گالری تصاویر "شادی آفرین آرش"

         
عکس
نام :   ...آینه ی بخت... (امتیاز : 20)
عکاس :   شادی آفرین آرش (امتیاز : 7742)
نوع دوربین :   Fuji
مدل دوربین :   Fujifilm FinePix S100fs
فیلتر :   UV
نظرات :   29
بازدیدها :   997
تاریخ ارسال :   ۰۷ خرداد ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   1
دسته‌بندی سايت :   فضاهای داخلی , احساسات انسانی , انسان
توضیحات عکاس
روستای بدلی/ در مسیر مشهد-سرخس

"۲۳:۲۳ ۰۷ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

خیلی اصرار داشت که بهم بفهمونه توو این روستا زندگی نمی کنه و اهل خود سرخسه//
می خواست بگه خونش اینجا و توو این روستا نیست و از مجبوری اینجا اومده//
ولی چیزی که واضح بود این بود که زندگیش در حال حاضر همون بود//
اونجا زندگی می کرد و دست تقدیر اون رو به اون مکان کشونده بود//
مثل اینکه از اول روی پیشونیش نوشته شده و تقدیرش این بود ....
سرنوشت یه همچین زندگی رو واسش رقم زده بود.
اما راضی بود به رضای خدا ...
........
برای ما چه رقم خواهد زد ؟
فقط خدا می دونه .....
"۰۰:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | سهیل شهبازی (3133)

سلام
واقعا عکس زیبایی گرفتید
دید عکاسانه شما در این عکس گل کرده این عکس من را به گذشته می برد
احساس و پیام عکس به خوبی قابل درک است
نویز کار هم به کهنه تر کردن عکس کمک بسیاری کرده است
موفق باشید
منتظرم
2+
"۰۰:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | را مین هوشمندی (7541)

کار سختی رو پیش از نظر کنترل نور پیش رو داشته اید که به نظر من نتیجه قابل قبولی بدست آمده.
به نظرم پروسس سیاه و سفید هنوز جای کار دارد.
پاینده باشید.
2+
"۰۱:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | محسن اعتمادی فر (2272)

درود
آینه بختی که تیره و تار شده و خود پنداشته است که رویش را نور نخواهد دید. و در تیرگی شاید خواهد ماند . تصویر کسی را در آینه میبینم که گویی با آینه همزاد است و با او حرفها میزند.
ای کاش روی سایه های دیوار بیشتر کار میکردید.
تبریک برای این شات زیبا
موفق . پیروز باشید.

محسن
"۰۹:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (1) | معصومه قنبرپور (878)

فکر نمی کنید در همچین فضا و لوکیشن خوبی می توانستید عکس بهتر و تأثیرگذارتری بگیرید. این ایده به نظرم یه کمی تکراری است

"۰۹:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

داخل محیط خانه خیلی تاریک بود / زدن فلاش هم عکس را خرابتر می کرد/
انتخاب ایزوی بالا من رو در ویرایش خیلی اذیت کرد/ اما اصرار به ارائه ی این عکس به دلیل حسی ی خودم از موضوع برام خیلی اهمیت داشت
وقت زیادی روی ویرایش گذاشتم
با اینکه هنگام گرفتن عکس کلی از عناصر زائد موضوع رو حذف کردم (شیشه ها/ قرصها / شلوغی اطراف سوژه مورد نظرم) پس از گرفتن عکس متوجه عناصر زائد دیگری هم شدم
که شاید هرکس دیگری بود قید عکس را می زد
اما اصرار در ارائه داشتم
سیمهای اضافه در اطراف / محیط نامناسب بالای عکس که کراپ شده وجود عناصری در آنسوی پنجره اعم از تیر چراغ برق و سیم های بسیار در گیرودار این پنجره که اگر می بود کلی عکس را تحت الشعاع قرار میداد
با توجه به شناختی که از زن پیدا کردم این عکس را تاحدود خیلی زیادی نزدیک به او می بینم
در مورد تکراری بودن ؟ بستگی داره عکس را با مفهومی که در خود جای داده نگاه کنید یا یک عکس معمولی بدون مفهوم/
بستگی داره نگاه زن رو که زار می زند ببینید یا نه /بستگی داره این نورهای کنار پنجره که خودشو کشونده تا کمی محیط رو روشن کنه به چی تعبیر کنید
یا اون چراغی که بالایش سیاه شده و شکسته است
درست مثل زندگی ی زن ....
و آینه ای که به واقع آینه ی بخت او نیست و فقط من از درون آن بخت او را تصویر کشیدم
این عکس برای شخص خود من از لحاظ حسی چیزی بالاتر دارد
چیزی بالاتر از آنکه بخواهم در زمان گرفتن عکس به ایده ی تکراری ی آن فکر کنم
نظر شما قابل احترام ....
"۱۴:۲۷ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد گودرزیان (3482)

با سلام
ثبت زیبایی کرده اید قابل تقدیر/یاد این بیت افتادم: من مگر طالع خود در تو توانم دیدن.......که توام آیینه بخت غبار آگینی/
مود سیاه وسفید کار را زیباتر کرده پیشنهادم اینه با مود سپیا هم امتحانش کنی شاید کهنگی رو بهتر نشون بده
بنظر میاد چراغ نزدیک آیینه جدیده:شیشش تمیزه وچون نو به بازار خونه اومده باعث شده کسی به اون یکی چراغ توجه نکنه که شیشه سیاه وشکستش نشون دهنده اینه
موفق باشی
"۱۴:۳۱ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | سید علی بلاغی (183)

سلام . بسيار زيباست . پاسخ مفصلتان به خانم قنبرپور نشان ميدهد كه اهميت زيادي به نظر دوستان مي دهيد. بيسوادم و چيزي براي گفتن ندارم اما يك سوال : به نظرتان تم قهوه اي اين عكس هم جالب نميشود؟
"۱۴:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

مد سپیا رو امتحان کردم/ منتها از لحاظ سلیقه ی خودم و همچنین مفهوم مورد نظر مد سیاه و سفید رو ترجیح دادم
"۱۵:۱۳ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | محسن ناجی (847)

سلام
عكس از لحاظ تكنیک و موضوع بدون اشكال است. (عکس خلاقانه، جدید، و دارای اجرایی با کیفیت و قدرتمند است. از لحاظ تکنیک و موضوع عالی است.)
موفق باشید .
+2
"۱۵:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | حمید رسول پور (231)

سلام
وجود فرمهای خمیده شامل نرده ها وچراغ وآینه درترکیب با فضای بسته وغمگین ولبه دار،ترکیب بسیارزیبایی را ارائه داده است.
دیزالو شدن لبه ی خاکستری پنجره درتاریکی پایین قاب بر پیوستگی فضابسیار کمک کرده است.
تغییر بافت دیوار حاصل ازسایه ی نرده ها ازابزوردشدن قاب وازدست دادن مفهوم به خوبی جلوگیری کرده است.مضافا براینکه کشیده شدن نور به داخل وداشتن هویت مستقل نورتابیده ازنور کلی فضا بر زنده بودن قاب بسیار افزوده واین خیلی زیباست.
اور شدن نور درپای دیوار اندکی نگاه را می دزدد.
کراپ بالای قاب فرمی مثلثی ایجاد کرده که این اندکی کادر را به چالش می کشد.
نبود نور جدا کننده روی لبه ی چادر زن ،زن را به عضوی ازعناصر بیجان اتاق تبدیل کرده است واین دربسط معنایی قاب فوق العاده ست.
نگاه زن نگاه را به سمت چپ قاب می کشد.این درتقابل با محل وراستای ورود نور است که نگاه را به سمت راست قاب هدایت می کند.این دیالکتیک فرمال درمعنا افزایی قاب فوق العاده ست.
نظری کاملا شخصی:کاشکی با مدیریت نور،خط اتصال دیواره درسمت راست قاب وکف را ازبین می بردید.اینکار فضا را ازبعد تماتیک آن به وحدتی فرمال می رساند.
ترکیب تونالیته ی خاکستری فضا وهمسانی آن با مود خاکستری چهره ی زن ،درایجاد معنا درقاب فوق العاده ست .
برقرارباشید!

"۱۵:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

نبود نور جدا کننده روی لبه ی چادر زن ،زن را به عضوی ازعناصر بیجان اتاق تبدیل کرده است
این مد نظرم بود ...
"۱۶:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | احسان کمالی (202)

سلام
خیلی زیباست
از این عکس هر چه گفته بشه باز هم کمه
سیاه و سفیر از این نظر که تمرکز کارت رو بالا برده مناسب بوده
www.ekpic.tk
"۱۹:۲۶ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | امید سریری (826)

درود و سپاس، فوق العاده است.
وجود فرمهای خمیده شامل نرده ها وچراغ وآینه درترکیب با فضای بسته وغمگین ولبه دار،ترکیب بسیارزیبایی را ارائه داده است.
"۲۱:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | امیر عنایتی (5632)

سلام
و براستی این قافله عمر عجب میگذرد
انگار همین دیروز بود که چهره اش را زیبا جوان و با طراوت در آینه میدید....
رخت عروسی بر تن و همه از جوانیش میگفتند ....
و وقتی امروز خود را در آینه بختش میبیند حسرت روزهای جوانی چهره اش را این چنین درهم میکند....
و چه خوب دیده اید و ثبت نمودید این همه را................
عکاس باشید....
"۲۱:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

با سلام
ثبت در عین سادگی گویاست
چراغهای قدیمی خیلی خوب تو ترکیب به مفهوم کمک کردند
کاش به وضوح تصویر در آینه در ادیت بیشتر پرداخته می شد
با آرزوی بهترینها برای شما
+1.5
"۲۱:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | حمید عزیزی خانقاهی (6679)

با سلام و ادب
ثبت زيبايي را انجام داده ايد. به نظرم نشان دادن سنت ها جذابيت خاص خودش را دارد و تم سياه و سفيد اثر را زيباتر و تاثيرگذارتر كرده است.
موفق ومويدباشيد.
"۲۲:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (1) | محمد رضا گودرزی (3885)

حس کلی کارت را دوست دارم
از نظرگاه شخصی بهتر می دیدم آئینه در سمت راست کادر قرار می گرفت و تنها یک چراغ گرد سوز در قاب تصویر حضور می داشت (ترجیحا آن دود گرفته!)

ممنون
1.5

"۲۲:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

سلام
با احترم به نظرتون
وجود دوچراغ در کادر در جهت انتقال مفهوم بوده
زندگی جدید (چراغ قدیمی و دود گرفته )
و زندگی قدیم (چراغی که سالم است)
با توجه به شناخت و توضیحاتی که در عکس هم دادم
در مورد وجود آینه در سمت راست قابل تفکر است.
"۲۲:۴۷ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | سعید حسن عباسی (13758)

سلام

در راستای انتقال حس موفق است این ثبت.

مد سیاه و سفید را تاثیر گزار می دانم.
کنترل نور نسبتا خوب است.

نگاهی معناگرا و ژرف.

با نظر آقای گودرزی در خصوص استفاده از یک چراغ در ترکیب موافقم.

ممنون از زحمت ثبت و ارسال آن
"۲۲:۵۰ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | مهدی تکلّـــو (2660)

1547...

سلام

یک ترکیب ساده همراه با عناصر ساده

آینه - چراغ شمعی - یک زن ساده - حفاظ پنجره - طاقچه ی خاکی و ساده

خیلی وقت بود سعادت نداشتم عکساتون رو ببینم

جایگاه زن توی آینه چندان جالب نیست

یکم سیاهی ییشتر رو توصیه می کنم

قسمت های پایینی آینه زیادی تاریکه

2+

سپاس .... ღ
"۲۳:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | آرش نصیری (11202)

سلام دوست عزیز

کنترل نور به نسبت خوب شده و کادر خوبی هم بستی.
ایده بکرو کادر مناسبی رو هم ترتیب دادی
لذت بردم

موفق باشی
"۲۳:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | میر محسن شناسی اذری (2253)

باسلام
به شما تبریک میگم خوب توانسته اید حس خودتان را به بیننده منتقل کنید .
ادیت سیاه و سفید حس غم الود عکس را دو چندان کرده است .
زاویه و کادربندی عکستان عالیست
جای زن درآینه میتوانست بهتر باشد .
بنده نیز یک چراغ و کمی تغییر در چینش را برای بی نقص شدن عکس بهتر میدانم .
در کل ثبت بسیار خوبیست و به مقدار بسیار اندکی میتوانست بهتر باشد .
ممنون از اشتراک پرمعناو زیبایتان
+3
"۲۳:۴۷ ۰۸ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | حسین اسدزاده (485)

چهره زن کمی رسمی و کم حس است. البته محیط اطراف کمی این نقیصه را جبران کرده و وظیفه انتقال حس رو به عهده گرفته.

بهتر می دیدم آئینه در سمت راست کادر قرار می گرفت و تنها یک چراغ گرد سوز در قاب تصویر حضور می داشت (ترجیحا آن دود گرفته!)

و البته نقطه اوج کار شما رو اون نورهای تابیده که سایه های خمیده اون رو نقاشی کردند و همچنین زحمتی که کشیده اید میبینم.ممنونم...

یا علی مدد

سلام
"۰۸:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (1) | مریم اسماعیل زاده (549)

سلام عکس جالبیه... ترکیب سیاه و سفید همراه با فرم آیینه و پنچره و قرار گرفتن چراغ های قدیمی در کار حس بسیار دلپذیری را ایجاد کرده ...از دیدن این عکس لذت بردم

موفق و پایدار باشید
"۰۹:۲۴ ۰۹ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد قدرتی وایقان (1418)

سلام ،
برداشت زیبائی داشته اید.
زحمتی که بابت کنترل نور و حذف عناصر مزاحم کشیده اید قابل تقدیر است .
دید عکاسانه شما در این عکس گل کرده
و تشکراز توضیحاتی( خیلی اصرار داشت که بهم بفهمونه توو این روستا زندگی نمی کنه و اهل خود سرخسه )که ما رو توی حس و حال فضای عکاسی میبره بعلاوه اینکه عنوان عکس با توجه به توضیخات خیلی خوب انتخاب شده است.
ممنون از ارسال
+3
"۱۲:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | رضا قاسمی زرنوشه (393)

جناب رسول پور با نقد دقیق و مناسبشون دیگه جای بحثی نذاشتن برای گفتن فقط میخوام این رو به مطالب ایشون اضافه کنم که ترکیب کار میتونست بهتر باشه.
هرچی به عکس نگاه میکنم باز نمیتونم تمرکز کافی روی سوژه اصلی که همون خانم هست داشته باشم. به نظرم قسمت سمت راست تصویر که سایه پنجره مشبک روی دیوار افتاده حضور موفقی نداره و وجودش ضروری به نظر نمیرسه. وقتی هم که این قسمت حذف بشه میشه با کمتر کردن بخشی از سمت چپ کار، کادر مربعی رو از این کار بیرون کشید که :
- آینه و زن درون اون دوسوم از کادر رو به خودشون اختصاص میدن و بهتر دیده میشن
- با کنترل بهتر کنتراست، فضای اطراف آینه دلپذیرتر شده و روشنایی نور وارد شده به اتاق بهتر به چشم میاد و آینه رو هم از فضای خاکستری اطراف بهتر جدا میکنه
- با استفاده از مود رنگی سپیا احساسات لطیف انسانی بیشتر تحریک شده و مهری که در درون این شخص نهفته است و به نوعی در شکل و فرم آینه هویدا شده بیشتر پدیدار میشه.

"خوشحال میشم نظرتون رو در مورد این ایده بدونم"
پایدار باشید
"۱۵:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

به نظرم قسمت سمت راست تصویر که سایه پنجره مشبک روی دیوار افتاده حضور موفقی نداره و وجودش ضروری به نظر نمیرسه
با احترام به نظر شما روی اون قسمت
نوری که تابیده شده و خودش رو جلو کشیده تا زندگی زن رو روشن کنه
تاکید دارم
در مورد ترکیب بهتر و کادر مربع تصورش کمی برام مشکله
بابت همین تا همچین ترکیبی رو عینا نبینم نمی تونم نظر قطعی رو این موضوع بدم
مود سپیا حداقل با ویرایش که من انجام دادم جذابیت خاصی نداشت
شاید با ویرایش شما که حتمن بهتر از ویرایش من است
پاسخ بهتری بدهد
....
از همگی دوستان که با نظرات خوبشون من رو راهنمایی کردن و نقاط ضعف عکس رو گوشزد کردند صمیمانه سپاسگذارم
سعی ام بر این است که در آتی از راهنماییهای دوستان در جهت ارائه ی عکسهای بهتر استفاده نمایم
"۱۵:۰۳ ۲۰ تير ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (3) | ریحانه قیصری (1311)

سلام
من جدا شرمندم که انقدر دیر دیدم.... :-(
خیلی زیباست....
البته حسن این تاخیر در این بود که توضیحات شما رو خوندم و بیشتر لذت بردم....
خیلی زیباست.....
البته زندگی همه زنان هم اینجوری نیست و من اعتقاد دارم هرکس خودش زندگیشو انتخاب میکنه.......
امیدوارم زندگی شما به عنوان یک زن بسیار بسیار زیبا و لبریز از سعادت باشه :-)
از بابت زحمتی هم که برای ادیت کشیدید سپاسگذارم. خوبه که گفتید چون اصلا معلوم نیست که کلی عناصر اضافه حذف شده.
ممنون از اشتراک این ثبت زیبا.
موفق باشید.