گالری تصاویر "هادی دهقان‌پور"

         
عکس
نام :   رسانه (امتیاز : 79)
عکاس :   هادی دهقان‌پور (امتیاز : 9761)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 450D
نوع لنز :   Canon
مدل لنز :   Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
دیافراگم :   F5.6
سنسور :   12 MP
شاتر :   1/60 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   74
بازدیدها :   4756
تاریخ ارسال :   ۱۰ مرداد ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   11
دسته‌بندی کاربر :   زیر گُنبد کبود
دسته‌بندی سايت :   مفهومی , انسان
توضیحات عکاس
هر دو سوژه، یک نفر می‌باشند...

"۰۹:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (5) | امتیاز (3) | زهرا دلاوری (4393)

سلام
همه مسئله این است که همیشه مانعی هست برای رسیدن به حقیقت
وقتی که به اسم آزادی چشمانم بسته است
یا حتی زمانی که برای فریاد همه آنچه جز دوستی و صلح نیست دهانم بسته است
میدانید هیچکدام حقیقت نیست چه آن لبخندی که روی لبهای آراسته ام نقش بسته
و چه آن خشمی که در چشمان به خون نشسته ام نهفته
حقیقت همیشه چیز دیگری ست
هر دو سوژه، یک نفر می‌باشند
کداممان می تواند اعراف کند که جای این سوژه نیست
شاد باشید
:)
"۰۹:۳۶ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (3) | پروانه پاری (3229)

چقدر دل مشغولی
چقدر شلوغ
چقدر نوشته
چقدر خبر
چقدر ازادی
چقدر کلمات انگلیسی
سوزه ی زخم خورده منو میبینه و من هم
سوژه ی خندان منو میشنوه و من هم
موج هوشمندی و هدایت عناصر ثبت من رو مثل همیشه ی همیشه گیج و مشغول کرده.
روزنامه های انگلیسی/ پوشش اسلامی/ لبخند ملیح و راضی / کبودی اسارت و جنگ نوع کادر و چگونگی حضور انسان و عکسهای پرسنلی و باز زن !!!!!!!!!
هنرمند عزیز دوست محترم
دوست دارم که باشی .ونرنجیده و بدون ازار.
سخن بس.
پاینده باشی.
"۰۹:۴۲ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (5) | امتیاز (3) | شاهین غفاری (2714)

با درود
شاهد تناقض بسيار معنا داري هستيم. لبخند معنا دار سمت راستي و چشمان وحشت زده و نگران همان شخص در سمت چپ. اين نشان از تاثير نوساني رسانه ها بر روح و روان و جسم ما دارد. چه كسي مي داند؟ رسانه قدرت اين را دارد كه از حقيقت دروغ و از دروغ حقيقت بسازد...
رسانه قدرت اين را دارد كه به اسم آزادي لب ها را فرو بربندد و ما را زير مشت و لگد اطلاعات مورد نظرش قرار دهد.. رسانه قدرت اين را دارد كه آزادي ما را فروخورد و روياي زيبايي را براي ما فراهم آورد و لبخند رضايت و رويايي بر لبانمان بنشاند...
و نهايتا اين ما هستيم هر كدام از ما يك نفر كه مي بايست حقيقت را تشخيص دهيم و از زير بار اين بمباران تصويري و شنوايي سالم خارج شويم...
شوخي معنا دار عكاس يك كارت دعوت است ... براي نفر دوم و شايد نفر سوم... به راستي سومين تصوير چه شكلي است؟
موفق باشيد
"۰۹:۴۹ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (3) | ناصر گل نظری (1628)

سلام
واقعا خوب شده ایده و فکر و اجرای خوب شما
مخصوصا تو این زمان که خفقان شدیدی جامعه خبری کشور رو در بر گرفته و شما تونستین با همین کار یه گوشه ای هر چند کوچیک اما پر معنا رو به معرض دید منه بیننده بگذارید و شاید بالاتر ها نیز این نمونه ها رو ببین و یه تلنگری باشه واسشون ( اما من که اینارو دیدم چشمم آب نمی خوره )
باز هم ممنون
"۰۹:۵۰ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | احد مداحی (2334)

سلام

روزنامه های انگلیسی/ پوشش اسلامی/ لبخند ملیح و راضی / کبودی اسارت و جنگ نوع کادر و چگونگی حضور انسان و عکسهای پرسنلی ...

شاد باشی
"۱۰:۱۲ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | مازیار یعقوبی (5694)

ايده ي كارت رو دوس دارم
فك كنم اجرا مي تونست خيلي بهتر باشه
مثلاً شايد بدون حجاب كار سنگين تر از آب در مي يومد
البته شايد
راستي انتخاب بريده هاي جرايد با توجه به محوريت موضع بسيار هوشمندانه و قوي بوده است
"۱۰:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (1) | میترا رشیدنژاد (1568)

با سلام و احترام .
عكس جالبي خلق كرده‌ايد . رسانه : حقيقت يا دروغ ؟ آيا تنها زماني مي‌تواني شاد باشي كه چشمانت را به روي حقيقت بسته باشي ؟ كنتراست مفهومي را به خوبي به تصوير كشيده‌ايد . آفرين و ممنون از ارسالتان
"۱۰:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (2) | علی رضا مختاری گرکانی (387)

چشمان بسته ، لبخند بزن
چشمان باز ، خون گريه كن

هيولاي قدرت از ابزارهاي بيشماري براي اسارت استفاده ميكند،
رسانه - وابستگي عاطفي - مذهب - فرهنگ - آموزش - بهداشت

اما
با فطرت چه كار خواهد كرد؟
آفريدگار آزادگي در خون انسان آفريد.
"۱۰:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (0) | نسیم آرت (6)

خیلی جالب بود..100 ها صفحه حرف رو توی این دوتا عکس + بریده های روزنامه ها خیلی زیرکانه جای دادین
"۱۰:۴۸ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (3) | سعید ترابی گودرزی (347)

سلام،
باز هم عکسی که دغدغه های عکاس را فریاد میزند.باز هم عکسی که عناصر موجود در آن با تفکر چیده شده.و باز هم عکسی پر از مفهوم.
شاهد تناقض بسيار معنا داري هستيم. لبخند معنا دار سمت راستي و چشمان وحشت زده و نگران همان شخص در سمت چپ. اين نشان از تاثير نوساني رسانه ها بر روح و روان و جسم ما دارد. چه كسي مي داند؟ رسانه قدرت اين را دارد كه از حقيقت دروغ و از دروغ حقيقت بسازد...
"۱۰:۵۲ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (0) | مهدی تکلّـــو (2660)

1547...

ســـــ«درود»ــــــلام

ثبت خوبیست .

برداشت شخصی :

تو نباید بفهمی . باید سرت به کار خودت باشد . باید چشمانت را به حقیقت ببندی و بی خیال باشی .
و اگر سرت جنبید و پایت را از گلیمت فراتر گذاشتی و خواستی بفهمی تو را سر به نیست می کنند و بلایی به سرت می آورند تا پشیمان شوی . آن ها می خواهند تو نفهم و چشم وگوش بسته بار بیایی و نا آگاه و از همه چیز بی خبر و بشوی ابزار دست آنها برای اهداف شخصی شان

لال شوم ، کور شوم ، کر شوم
لیک محال است که من خر شوم

ایده عالیست .
اجرا خوبه است . شاید بهتر هم می تونست باشه
"۱۱:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | علی اکبر خندان (7264)

سلام
ثبت مفهومی فو ق العاده ایست حتی انتخاب روزنامه هایی که روی سر صورت سوژه هست هوشمندانه بوده اند این کار در مفهومی را که در نظر داشته اید به خوبی به بیننده القا میکند
"۱۱:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (-1) | امتیاز (0) | محمدعرفان علی محمدی (112)

سلام حیف این همه وقت برای خواندن این همه مطلب،
برای خوب بودن باید در عکس روح داشت وبرای دیده شد باید از خود مصنوع نکرد
عکس مصنوعی، موضوعی مصنوعیف برای چه ؟ برای هنر عکاسی !!!!!!!!!! کاش این سیاست این قدر هنر را آلوده نکند و یک عده را به دنبال خود نکشاند که پدر و مادر ندارد.
عکس سیاسی جز دکانی برای شما نیست بهتر است بروید آزادی را در رها شدن از قید وبند دنیایی ببینید نه در مطالب کلیشه ای رایج که می تواند هنر را راهم خراب کند. موفق باشید -

"۱۱:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (6) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

سلام حیف این همه وقت برای خواندن این همه مطلب،
برای خوب بودن باید در عکس روح داشت وبرای دیده شد باید از خود مصنوع نکرد
عکس مصنوعی، موضوعی مصنوعیف برای چه ؟ برای هنر عکاسی !!!!!!!!!! کاش این سیاست این قدر هنر را آلوده نکند و یک عده را به دنبال خود نکشاند که پدر و مادر ندارد.
عکس سیاسی جز دکانی برای شما نیست بهتر است بروید آزادی را در رها شدن از قید وبند دنیایی ببینید نه در مطالب کلیشه ای رایج که می تواند هنر را راهم خراب کند. موفق باشید -


جناب محمدی عزیز
بر کسی پوشیده نیست که سیاست پدر و مادر ندارد
اما یکی از مهمترین وظایف هنر رو کردن دست همین سیاستیست که مانع زندگی آزاد و راحت انسانها در کنار هم در سراسر دنیاست
برای درک این مطلب نظر شما را به عکسهای مستندی که از کشتار مردم توسط سیاستمداران به واسطه جنگها و اختلافات در طول تاریخ گرفته شده جلب میکنم
اینجاست که هنر پته سیاسیون دوردو را روی آب میریزد



"۱۱:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | هادی دهقان‌پور (9761)

آرش عزیز، ممنونم از دقت‌نظر همیشگی‌ات.
"۱۱:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (8) | امتیاز (0) | امین پروین (595)

با تاسف به حال علی محمدی,این شعر از دوست خوبم پوریا سوری رو تقدیم می کنم به این عکس زیبا:

زخم خورديم، شكستيم، زمين‌گير شديم

محو در پوچترين فلسفه «تقدير» شديم

در حضور غزل و شعر حماسي افسوس

آنقدر مرثيه خواندند كه ما پير شديم

بسكه تا آينه گفتيم شكستند آنرا

سنگ در ديدة‌ هر آينه تعبير شديم

وا اسف در دل اين آتش بي‌شرم زمان

جلگه جلگه برهوت از تب تبخير شديم

تا به كي شرح ستمكاري ظلمت بدهيم

از به يادآوري حادثه دلگير شديم

ما كه هرگز نسپرديم شرف را به شعار

همه آواره و محكوم به زنجير شديم
آسمان صحنه اين واقعه را شاهد باش

كه پريديم ولي زود زمين‌گير شديم
+2

"۱۱:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | هادی دهقان‌پور (9761)

امین عزیز! به‌خاطر این جملات زیبا ممنونم...
"۱۲:۴۶ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | مجتبی صدیقی (50)

سلام
آخخخخخخخخخخخخ. دردم اومد! اون واقعا جای مشته؟

همه رو گفتید و گفتند به جز اینکه برای رسیدن به حقیقت باید هزینه داد.

راستی چرا این عکس در صفحه منتحب گالری نیست؟
راستی چرا این عکس در صفحه منتحب گالری نیست؟
"۱۳:۰۹ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | راضیه غضنفری (31)

سلام
وقتی سیاست زندگی ما رو بی هیچ ملاحظه ای تحت شعاع خودش قرار داده. وقتی رسانه با مهمل بافی های غیر واقعی باعث دگرگونی ذهن ما میشه. وقتی چشم ما رو با دروغ های شیرین رسانه به جهان می بندند و وادارمون می کنند تا آنچه که بی تناسب به خواسته ما برامون تجویز میشه رو ببلعیم و شاد باشیم و حتی گرفتار درد معده نشیم.دلیلی نداره دید روشن عکاسی رو هم در برابر این واقعیت ببندیم و فقط به گل و بلبل و... نگاه کنیم.
کلام نافظ و گیرای عکس واقعا پر معنی و زیباست.با موضوعی که نه تنها کلیشه نیست بلکه نوعی فریاد است در برابر کلیشه هایی که ما رو درگیر خودش کرده و مارو از حقیقت های جامعه دور کرده.
تبریک میگم به عکاس بخاطر نگاه اگاهانه به دنیا

"۱۳:۰۹ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (0) | امین پروین (595)

من مي بينم، و سرانگشتم را كه به تاراج مي بريد با پلكم مي نويسم با مژه هايم نقاشي مي كنم با تكان سرم سرودي مي سازم. پلنگي آرام بودم پسرانم را خورده ايد با چكمه ئي از پوست شان برابر من راه مي رويد. چمداني پرم كه تحمل هيچ قفلي را ندارم. شيپوري از ياد رفته ام كه همهمه ئي شنيدم و از هيجان نبرد بر خود مي لرزم.




من مي بينم،
و سرانگشتم را كه به تاراج مي بريد
با پلكم مي نويسم
با مژه هايم نقاشي مي كنم
با تكان سرم
سرودي مي سازم.


پلنگي آرام بودم
پسرانم را خورده ايد
با چكمه ئي از پوست شان
برابر من راه مي رويد.


چمداني پرم
كه تحمل هيچ قفلي را ندارم.


شيپوري از ياد رفته ام كه همهمه ئي شنيدم
و از هيجان نبرد
بر خود مي لرزم.
..................................شمس لنگرودی
"۱۴:۰۴ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | احمد عامری (27)

1+: سلام
عکس جالبی است و حرف های زیادی برای گفتن دارد
امیدوارم باز هم ببینمتون

با تشکر
عامری
"۱۵:۱۱ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمد رضا گودرزی (3885)

سلام
گرچه بيش از حد شعاري است اما بقول دوستان سرشار از صحبت است

پسنديده بود بريده روزنامه دقيقا قالب چشم بند بود تا معنا مضاعف بيابد و ...


موفق باشي
"۱۵:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | مسعود(محمد حسین) ثبوتی (5622)

سلام
از همه زیرکی های این ثبت زیبا و هوشمندانه اگز بگذریم ....
لبخندی زیبا و پر معنی
خیلی زیباست.


با تاسف به حال علی محمدی,این شعر از دوست خوبم پوریا سوری رو تقدیم می کنم به این عکس زیبا:
زخم خورديم، شكستيم، زمين‌گير شديم
محو در پوچترين فلسفه «تقدير» شديم
در حضور غزل و شعر حماسي افسوس
آنقدر مرثيه خواندند كه ما پير شديم
بسكه تا آينه گفتيم شكستند آنرا
سنگ در ديدة‌ هر آينه تعبير شديم
وا اسف در دل اين آتش بي‌شرم زمان
جلگه جلگه برهوت از تب تبخير شديم
تا به كي شرح ستمكاري ظلمت بدهيم
از به يادآوري حادثه دلگير شديم
ما كه هرگز نسپرديم شرف را به شعار
همه آواره و محكوم به زنجير شديم
آسمان صحنه اين واقعه را شاهد باش
كه پريديم ولي زود زمين‌گير شديم


منتظر کارهای بهتر
موفق باشید.
"۱۵:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | داریـوش منصوری (6096)

سلام بر استاد عزيز

روزنامه های انگلیسی/ پوشش اسلامی/ لبخند ملیح و راضی / کبودی اسارت و جنگ نوع کادر و چگونگی حضور انسان و عکسهای پرسنلی ...

شاد باشی
"۱۶:۱۷ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | مسعود بیابانی (304)

سلامو درود.
زمانی که معانی در دیدن و تفکر پرورانده شوند زیبا خواهد بود ان زمان که به عرصه وجود گام نهند چیزی جز کبودی نخواهد بود.
زیباست.
از نظر من جای چشمان اگر پارگی غیر منظم بود زیباتر جلوه میکرد.
2+
"۱۷:۱۸ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (0) | فریبرز هوتهم (350)

سلام

با حترام به نظر عكاس محترم اين اثر . به نظرم كاش براي اين عكس عنوان نمي گذاشتيد. شايد به اين طريق تفسير هاي پيرامون عكس خودتونو محدود كرديد. البته اين نظر شخصي من هست.
چرا كه من با ديدن اين عكس بدون توجه به عنوانش ياد خاطرات و حوادث انتخابات پارسال افتادم البته اين برداشت داخلي مي توونه باشه و اما برداشت فرا ملي اوون به انسان معاصر اين زمان مربوط مي شود و دنياي پيرامونش.

در عكس آگاهانه نشانه هايي بكار رفته كه به مخاطب را متوجه پيام عكس مي كند . عكس هاي روي روزنامه در فريم اول به همراه چشماني خشمناك و مجروح و در فريم دوم باز عكس هاي روي روزنامه و همراه شدن آن با لبخند .

موفق باشيد
"۱۹:۲۰ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | آرش نصیری (11202)

سلام بر هادی عزیز

گاهی روشنگری و صداقت رسانه ها در حدی است که فکر و کلام رو در بر می گیره و به جامعه بینایی میده

گاهی هم تمام تلاش رسانه در بستن چشم جامعه به روی حقیقت هست و عوام فریبی نمونه بارزی از اهداف این رسانه هاست.

مطمئنا آگاهی بیشتر مسئولیت بیشتر رو هم بردوش جامعه میگذاره اما خوراندن آنچه که از قبل تعیین شده بجای حقیقت امر به افکار عمومی میتونه حتی آرامش بخش باشه و ایندو به خوبی از حالت چهره ها پیداست.

خوشبختانه نسل ما با هردوی اینها خوب آشناست!


امیدوارم برداشتم با نظر عکاس فاصله زیادی نداشته باشه

موفق باشی

"۱۹:۲۰ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

همچنین اگر نوع نوشته ها و موضوعات روی روزنامه ها که به جنگ و صلح مرتبط هست رو مد نظر قرار بدیم میشه به لبخند آزادی و هراس جنگ هم توجهی داشت.
"۱۹:۴۱ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (3) | محمد قدرتی وایقان (1418)

سلام ،

لبخند معنا دار و سرخوشي به هنگام بسته بودن چشمها و پر شدن آنها از freedom of speech و نديدن واقعيات ...

و جراحت در صورت تلاش در كسب آگاهي ...

كوتاه و موجز ...

و اجرائي عالي از يكدنيا فكر در پشت آن با وسايلي به غايت ساده كه از يك چيره دست برميآيد .
"۲۱:۳۴ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | حامد مقدم (15)

همیشه گفته اند آنکه نمی بیند راضی تر است چرا که چشمانش از ناپاکی ها و حق کشی ها دور بوده و در نتیجه فکر و خیالش هم آسوده تر است. اما نکته اینجاست که اگر این «ندیدن» تحمیلی بوده و با برنامه ریزی صورت گرفته باشد باز هم قابل دفاع است؟ خصوصاً اینکه پشتش هدفی جز کنار گذاشتن و دور نگاه داشتن وجود نداشته باشد.با همه این اوصاف پرسش اساسی که عکس مطرح می کند چیز دیگریست.
آیا آسوده خاطری کاذب بی اطلاعی (چه اجباری و چه خود خواسته) را قبول کنیم و یا اینکه شداید و سختی های فهمیدن و آگاهی را تحمل کنیم؟
و ترسناکتر اینجاست که اگر حق این انتخاب را هم نداشته باشیم.
"۲۳:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | جعفر رنجبر سعدی (73)

با سلام و احترام
دوستان بهترين توصيفها و معاني رو كه از اين اثر استنباط ميشه قبل تر گفتند. تنها چيزي كه ميتونم بگم اينه كه بسيار لذت بردم از ديدن اثري كه شايد به قول يكي از دوستان (...) مصنوعي هست و مخلوق بنده ي خالق بزرگ هست، اما بايد گفت هنر در خدمت هنر و جامعه هست و اينطور نيست كه هنر فقط براي قاب كردن و به ديوار زدن باشه

نگاه و فكرتون رو تحسين ميكنم. جسارتا اجرا ميتونست بهتر باشه و يا در هنگام اديت حال و بويي متناسب (تر) با موضوع به خودش بگيره

موفق و هنرمند باشيد
+2
"۲۳:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | شادی آفرین آرش (7742)

سلام دوست
آنچه حقیقت است به تصویر کشیدید و این تلاش خود جای تقدیر دارد
دو پیشنهاد دارم البته جسارتن
شما استاد ما هستید
1- مد سیاه و سفید و افزایش کمی کنتراست
(البته رنگی ی سوژه کبودی زیر چشم آن هم به آن رنگ را بهتر نشان میدهد/ اما مد سیاه و سفید را برای این عکس دوست تر میدارم.)
2- عکس سمت چپ فقط قسمت چشمها بریده است
در حالیکه عکس سمت راست چشمها و دور تا دور سر را فرا گرفته
اگر با نخ یا حتی روبانی فقط آن قمستچشمها را به پشت سر می بستید از نظر شخص من بهتر بود
...
باز هم پوزش من باب زیاده گویی و جسارت

"۲۳:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | هادی دهقان‌پور (9761)

سلام و تشکر از پیشنهاد خوب‌تان...
"۰۰:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | محسن ناجی (847)

سلام
عکس از لحاظ تکنیک و موضوع بدون اشکال است. (عکس خلاقانه، جدید، و دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است. از لحاظ تکنیک و موضوع عالی است.)
موفق باشید .
"۰۰:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

با سلام
انگاه که خبرهای کذب روزنامه ها را به هرز نامه تبدیل می کند
می بایست چه کنیم؟؟؟؟
نگاه را بپوشانم یا ذهن بیدار خویشتن را منحرف کنیم
اگر سکوت را بشکینم عوارض آن را به چه قیمت پس خواهیم داد!!!!
پس گاهی به ظاهر ندیدن حقایق همان زبان گویایی روشنفکر ان بی زبان است
با آرزوی بهترینها برای شما
+2


"۰۰:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | هادی دهقان‌پور (9761)

تفسیر زیبایی بود. ممنونم محمدجواد عزیز
"۰۳:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (3) | امیر حسین ا (544)

همه ي اينا يه طرف کبودي زير چشم سوژه ي چپ يه طرف!
تبريک
بالاييا گفتن ديگه همه چيو
"۰۴:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (2) | محسن اعتمادی فر (2272)

درود
معنا را به وضوح می شود از این عکی برداشت کرد.
نمی دانم جای مانور دیگری را داشتید یا نه ( در راستای معنایی عظیم تر )
موفق و پیروز باشید.

محسن
"۰۵:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | رضا اقبالی دهکردی (21)

عکس بسیار خوب
با انتخاب سوژه خیلی خوب
وبا حرفهای خیلی خیلی خوب
از دل ..............بر دل ....................
با صدایی که گوشها رو کر میکنه
بخاطر انتخاب موضوع بهتون تبریک میگم
به امید دیدن کارای بیشتر از شما
"۰۸:۱۵ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (0) | مهــدی دهقــان پـــور (32)

عکس بسیار خوب و گوایایی بود. بی شک اگر نقاط ضعف این عکس بیشتر از نکات مثبتش بود این همه راجع به آن اظهار نظر نمی شد. شاید واقعیت این باشد کسانی که لبخند رضایت از رسانه بر لب دارند چشمانشان را بر روی حقیقت بسته باشند . شاید واقعیت چیز دیگری باشد...
هادی جان بابت انتخاب موضوع و اجرا بهت تبریک می گم و برایت آرزوی موفقیت می کنم امیدوارم بازم ببینیمت!!
"۱۰:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (3) | محمدعلي سلیم لوئی (2401)

سلام

شايد اگر توضيحات نبود متوجه يكي بودن سو‍‍‍ژه نميشدم.

تقابل حاكم بر كار رو دوست دارم. 2حس متفاوت.دو حالت متفاوت و دو شخصيت متفاوت.

هر كسي به ديد خود از اين عكس برداشتهايي مختلف دارد. شخصا برداشت خوبي ازش داشتم.اگه بخام سادش كنم توي دو تا جمله ميشه

نبين و بخند
ببين و حرف نزن وگرنه... !!


(:
د س
بدون شك از بهترينهاست
"۱۱:۲۰ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | حسین اسدزاده (485)

براي نديدن بهانه هاي جذاب خواهي يافت ولي بهاي ديدن را بايد بپردازي...

بهاي بيان را به ما نشان داديد

بهاي ديدن را

منتظر بهاي انديشيدن از نگاه شما هستم...

لذت بردم از تماشا، موفق باشيد و بينا


يا علي مدد

سلام
"۱۱:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | موسی یگانه (417)

سلام


..................
..........
........................
..........


....
....................
..........
....................................
همین
"۱۲:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | علی رضا ر ياحي فر (1655)

سلام و درود بر شما
زخم خورديم، شكستيم، زمين‌گير شديم

محو در پوچترين فلسفه «تقدير» شديم

در حضور غزل و شعر حماسي افسوس

آنقدر مرثيه خواندند كه ما پير شديم

بسكه تا آينه گفتيم شكستند آنرا

سنگ در ديدة‌ هر آينه تعبير شديم

وا اسف در دل اين آتش بي‌شرم زمان

جلگه جلگه برهوت از تب تبخير شديم

تا به كي شرح ستمكاري ظلمت بدهيم

از به يادآوري حادثه دلگير شديم

ما كه هرگز نسپرديم شرف را به شعار

همه آواره و محكوم به زنجير شديم
آسمان صحنه اين واقعه را شاهد باش

كه پريديم ولي زود زمين‌گير شديم
"۱۳:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | Hasani Hasano (33)

فکر میکنم بک گراند بهتر میتونست کار بشه، مثلا برای عکس سمت چپ میتونس امواجی از آتش و خون باشه، تا بدرستی اون حس نو.ستلاژی جنگ رو برسونه، و برای عکس سمت راست هم میتونست اسمانی آبی باشه تا دقیقا اون حس به خواب فرو رفتگی خیلی از ماها رو اونم در اوج دوران ظلم برسونه...
"۱۳:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | احسان مرادی (163)

salam mersi bekhatere akse khoobet . tanaghoze besyar khoobiye . tarife khoobi az resane erae dadi az nahvaeye ertebate subject ba mokhatabam kheyli khosham omad . tarife shoma az mafhoome haghighat ro ham doost daram movafgh va piroozmand bashid
"۱۵:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | سید مصطفی آهنگرها (2761)

سلام

طعنه‌ی جالبی است.
دوستان به نکات مهم اشاره کردند.
در مجموع کار خوبی شده.
هر چند به نظرم کارهایی که روی عکس‌ها انجام شده، کار را به سمت گرافیک برده و اصالت عکس را کم کرده است. دوست داشتم از تکنیک‌ها عکاسی برای این منظور استفاده می‌شد.

موفق باشید.
"۱۶:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | امین شیشه گر (1308)

با سلام.تلاش شما دوست عزیز در به تصویر کشیدن مصائب روزنامه نگاران این مرز وبوم قابل تقدیر است. کیفیت کار نیز قابل قبول و موفق است.
با سپاس
"۱۸:۵۹ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | صابر وکیلی راد (1317)

درود بر هادی عزیز

نگاه دغدغه گر عکاس معطوف به بیان پدیده ایست به نام رسانه و
ولی با درونیاتی ورای نگاه ساده ی همه ی انسانها.دغدغه ای که
او به زیبایی در پس این چشمان کبود جای داده است و شناخت
درستش از رسانه های کنونی او را وادار به اراثه ی ثبتی به مانند
ثبت سمت راست کرده است که مفهومی بس خطیر دارد و آن
چیزی جز دروغ گویی رسانه ها و بستن چشمان انسانها به روی
حقیقت نیست.دروغی که گاهی آنها را تا مغز استخوان شاد
میکند و خود به حماقت خود آگاه نیستند،حماقتی نه از روی آگاهی
که از روی اعتماد پدید آمده است.تنها با خواندن جملاتی از روی
این تکه های پاره در میبابیم که همه چیز خبر است،جنگ است،
راه بی بازگشت است،ادعای آزادی است و میدانیم که هیچ
کدام نیست.
همیشه فکر میکنیم که رسانه ای داریم حال آنکه نبودش
به واقع جایگاهی والاتر از بودنش دارد.

ممنونم از ارسال این قاب معناگرا
با احترام/2+
"۲۰:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | زهرا جهانی (676)

عکس از لحاظ تکنیک و موضوع بدون اشکال است. (عکس خلاقانه، جدید، و دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است. از لحاظ تکنیک و موضوع عالی است.)
"۲۰:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (1) | محمود احمدی (301)

عکس بسیار خوب با انتخاب سوژه خیلی خوب وبا حرفهای خیلی خیلی خوب از دل ..............بر دل .................... با صدایی که گوشها رو کر میکنه بخاطر انتخاب موضوع بهتون تبریک میگم
"۲۲:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (2) | عزیز عباسی (10130)

سلام______________________
دید و ایده شما و تلاش شما در اجرای آن همیشه ستودنی بوده ... بدون در نظر گرفتن توضیحات هم مفهوم کاملآ رساست ... (البته بدون توضیح نمیشود تشخیص داد که هر دو یک نفرند و این شاید عدم موفقیت بوده ! )
کیفیت مثل همیشه خوبه ... و انتخاب بریده های روزنامه هوشمندانه و عالی ....
تبریک میگم ..
عزیز
"۲۳:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | سجاد خانی (946)

سلام آقای دهقان پور
ثبت بسیار خلاقانه و زیبایی شده و تاثیر خاصی برای داشت و تداعی کننده مفهوم خاصی برایم بود
راستی بسیار متشکر و ممنونم که بنده رو قابل دونستید و از نظر عالی شما راجع به ارسالم واقعا بهره بردم
خیلی ممنون و متشکر
حیف که محرومم
+3
"۱۳:۱۴ ۱۲ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (-1) | امتیاز (0) | محمد شمسی (499)

سلام دوست عزیز
ایده جالبی است .
چون روزنامه ها خارجی است لذا تصور من این است که تصویر سمت راست کپی برداری است و تصویر سمت چپ نیز با تصویر دختری محجبه دستکاری شده است .

این یک تصویر ادیت شده است که با کمی دید فنی به دستکاری در آن می شود پی برد
به امید کارهای بهتر از شما

"۱۳:۱۴ ۱۲ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | هادی دهقان‌پور (9761)

دوست عزیز! این دو فریم در دو شات به‌دست آمده‌اند و کلیه‌ی مراحل آماده‌سازی و اجرای عکس، پس از جمع‌آوری بریده‌ی جراید خارجی، اسمبل‌کردن و پرینت شدن، بدین‌شکل مورد استفاده قرار گرفته‌اند. همان‌گونه که در توضیحات قید شده، سوژه‌ی هر دو عکس نیز، یک نفر می‌باشد. علت بهره‌گیری از بریده‌ی جراید خارجی، تعمیم مفهوم عکس در بُعد جهانی آن است و نه کپی و ترکیب!

"۱۳:۱۴ ۱۲ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد رضا معصومی (990)

سلام بر دوست گرامی محمد شمس .
با فرض به این گفته که به گفته ی شما تصویر سمت چپ دستکاری باشد چند خطی به اجمال می نویسم .
آماده ها ( ready made ) - یافت شده ها ( object trouve ) و هنر مفهومی (conceptual art) سه مکتب یا گرایش هنری است مربوط به قرن بیستم که فارغ از تعلقات هنری به موضوع نگاه می کند . این سبک ها و به طور اختصار مثلا آماده های دست بر روی آثاری که تولید انبوه شده بودند می گذارد و فقط با عمل انتخاب یک اثر هنری خلق میکند که اندیشه هایی ورای تصورات ما را می جوید .
-----------
الزاما اگر هنرمندی ( عکاسی ) از اثری غیر خودی به عنوان بخشی از اثرش بهره بگیرد عملی غیر اخلاقی انجام نداده است . به طور مثال عکس هایی قدیمی که امروزه عکاسان آن محل را می یابند و از آن محیط و از آن زاویه مجددا عکاسی می کنند و آن اثر را در کنار عکس قدیمی به عنوان یک اثر واحد ارائه می دهند .
--------
این گونه موارد امری متعارف است و در بسیاری از موارد حتی بازتولید آثار امری خلاقانه به حساب می آید .
باید بپذیریم اقتباس و کپی برداری دو معقوله یجداگانه اند و هر دورا نمی توان با یک چوب راند .
---------
با احترام برای شما و هادی دهقانپور .
مطالبی برای این عکس مد نظرم بود که از نوشتن آن منصرف شدم .
به شخصه معتقدم بهتر بود اثر بدون عنوان ارائه می شد .
با احترام +2.5
"۰۱:۲۱ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (3) | محمدامین صاحب پور (3160)

سلام به هادی عزیز و مهربان
متاسفانه چند روزی در گیر کارهای شخصی خودم بودم و نتوانستم درست و حسابی دیدنش کنم عکست را !
یکی از نکات برجسته موجود در کارهای مفهومی اخیرت که کاملا به پختگی در اجرا والقا مفهوم رسیده استفاده از المان ((لبه تیغ)) میباشد! خیلی خوب داری روی لبه تیغ میری ! واقعا تفکراتت خوب و اجراهایت به جاست .
همه چیز این ثبتت خوب است .مخصوصا تکسچر پشت سوژه !
ادیت و نور و دیگر المانها عالی شده
ما که لذت بردیم
+3
خوش باشی
"۰۱:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (3) | محمد صفرپور/ نوروز (1792)

هر دو سوژه، یک نفر می‌باشند..

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خیلی جالب بود برام....بسیار زیبا و تامل بر انگیز

آزادی چشم هایش رابسته>>>؟!


ارادتمند شما نوروز

+4
"۰۱:۴۰ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | سپیده صفائی (48)

فوق العاده مثل همیشه
"۰۴:۲۹ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | علی بازماندگان (32)

salam va drood vaghean drood barshoma dooste aziz akse mafhoomiye besyar zibai gereftid va vaghean jaye tashakor va ghadrdani darid ba arezooye movafaghiyat
+2
"۱۴:۱۹ ۱۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | علیرضا حاجی حسنی (638)

سلام جناب دهقان پور عزیز.
ثبتی زیبا و تأمل برانگیز. شاید چشم بستن بر حقیقت همینقدر خوشایند و به همان اندازه، چشم باز کردن بر آنها دردناک باشد... کسی نمی داند...

واقعاً لذت بردم از دیدن این کار زیبا.
موفق و پیروز باشید.
3+ (محرومم)
"۱۱:۳۱ ۱۷ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | امید جعفری (505)

سلام دوست عزیزم آقا هادی
ممنون از حضور گرم شما و توصیه های سازنده شما
نظرات و توجه شما بسیار ارزشمند است.
"۱۷:۵۵ ۱۷ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | امین روشن افشار (1248)

سلام استاد عزیز
خوب تونستم با عکستون ارتباط برقرار کنم,فکر میکنم دلیل اینکه نتونستید با ثبت من ارتباط برقرار کنید,آماتور بودن من و نذاشتن توضیحاته.برای ثبت آخری توضیحاتی گذاشتم تا ببینید
موفق باشید
"۰۰:۳۵ ۱۸ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد پورنجفی (172)

سلام دوست عزيز
جسارتاً سوالي داشتم چطوري اگزيف عكس پاك ميشه؟
من وقتي عكس رو اديت ميكنم و جداگانه ذخيره ميكنم ديگه اگزيف هم با كار نيست.
ممنون ميشم جواب سوالم رو بدين با تشكر از شما.
"۱۶:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | سیدحسن فقهی (377)

سلام جناب دهقاپور
مدت زیادی بود که به گالری سر نزده بودم و از دیدن عکسهای زیبای شما محروم بودم که امروز فرصتی دست داد تا عکسها رامرور کنم
ثبت زییا و پر مفهومی است فقط دوست داشتم بریدهای روزنامه ها همدیگر را کامل میکرد.
"۱۶:۳۴ ۲۳ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (3) | میشـــا افشـــار (1595)

سلام

شايد اگر توضيحات نبود متوجه يكي بودن سو‍‍‍ژه نميشدم.

تقابل حاكم بر كار رو دوست دارم. 2حس متفاوت.دو حالت متفاوت و دو شخصيت متفاوت.

بی شک این جمله لایق توست
شک نکنید شما یکی از سرمایه های ارزشمند سایت عکاسی دات کام هستید

ایده و فکر ناب / هم از لحاظ معنایی و هم از لحاظ ویرایش عالی پرداخته شده.
"۱۳:۱۷ ۲۴ مرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | خلیل خسروانی (178)

هادی جان کار خوبی شده طبق معمول و غیر از این هم انتظاری نیست ازت همیشه خوب و خلاق . هادی جان فشار در هر صورتش رو بخوبی عنوان کردی . با فضای سیاه و سفید کار بیشتر موافقم . خیلی خوب شده و موفق باشی.
"۱۵:۲۵ ۰۱ مهر ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | نیلوفر حسین زاده مقدم (3544)

درود و عرض احترام

اين عكس گالريتون رو از همه بيشتر دوست دارم.
به اضافه يكي ديگه كه بعدا كامنتم رو پاش خواهيد خوند.
هيچ نقدي براش نمينويسم جز اينكه دقيقا تعبير من عكس شماست.
درك و بيان شما در اين عكس نيز اجراتون قابل تحسينه ..

جناب دهقانپور
همسرم ارادت خاصي نسبت به عكس آيينه رنگها دارند .
ازم خواستن براتون بنويسم .
بنظر من هم بسيار هوشمندانه اجرا شده ..

پاينده باشيد و در پناه حق
باتشكر
"۱۴:۴۴ ۲۲ مهر ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | فرحناز پوراسماعیل زاده (510)

سلام

روزنامه های انگلیسی/ پوشش اسلامی/ لبخند ملیح و راضی / کبودی اسارت و جنگ نوع کادر و چگونگی حضور انسان و عکسهای پرسنلی ...

پاینده باشید
"۰۱:۰۴ ۲۵ آبان ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | محسن مشاطان (56)

سلام
وقتی زبان و گوشت بسته باشد ولی در عوش چشمانت شاهد...آن وقت به ابروانت خم می آید.
اما چه بد که چشمانت بسته باشد...لبخندی مضحک بر روی صورتت نقش میبندد.
ممنون
"۱۲:۰۱ ۲۳ آذر ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | فرشاد شهلایی (7)

سلام
دستتون بخاطر اين عكس زيبا درد نكنه
"۲۳:۱۸ ۰۲ دى ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | کامبیز قلی نیا (190)

با سلام خدمت استاد گران قدر ترسیم بسیار زیبا و معنی دار مفهوم عمیق و استعاره های این عکس من را به عنوان یک بیننده غرق در سکوت و ستایش عکاس به بیشتر دیدن وا داشت اما انگار اشتهایی برای دوباره دیدن در من زنده خواهد ماند که مجبورم میکند عکس را به عنوان یک تصویر محبوب بارها مرور کنم چشمهای یکی و لبچند دیگری در ذهن چواهد ماند آرزو میکنم بر قرار باشید. 2+
"۱۶:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مهـرداد فـلاحـی (909)

آزادی حتی با چشم های بسته زیباست
اما
افسوس که بعضی ها در خواب غفلت به سر می برند و حتی حاضر نیستند که به خود زحمت بیدار شدن از این خواب غفلت را بدهند.
سپاس بابت ارسال این تصویر زیبا
شادکام باشید
بدرود
3+
"۱۳:۰۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (0) | مژده یونس مهاجر (1363)

lسلام ..
من همیشه میگم در جایی نیستم که بتونم نظر بدم اما خوشحال میشم نظرات شخص با تجربه ای مثل شما رو بدونم
فقط یک کلمه:زیباست
همیشه موفق باشید
"۱۶:۵۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۰" | مفید (1) | امتیاز (3) | حسین اسماعیلی (2353)

زیبایی خاص این ثبت معنای عمیق و دقیق آن در عین معناگریزیست و جای هرگونه تاویل را آزاد میگذارد.