گالری تصاویر "آرش نصیری"

         
عکس
نام :   مختـابـاد (امتیاز : 41)
عکاس :   آرش نصیری (امتیاز : 11202)
نوع دوربین :   Canon
مدل دوربین :   Canon 50D
نوع لنز :   Canon
توضیحات لنز :   EF-S 18-200 F3.5/5.6 IS
فیلتر :   UV
دیافراگم :   F5.6
سنسور :   16 MP و بالاتر
شاتر :   1/15 ثانیه
ایزو :   200
نظرات :   63
بازدیدها :   3601
تاریخ ارسال :   ۰۳ اسفند ۱۳۸۸
علاقه‌مندی‌ها :   4
دسته‌بندی سايت :   احساسات انسانی , انسان
توضیحات عکاس
برداشتی از دستهای پینه بسته ای که شاهد یک عمر تلاش اوست در جنگل................ مکان‌: مازندران. چمستان. جاده لاویج. 23/11/1388

"۱۳:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (9) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

در سفری که با محمدامین صاحب پور. یاسر رضایی. امین امانت. محمدعلی سلیم لویی و خانم بهاره عرب به لاویج از روستاهای جنگلی و اخیرا مدرن ! شهر کوچک چمستان مابین نور و آمل داشتیم با یک گله دار قدیمی (گالش) که به شکل سنتی به پرورش گاو در جنگل مشغول بود برخوردیم. پیرمرد سن بالایی داشت , چهره ای خسته و شکسته از سختی های زندگی و دلی پر از درد و دستانی پینه بسته که سوژه این ثبت من شد.
به محض دیدن ما خیلی خودمانی ما را به تلار (تالار- گاوداری) خود که تمام از چوب ساخته شده با سقفهای چوبی موسوم به لت به سر(تخته به سر) دعوت کرد و شروع کرد به گله از وضع موجود و فشارهایی که منابع طبیعی و جنگلبانی برآنها ایجاد می کند و مجوزهایی که به آنها نمی دهد.
پیرمرد می گفت 40-50 سال هست که فصل به فصل مابین جنگلهای لاویج و کوههای مرتفع آن اطراف مانند میرخمن ییلاق قشلاق می کند و دریکی دو دهه اخیر با ایجاد طرح خروج دام از جنگل و محصور کردن محوطه آنها با سیم خاردار فشار عجیبی از نظر پرورش دام برای آنها ایجاد می کنند.
می گفت بهانه این ادارات این است که دام سبب نابودی جنگل می شود در صورتی که کامیون کامیون چوبهای درختان عظیم جنگلی از جنگلها خارج می شود و آنجا دیگر خبری از منابع طبیعی و جنگلبانی نیست.
بنده خدا راست می گفت
من به شخصه شاهد نابودی جنگلها در منطقه آمل و نور توسط شرکت سروچمان بودم و در زمان خدمت سربازی در جاده کیاسر شهرستان ساری زمانی که در جاده های دورافتاده روستایی آن مناطق گشت می زدیم درختان قطور و فراوانی را دیدم که در کنار جاده جنگلی بریده و آماده برای بارگیری و انتقال به کارخانه بزرگ چوب و کاغذ ساری بودند.
باید بدانیم که در 30 سال اخیر تراکم جنگلهای شمال کشور 20 برابر کاهش پیدا کرده. جنگلهایی که به قدیمی ترین جنگل جهان معروف است.
مطمئنا هر عقل سلیمی با اندکی تحقیق و تامل به این موضوع پی خواهد برد که دامداری سنتی نه تنها برای جنگل مضر نیست بلکه فواید بسیاری هم برای آن خواهد داشت.
با خروج دام از جنگلها و اجرای طرح اصلاح نژاد گاوهای محلی راهی کج در پیش گرفته شد تا همه چیز دست به دست هم دهد و هم این سنت زیبا و پر رمز و راز کوچ را نابود کند و هم نژاد این حیوان بومی ,زیبا و صد البته باهوش تر از هم نژادان هلندی و . . .خود را نابود کند. حیوانی که صدای فریاد صاحب خود را شناخته و به او پاسخ می دهد و کاملا مسیرهای طولانی چراگاه تا منزل را بدون گله دار و به تنهایی باز می گردد.
بد ندیدم شرحی از سفرنامه یک جهانگرد اروپایی که حدود200 سال پیش در مازندران شواهد ارزشمندی را ثبت کرده در اینجا ذکر کنم.
او به حضور گله هایی تا 5000 راس گاو در جنگلهای مازندران اشاره کرده و سیستم دقیق مدیریتی و کنترل این مجموعه عظیم دامی را به دقت شرح داده بود. گله ای که با این عظمت و وسعت میبایست تغذیه شود و در مسافتها طولانی که در بعضی مناطق تا بیش از 100 کیلومتر می شد را طی مسیر کند.
این تعداد زیاد گاو متعلق به صاحبان مختلف با سهمیه های مختلف بود و مطمئنا بزرگترین و قدیمی ترین سیستم گاوداری در جهان هم متعلق به ایران هست. شاید چند دهه بیشتر نباشد که دامداری های مدرن جهان با ظرفیت های بالا بوجود آمدهاست !

سلسله مراتب و اولویت درجات در این کار پرزحمت به شرح زیر بود:

1.مختاباد :که مسئول کل این مجموعه بوده و هدایت تمام افراد و کنترل مسیر و دام را بر عهده داشت و بر اساس لیاقت و توانایی مدیریتی انتخاب می شد و نه بر اساس سن و سال. حتی ممکن بود شخص جوانی برای این کار برگزیده و مسئول گالشهایی باشد که دوبرابر او سن و سال و سابقه بیشتری در کار داشتند.

2.سر گالش :که به تعداد اندکی توسط مختاباد برگزیده می شدند برای کنترل زیردستان و سبک کردن کار مختاباد.

3.گالش :که برای کنترل دامها انتخاب می شدند و تهیه علوفه هایی خاص از جنگل به نام (چرده) از ارتفاع های بلند درختان بر عهده آنها بود. چرده گیاهی بود که روی شاخ و برگ درختان می روید و به شکل توده های در هم پیچیده روی مرتفع ترین شاخه ها بوجود میاید. اگر روزی به جنگل رفتید می توانید آنها را روی درختها ببینید. بنابراین گالشها میبایست درخت نوردانی حرفه ای باشند.

4. دمس په :نوجوانانی بودند تازه کار که در ابتدای این پیشه بودند و حفاظت و کنترل گاوهایی با سنین پایین و گوساله ها را بر عهده داشتند و کارهایی سبک و کم مسئولیت ازین دست بر عهده آنان بود.

گاوها بر اساس نر یا ماده بودن و سن در بین چاربیدارها (چارپی دار=چهارپادار) تقسیم بندی و نام گذاری می شدند مانند : (تشک. جونیکا. ورزا. ماشن. تلم. گوگ. گوگ زا. دمس و ...)
همچنین هر دامداری در حال حاضر گاوهای خود را به نام (غیر از طبقه بندی های بالا) می شناسد و صدایش می زند.

چوپانان در مازندران استاد نی مازندرانی (لله وا) هستند و بر خلاف نی که فقط دمش دارد, لله وا هم دمش و هم مکش دارد.

مطمئنا اگر گاوداری های سنتی سبب نابودی جنگل می شد با این تعدادی که برای شما عرض کردم نمیبایست تا به حال هیچ جنگلی باقی مانده باشد اما همه از تراکم و وسعت این جنگلها در گذشته ای نه چندان دور باخبریم و زمان شروع نابودی آنرا هم تقریبا همگی می دانیم.

امیدوارم این اطلاعات مورد توجه شما دوستان خوب و روشنم قرار بگیرد.

به امید بازیابی سنتها و فرهنگها با ارزش گذشته این سرزمین.


به دلیل از دست دادن کیفیت لطفا سایز بزرگتر عکس را در لینک زیر مشاهده بفرمایید:

http://rghost.net/1027519.view

"۱۳:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | رضا وهمی (8851)

این توضیحات ارزش کارهای مستند را دوچندان میکند.درود.

"۱۳:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

متشکرم جناب وهمی عزیز
همیشه اعتقاد من بر همین اساس بوده و تلاشم رو در همین راستا ادامه میدم
"۱۳:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | پروانه پاری (3229)

افرین . چقدر زیبا و دیدنی.
کادر ساده است اما قدرت نمایش دستها و ادیت اینقدر قوی است که این سادگی به زیبایی کمک کرده.
لذت بردم
دست مریزاد.
سلام
+++++++++++2

"۱۳:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

متشکرم خانم پاری عزیز
ساده هست اما به وضوح رنج و سختی رو نمایش میده
موفق باشید
"۱۳:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | نیما حیدری نژاد (1121)

درود بر آرش نصیری عزیز
بسیار زیباست
کادر ساده است اما قدرت نمایش دستها و ادیت اینقدر قوی است که این سادگی به زیبایی کمک کرده

"۱۳:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

نیمای عزیز ممنون از شما
خوشحالم سر زدید
ممنون از حضور و نظر
"۱۳:۵۹ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | شاهین غفاری (2714)

سلام آرش عزيز
يكي از زيباترين كارهايت هست اين عكس. واقعا كه رنج كار و سختي را ميشه در اين دست ها مشاهده كرد. دست هايي كه معلومه سردي و گرمي زيادي را چشيده. خاك و گل خورده و خار و خاشاك ديده...
اديت خوبي انجام دادي. و كادر خوبي بستي.
از توضيحات خوبت هم استفاده كردم.
+3
شاد باشي
"۱۴:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (1) | پـو ر يــا خـلـجـي (8106)

سلام آرش عزيز
برش خوبيست ....
اما بر خلاف نظر دوستان با نوع اديت موافق نيستم...
ناحيه فوكوس كار بهم ريخته و بالانس رنگي خوبي ندارد..
دوست داشتم كادرو طوري ميبستي كه اون قسمت از زمين كه در بك ديده ميشه يا حذف ميشد يا در طرف ديگر هم بود تا كار تعادل بهتري داشته باشد....
مد رنگي را نميپسندم بنظرم طبيعي بودن كار را تحت تاثير خودش قرار داده و نگاه بيشتر جذب رنگ و لعاب اديت ميشود تا موضوع...
بافت پوست و لباس سوژه در بعضي نقاط از بين رفته(بازهم با اديت)...


با توجه به شناختي كه ازت دارم اينطور صريح صحبت كردم...

توضيحات هم خيلي خوب بود...

سپاس

"۱۴:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

من هم از صحبت صریح شما لذت بردم!
در خصوص حضور زمین پایین در کادر با شما موافقم
تشکر پوریا جان

"۱۴:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | پـو ر يــا خـلـجـي (8106)

اميدوارم روزي برسد كه روحيه انتقاد پذيري در همه اعضاي سايت مثل شما و برخي ديگر از دوستان شود...
شاد باشي

"۱۴:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

برای پیشرفت راهی جز پذیرش عیب ها وجود ندارد

کسی که انتقاد پذیر نباشد منزوی خواهد شد !
"۱۴:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | احد مداحی (2334)

سلام دوست عزیز
اثر زیبا و جالبی را ارسال فرموده اید/من بشخصه با مد رنگی زیاد موافق نیستم ولی کار مفهوم زیبا و تاثیر گذار است نوع برش /کادر بندی / زاویه و ادیت را پسندیدم / توضیحات کامل و پر ارزش بود /
شاد وپیروز باشید

"۱۴:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

متشکرم جناب مداحی عزیز
هدفم از خلق این فضا تمرکز بیشتر بیننده و انتقال مستقیم نگاه روی دستها بوده
"۱۴:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمدرضا منفرد (1665)

سلام جناب نصیری عزیز

سوزه زیبایی رو برای پردازش انتخاب کردید و به زیبایی نیز اجرا شد مخصوصا کادر و نور، تصویری که سالها خودم نیز شاهد آنها بودم تعریف انها از زندگی برام بسیار جالب است تعریفی که در روزگار فعلی کمتر وجود دارد. با انتخاب عنصر مناسب این تعریف رو بسیار زیبا بیان کردید. برام بسیار لذت بخش بود.
کاش قاب ظریفتر و نازکتری براش انتخاب میکردید تا اینقدر محبوس به نظر نمی آمد.

موفق باشید و به امید دیدار
امتیاز اصلی: 3 ولی بدلیل محدودیتها:+2

"۱۴:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

متشکرم جناب منفرد عزیز
مطمئنم این ثبتها و توضیحات برای مردم مازندران و کلا شمال ایران ملموس تر و زنده تر باشه
موفق باشید
"۱۵:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | مریم اسماعیل زاده (549)

داشتی از دستهای پینه بسته ای که شاهد یک عمر تلاش اوست .توجه شما به کادر و شات مناسب ثبت را زیبا کرده است فوکوس و کنتراست مناسب
دوستان گفتنی ها را گفتند فقط می تونم بگم در عین فرسودگی بسیار زیباهستند و مهربان این دست ها

"۱۵:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

متشکرم خانم اسماعیل زاده
موفق باشید
"۱۵:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | توماج زنگویی (3104)

درود بر آرش عزيز،
توضيحاتت رو مثل يک سفر نامه کوتاه خوندم و فکر ميکنم که با اين ديد، بيشتر ميشه نقد ها رو جا انداخت. عالی بود.
در مورد کارت، انتخاب سوژه رو بسيار ميپسندم و دسته بندی انسان که اينجا کلی حرف برای بيننده داره.
آخر اينکه با اديت بافت ها رو از دست دادی که جای اصلاح داره به نظرم.
در کل بسيار حسيک بود اين کار.
ارادتمند.

"۱۵:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

متشکرم توماج عزیز
نوع ادیت و رنگ و محو بودن فضا بجز دستها برای انتقال مستقیم دید به سوی دستهاست

"۱۵:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | توماج زنگویی (3104)

اصلاح ميکنم: آخر اينکه با اديت بافت ها رو در ناحيه دست ها از دست دادی که جای اصلاح داره به نظرم.
ارادتمند
"۱۵:۵۴ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | علیرضا پورخان (316)

سلام
فضای ساده و بی تکلف عکساتون بسیار مورد توجه من هست .(بد نیست بدونید هنوز تحت تاثیر عکس "موی سپید " شما هستم ).
توضیحات ، عمیق و برای من آموزنده بود .
از معدود دفعاتی است که دوست دارم به یکنفر ۲۰ بدم .
نمرتون بیست آقا آرش

"۱۵:۵۴ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

متشکرم جناب پورخان. تا 20 هنوز راه زیادی درپیش داریم
موفق باشید
"۱۶:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | حسین خسروی (2172)

سلام کارزیبایی ارائه دادید سوژه بسیارمناسب انتخاب شده و اجرای مناسب تر از سوی شما البته من در مورد کادربا پوریا خلجی موافقم

"۱۶:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

ممنون از حضور و نظر جناب خسروی عزیز
"۱۶:۵۴ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | سید مصطفی زمانی (4013)

سلام

عجب ذاويه اي
عجب عكسي
عجب حسي
افرين
بسيار زيبا به تصوير كشيدين
عكس اصلي رو ديدم
فكوس جالبي داشت نكاتي كه از عكس فلو شده واقعا جذابش كرده عكس رو
موفق باشين و شاد
فعلا
:)

"۱۶:۵۴ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

سید بزرگوار ممنون از نظر شما
عکس زیبای شما رو به عنوان عکس منتخب روز دیدم. تبریک
موفق باشی
"۱۸:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | امین امانت (317)

با سلام خدمت دوست عزيز :
عكس بسيار قشنگ و كادر عالي هستش ، حيف كه از امتياز دادن معذورم ، در مورد اديت هم تم قهوه اي با
كنتراست قوي تر در سايه ها پيشنهاد مي شود ، من زدم خيلي عالي شد ....
شاد و پيروز باشيد ...
3+

"۱۸:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

پس منتظر ارسالشیم
ممنون و موفق باشی
"۱۸:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (0) | ابراهیم باختری بناب (8139)

فرین . چقدر زیبا و دیدنی.
کادر ساده است اما قدرت نمایش دستها و ادیت اینقدر قوی است که این سادگی به زیبایی کمک کرده.
لذت بردم
دست مریزاد. منون که این اثر زیبا رو به اشتراک گذاشتین موفق باشین
2+

"۱۸:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

ممنون از لطف شما جناب باختری عزیز
"۲۰:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | عزیز عباسی (10130)

سلام آرش عزيز
يكي از زيباترين كارهايت هست اين عكس. واقعا كه رنج كار و سختي را ميشه در اين دست ها مشاهده كرد. دست هايي كه معلومه سردي و گرمي زيادي را چشيده. خاك و گل خورده و خار و خاشاك ديده...
اديت خوبي انجام دادي. و كادر خوبي بستي.
از توضيحات خوبت هم استفاده كردم.
+3

کراپ از پایین برای حذف زمین ! ...
موفق و پایدار باشی

"۲۰:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

ممنون از لطف شما جناب عباسی
"۲۰:۵۹ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | سیدمهرداد شریفی (1229)

سلام آرش جان ...
لذت بردم ... کار خوبی شده فقط پایین کت مقادری اووره ...
... .... .... ..... .... ..... پایدار باشی ..
+ 1000

"۲۰:۵۹ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

متشکرم جناب شریفی
نقطه اوراکسپوزی در عکس نمیبینم
احتمالا تیره شده نور پایین رو می فرماید
به روی چشم!
"۲۲:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (0) | محمود صالحی (221)

سلام آرش جان

عالی شده .. خیره موندم به عکس
از تماشای اون سیر نمیشم
توضیحات که واقعا جامع و کامل بود

شاید دلیل اینهمه ذوق من ، اینه که مثل شما این مسائل و مشکلات رو از نزدیک لمس میکنم و با این آدم های سخت کوش برخورد داشتم و رنج هاشون رو میدونم

من هم مثل شما امیدوارم برای سنت و فرهنگمون بیشتر از اینها ارزش قائل بشیم ... امیدوارم و برای زنده نگه داشتن اون، تمام تلاشم رو میکنم!

--------------

جایی که بزرگان نظرات فنی رو میدن ، بنده نباید اظهار نظر کنم ....

( به 2 دلیل مشخص، محروم از امتیازم : 1. تعداد عکس کمتر 15 عدد ... 2. امتیاز کمتر از 150 )

موفق باشید

"۲۲:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

محمود عزیز از لطف شما سپاسگذارم
"۲۲:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (3) | محمد رضا گودرزی (3885)

دستها و روح هر دو از یک جنس اند و چه بسا رنجهای هر دو نیز یکسان باشد
نور بالایی باعث نمود چین ها روی انگشتان گردید و مانند حلقه های تنه های درختان نشانه ای است از سالهای خاکستر

عالی !

"۲۲:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

جناب گودرزی عزیز متشکرم از حضور شما
"۲۳:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمدامین صاحب پور (3160)

سلام مرد :
بابا ما هم همین عکسو کمی متفاوت تر گرفتیم ... جان خودم قبل آپ کردن یه سوالی بکن ... !
شوخی بود دوست خویم ... از همه موارد با نقد پوریا خلجی عزیز خیلی موافقم ... ادیت خیلی خیلی میتنست بهتر باشه ... اما کادر بندیت خوب شده ...
سپاس
+2

"۲۳:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

کاری نداری امین جان
ما منتظر ارسالش هستیم البته با ادیت به سبک خودت!
"۱۵:۱۴ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (3) | محـسن نیــرومـنــد (2975)

سلام به عکاس با کلاس و قدرتمند شمال / آرش عزیز

ممنون بابت معرفی و بررسی فرهنگ بومی مازندرانی
به شخصه از دیدن عکس قدرتمندت لذت بردم
ادیت هم در راستای مفهوم و هماهنگ با فضای کار است
عالی
عالی

ارادتمند

"۱۵:۱۴ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

سلام محسن نیرومند عزیز عضو فراموش نشدنی سایت
همین قدر که وقت میگذاری و سر میزنی خودش جای شکر داره
خیلی دلم می خواد دوباره عکسی ازت تو سایت ببینم
منتظرم و همچنان منتظر
"۱۹:۱۵ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد رضا معصومی (990)

یاد اشاف می افتم ، تکیه ای قدرتمند به عصایی شاهانه . اما خبری از عصا و چوب دست شاهانه نیست .
تکیه ای پبر مرد روستایی ایت به ابزار کارش .
به شخصه با وجود سمت چپ پایین عکس مخالفم . کتش میشد کمی تیره تر میشد و یکدستی عکس رو حفظ میکرد .

"۱۹:۱۵ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

ممنونم از نظر شما جناب معصومی
"۰۰:۰۹ ۰۸ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | نیوشا آریا (921)

جناب اقای نصیری سلام..ثبت واقعا دوست داشتنی است...دست های خسته و پینه بسته ولی گرم که اهن سرد را در اغوش گرفته اند تضاد معنایی زیبا یی را خلق کرده است و توضیحات شما این مجموعه را زیبا تر کرده است..موفق و سربلند باشید

"۰۰:۰۹ ۰۸ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

متشکرم خانم آریا
برداشت زیبایی داشتید
پاینده باشید
"۰۳:۴۲ ۱۰ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (2) | امتیاز (2) | محمد رضا شهاب (1577)

درود بر شما جناب نصیری ی عزیز.
شات بسیار زیبا و قابل تامل ی را ثبت کرده اید.ثبت از کادر بندی و کیفیت و شارپنس خوبی برخوردار است.ادیت باز هم جای کار داشته است و به نظر بنده در پاین کادر ان قسمت از زمین اگر در کادر نبود بهتر میشد.با رنگ بندی کار هم زیاد موافق نیستم.با تمام این نقد ها باز هم این کار را دوست دارم و زیبایی را در او میبینم.ببخشید که دیر خدمت رسیدم.مدتی بود که به سایت نیامده بودم.
موفق و شاد باشید.
shahab+2

"۰۳:۴۲ ۱۰ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

محمد رضای عزیز ممنونم از لطف و محبتت.
امیدوارم سلامت باشی
"۱۵:۵۷ ۱۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (2) | محمد جواد شفیعیان (9750)

سلام آرش عزیز
ثبت تاثیر گذاری شده
کیفیت و ترکیب بندی ایده ال شده
کمی اشباع رنگ بیشتر رو بهتر می بینم
با آرزوی بهترینها برای شما
+2

"۱۵:۵۷ ۱۳ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

محمد جواد عزیز ممنونم. نظر لطف شماست
به امید موفقیت شما دوست عزیزم
"۲۰:۲۵ ۱۶ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (1) | امتیاز (0) | حسین قاسمیان (275)

سلام و درود به شما آرش جون
راستشو همی حرفهارو دوستان زدند .
فقط میتونم بگم دست مریزا .بعضی وقتها منتظر عکسهای هستیم که بتون حرف بزنه . این عکس تمام احساسشو نشون میده برای ماکه پیر مرده رو و فظاء رو ندیدیم.
.من خیلی خوشهال میشم نظر و راهنمائی تون رو در مورد عکسام بدونم.

"۲۰:۲۵ ۱۶ اسفند ۱۳۸۸" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

ممنون جناب قاسمیان عزیز. حتما
"۰۰:۵۱ ۰۱ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

لینک این عکس در 1X.com :


http://1x.com/photo/31969/
"۱۶:۰۹ ۰۴ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | شمس اله قنبرزاده (71)

سلام ...


جالبه و قشنگ ..تصویر گر زندگیه و من همینشو دوس دارم اما کمی ادیت به کارت ضربه زده ....حس میکنم اگه شرایط عکس گرفتن یعنی دورین و تنظیمات نسبتهای سرعت و ....در نظر میگرفتی ادیت نیاز نبود ...موفق باشی مجموعه عکسهات رو نزدیک دیدم به آنچه که دوست دارم ...

"۱۶:۰۹ ۰۴ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

سلام دوست عزیز
ممنون از نظرتون
"۲۱:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | علیرضا کریم پور (491)

بسیار زیبا و متفاوت
ساده ، زیبا ، راست قامت ، شک بر انگیز
موفق و پیروز باشید

"۲۱:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

دوست عزیز ممنون از حضور و نظر
"۱۸:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | هدی زعیمی (13)

سلام
ممنون از نظری که دادید.بله حق با شماست.البته شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که گاهی هیچ تصمیمی برای عکاسی از سوژه ای نداری ولی فقط کاملا غیر ارادی و طبق عادت عکسی می گیری و رد می شی.اما بعد که گذشتی می بینی که ندیدی.
"۱۸:۴۴ ۲۱ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (0) | هدی زعیمی (13)

عذر خواهی می کنم که قراموش کردم ابتدا نظرم رو در مورد این عکس بگم.عکس زیبایی شده اما کمی دستکاری روی عکس طبیعی بودنش رو پوشانده.

"۱۸:۴۴ ۲۱ فروردين ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

متشکرم از نظر و حضور شما
"۲۱:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۹" | مفید (1) | امتیاز (2) | ..... ...... (90)

سلام...............
وقاعا متاسفم كه عكستون رو دزيديدند....
كار بسيا رزيبا ست...
لذت بردم
مئفق باشيد
سلام...............
وقاعا متاسفم كه عكستون رو دزيديدند....
كار بسيا رزيبا ست...
لذت بردم
مئفق باشيد

"۲۱:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۹" | مفید (0) | امتیاز (0) | آرش نصیری (11202)

سلام...............
وقاعا متاسفم كه عكستون رو دزيديدند....
كار بسيا رزيبا ست...
لذت بردم

ممنونم میلاد جان. دزد به سزاش رسید و عاقبت اینکارها جز این نیست