گالری تصاویر "مسعود مبین علی"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 8)
عکاس :   مسعود مبین علی (امتیاز : 628)
نوع دوربین :   Canon
توضیحات دوربین :   7D
نوع لنز :   Canon
توضیحات لنز :   is f/4 70-200
دیافراگم :   F4
سنسور :   16 MP و بالاتر
ایزو :   100
نظرات :   7
بازدیدها :   702
تاریخ ارسال :   ۲۱ اسفند ۱۳۸۸
علاقه‌مندی‌ها :   1
دسته‌بندی سايت :   مردم , پرتره
توضیحات عکاس

"۰۸:۲۸ ۲۱ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (3) | امتیاز (3) | محمد رضا گودرزی (3885)

عالی در ادیت و سوژه

شادخویی او در عین بدبختی اش برایم جالب است
"۰۹:۰۶ ۲۱ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمدرضا بیات (91)

مرسی . ادیت نقاشی گونت خیلی خوب رو کار نشسته..
کنترل نور و رنگت خیلی خوب . حس سوژه خیلی گیراست .
موفق و پیروز باشی .
"۰۹:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمدرضا بیات (91)

ببخشید که نمیتونم امتیاز بدم +3
"۱۱:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | حمید رسول پور (231)

سلام
سه برگ درپس زمینه ی فلو درالقای زیستنی شکوفا اما مبهم با توجه به چهره ی سوژه فوق العاده ست .
نور پوشاننده روی دوکتف مرد با توجه به شرایط محیطی نوروسوژه استادانه اجرا شده است .
معنای لبخند شادمانه ی سوژه را با توجه به پریشانی ظاهری اش ،می توان درپس زمینه ی مبهم وفلوی قاب بسط دادواین معرکه ست .
سایه ی گریبان مرد تونالیته ای همسان با پیراهنش ایجاد کرده است .توگویی لباس جزو ذاتی ونه عرضی مرد است واین معنا سازی برآمده ازفرم فوق العاده ست .
لکه ی قرمزمبهم درپس زمینه ی فلو آنهم درحوالی نقطه طلایی دریک ترکیب بندی عالی گویی توضیحی درباب سوژه است درلایه های عمیق ترقاب که دراین کادر به طرز استادانه ای درپس زمینه ی تار عینیت ونمود یافته است .
حدودوصغورتونالیته ی سیاه وسفید درپس زمینه تقریبا با خطوط برآمده ازسطح مشخص است .اما درسوژه تونالیته هامرز مشخصی نداشته درهم استحاله شده اند.این ترکیب فوق العاده به زیبایی نشان می دهد سوژه ازپس زمینه به طور ماهوی افتراق حاصل کرده است .(درمقابل چنین معنا پردازی با استفاده ازفرم وتغییروضوح کرنش می کنم)
خطوط درپس زمینه ملغمه ای مبهم ازخطوط هندسی مستقیم وبلندومنظم راست وخمیده است.درمقابل خطوط چهره ولباس سوژه شامل خطوط پریشان وکوتاه وخمیده است .این تقابل ضمن بسط معنایی کمپوزسیونی عالی را به نمایش گذاشته است .
نور عریان وسخت ریخته شده روی روی شقیقه ی راست مرد سوژه را به درون پس زمینه می کشد ویکپارچگی زیبایی را بین پس زمینه وپیش زمینه ایجاد کرده است .
نی نی چشم مرد معرکه ست .نوردرون چشم سمت چپ مرد با لکه ی نوری بالای سرسوژه درپس زمینه دریک راستای کج قرارمی گیرد.این همراستایی ایجاد پاساژدیداری می کند.چشم به واسطه ی این دولکه ی نوری مدام ازصورت مرد به درون قاب وبالعکس حرکت می کند.این تکرار ذهنی باعث ایجاد همسانی بین دولکه می شود .به دیگر سخن گویی نگاه مرد درفضا بسط یافته است .این عالیست !
فرم بدن مرد به سمت چپ وپایین کادر شیب برداشته است .درمقابل ودرکنار مرد درپس زمینه خط خمیده ی اتومبیل به سمت راست وپایین کادر خم شده است .این دوفرم دریک ترکیب بندی هوشمندانه وقابل تحسین قاب را درمحل سوژه بسیارسنگین می کند.این پیچیدگی وگره وسختی درمحل سوژه درترکیب با خنده ی سرخوشانه ی مرد قابی استثنایی را به وجود اورده است .
افسوس که مزید کلام موجب ملال است .والا چنین اثر زیبایی را می توان ازمناظردیگری هم مورد بررسی قرارداد.
برقرارباشید!
3+
"۱۵:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | محمد صفرپور/ نوروز (1792)

درود مهربان

عالی در ادیت و سوژه

آفرين بر شما و عشقتان به عكاسي و ...

سبز باشيد و سر بلند

NEW DAY
"۱۵:۱۲ ۲۲ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد بانکی (479)

با سلام...دردي كه همراه با خنده ي زيرپوستي اين پير مرد هست را هيچ كجا نميتوان ديد...از همه لحاظ ثبت خوبي هست... مثل اينكه عكس برجسته است و آدم دلش ميخواهد لمسش كند..موفق باشيد+3
"۲۱:۱۸ ۲۲ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | رضا وهمی (8851)

عالی در ادیت و سوژه

شادخویی او در عین بدبختی اش برایم جالب است


نورسنجی نیاز به اصلاح دارد .