گالری تصاویر "مسعود عرفانی "

         
عکس
نام :   بلیط یک طرفه (امتیاز : 12)
عکاس :   مسعود عرفانی (امتیاز : 1649)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D300
نوع لنز :   Nikon
مدل لنز :   Nikon 18-200 f3.5-5.6 G AF-S VR DX
ایزو :   400
نظرات :   16
بازدیدها :   527
تاریخ ارسال :   ۱۹ فروردين ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   0
دسته‌بندی سايت :   سیاه و سفید
توضیحات عکاس

"۰۷:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | رضا وهمی (8851)

چه سکوت سنگینی ....
عنوان " بلیط یک طرفه " ، سنگینی این فضا و تنفری که از آن دارم را دوچندان میکند .
گویی به زور مجبور به بازگشت به نقطه ای هستم که کسی انتظار مرا نمیکشد . جایی که همیشه از آن گریزان بودم .
با افزایش شدت کانتراست ، میتوان بر شدت این حس سرد ، افزود .

"۰۷:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | مسعود عرفانی (1649)

رضا جان سلام
راستش در هیچ موقع قصد ارسال مجدد یک عکس را نداشتم و تنها برای روشن شدن این موضوع که آیا عنوان تاثیر بر باز شدن و دیدن یک عکس در این محیط دارد یا نه ؟
نتیجه ای که من بهش رسیدم زیاد خوشایند نیست البته قطعی هم نیست . اما ظاهرا برای بازدید یک عکس عوامل زیادی دخیل هستند که شاید یکی از اونها عنوان باشد و با توجه به اینکه عنوانی رو که من برای همین عکس انتخاب کردم لاتینش از فارسیش معروف تره . به هر حال از توجه ای که به عکس کردی بسیار ممنونم این شات برای خودم بسیار خاطره انگیز و دوست داشتنیت .

همیشه به یادتم دوست خوب من

"۰۷:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

سلام و ممنون از توضیح.
نمیدانم توضیحات را چه زمانی نوشتید و آیا این توضیحات بر روی نظرات دیگر تاثیر داشته یا خیر ؟ اما آنچه که در حال حاضر میبینم ، با عکس قبل تفاوتهایی دارد و شاهد حضور بیشتر دوستان هستیم .
موضوعی را که به عنوان یک تجربه مفید ، ( حداقل برای خودم ) ، با شما دوست عزیزم در میان گذاشتم ،فقط مختص به این عکس و مختص به زمان حاضر نیست . این موضوع بیشتر کلیتی را در نظر میگیرد که فواید بسیار دارد . هم برای مخاطب و هم برای عکاس . همانگونه که خودتان هم اشاره نمودید ، برای بازدید یک عکس عوامل بسیاری دخیلند که خیلی از عوامل در حال حاضر به سمت ماهیت کیفی و بار محتوی اثر میچرخد تا موارد جزئی حاشیه ای دیگر و در این بین انتخاب عنوان برای عکس هم بخش کوچکی از این پازل را تشکیل میدهد .
در مورد این عکس هم به شخصه ، دقیقا نیمی از ارتباطم با عکس زمانی برقرار شد که نام لاتینش را به فارسی برگردان کردم و معنای آنرا در کنار فضای عکس که در مقابل خودم میدیدم ، قرار دادم .کار به صحیح یا غلط بودن برداشتم از این عکس و ذهنیت عکاس در اینجا ندارم . بلکه فقط میخواهم بگویم که حداقل بنده که یکی از مخاطبان این عکس هستم ، تنها زمانی توانستم احساسم را از فضای عکس بیان کنم که نام فارسی عکس را درنظر گرفتم .

زیباترین حکمت دوستی به یاد هم بودن است ، نه در کنار هم بودن .
ممنون که به یاد مایی .
شما نیز همیشه درقلب و یاد ما جا دارید .
"۱۳:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | جواد رضایی شهرکی (877)

سلام
آفرین.به قول دوستمون چه سکوت سنگینی.حالا کی اونجا بودید که انقدر خلوته؟!
کمی کراپ از پایین یه پیشنهاده
شاد باشید+2


"۱۳:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | مسعود عرفانی (1649)

اینجا ته خطه بعد از پیاده شدن همه و کم مانده بود لای در گیر کنم .

ممنون که سر زدی دوست من
"۱۹:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (2761)

سلام

من مفهومی که مد نظر شما بوده را متوجه نمی‌شوم. ولی اگر منظروتان چیزی بوده که دوستان اشاره کردند، به نظرم کادر عمودی، مناسب نیست.
هر چند کلا کادربندی را نمی‌پسندم. فضای خالی پایین کادر برای من آزار دهنده است. ضمن این‌که کادر کمی کج به نظر می‌رسه و قرینه‌ی کامل نیست.

دلیل تاریک بودن این عکس را نمی‌دانم. ولی ظاهرا عمدی است. زیرا نور سنجی را یک استاپ تاریک‌تر انجام داده‌اید.

در مجموع عکس برای من مبهم است و ارتباط خوبی با آن نمی‌توانم برقرار کنم. امیدوارم ایراد از دید من باشد.

موفق باشید.

"۱۹:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | مسعود عرفانی (1649)

سید عزیز سلام از لطفی که همیشه به من داری ممنونم

مفاهیم در بسیاری از موارد بسیار زیر پوستی میشود و گاهی از احساس آدمها به چیزی ،زمانی و مکانی سرچشمه میگیرند که ممکن است آنی صورت بگیرد. پس توصیف تمام احساس ومفهوم مورد نظر من در قالب یک عکس و یک عنوان حداقل برای این حقیر کاری بسیار سخت است پس نمیتوان به دید شما ایرادی گرفت .
اما در مورد کج بودن کادر، میتوانید آنرا ذخیره و در فتوشاپ نگاهی بیاندازید اما اگر حوصله این کار را ندارید به من اطمینان کنید و بپذیرید که تقارن کاملا رعایت شده .
تاریک بودن در عکس دلیل خاصی ندارد اما به منظور من نزدیکتر .

شاد و پیروز باشید همیشه

"۱۹:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (2761)

ممنونم از توضیحات شما.
در مودر تقارن، منظورم این است که محور تقارن در وسط کادر نیست. منظرو از کج بودن دوربین، زوایه داشتن دوربین به سمت راست است.
"۲۰:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | ابراهیم باختری بناب (8139)

سلام دوست عزیز
شات زیباییست
ترکیب بندی به نحو احسن اجرا شده
مد انتخابی بسیار بجاست
پایدار باشین
ممنون از اشتراک
2+
"۲۰:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین خسروی (2172)

سلام به جناب عرفانی ثبت زیبایی ارائه دادید
به نظر بنده ترکیب بندی خوب انجام شده . کائر هم بدون عیب میبینم در موردمد انتخابی برای ادیت هم بگم که خوب به کار نشسته
پایدار باشید دوست عزیز
+2
"۲۱:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمدعلي سلیم لوئی (2401)

سلام مسعود عزیز

خطوط عمودی و پرسپکتیو موجود در ثبت چشم رو به تمامی نقاط ثبت حرکت میده.
تقارن و کانتراست به خوبی رعایت شده و به نظرم تم رنگی حاکم بر کار بسیار زیباست.

راستی نمیدونم دیدی یا نه؛ در جواب کامنت قبلی زدم که طرف اون قضیه رو پیچوند.چون موجود نداشت.شرمنده مسعود جان شرمنده


+2

"۲۱:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | مسعود عرفانی (1649)

محمد عزیز این چیزی نیست که بخوای اصلا خودتو براش ناراحت کنی . فدای یک تار مویت :)
"۲۳:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | ایوب افشاری نژاد (849)

سلام طراحی نور و آکسوسوار صحنه بی نهایت پر معنا و از اصول طلای کادر بندی تبعیت می کند
دستان پر توان وارزشمنداستادی چون شماکه افتخار برای همه ما هستین درد نکند
تقارن که حرف نداره مرحبا استاد عزیز
"۰۱:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | تارا مصباحی‌نیا (439)

سلام
فضای خالی پایین کادر رو خیلی دوست دارم.
تقارن و تم رنگی عالیه.فقط مقداری افزایش کنتراست رو پیشنهاد می کنم.
کم مانده بود لای در گیر کنم
عکاس ها فدارکارترین افراد روی زمین اند.باید بهشون مدال ایثار تعلق بگیرهD:
به افتخار آقا مسعود فداکار بزن کف قشنگه رو;)
موفق باشید

"۰۱:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | مسعود عرفانی (1649)

تارای عزیز همیشه دورادور گوش به زنگ موفقیت هایت هستم .
شاد باشی .
"۰۱:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | مژگان اقتصاد (136)

سلام
عکاسی در تونل های تاریک مترو با وجود تکان های زیادش کار سختیه
فوکوس کنتراست خوب هستن
خطوطی نورانی و میله های عمودی عمق خوبی ایجاد کردن
فضای خالی پایین کادر زیاده
اما بیشتر از همه شاید واگن خالی خیلی جذاب باشه برای بیننده چون تا حالا اینجوریشو ندیده بودیم
اگه یکی دیگه هم جا می موند توی واگن می شد عکس های مفهومی خوبی گرفت
موفق باشید.