گالری تصاویر "محمد رضا معصومی"

         
عکس
نام :   (امتیاز : 29)
عکاس :   محمد رضا معصومی (امتیاز : 990)
نوع دوربین :   Nikon
مدل دوربین :   Nikon D70s
نوع لنز :   Nikon
دیافراگم :   F16
شاتر :   1/250 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   28
بازدیدها :   1818
تاریخ ارسال :   ۰۴ اسفند ۱۳۸۸
علاقه‌مندی‌ها :   5
دسته‌بندی سايت :   مردم , سیاه و سفید , حومه شهر
توضیحات عکاس
گورستان تاریخی سفید چاه(چال)-88 تابستان

"۱۶:۰۸ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | رضا وهمی (8851)

فضای آشنا و بکریست .
گویی همه خاضعانه و با احترام ایستاده اند و مسیر را مهیا نمودند برای عبوری سفید .
یا صحبتهایی افتادم که از صحرای محشر میکنند....
چشم به سمت سوژه میرود و بعد در فضای کادر میچرخد . نمیدانم چرا به دنبال چیز دیگری هم هستم ...
دوست داشتم بعد سومی هم داشته باشد تا اینقدر شسته و رفته نباشد . چون واقعا فضا و زاویه خوبیست .
کانتراست هم مطلوب است .
...............
توضیحاتی کوتاه در باب مکان عکاسی را جهت آشنایی بیشتر خودم و سایرین ، در ایگونه ثبتها مفید میدانم .
..............
موفق و سلامت باشید .
"۱۶:۲۰ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | سعید خنشا (305)

با سلام
عكس واقعا زيباست و سياه و سفيد كردن آن به زيبايي آن كمك كرده.
موفق باشيد

+2
"۱۶:۲۱ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | آرش نصیری (11202)

سلام دوست عزیز
گذر از فضایی نه چندان غریب و نه چندان بعید
عبور قطری سوژه از کادر عالیه بخصوص در اون مسیر سفید
این مکان مستعد سوژه های بسیاری هست
توضیحاتی کوتاه در باب مکان عکاسی را جهت آشنایی بیشتر خودم و سایرین ، در ایگونه ثبتها مفید میدانم .
موفق باشید
"۱۷:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | سید مصطفی زمانی (4013)

سلام دوست عزيز
كار جالب و جذابيست
نور خوبي داره و فكر ميكنم نور خوب كنترل شده است
موفق باشين و شاد
فعلا
:)
توضیحاتی کوتاه در باب مکان عکاسی را جهت آشنایی بیشتر خودم و سایرین ، در ایگونه ثبتها مفید میدانم .
"۱۹:۱۳ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | را مین هوشمندی (7541)

بسیار عالی است دوست گرامی
دید خوب و گورستان جالبی است! در میان آن همه قبر و ترکیب عجب و جالبشان حضور آن زن جلوه ای عالی دارد.
پاینده باشید.
2+
.
.
.
.
در 5 صفحه اخیر گالری 120 عکس ارسال شده و 174 نظر!
58 عکس بدون نظر!!
چرا!؟

بیائیم با ارسال هر عکس حداقل به 5 عکس نظر دهیم.
ما مسئولیم.


"۱۹:۱۳ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد رضا معصومی (990)

دوست بزرگوار سلام.
پبشنهاد شما پیشنهاد خوب و دلسوزانه ایست .
"۱۹:۴۰ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | احد مداحی (2334)

سلام و درود بسار برای شما دوست بزرگوار
سوژه جالب و زیبای را ثبت کرده اید .اثرتان با توجه به کادربندی / زاویه /ترکیب رنگی /فوکوس/و همگی خلاقانه و ماندگار است////
متشکر از ارسال


شاد و خرم باشید
"۲۰:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | محسن رشیدی (7843)

درود

حس تنهایی اش میان این همه خفته را کاملا حس می کنم ، از این لحاظ تصویر را قدرتمند می دانم
یک مقدار تصویر شلوغ است که گمان می کنم با نشان دادنش در سایز بزرگتر این مشکل مرتفع شود ...

ارادتمند شما م ح س ن
"۲۰:۱۵ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | ابراهیم باختری بناب (8139)

سلام دوست عزیز
شات بسیار زیبا وقابل تاملی را به اشتراک گذاشتین
براستی کهفضای اشنا وبکریست کادر بندی وکنترل نور به نحو احسن اجرا شده مد انتخابی بسیار بجاست زاویه دید خوبی رو انتخاب کردین این هوش وذکاوت ودید هنری عکاس رو نشون میده
ممنون از اشتراکتون
2+



بیشتر ما یکدیدگر را دعوت به دیدن کارهایمان، بر خلاف قوانین صریح سایت می کنیم! این درحالی است که بیشتر عکسهای ارسالی حتی به اندازه کافی دیده نمی شوند چه برسد به دریافت نظر! چرا!؟

درخواست می کنم مسولیت خود را درقبال رشد و آموختن یکدیگر پذیرا باشیم و بجای درخواست بازدید و نظر، خود برای نظر دادن پیش قدم شویم.

"۲۰:۱۵ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد رضا معصومی (990)

این عزم عموم برای تغییرات مفید در سایت قابل تحسین است .
اما بیاییم بجای تعریف یا تحقیر عکس ها به نقد آنها بپردازیم . بدون حراس از اینکه کسی برنجد یا ...
"۲۱:۲۴ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (0) | نجمه اسفندیارپور (291)

مفهوم عکاسی گوتیک (Gothic photography) مسلما بدون دانستن تعریف گوتیک کمی گیج کننده و تا حدی نامفهوم به نظر می‌رسد.

خرده‌فرهنگ گوتیک در سال‌های پایانی دهه 1970 و شروع 1980 پا به عرصه وجود گذاشت.

طرفداران این خرده فرهنگ به نمایش دادن جنبه‌های تاریک و سیاه زندگی علاقمند هستند و در کارهایشان بر مفهوم مرگ، درد و رنج تمرکز بیشتری دارند. در عین حال جدا سعی می‌کنند همه جوانب زندگی را به صورتی متفاوت در معرض عموم قرار دهند.

رنگ‌های سیاه، سفید، قرمز و بنفش نقش زیادی در هنرهای گوتیک دارد. هر چند عکس‌های گوتیک به نظر تاریک، مرموز و خوفناک می‌آید اما بعضی معتقدند هنرمندان سبک گوتیک سعی می‌کنند جنبه‌های به ظاهر زشت زندگی را زیبا به نمایش در آوردند.

سوژه‌های عکاسی گوتیک ممکن است یک پرتره و یا منظره باشد. قبرستان‌ها، بناهای عجیب سنگی، عمارت‌های ویران از جمله مکان‌های متعارف در میان عکاسان سبک گوتیک است.

به طور کلی اکثر عکس‌های گوتیک سیاه و سفید و یا قهوه‌ای (Sepia) هستند چرا که در این رنگ‌ها حسی مرموز و نوستالوژیک نهفته است که به عکاسان در انتقال مفموم مورد نظرشان کمک می‌کند.

شاید برای برخی دوستان آموزنده باشد
گذر از فضایی نه چندان غریب و نه چندان بعید عبور قطری سوژه از کادر عالیه بخصوص در اون مسیر سفید این مکان مستعد سوژه های بسیاری هست
"۲۱:۴۰ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | نجمه اسفندیارپور (291)

متاسفانه از امتیاز دهی محرومم +2
"۰۴:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (-2) | امتیاز (0) | ►►►حسین میرزایی◄◄◄ (4)

این دوستان
انقدر گرسنه هنرند که سلامشان را می خورند
سلام دوست من!
خوب است کمی درمورد انتزاعی در علوم دیگر مطالع داشته باشی
من جمله ادبیات
و
رواشناسی
چون
می خواهم کمکت کنم
این متن را چندین بار بخوان دوست گلم
عامل تشخيص هوش، تفکر انتزاعي است.
انتزاع کردن يعني بيرون کشيدن، و تفکر انتزاعي يعني توانايي استنباط و درک مفاهيم از موقعيت هاي کلي.
اين نوع تفکر ابعادش بسيار گسترده است، افرادي که تفکر انتزاعي دارند خيلي زود شما را مي فهمند.
لازم نيست که دائم برايشان تکرار کنيد.
بعد ديگرش، تفکر حل مسئله اي است، تفکري که در آن انسان مي تواند مسائل خودش را حل کند. کساني که اين نوع تفکر را ندارند
دائم دور خودشان مي چرخند، گيج اند،
دائم مي پرسند
چه گفتي،
يعني چه
، منظورت چه بود.

انسان با خرد از این تصویر زیبا!
مسلما برداشتهای را انتزاع واستخراج خواهد کرد
.
.
.
.
در ضمن خسته نباشید که آن همه راه را آمده بودید
:)


"۰۴:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد رضا معصومی (990)

اول جواب سلام شما : که ظاهرا بسیار نگران ادب دوستان کوچکتری مثل من هستید و لازم به یادآوری میدانید که به همه ی دوستان تذکر دهید که سلامت کو ( البته با لحن زیبا و شیوا و هنرمندانه و استادگونه ی شما ) اما من نظرم این نیست اینجا محل نقد عکس است نه جای نامه ی فدایت شوم !
نکته ی دوم فرمودید: خوب است کمی درمورد انتزاعی در علوم دیگر مطالع داشته باشی من جمله ادبیات و رواشناسی چون ظاهرا شما همان اندازه که این محل را با مسجد اشتباه گرفته اید به هماناندازه عکاسی را با ادبیات یکسان پنداشته اید .
انتزاعی به مفهمومی ذهنی اطلاق می شود. آنچه به ذهن مرتبط است و از جهان ملموس به دور.
به برخی شیوه های هنری نیز گفته می شود. شیوه هایی که به ذهنیت گرایی گرایش دارند. برای مثال در نقاشی به آثاری اطلاق می شود که ارتباطی با اشکال مادی و ملموس ندارد و بیشتر از شکل های هندسی تشکیل شده اند.
لغت نامه دهخدا کلیک کن ( البته بنده هم قصد کمک به شما را دارم ، و لی به شما توصیه نمیکنم که این مطلب را چند بار بخوانید چون ظاهرا شما تفکر انتزاعی دارید ( نقل به متن شما))
در ضمن می توانید به دایره المعارف هنر نوشته ی روئین پاکباز هم رجوع کنید .
و نکته ی سوم : فرمودید از این تصویر زیبا( عکستان) : خوب نیست انسان مودب و خداجویی مثل شما قضاوتدر مورد آثار خودش را به تنهایی انجام دهد ، از دیگران هم کمک بخواهید شاید آنها جزو معدود انسانهایی باشند که اندکی از شما بیشتر میدانند ( فرض بر محال که محال نیست )
آخر :فرموده بودید : خسته نباشید که آن همه راه را آمده بودید !
من که از راه دوری نیامدم ، اما اگر شما از راه دوری آمده اید خسته نباشید.
"۰۸:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (1) | غلام حسین زارع (1502)

سلام
فضای آشنا و بکریست .
نمی دونم دوستان توجه کردن یا نه، نمی دونم چرا فکر می کنم قبلا این کار رو توی گالری دیدم؟؟

به نظرم اگر سوژه ی شما در وسط کادر نمی بود بهتر می شد!! مثلا جای در قسمت بالا سمت چپ البته نظر شخصیه
موفق و سر بلند باشید.

"۰۸:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد رضا معصومی (990)

سلام . حق با شماست ، این عکس رو قبلا هم ارسال کردم .
تعمدی در کار بود ، امید وارم با قوانین سایت تناقض نداشته باشه .و البته تبریک به دقت نظر شما دوست بزرگوار
"۰۸:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | پروانه پاری (3229)

سلام دوست عزیز
قبل از هر چیز اروم باشید. یه نفس عمیق و طلب ارامشی درونی از خداوند و پاکی های اون/ طلب صلحی و بر قراری تنفسی در هواز ازاد و مرفه/ طلب هدایت من و او و .......
عکس شما در این انتها است . انتهایی برای همه ی خوبی ها و بدیها.انتهایی برای شروعی دیگه.
جایی برای یکی شدن . غنی / فقیر/ ازاد / اسیر/ ایرانی / غیر ایرانی/و........
انچه که میماند سیاره ایی است برای زندگی دوباره از من و تو.
ثبت شما رو من هماهنگ میبینم . زنی رو نمی بینم عکاس رو نمی بینم. مزاحمت وشلوغی وجود نداره همه چیز با هم یکی شده. تو قبرها زن علفها هوا زمین دروبین همه در امتداد هم و فرو رفته در هم. خفته های اگاه من و تو رو نگاه میکنند .
نقطه نقطه نقطه....شاید پیروزی.حتما .
ممنون از اشتراک شما
بیاید امروز همه با هم هم صدا دعا کنیم. صدای یی در درون . ببارد باران.

"۰۸:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | محمد رضا معصومی (990)

دوست ندارم زود قضاوت کنم ، اما احساس میکنم حرفهاتون از ته دل و صادقانه بود .
چشم ، نفس عمیق میکشم ، و طلب آرامش درونی ، و دعا برای باران ...
شادی و آرامش برای شما ...
ممنون
"۱۱:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | سیده طاهره هادی پور (156)

سلام...
عکس مفهومی خوبی رو ارسال کردین...
تکثر و پراکندگی المانای تصویری عالی نشسته تو کار...

با آـرزوی موفقیت...
هادی پور...
"۱۳:۱۱ ۰۵ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (3) | سید مصطفی آهنگرها (2761)

عکسی می‌بینیم با دو عنصر کلی: زن و سنگ‌های قبرستان.
زنی که با تضادی که با محیط دارد به عنوان اصلی‌ترین عنصر عکس به خوبی قابل تشخیص است و می‌توان حدس زد باید میان سال باشد؛ چادری مشکی به سر دارد؛ و در مسیری که از میان گورستان می‌گذرد راه می‌رود. از حالت کلی و نوع رو گرفتن زن می‌توان احساس کرد که از چیزی واهمه دارد و تلاش می‌کند خود را از آن مصون نگاه می‌دارد.
از سوی دیگر سنگ‌های گروستانی را می‌بینیم که با توجه به ظاهرشان متعلق به دوران‌های مختلفی هستند. فشردگی و تعددشان و زاویه‌ای که با زن می‌سازند، این گونه تداعی می‌کند که گویی چیزی از زن طلب می‌کنند. وسط بودن زن، احساس گیر افتادن او را میان انبوه مردگان، تقویت می‌کند.
به طور کلی ارتباط خوبی میان زن (به واسطه‌ی حالت‌اش) و گورستان برقرار است. کادر خوب بسته شده و زن به عنوان اصلی‌ترین سوژه، در میان کادر قرار دارد. چشم به خوبی در عکس می‌چرخد و هیچ عنصر اضافه‌ای که چشم را بی‌خود منحرف کند دیده نمی‌شود.
تنها موردی که می‌توان اشاره کرد این است که تا حدودی شارپنس عکس پایین است. با شارپ کردن تصویر، می‌توان خشن بودن محیط را بیش‌تر منتقل کرد.

موفق باشید.
"۱۹:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (3) | هادی دهقان‌پور (9761)

سلام
اگر سوژه‌ی انسانی، قدری کوچک‌تر می‌بود، در میان این لشکر بی‌صدا، گُم‌ می‌شد! زاویه‌ی دید و نوع کادربندی، عالی‌ست.
موفق باشید
"۰۰:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | شادی آفرین آرش (7742)

سلام دوست عزیز/
شات زیبایی است و قسمتهای اور شده در عکس کمک شایانی به عکس کرده و آن را از حالت یکنواختی بیرون آورده
بودن زن در وسط خیلی استادانه و به جا انجام گرفته/ مد انتخابی هم خوب است با آرزوی موفقیت روز افزون
"۱۷:۵۳ ۰۶ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | امید امیدواری (1727)

سلام دوست عزيز...
چه تضاد معنايي خوبي با استفاده از سنگ قبرهاي زياد و يك زن كه به آنها نگاه مي كند در عكس بوجود آمده...
در واقع هيچ شلوغي و عنصر اضافي در عكس وجود ندارد.
تلفيق حيات و مرگ و مرز باريك بين اين دو...
لذت بردم...
با احترام...
"۲۱:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | شایان سهیلی (239)

سلام دوست عزیز ممنون از نظر
در مورد کار شما دوستان گفتنی ها رو گفتن 2+
منتظر کارهای آتی هستم
پیروز باشی
"۰۲:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | زهرا راد (75)

ثبت زيبايي است بين اين همه قبر فقط يك نفر وجود داره بينه قبرها بخوصوص سياه و سفيد بودنش تبريك +2 نم دونم سيستمم چرا اين طوري شده امتيازش نيست
"۱۹:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (2) | پوریا داعی (4297)

فضای زیبایی را دیده اید و رنگ هم به فضا بوی سکون داده اما به نظر ادر خیلی کلاسیک و ساده شده و برای چنین برداتشی مناسب نیست, سوژه در وسط عکس چشم را به خود جلب می کند و عملا بقیه فضا بی استفاده می ماند! شاید بهتربود سوژه با توجه به جهت حرکت به 1/3 چپ منتقل می شد..
پیروز باشی
2+

"۱۹:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | محمد رضا معصومی (990)

ممنون .
با نظرتون موافق نیستم . جای اون زن در عکس و ذهن همون جاست .
"۰۱:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | زهرا درویشیان (4596)

engar ke un adam farghi ba baghie nadare, engar ke unam arezuhash ba mordeha dafn shode, be shedat donbale ie chizi migarde, hese sargarduni ba parakandegie gurha va pose zan hamgune
zibast
impressive POV