلی در گوشه ای از کادر و تکه ابری در مقابل او از دو طرف کادر به یک اندازه فاصله دارد .
زمان ثبت را هم مناسب می دانم . فرد در حال و هوای خود است و آرمیده و نگاهش را که به آن تکه ابر دوخته ثبت گرفته شده .
البته بهتر می شد فرد کمی چپ تر می نشست و شاید بهتر می شد اگر ابر در سطح بالاتری از کادر قرار می گرفت که خب بعضی موارد در دست عکاس نیست .
من هم با جناب عباسی موافقم . کار علی رغم این که با سافت شدن زیبا تر شده ولی القای کلمه تشویش هم کاهش یافته است .
تیرگی بالای آسمان که به یک باره به روشنی تبدیل شده کمی نا مطلوب است . که البته قابل اصلاح می باشد
در مورد دیتیل و یا جبران آن بنده ی حقیر با این ادیت موافقم ( جسارت بنده را به بزرگواری خودتان ببخشید ... این هم نوعی نظر شخصی است ) :

m7z2gprsqv5hz1ik8ggv.jpg

واقعا لذت بردم
امید وارم جسارت بنده را بابت نقد صریح عفو کنید!

سپـــــــ ღ ــــــــاس

"۰۱:۳۶ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام جناب تکلوی عزیز.
ممنون از حضور پر مهرتون و زحمتی که بابت نقد و ادیت متحمل شدین. نگاهم به نقدِ به جای شما و دیگر اساتید، نگاه آموختن و یادگرفتنه. کم لطفیه اگر این همه توجه رو جسارت بنامیم.
همین نظرات و راهنمایی ها هستن که دلگرمی به امثال بنده مبتدی میده و انگیزه برای ادامه.

"۰۱:۳۶ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | احسان قنبری فرد (9266)

با سپاس از عکاس کوچولو و زحمتی که متحمل شده است...
شخص ذره ای نمیتوانست متفاوت بنشیند..
اندکی به چپ رفتن باعث انتقال ثقل کادر به چپ و سقوط اقتدار ترکیب بندی میشد و اندکی به راست او را در مرکز تصویر قرار میداد و توجه همزمان به نیمکت حاظر در نقاط طلایی و شخص نشسته بر آن را از بین می برد...

اینجا نیمکت بدون شخص یا شخص بدون نیمکت معنا ندارد...
و ابر هم به زیبایی نیمه خالی تصویر را پر کرده است...
"۰۹:۲۸ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | امیر عنایتی (5632)

سلام دوست عزیز.....

سادگی این عکس ، فضای بی پیرایه اش ، المانهای اندک اما تاثیر گزار ، مد سیاه و سفید ، کادر و سهم های اختصاص داده شده از نکات مثبت عکس است.

سافت کردن عکس فضای لطیف و آرامی ایجاد کرده است اما برای حس تشویش شاید بدون سافت شدن و حتی افزایش نویز موثر تر واقع می شد.

جانمایی شخص شاید ایده آل نباشد و همچنین حالت نشستنش.( البته اگر می شد کارگردانی کرد )

به هر حال خلق چنین فضایی با حضور این المان های صمیمی جای تحسین دارد.


عکاس باشید...

"۰۹:۲۸ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام استاد عزیز.
ممنون از حضور و لطفتون. کماکان شاگردی می کنیم و درس پس میدیم.
موفق و پیروز باشین.
"۰۹:۳۹ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | میترا رشیدنژاد (1568)

با سلام و احترام .
عكس بسيار تاثيرگذاري ارائه كرده‌ايد . كادر عمودي به ايجاد حس تشويش بيشتر كمك مي‌كند . سياه و سفيد حس را عميقتر مي‌كند . سر فري كه روي نيمكت نشسته شايد يك بيمار سرطاني را در ذهن تداعي مي‌كند و آنگاه تشويش ...
پاسپارتو عاليست . آفرين و ممنون از ارسالتان

"۰۹:۳۹ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام سرکار خانم رشید نژاد.
و آنگاه تشويش ... ممنون از لطف و نقد مفیدتون.
موفق و پیروز باشین.
"۱۲:۳۶ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | شادی آفرین آرش (7742)

سلام دوست
چونان یک ابر تنهایم
تو هم در گیر تشویشی
مث حالی که من دارم
...
خیلی دلم می خاست این عکس رو با عنوان " به تنهایی یک ابر " ببینم
مجموعه ای که به تازگی در حال انجامش هستم
و شاید شباهتهایی با عکس شما داشته باشد
ممنون از ارسال

"۱۲:۳۶ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام دوست عزیز و بزرگوار.
ممنون از لطف و حضور همیشگی تون. بی صبرانه منتظر دیدن این مجموعه هستم.

موفق و پیروز باشین.
"۱۵:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | علیرضا قمری (2210)

با سلام
با المانهای ساده ترکیبی قوی خلق شده.مد سیاه و سفید کمک خوبی کرده. کله مرد نشسته بدلیل بی مو بودن حس کار و تقویت کرده.
موفق باشید

"۱۵:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام دوست عزیز.


با المانهای ساده ترکیبی قوی خلق شده.مد سیاه و سفید کمک خوبی کردهممنون از حضور و نظرتون.
"۱۸:۴۸ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمود ترابی (2376)

با سلام

احسنت بر شما چه كادر زيبايي بستيد.
مود سياه و سفيد ، كادر عمودي ، نور مناسب و فوكوس فوقالعاده از نقاط مثبت كارند .
بشخصه دوست داشتم آن شخص در سمت چپ نيمكت مينشست تا توازن برقرار شود .
نميدونم چرا حالت ابر غير طبيعي به نظر ميآد احتمالا دستخوش تغييراتي شده شايد در قسمت پايين آن المان هاي نا مربوطي بوده كه پاك كرديد
"۱۹:۳۶ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | زهرا جهانی (676)

عکس از لحاظ تکنیک و موضوع بدون اشکال است. (عکس خلاقانه، جدید، و دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است. از لحاظ تکنیک و موضوع عالی است.)
"۲۰:۰۰ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد کرم پور (425)

درود فرستادم
.
دلتنگی و فرو رفتن در رویای ژرف گذشته...


آه از آن نرگس جادو که چه بازی انگیخت
وه از آن مست که با مردم هشیار چه کرد...

سپاس از زیبایی که هدیه نمودید...
اندکی افزایش نویز...
.
شاد باش و دیر زی...

"۲۰:۰۰ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

درود بر شما دوست عزیز.
خوشحالم که لایق دونستین و نظر پر از مهرتون رو نوشتین.

موفق و پیروز باشین.
"۲۱:۳۲ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | روح اله ایزدشناس (1670)

سلام
ثبت فوق العاده است.مدسیاه وسفید بخوبی واستادی تمام اجرا شده.
جسارتا بنده مفهوم تشویش راازعکس درنیافتم،نمی دانم چرا ولی ذهن من ناخواگاه نام انتظاررا برعکس می پسندد..
مردی تنهاروبه افقی نامعلوم که فقط آسمان بی خورشیدوستاره اش را چندتکه ابر کم سو آراسته اند.
موفق باشی دوست من
"۲۳:۲۷ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | محمد رضا گودرزی (3885)

به من آرامش را بشارت می دهد که در طلب آنم

لختی تنهائی و دیگر هیچ
خوشحالم آثاری این چنین در صدر گالری قرار می گیرند

"۲۳:۲۷ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام جناب استاد گودرزی عزیز.
خوشحالم آثاری این چنین در صدر گالری قرار می گیرند و من خوشحالتر از اینکه عکاس برجسته ای مثل شما این عکس رو لایق دیدن و نظر دادن دونسته. نظرات و راهنمایی های امیدبخش شما بزرگواران هست که بنده حقیر رو بیش از پیش علاقه مند به عکاسی می کنه.
ممنون از حضور همیشگی شما بزرگوار.
"۲۰:۵۳ ۱۶ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | علیرضا میرزایی (1433)

در پاسخ به نقد ونظرات دوستان و نوع نوشتن نقد
باسلام دوستان عزيز/منتقدین محترم !
با كمال احترام نظرات شما را در مورد عكس فوق مطالعه كردم اما متاسفانه از درك و تاويل هاي شما به خاطر پايين بودن آي كيوی این حقیر عاجز ماندم
دوستان من مواردي مانند كادربندي تركيب بندي مد رنگ نوع لنز نوع دوربين حساسيت ديافراگم و سرعت شاتر و... نميتواند ملاك ارزيابي يك عكس باشد حقيقتا بنده بيسواد ترجيح ميدهم به جاي گرفتن وقت اعضاي سايت جهت رفع و رجوع مباحث تكنيكي -ابزارشناسی و نرم افزاری به يك دوره آموزش عكاسي در يكي از كانونها يا انجمن هاي آموزشي موجود در سراسر كشور مراجه كنم. در نگاشته هاي ديگر نيز اشاره كرده ام كه سايت نبايد كلاس رفع غلطهاي املايي كاربران باشد.
قصدم از اين نوشتار نبايد در جهت دفاع از عکس فوق باشد كه حقيقتا هركاري كه ارایه میشود سوای لذت تالیف به منظور دريافت تاويلهاي جديد از يك كار و اينكه آيا اثر قادر به وارد كردن مخاطبان به مكالمات زيبايي شناختي ميشود يا نه چرا به قول بزرگاني چون امبرتو اكو رولان بارت ، هانس گئورگ گادامر شلاير ماخر و ساير انديشمندان مكاتب هرمنوتيكي در درون متن هنري رخدادهايي فراتر از نيت مولف ميافتد كه مولف نيز از آن بيخبر است و من حقيقتا براي اثبات اين بيخبري خود اقدام به آپلود ميكنم
اما موارد تكنيكي
عزیزان ممكن است اين سوال به ذهن خطور كند كه چرا موارد تكنيكي در يك كار در درجه اولويتهاي بعدي در ارزيابي يك كار هنري قرار دارد با نگاهي به برترين عكسهاي تحسين شده در تاريخ عكاسي اين مهم را يادآوری ميكند كه بعضي از بهترين عكسها با شكستن قواعد رايج در دستور زبان گونه و ژانر به يك اثر قابل تامل مبدل گشته اند .
يكي از تعاريف اثر هنري به باور فرماليستهاي روسي -در اوايل صده قبل- نيز اين تعريف را يادآور ميشوند :
اثر هنري با آشنايي زدايي در دستور زبان رايج گونه و ژانر و با رسيدن به يك رهيافت هستي شناسانه وزيبا يي شناسیک اتفاق ميافتد (رجوع شود به كتاب ساختار و تاويل متن –جلد اول –نشانه شناسي و ساختار گرايي و از نشانه هاي تصويري تا متن و حقيقت و زيبايي هرسه نوشته بابك احمدي – نشر مركز)
- كوبيسم زماني متولد شد كه يك نحوشكني بنيادين در دستور زبان نقاشي كلاسيك ارو پا به وقوع پيوست .
- موسيقي نیوکلاسیک ایگور استراوينسكي زماني رخ داد كه اصول موسيقي كلاسيك به هم ريخت.
- موج نو سينماي فرانسه با زير پا گذاشتن قاعده خط فرضي توسط ژان لوك گدار متولد شد.
- جريان سيال ذهن پروست و جيمز جويس و ويليام فالكنر و رمانهاي پست مدرن ميلان كوندرا همگي زماني آفريده شدند كه به نفي اصول و قاعد كلاسيك رمان نويساني چون هوگو، داستايوسكي ، بالزاك مبادرت ورزيدند
- و يا همين شعر نيمايي با شكستن طول مصراع در شعر كلاسيك و شعر سپيد شاملو و فروغ با در هم كوبيدن اوزان عروضي و موسيقي صوري رايج در ادبيات و شعر كلاسيك ابراز وجود كردند
- مثالها بسيارند و وقت اندك
برگرديم به عكاسي
پرترهاي جوليا مارگرت كامرون از نظر كيفي و تكنيكي كيفيت پاييني دارند اما ماندگارند
پرتره هاي ريچارد اودون اصول نورپردازي كلاسيك پرتره نگاراني چون كارش را رعايت نكرده اند
و صدها مثال ديگر.
اما دوستان من نقد يك اثر هنري دريافت تاويل هاي مخفي در يك كار هنري است. و گشودن رمزگان هرمنوتيكي درون متن زماني كه مخاطبان از درك آن عاجزند.
نقد ازچيزهاي سخن ميگويد كه به چشم عادي قابل رويت نيستند و از معنا هايي كه در زبان هنری بر خلاف زبان علمی(پراگماتیک) قابل دريافت نيست.
اما در مورد اينكه اگرعكس فلان جور بود بهتر ميشد من نظرم را در يكي نگاشته هايم براي يكي از دوستان عزيزم گفته ام
كار هنري اتوموبيلي نيست كه جهت اصلاح بايد به خط توليد بازگردد.
دوستان من معنا امری گریز ناپذیر است ودر گستره زبان هر عنصري در كنار عنصر ديگر معنازاست .کافیست شما يك عينك را در كنار يك بسته سيگار قرار دهيد. چه معناهايي که به ذهن خطور نميكند البته به مدد نشانه شناسي .
اينگونه نگاه انتقادی ٫ تاويلهاي فرامتني و رجوع دادن به حاشيه هاست و مكالمه ايست با فاعل و سوژه به جاي ابژه و اثر.
در صورتي كه هر اثري چه هنري باشد ياغير هنري يك متن خود محور و جداي از مولف خود است و نقد حول محور متن ميچرخد نه فرايند تاليف و يا مولف.
-عكس در زمان پايان اديت و اكسپورت عكاس را به قتل رسانده است
مرور سنت اروپايي نقد با اولين كتاب كلاسيك نقد تحت عنوان تحليل نقد اثر نورتروپ فراي ترجمه فرزانه طاهري-نشر نيلوفر تا كتاب هشت جلدي تاريخ نقد جديد نوشته رنه ولك ترجمه سعيد ارباب شيراني - نشر نيلوفر مطالعه آثار انديشمندان مكتب فرانكفورت همچون تیودور آدورنو -هانس گیورگ گادمر- والتر بنيامين و ماکس هوركهايمر و سنت هرمنوتيكي هايدگر دريدا ، دلوز و بودريار همگي موارد فوق را تاييد ميكنند.
جسارت مرا بابت اين نوشتار ببخشيد چرا كه در دفاع کورکورانه از كار اثر نبوده و صرفآ دغدغه هايم در مورد سليقه نوشتاري نقد در اين سايت بود كه گاهي بيشتر به يك كلاس ابتدايي عكاسي ميماند تا تلاشي در جهت ارائه رهيافتهاي زيبايي شناسيك كه بگمانم باید در جهت كالبد شكافي يك كار هنري و تجربه لذت تاويل ساير كاربران باشد .
مبتدی ترین عضو سایت- میرزایی
"۱۴:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | دوستدار عکاس+ی (2)

از حس آشنایی که به من منتقل می کنه لذت می برم. عکستون یه عکس آرامش بخشه .
"۱۶:۵۹ ۱۹ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | محمد صفرپور/ نوروز (1792)

سلام عزیز در پاسخ نظری که لطف کرده بودی....


بنده خودم رو در حدی نمی بینم که از کار شما اساتید، اشکال و ایرادی بگیرم

دوست عزیزم جناب حاجی حسنی من در این دنیای بی پایان عکاسی ، هیچ نیستم چه برسد به استاد و امثالهم


در ضمن بنده عددی نیستم شما باید با همین جرات که مطمئنم دارید کار بزرگان عکاسی را نیز به چالش نقد بکشید/خوشحال میشوم باز هم نقد شما را در گالری ام ببینم و به این امر افتخار بورزم

تنها هدفم از پست قبلی این بود که شرایطم را برایتان ذکر کنم و لا غیر...

امیدوارم که از بنده نرنجیده باشید

برادر کوچک تر شما نوروز

"۱۶:۵۹ ۱۹ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام مجدد به شما دوست بزرگوار.
زنده و سربلند باشی برادر. ارتباط و دوستی با شما عزیز، افتخار بنده س.
موفق و پیروز باشین.
"۲۱:۴۶ ۱۹ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | مليكا تقوايي (88)

نشستن به روي نيمكت رو به آسماني كه مي تواند مفهوم آزادي را برساند حس خوبي را به بيننده انتقال مي دهد.هر چند با عنوان عكس جور نباشد.وجود ابر در آسمان،عكس را همچون قاب نقاشي نموده.
زيباست.
+2

"۲۱:۴۶ ۱۹ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

... حس خوبي را به بيننده انتقال مي دهد.هر چند با عنوان عكس جور نباشد
سلام به شما دوست عزیز.
ممنون از حضور و راهنمایی به جای شما بزرگوار.
موفق و پیروز باشین.
"۲۳:۴۳ ۱۹ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | احسان قنبری فرد (9266)

تشویش چرا..؟؟
جز آرامش نمیبینم در این لحظات زیبای آرامش و ان ابر چشم نواز و این نیمکت تنهایی...
گرادیان زیبای سفید و خاکستری اوج گیرنده آرامشی عجیب را در کنار تکه ابر القا میکند ..
حضور شخص تنها ..نشسته بر نیمکتس تنها در نقطه ثقل قاطع کادر و فضای گرادیان دار و خالی بالای تصویر احساس دلنشینی از آرامش ایجاد میکند..
تنها در حالت نشستن و پاهای شخص اندکی تشوش به چشم می خورد..

"۲۳:۴۳ ۱۹ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام به شما استاد عزیز و بزرگوار.
بیش از هر چیز، خوشحال شدم از اینکه با این عکس ارتباط برقرار کردین و بیشتر از اون، از نظر راهگشا و نقدِ به جاتون. با تشکر از شما و سایر اساتید و به ویژه سرکار خانم شادی آفرین آرش (به خاطر عنوان پیشنهادی شون)، نام این عکس رو به "به تنهایی یک ابر" تغییر دادم.
"۰۹:۵۴ ۰۱ شهريور ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | بهنوش مودی (46)

3+
كادر بندي
سايه روشن سياه و سفيد
آسمون و كنتراستش با ابر سفيد
واقعا عكس قشنگي خلق كرديد
تبريك ميگم
"۰۲:۳۷ ۲۹ دى ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد آگاه (2183)

سلام وآفرین برشما
تم عکس بسیار جالب است. قراردادن نیمکت در قسمت چب و فردی که بران نشسته درمنتهی الیه راست نیمکت و همچنین قرار دادن نیمکت در یک سوم تصویر و یک سوم دیکر ابر و یک سوم آخر آسمان، موجب خلق این تصویر زیبا شده است. براین نگاه زیبایتان تبریک می گویم. موفق باشید.
"۱۰:۴۳ ۰۲ تير ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (2) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

سلام
یک عکس زیبا
یک کار ستودنی از شما
عكس در زمان پايان اديت و اكسپورت عكاس را به قتل رسانده است
زیبا زیبا زیبا
موفق باشید.