گالری تصاویر "محمد رضا شهبازی"

         
عکس
نام :   تا فلک (امتیاز : 58)
عکاس :   محمد رضا شهبازی (امتیاز : 678)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon Coolpix 5700
نوع لنز :   Nikon
دیافراگم :   F2.8
سنسور :   5 MP
شاتر :   2 ثانیه
ایزو :   100
نظرات :   22
بازدیدها :   2001
تاریخ ارسال :   ۲۹ بهمن ۱۳۸۵
علاقه‌مندی‌ها :   1
دسته‌بندی سايت :   طبیعت , سیاه و سفید
توضیحات عکاس
اصل عکس در شب گرفته شده است، هنگام ادیت متوجه شدم که عکس در حالت اینورت زیباتر از اصل عکس است.

"۲۳:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (2) | علیرضا غفاری (518)

کامپوزیشن بسیار زیبا و بی نقص است و انحناهای موجود در شاخه ها حالت جالبی دارد. عکس بیشتر شبیه مسیر عروق خونی در داخل شش ها شده است که در مولاژها میبینید.
فکر میکنم کمی افزایش شارپنس و همچنین اضافه کردن کنتراست به بهتر شدن عکس کمک میکرد.

در ضمن جناب شهبازی من نفهیدم دوربین 5700 شما کی تعمیر شد اگر درست بگم سنسور سوت شده بود.
"۰۰:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (1) | افشین ساسانیان (460)

نکته جالبی که تو این عکس دیدم و تا بحال تو هیچ عکسی به این شکل دقت نکرده بودم القا عمق میدان از طریق کنتراست رنگها بود
در واقع تیرگی و روشنایی شاخه های درختان بیانگر دوری و نزدیکی آنها می باشد
چیزی که قبلا از طریق فوکوس به این مساله نائل می شدیم
"۰۸:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد رضا شهبازی (678)

با تشكر،
بله مساله جالب برای خود من هم همین دست یابی به فاصله از طریق كنتراست و سایه روشنها بود.
سنسور دوربین را وقتی برای فتوكینا رفته بودم دادم تعمیر كردند. چون نیكون برای تعمیر بین المللی فراخوان داده بود بصورت رایگان سنسورش را تعویض كردند.
"۰۸:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (2) | مهران قمی‌نژاد (753)

درود بر جناب شهبازی. آقای ساسانیان به نکته بسیار خوبی اشاره کردند. البته کم و بیش این پدیده در عکس‌ها قابل رویت هست ولی نه در فواصلی ابن چنین نزدیک. احتمالاً چون عکس در شب گرفته شده و برد منابع روشنایی در شب بسیار محدود است (نسبت به نور آفتاب) در Invert عمق تاریک-روشنی داریم. این یک عکس خوب مثالی برای یک کار آموزشی است. سنگینی تصویر از پایین به بالا نیز به احساس تعادل و انسجام کار افزوده است. با سپاس
"۰۹:۴۳ ۳۰ بهمن ۱۳۸۵" | مفید (1) | امتیاز (1) | پیام حمزه ای (1143)

جناب شهبازی افتخار دادید. عكس زیبا و جالبی شده. بیشتر از هر چیز پروسس خوب جلب توجه می كند. شاید عمدا كنتراست عكس پایینه یا شاید هم به دلیل Invert.
"۰۹:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد رضا شهبازی (678)

بله، اگر میخواستم كنتراست را بیشتر كنم، عمقی كه در عكس بود از بین می رفت.
"۱۲:۰۴ ۳۰ بهمن ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (3) | محمد امدادی (961)

دارم به یك چاپ بزگ فكر میكنم
فوق العاده است
من عاشق عكس درخت اینطوری هستم
"۱۵:۲۸ ۳۰ بهمن ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد رضا شهبازی (678)

ممنون جناب امدادی. نظرات شما و دیگر دوستان برای من افتخار بزرگی است.
"۲۲:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (3) | داوود داوودی (214)

سلام / عکس بسیار زیبا و متمایزی خلق کردید / حال و هوای خوبی داره ؛ حس رویا گونه آرامش و رهایی
سایز بزرگ و نام زیباش بیننده رو مسحور خودش می کنه
"۲۳:۳۲ ۳۰ بهمن ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (2) | نعما م. روشن (228)

بسیار رویایی شده است. با آقای امدادی موافقم. ارزش یک چاپ بزرگ و نصب بر روی دیوار را دارد.
"۱۹:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (3) | بابک فرهنگی (149)

چندی پیش آقای روشن عکسی از از درختان با تنه های سفید انداخته بودند که این ایده را در من تقویت کرد که نتیجه تلفیق یک تبدیل نگاتیو با یک تبدیل اینفرا رد چه میشود ...
این عکس نیز نمونه بسیار مناسبی از خلاقیت در مراحل فرا پردازش است و توضیح شما به آن جنبه آموزشی هم داده است، این قبیل کارها دید را به سمتی میبرد که در مشاهده یک شرایط خاص نه تنها کادر کلاسیک بلکه استعداد کادر را در اعمال تبدیل های متفاوت بسنجیم.

فرم نور شب که خصوصا عنصر فاصله را به گونه ای اغراق شده نمایش میدهد حرکتی قطری از نزدیک به دور دارد و این از نظر من نکته کلیدی برای حس رویایی این کار است
"۱۸:۲۷ ۰۲ اسفند ۱۳۸۵" | مفید (0) | امتیاز (1) | امیرعلی محبی (81)

كامپوزیشن بسیار جالب و منحصر به فرد در آمده است. جداً تصمیم گیری درست برای اینورت كردن نیز فوق العاده بوده است.

پی نوشت: مرا ببخشید، یك در میان امتیاز دادن را فراموش می كنم و هنوز شاگرد تنبل گالری هستم، امتیاز مورد نظرم برای این عكس، چیزی بین 2 و 3 بوده است.
"۱۵:۲۵ ۱۰ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | محمد صابر کریمی (385)

ابتکار جالبیه که عکس رو اینورت کردید.
"۰۹:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | سعید حسن عباسی (13758)

نحوه توزیع نور با نام این ثبت زیبا هماهنگی كامل دارد. ابتكار جالبی بود.ثبت موفق و زیبایی است با كادری خوب.ممنون.
"۱۳:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | مرتضی بزرگی (45)

بسیار عالی جناب شهبازی فقط میشه بپرسم برای چی از این دیافراگم استفاده كردید چون انتخاب دیافراگم بسته تر توی ثبت و وضوح شاخه های ریز درخت كمك میكرد نمیدونم شاید كمی نگران نویز بودید؟
"۱۵:۵۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد رضا شهبازی (678)

در مورد دیافراگم حق باشماست. امكان انتخاب دیافراگم بسته تر بوده كه باید اعتراف كنم غفلت شده است.
"۲۲:۳۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | محسن حسینی (304)

خیلی جالب و با سلیقه كار شده دیدن این عكس حس زیبای به من داد در كل عكس زیبایی
"۱۳:۴۳ ۰۵ خرداد ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (2) | هانا كامكار (152)

همه گفتنی ها را گفتند و من به آنها امتیاز دادم.
"۱۵:۰۲ ۰۱ تير ۱۳۸۶" | مفید (0) | امتیاز (1) | جلیل دیده ور (81)

جناب آقای شهبازی احتراما
× محلی در سایت برای تماس با مدیر در نظر گرفته نشده.
× لطفا كاربر طلائی را تعریف نمائید.
× در ایمیل ذكر شده این عكس یك جایزه دریافت كرده ولی متاسفانه من اصلا متوجه این كلمه نمی شوم لطفا توضیح بدهید.
× سایت از كیفیت خوبی برخوردار است ( نسبت به سایتهای دیگر عكاسی فارسی )
از زحمتهایتان ممنونم.
"۱۹:۰۶ ۱۶ تير ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (2) | علی اصغر رحیم زاده پوربناب (1267)

با سلام و عرض ادب
نحوه توزیع نور با نام این ثبت زیبا هماهنگی كامل دارد. ابتكار جالبی بود.ثبت موفق و زیبایی است با كادری خوب.ممنون.
با تشكر
"۰۱:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | عباس حاجی محمدی (550)

دوستان تمام موارد فني را بيان كردند. فقط مي توانم بگويم عكسي به خاطر ماندنيست و ارزش چاپ را نيز دارد.
"۱۰:۲۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۰" | مفید (0) | امتیاز (0) | مهدی عقیقی (238)

درود
ابراز علاقه دوستان نسبت به شما کاملا ستودنیست اما ایجاد محیطی برای پرسش و پاسخ و بخصوص انتقادهایی سازنده
برای آنهایی که تازه وارد گود عکاسی شده اند ستودنیتر
سال نو بر شما و کلیه همکارانتان همایون
سپاس