گالری تصاویر "رضا وهمی"

         
عکس
نام :   فرار (امتیاز : 9)
عکاس :   رضا وهمی (امتیاز : 8851)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D300
ایزو :   3200
نظرات :   22
بازدیدها :   1072
تاریخ ارسال :   ۰۹ فروردين ۱۳۸۹
علاقه‌مندی‌ها :   2
دسته‌بندی کاربر :   مستند اجتماعي
دسته‌بندی سايت :   لحظه قطعی , احساسات انسانی , انسان
توضیحات عکاس

"۰۰:۴۱ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | ئ ئ (77)

با درود
فرار؟ پریز برق؟
خطری شد که
:)
نمای زیبایی ست
ولی چرا لحظه قطعی ، فتوآرت نمی شد باشه؟
+2
"۰۳:۰۲ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

"هر آنچه می خواهی باش/ هر آنچه می خواهی انجام بده / دلت اگر خواست فرار کن
ولی بگو که من فرار می کنم "(از کتاب ژان کریستف نوشته ی رومن رولان
...
در هجومی از سیاهیها گرفتار شده آنچه خود می تواند روشنایی باشد
بالاخره روزی فرار خواهد کرد
"۰۳:۰۹ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | شادی آفرین آرش (7742)

متاسفانه امتیازم ثبت نشد
+2
"۰۸:۰۴ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (3) | زهرا درویشیان (4596)

az kuche agar rad shavi farghi be hale kasi nemikonad, hata age jasadat divar ha ra tazieen namiad

khosh amadi parandeie morde be jam'e talkhie aseman

"۰۹:۴۴ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (4) | امتیاز (2) | محمد رضا گودرزی (3885)

فرماليسم كار شما بسيار بر ساير موارد مي چربد!
يك جور شكل گرايي افراطي
قاعدتا آن اثر دست هيچگاه نمي تواند تغيير مكان بدهد اما يا حضور آن عنصر تهديد كننده (پريز برق) اين گمان مي رود كه اين اتفاق خواهد افتاد؟!
و از مرگ گريزي نيست...

"۱۰:۳۹ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | میشـــا افشـــار (1595)

سلام.
به نظرتون بهتر نیست امضای که در اگزیف موجود هست حذف شود (اسمتون که در دوربین اضافه شده ) هر چند بودنش خیلی خوبه اما به نظرم در این فضا نبودش رو بهتر میدونم. چون این کار مساوی با کسی میمونه که اسم خودش رو در قسمت توضیحات نوشته باشه.
پوزش
در مورد عکس هم حقیقتا نتونستم ارتباطی با عکس و عنوان بر قرار کنم.فرار رو دوست داشتم کشیده اجرا میشده یعنی حالت دست 90 درجه دست چرخیده و روی دیوار کشیده میشد.

"۱۰:۳۹ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

ممنون از تذکر .
حقیقتا بعد از ارسال متوجه این موضوع شدم .چون کپی رایت بر روی فایل عکسهام ذخیره شده است ، باید قبل از ارسال آنها را اصلاح کنم که متاسفانه در این مورد فراموش کردم .البته در عکس قبل این کار را انجام داده بودم .
با توجه به اینکه این مورد جزو قوانین است ، و عکسی که نشان از نام عکاس داشته باشد ، نمیتواند به عنوان عکس متخب برگزیده شود ، لذا ضمن تشکر و قدردانی از توجه و انتخاب دوست بزرگواری که عکس را منتخب نمودند ، خواهشمندم در صورتی که این مورد تخطی از قوانین عکسهای منتخب محسوب میشود ، عکس را از حالت منتخب خارج نماید . متشکرم .

"۱۰:۳۹ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | میشـــا افشـــار (1595)

اگر منظورتون عکس ذکر خنجر که متاسفانه اون هم همین مشکل رو داره به غیر از حالت انتخاب.
در مورد این عکس هم باید بگم آن چنان فرقی نداره که از حالت انتخاب خارج نشه چون اکثر عکسهایشما با وجود همچین مشکل و حتی عکس تقدیمی بازم در حالت انتخاب قرار داره. این مورد هم شامل بعضی دیگه از دوستان میشه همچون جناب رشیدی که چند ارسال اخیر هم جز عکسهای انتخابی و صفحه اول بودن.
البته نا گفته نماند که کارهای شما و همچنین جناب رشیدی بسیار زیباست.فقط قانون رعایت نشده.

"۱۰:۳۹ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

بحث انتخاب عکس از زمان تغییرات جدید اعمال شده است .
لذا مشمول زمان گذشته نمیباشد .
با توجه به هماهنگی به عمل آمده با مدیران محترم سایت ، قرار شد که کاربران بخشی از وقت خود را جهت مراجعه به آرشیو عکسهای گذشته سایت اختصاص دهند و جهت غنی تر شدن بخش عکسهای منتخب ، عکسهایی که شرایط منتخب شدن را دارند ( بجز مواردی که مربوط به توضیحات - تقدیم - امضاء و ... می شود) ، را انتخاب و به بخش عکسهای منتخب انتقال دهند . به همین دلیل ممکن است در آینده ای نزدیک ، با مراجعه به عکس بخشهای منتخب ، با حضور حداقل 70 درصدی عکسهایی با امضاء - تقدیمی و ... باشیم تا جایی که به مرور زمان تعداد عکسهای منتخب جدید - با شرایط فعلی - از لحاظ آماری افزایش یابد .
اکنون هم با مراجعه به پروفایل خیلی از دوستان ، مشاهده خواهید کرد که حتی عکسهای روزهای اول سایت هم منتخب شده هستند .
در مورد عکسهای قبل هم متاسفانه بعد از ارسال اگزیف عکس را چک نکردم . اما قبل از ارسال با برنامه ( PowerExif 1.2 ) ، کپی رایت عکس را برداشته بودم !!! حقیقتا غافلگیر شدم .
در هر حال گزینه مغایر با قوانین سایت در ذیل عکسها ، این امکان را به شما میدهد که با مدیران سایت به طور مستقیم در ارتباط باشید و موارد مطرح شده را جهت بازنگری به ایشان اعلام نمایید . بنده قبلا هم آمادگی کامل خود را اعلام نموده بودم . آنچه مهم است آرامش خاطر و اطمینان شماست .
آنچه برای بنده مسلم است این است که این اشتباهات سهویست . همانطور که گاها عکس بدون اگزیف هم در روزهای ابتدایی منتخب میشد .
ممنونم از اینهمه دقت نظر شما . امیدوارم تاثیرش را در کارها ، نظرات و فضای سایت شاهد باشیم .

"۱۰:۳۹ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | میشـــا افشـــار (1595)

موفق و سربلند و پیروز باشید.
"۱۳:۳۷ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | احمد خیراله نژاد (1837)

سلام و خسته نباشید
بر جناب وهمی عزیز
کار قشنگی شده با موضوع حال می کنم موضوع خیلی زیبایی شده کار فرم عالیی داره
یه رنگ گرفته یه آزادی بی جون یه رهایی راحت نمی دونم نگاهی بسیار بالا داره دید خوبی نیاز داشته وجود نویز دیوار وجود اون لکه ها خستگی رو از بالای کادر به جریان در میاره

کار زیبایی شده آفرین تا اینجا

+3

ولی اگزیف ؟
دوست داشتم اگر قانونی هست برای همه باشه ؟
اینشا الله که اشتباهی بوده باشه
"۱۶:۵۵ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | کاوه قبادی (131)

رضا جان...

به درستی با دیدی شما در این عکس کنار نیامدم.شاید مقداری کادر تنگ است.شاید یک مقداری کنتراست زیاد است.نمی دانم.اما اگر عکس اصلی را ( قبل از ویرایش ) میدیدم می توانستم بهتر نظر دهم.اما کار متفاوتی است اما یقینا بهتر از این هم امکانش بود.

در مورد اگزیف هم یقینا اشتباه بوده و دوستان عزیز و اعضا سعی کنند که مقداری سفید ها را ببینند ( به همراه نیمه پر لیوان ) را نه فقط تصاویر تیره و لیوان های خالی را.از این پس جناب وهمی هم بیشتر دقت خواهند کرد.

"۱۶:۵۵ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | رضا وهمی (8851)

ایزو 3200 که از ابتدا بود + 2 استپ افزایش کانتراست + یک تم بسیار ملایم رنگی در حد ته رنگ .
اینها ویرایشهای عکس بود .

اما یقینا بهتر از این هم امکانش بود.

حتما اینگونه است . اما بضاعت عکاسی بنده فعلا در این حد است .
حس عکس برایم در اولویت اول است و به همین دلیل این عنوان را برایش برگزیدم . فکر میکنم میشود روی این مورد کمی بیشتر فکر کرد .یا به خیلی چیزهای دیگر . مثل دسته بندی -عنوان - فضای کلی عکس و حتی آن ته رنگ و البته عناصر درون کادر .( البته امیدوارم این توضیحات اندک مثل عکس قبل ، باعث سوء تفاهم نشود ) .هدف همفکری و بهره گیری از راهنماییهای دوستان است .
به عنوان عکاس این عکس ، جا دارد ضمن تشکر از نظر و راهنمایی تک تک دوستان ، به این نکته اشاره کنم که با توجه به آنچه که خودم به شخصه در ذهن داشتم ، در کامنتهای ارسالی اساتید محترم خانم درویشیان و جناب گودرزی ، دو شاه کلید عکسم به خوبی بیان شده است .

از این پس جناب وهمی هم بیشتر دقت خواهند کرد.

حتما . حتما . قول میدهم . و ممنون از یادآوری ها و تذکرها .
"۲۲:۲۷ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | را مین هوشمندی (7541)

راستش به تنهایی موفق به درک این عکس نشدم! خواندن کامنت خانم افشار و آقای گودرزی کمک زیادی کرد.
به نظرم در این عکس مانند یکی دو ارساتل دیگری که در این سبک داشته اید، به سمت نوعی بیان شخصی به قول آقای گودرزی فرمال حرکت کرده اید، عکس را نمی توانم بر اساس دیدگاه رایج مورد تفسیر و نقد قرار بدهم، اما به نوعی مفهوم کلی آن را در می یابم، بی آنکه بتوانم نامی برای آن مفهوم بیابم!!
تبریک برای تلاش و تجربه های متفاوتی که می کنید.
پاینده باشید.
"۲۳:۰۰ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | سید مصطفی آهنگرها (2761)

سلام
من هم مثل برخی دوستان دیگر، نتوانستم با عکس ارتباط مناسبی برقرار کنم.
بر حسب وظیفه، گفتم بیان کنم.
موفق باشید.
"۲۳:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | نوید ولدخانی (11)

سلام
با توجه به نوشته های بقیه دوستان تا حدی تونستم بفهمم منظور شما از فرار چی بوده . اما ادیت باعث شده عکس بیشتر به نقاشی شبیه باشه.و به نظرم این ادیت از هنری بودن عکس کم میکند و بیشتر به یک شعر بصری تبدیل میشود و یک توهم که در حیطه نقد و بررسی (در عکاسی) نیست. از دوستانی هم که امتیاز 2 و به ویژه 3 داده اند درخواست دارم که ابتدا نقد کاملی از عکس بدهند و بعد به دادن چنین امتیازاتی اقدام کنند که ما شاهد دیدن بی دلیل این عکس در صفحه اول این سایت نباشیم.
و از همه جالب تر این است که این امتیاز دادن ها (3) تلپاتی شده است! که همیشه باعث میشود خیلی عکس ها دیده نشود چون مثلا به محض اینکه شما عکسی در سایت میگذارید به صفحه اول می آید و این به نظر من باعث کاستن ارزش این سایت میشود.

"۲۳:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (0) | را مین هوشمندی (7541)

سلام دوست گرامی
من با بخشی از نظر شما موافق نیستم، در این شاخه از عکاسی ( فرم گرایی متمایل به هنری یا به قول شما شعر بصری) الزامی به این نیست که همه بینندگان با اثر ارتباط برقرار کنند. درست مانند آثار هنری که از دید عده ایی شاهکار است و عده دیگری یک مزخرف به تمام معنا! نمونه های آن آنقدر زیاد است و معمول که نیازی به شاهد آوردن نیست. بنابراین شما و من می توانیم با این عکس ارتباط برقرار نکنیم ولی بیینده دیگری بر خلاف نظر ما.

به نظرم سنجش این نوع از آثار با متر و معیار معمول عکاسی نتیجه بخش نیست که شما هم تلویحن به این نکته اشاره کرده اید، بنابراین به نظر من جایی برای بیان نظر تکنیکی نمی ماند که شما از موافقین این اثر درخواست کرده اید: نقد کاملی از عکس بدهند. درست مانند آخرین ارسال شما که به نظر من با متر معمول عکاسی قابل سنجش و درک نیست. که البته برخلاف این ارسال من با عکس شما ارتباط برقرار کردم!
اذعان می کنم که این موضوع مبحثی دامنه دار است و پر حاشیه و موافقین و مخالفین بسیاری در بین بزرگان عکاسی جهان از بدو پیدایش این رسانه تا به امروز داشته است.

به نظر من بخش دوم نظرات شما، تخریبی است، بویژه از سوی جنابعالی که به تازگی عضو این سایت شده اید. اجازه دهید قدری بیشتر حضور داشته باشید و بعد سخن از تلپاتی و مانند آن بفرمائید. قصد جسارت ندارم، هدف توجه دادن است جهت درک بهتر و انسانی تر یکدیگر.
پاینده باشید.

"۲۳:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | احمد خیراله نژاد (1837)

سلام و خسته نباشید
ممنون از هر دوی شما فکر می کنم این بحث جناب وهمی زیادی داره بزرگ میشه
دوستان بنده کوچکتر از همه شما از همه دوستان چه راضی و چه ناراضی خواهش مندم که بحث رو همینجا تمام کنین هم حق با شما جناب ولد خانی و هم حق با شماست جناب هوشمندی عزیز که جای استاد بنده هستین ولی تورو به خدا ببینین ما برای چه اینجا جمع شده ایم چه هدفی داریم و چه کاری رو می خواهیم انجام بدیم اگر معروفیت هستش که اینجا نباید دنبالش گشت و اگر بحث در همون صفحه اول قرار خلاصه بشه خیلی هم بچگونه هستش بنده به شخصه بار ها شده است که عکس هایی را به ثبت برسانم که از نظر خودم خیلی هم شاهکار باشند ولی باید آن بخش از خارج شدن را به دوستانی واگذار نمود که واقعا سطحی بهتر از ما را دارا هستند و این تشخیص باید یک احساس مسئولیت باشد برای اساتید سایت ( نه خیلی از مسائلی که در حواشی گفته می شود )
با کمی تامل می فهیم که اساتید بسیار بزرگی نسبت با قبل اصلا حضور ندارند یا اگر حضور دارند نه عکسی را ارسال و نه نظری بر زیر کارهای دوستان می گذارند فکر کنم نیاز باشه یه چند تایی رو نام ببرم
مثل جناب عباسی ادریس
جناب عباسی عزیز ( شاید آخرین ارسال )
جناب میلانی رضا
جناب پیشدادی سجاد
جناب ثانی قرید ( طبق پی نوشتی که داشتند گفتند هدف سایت عوض شده و مثل اینکه اینجا موندن درست نیست )
و...
که حضور ذهن ندارم
ولی ای کاش واقعا همه چیز درست پیش می رفت درسته آمار اومده پایین ولی کما کان خیلی از دوستان به این سایت احساس دین می کنن
واقعا یکیش خود بنده هستم که عکاسی رو در این سایت شروع کردم و بار ها هم شده که خواهان این بوده ام که هرچه زود تر از حضورم در این سایت کم کنم ولی نتوانسته ام
در انتها از همه دوستان عضو در سایت
و تمامی کاربران طلایی
خواهشمندم با دیدی بهتر و سطحی بالا تر و ارزشمند تر انتخاب ، ارسال کنند چه برای اعضا و چه برای کاربران طلایی
اینشا الله که همه چی خوب میشه و البته که بنده منظورم با شخصه خاصی نبوده اینشا الله که سر کسی رو درد نیاورده باشم
در انتها از جناب وهمی
هم پوزش می خواهم
خدا نگهدار
به امید این که هیچ گونه بحث دیگری ادامه پیدا نکند
"۰۱:۵۹ ۱۰ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (3) | امتیاز (2) | محسن رشیدی (7843)

درود

حضور دو المان ساده در کنار هم با یک ترکیب رنگی خاص و هدفمند ، چقدر می تواند مفهوم بیافریند
رنگ دلمرده ای نیست رنگ صورتی اما در چرک این دیوار چقدر دلمرده به نظر می رسد ، نوعی سستی و انزواع هم به شخص من تلقین می کند
در یک پریز برق جز یک جریان چه می تواند باشد ؟ و برای به دست آوردن این جریان چه دستی هایی و تا چه حدهایی نزدیک شده اند !؟
---
به نظرتون بهتر نیست امضای که در اگزیف موجود هست حذف شود
در مورد اسم داخل اگزیف قانونی مصوب نشده اما طبق وظیفه می دانیم که باید حذف شود و اگر فراموش می شود شما ببخشید
گمان کنم حسن نیت ما بر شما آشکار شده باشد ، پس بر تاکید این موارد با چنین حدتی نیازی نیست
---
و به نظرم این ادیت از هنری بودن عکس کم میکند
ادیت از بار هنری می کاهد !؟
شاید از بار عکس بودن و اصالت عکاسی اش بکاهد اما اگر هدفمند باشد هیچگاه از بار هنری آن نخواهد کاست

نقد کاملی از عکس بدهند.
نوشتن نقد برای آثار هنری به خصوص برای هنر نو ظهوری چون عکاسی بسیار دشوار است ، می توان در مورد حس و حالی که از عکس به صورت شخصی به ما دست می دهد توضیحاتی داد اما نقد کامل ...هرگز
در ضمن این نیاز حتمی برای چنین عکس دشواری را این گونه تعیین نکنید
مطمعنا شما با ژانر و نوع نگرش عکاسانه مشکل دارید ، نه عکس حاضر ، پس لازم به مطالعه و دیدن تصاویر و خواندن نقد های بیشتر برای شما الزامی ست

ارادتمند شما م ح س ن
"۰۹:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | امین شفیعیان (1176)

يالطيف
سلام بر برادر گلم رضای مهربان و پر تامل
منهم با عنوان ارتباط برقرار نکردم ولی اگر عکس را سیاه وسفید کنی تا مفهوم نور و تاریکی القا شود و دست را که از پایین کادر آمده(بخاطر ریتم لکه های راست میگویم ) به عنوان عاملی برای برطرف کردن تاریکی ها بدانیم که میخواهد به پریز برق برسد تا تاریکی ها بطور کلی محو شود معنی بهتری پیدا کند
(خدا قوت)
صلواتي زلال
لبخند
"۱۲:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | محـسن نیــرومـنــد (2975)















حقیقتش نظرات دوستان نخوندم
عکس خوبی نیست . عکس بدی هم نیست.
به عنوان تجربه در این مسیر قابل قبوله
با توجه به دسته بندی کاربر ، من عکس و حسشو خیلی متعلق به عکاس می دونم تا مخاطب
یعنی من به عنوان مخاطب با کنار هم گذاشتن عکس . عنوان . و دسته بندی چیزی دستگیرم نمیشه

با احترام


"۱۶:۰۹ ۱۰ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (2) | امتیاز (0) | محمد بانکی (479)

با سلام...
ارتباط برقرار کردن با این عکس کار دشواری است...جون اولا این عکس ،عکس یک منظره نیست که بتوان به راحتی دید و فهمید...دوما ،طبق دسته بندی عکاس که لحظه ی قطعی را انتخاب کرده ،میتوان برداشت متفاوتی از این اثر داشت و همچنین عنوان "فرار" کمی گیج کننده است..ولی مشخص است که این عکس با این توصیفات ،بی هدف خلق نشده...شایدبا کمی تفکر بتوان با منظور عکاس ،ارتباط برقرار کرد...از نظر من عکس خاصی است ،هم از دید رنگ و هم از دید افکتی که در عکس دیده میشود...
موفق باشید+2