گالری تصاویر "احسان صباغی"

         
عکس
نام :   سياهچاله ( حفره ) (امتیاز : 9)
عکاس :   احسان صباغی (امتیاز : 3382)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon EOS 500D
نوع لنز :   Canon
مدل لنز :   Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
دیافراگم :   F5.6
شاتر :   1/1000 ثانیه
ایزو :   400
نظرات :   6
بازدیدها :   654
تاریخ ارسال :   ۲۲ اسفند ۱۳۸۸
علاقه‌مندی‌ها :   1
دسته‌بندی سايت :   انتزاعی , سیاه و سفید , مفهومی
توضیحات عکاس
سياهچاله منطقه اي در فضااست كه اگر چيزي وارد آن شود امكان فرار از آن را نخواهد داشت و توسط آن بلعيده خواهد شد. مرز سياهچاله "افق رويداد" خوانده مي شود. سياهچاله گاه در اثر فروپاشي ستارگان عظيم به درون خود شكل مي گيرد و گفته مي شود حتي نور قادر به فرار از آن نيست .استفان هاكينگ فيزيك دان مشهور كه نظريه سياهچاله ها را مطرح كرده طي تجديد نظري در نظريه خود گفته است كه سياهچاله ها امكان دارد به چيزهاي ( اطلاعاتي ) كه وارد آن مي شود امكان فرار بدهند.

"۰۹:۴۶ ۲۲ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد رضا گودرزی (3885)

يك تقابل ابدي بين تيرگي و روشنائي
اين عنصر مرموز و هراسناك مرا به ياد عدم مي اندازد

بسيار خوب ديده و ثبت كرده ايد

اما يك نكته هميشه مرز بين انتزاع و مفهوم گرائي است كه آنها را از هم جدا مي كند

در اين مورد تامل بيشتر لازم است

"۰۹:۴۶ ۲۲ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | احسان صباغی (3382)

درود جناب گودرزي

مرسي از نظزتان
اما در باره نكته اي كه گفتيد من يك توضيحي را لازم مي دانم:

مدرنيته با توجه به فلسفه وجودي خود اشيا را طبقه بندي مي كرد مثلا بر اثر مشاهده و تجربه يك سري عناصر مشترك را در يك سري موجودات مي ديد و مي گفت اينها كه اين خصوصيات را دارند مثلا پرندگان هستند يا اين گروه موجودات با اين ويژگيها خزندگان هستند .
يا بر مبناي ويژگيهاي مشتركي كه در آثاي هنري وجود داشت آنها را طبقه بندي مي كرد مثلا با اين ويژگيها اين فيلمها هارور هستند يا با اين ويژگيها وسترن هستند يا اگر اين ويژگيها را داشتند نوار هستند.
اما در كارهاي پست مدرن همه جور چيزي را مي توانيد ببنيد مثلا در يك فيلم تركيب ژانرها را داشته باشيد و اصلا نتوانيد يك فيلم را در يك ژانر (نوع) خاص طبفه بندي كنيد .
من ادعا ندارم كه اصلا كار من هنري است يا متعلق به كدام گونه هنري است ولي ما در دوراني زتدگي مي كنيم كه شرايط پست مدرن بر آن حاكم است و درهم پيچيدگي ژانرها از ويژگيهاي آن است .
"۲۰:۱۵ ۲۲ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | علی محمد گنج علیخان (335)

با سلام
این کار نسبت به کار قبلی حفرتون به نظر بنده جا افتاده تر و قابل تامل بیشتری هستش .
مجموعه کار شترگلوی شما با دقت و پشتکار زیادی صورت گرفته که جای تقدیر داره . بدون رنگ بودن این کار به هر چه انتزاعی تر بودن اون کمک میکنه .و من نیز با گفته آقای گودرزی موافقم ، منتها بر این عقیده که عموما در هر کار انتزاعی، مفهوم وجود دارد و گاها با هم نیز گره می خورند ،
شاید نتوان مرز بین آن دو را از هم تشخیص داد .
و اولین چیزی که در مورد این کار به ذهنم میاد این هست که :
من می پرم تو چاه بعد از من حتما توام پشتم بیا . (مزاح کردم )
موفق و پیروز باشید و
"۲۳:۳۰ ۲۲ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | سعید حسن عباسی (13758)

سلام

هراسناک و تصویری از پایان.

ترکیب خوب ، خلاقیت و نگاه ژرف ، مد سیاه و سفید از موارد مثبت این ثبت است.

شاید اندکی کراپ از بالا لازم باشد.

با تشکر برای ارسال این ثبت خوب
"۰۸:۵۹ ۲۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | رضا محکم (1893)

سلام
یه پیشنهاد 180 درجه چرخش کار امتحان کردم
به نظر من چشم نواز تر شد
اجرای کار عالی شده
آن سایه ها هم در تصویر حظور وزین دارند
سایه های سیاهی که در کنار سفیدی خود نمایی می کنند
و اگر سفیدی نبود هیچ گاه مشخص نمی شدند
تضاد بین سیاهی و سفیدی در این شات خوب اجرا شده اند


ممنون از ارسال
"۲۱:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | عزت الله قربانی آهودشتی (41)

سلام.
هم تو را دوست دارم . هم سیاه چا ه را .

عالیه